Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Diet, Deff & Fettminskning

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2020-02-23, 12:58   #1
Alexa11
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2020
Inlägg: 2
Går ej ner i vikt trots kaloriunderskott

Hej,
Jag har deffat i 3 månader ungefär. De första två kilona gick bra men sedan dess har det stått stilla på vågen. Jag äter 1600 kcal, tränar tre gånger i veckan och försöker gå promenader dagligen. Har räknat ut att jag behöver 2200 kalorier om dagen, så jag tycker att jag borde gå ner i vikt på det underskottet.

Jag är 21 år, 173 cm och väger 79 kilo. Är det någon som har varit i samma situation? Några tips?
Alexa11 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-23, 13:34   #2
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor
 
King Grubs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 78 283
Du räknar fel antingen på ditt intag, din förbrukning, ditt behov, eller en kombination av dessa. Går du inte ned, ligger du inte på underskott, bara tror att du gör det.
__________________


Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-23, 13:47   #3
Alexa11
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2020
Inlägg: 2
Jag har också funderat på det men jag väger all mat noggrant med matvåg och 1600 känns som väldigt lite kalorier att stå stilla på. Jag kanske får prova att öka konditionen. Jag är förövrigt tjej om det påverkar på nått sätt.
Alexa11 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-23, 14:02   #4
Aristocrat
Registered User
 
Aristocrats avatar
 
Reg.datum: Aug 2019
Inlägg: 58
Dom där kalkylatorerna är knepiga att räkna ut ens dagsförbrukning på. Visst kan man bocka i att man tränar 4-6 ggr veckan stenhårt. Men sen kanske man har ett kontorsjobb och ett väldigt passivt privatliv utanför gymmet så att snittförbrukningen blir missvisande.
Sen gällande mat så härligt att du väger allt men bovar som kan ändra 100-200kcal per dag är om du har en halv tesked eller en matsked raps/olivolja som du steker i, eller om du har lite eller mycket smör på mackan.

Hoppas du får bukt på deffen, kom ihåg att siffrorna går sällan rakt nedåt, ibland har man mer salt i kroppen eller ett tungt kvällsfika som ändrar vad som står på vågen morgonen därpå.
__________________
The only way is up
Aristocrat är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:12.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)