Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träning - Vikter & Kondition

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2013-05-17, 09:28   #4501
Lipservice
Djup Trut
 
Lipservices avatar
 
Reg.datum: Mar 2013
Inlägg: 501
Citat:
Ursprungligen postat av Rabiat Visa inlägg


Jag blir så jävla glad när jag inte är den enda som är korkad
Skratta länge och hårt hahahaha! Inte för att vara taskig Niorna, men lite rolig var det.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Pompere Visa inlägg
Bra böjt men säg till din kompis/passare att lära sig passa på riktigt. Tänkte han curla upp vikten ifall du skulle faila?..
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
I Sverige tävlar många kvinnor istället om truckflate-frisyrer, mansförakt och vildvuxen kroppsbehåring. Sen bitchas det utav helvete.
Lipservice är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-05-17, 09:30   #4502
Rabiat
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2012
Inlägg: 2 156
Jag har gjort samma sak, fast bara under deff, och oftast en liten bit in i passet
Rabiat är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-05-17, 20:45   #4503
trapz star
Registered User
 
trapz stars avatar
 
Reg.datum: May 2013
Inlägg: 246
Någon som kör chins/dips lite längre in i programmet som kan säga hur det påverkar basövningarna? Jag tror stenhårt på konceptet, men tänk på att Mehdi vill tjäna pengar på sin sak många blir så "då är det inte stronglift" bara för man lägger in typ armar. Stronglifts saknar ju faktiskt träning av både armar och vader t.ex? Visst man får armträning av rodd, men så kan man ju resonera i allt? Man behöver inte träna axlarna för dom får man med i bänkpress samma stuk. Har man tunna armar som jag = träna dom? Stör det verkligen programmet så mycket att lägga in lite vader,dips,chins,curls efter sina 5x5 övningar? Tänker mig att man kör 8-12 iaf relativt lätt

Senast redigerad av trapz star den 2013-05-17 klockan 20:46.
trapz star är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-05-17, 21:19   #4504
Rabiat
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2012
Inlägg: 2 156
Citat:
Ursprungligen postat av trapz star Visa inlägg
Någon som kör chins/dips lite längre in i programmet som kan säga hur det påverkar basövningarna? Jag tror stenhårt på konceptet, men tänk på att Mehdi vill tjäna pengar på sin sak många blir så "då är det inte stronglift" bara för man lägger in typ armar. Stronglifts saknar ju faktiskt träning av både armar och vader t.ex? Visst man får armträning av rodd, men så kan man ju resonera i allt? Man behöver inte träna axlarna för dom får man med i bänkpress samma stuk. Har man tunna armar som jag = träna dom? Stör det verkligen programmet så mycket att lägga in lite vader,dips,chins,curls efter sina 5x5 övningar? Tänker mig att man kör 8-12 iaf relativt lätt
Dips och chins, fine, men curls behöver du verkligen inte.
Rabiat är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-05-17, 21:31   #4505
Lipservice
Djup Trut
 
Lipservices avatar
 
Reg.datum: Mar 2013
Inlägg: 501
Citat:
Ursprungligen postat av trapz star Visa inlägg
Någon som kör chins/dips lite längre in i programmet som kan säga hur det påverkar basövningarna? Jag tror stenhårt på konceptet, men tänk på att Mehdi vill tjäna pengar på sin sak många blir så "då är det inte stronglift" bara för man lägger in typ armar. Stronglifts saknar ju faktiskt träning av både armar och vader t.ex? Visst man får armträning av rodd, men så kan man ju resonera i allt? Man behöver inte träna axlarna för dom får man med i bänkpress samma stuk. Har man tunna armar som jag = träna dom? Stör det verkligen programmet så mycket att lägga in lite vader,dips,chins,curls efter sina 5x5 övningar? Tänker mig att man kör 8-12 iaf relativt lätt
Det är ju helt upp till individen själv, känner du att du har tid och ork, fine kör lite disco.
Jag själv känner efter 2 månader med SL att jag orkar inte dra i passet mer än 1-1,5 timma. Vill jag köra 2 timmar en dag, visst då lägger jag till lite curls, men det är absolut inget måste.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Pompere Visa inlägg
Bra böjt men säg till din kompis/passare att lära sig passa på riktigt. Tänkte han curla upp vikten ifall du skulle faila?..
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
I Sverige tävlar många kvinnor istället om truckflate-frisyrer, mansförakt och vildvuxen kroppsbehåring. Sen bitchas det utav helvete.
Lipservice är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-05-17, 22:03   #4506
Niorna
Registered User
 
Niornas avatar
 
Reg.datum: Feb 2013
Ort: London
Inlägg: 56
Citat:
Ursprungligen postat av trapz star Visa inlägg
Någon som kör chins/dips lite längre in i programmet som kan säga hur det påverkar basövningarna?
Nu är jag verkligen ingen expert, men tanken med programmet är väl att man till slut ska ligga på sitt absoluta max? Vid varje pass ska man gå in exakt 100%. Om du då vill lägga 5% av din energi och tid på bicepscurl har du bara 95% kvar till basövningarna. Så svaret på din fråga måste vara; Ja, om du lägger till övningar så kommer det påverka basövningarna, speciellt längre in i programmet.
Niorna är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-05-17, 22:09   #4507
Niorna
Registered User
 
Niornas avatar
 
Reg.datum: Feb 2013
Ort: London
Inlägg: 56
Citat:
Ursprungligen postat av Lipservice Visa inlägg
Skratta länge och hårt hahahaha! Inte för att vara taskig Niorna, men lite rolig var det.
Är man så pass korkad får man bjuda på sig och dela med sig

Det positiva är att "problemet" löste sig själv och att jag är tillbaka på spåret.
Niorna är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-05-17, 22:40   #4508
MadFool
Registered User
 
MadFools avatar
 
Reg.datum: Jan 2013
Ort: Göteborg
Inlägg: 8
Citat:
Ursprungligen postat av trapz star Visa inlägg
Någon som kör chins/dips lite längre in i programmet som kan säga hur det påverkar basövningarna? Jag tror stenhårt på konceptet, men tänk på att Mehdi vill tjäna pengar på sin sak många blir så "då är det inte stronglift" bara för man lägger in typ armar. Stronglifts saknar ju faktiskt träning av både armar och vader t.ex? Visst man får armträning av rodd, men så kan man ju resonera i allt? Man behöver inte träna axlarna för dom får man med i bänkpress samma stuk. Har man tunna armar som jag = träna dom? Stör det verkligen programmet så mycket att lägga in lite vader,dips,chins,curls efter sina 5x5 övningar? Tänker mig att man kör 8-12 iaf relativt lätt
Jag brukar köra chins och dips. Har kört SL5x5 sen slutet på januari. Känner att jag orkar med det i slutet på passet så varför inte!? Har inte känt att det påverkar basövningarna nämnvärt. Jag brukar även köra lite axelövningar, rehabövningar, då jag opererade axeln i fjol pga luxationer och gärna vill fortsätta stärka den. Ser ingen anledning att inte köra det. Mer tycker jag dock inte man bör köra, man får ju allt i basövningarna. Lägger man där till chins så har du rätt mycket armar i programmet.
MadFool är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-05-17, 23:55   #4509
trapz star
Registered User
 
trapz stars avatar
 
Reg.datum: May 2013
Inlägg: 246
Citat:
Ursprungligen postat av MadFool Visa inlägg
Jag brukar köra chins och dips. Har kört SL5x5 sen slutet på januari. Känner att jag orkar med det i slutet på passet så varför inte!? Har inte känt att det påverkar basövningarna nämnvärt. Jag brukar även köra lite axelövningar, rehabövningar, då jag opererade axeln i fjol pga luxationer och gärna vill fortsätta stärka den. Ser ingen anledning att inte köra det. Mer tycker jag dock inte man bör köra, man får ju allt i basövningarna. Lägger man där till chins så har du rätt mycket armar i programmet.
Intressant, kör du dips/chins varje pass eller dips på bänk dagen och chins(lats eller biceps grepp?) på mark-dagen? Låga reps?
trapz star är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-05-18, 00:06   #4510
MadFool
Registered User
 
MadFools avatar
 
Reg.datum: Jan 2013
Ort: Göteborg
Inlägg: 8
Citat:
Ursprungligen postat av trapz star Visa inlägg
Intressant, kör du dips/chins varje pass eller dips på bänk dagen och chins(lats eller biceps grepp?) på mark-dagen? Låga reps?
Kör inte båda varje pass utan som du säger lägger jag in en per pass så som du skrev. Brukar köra med extra vikter på båda. 5x5 har blivit det som gäller även där, vinnande koncept liksom! brukar mestadels köra lats-grepp men ibland så alternerar jag.
MadFool är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-05-18, 08:50   #4511
trapz star
Registered User
 
trapz stars avatar
 
Reg.datum: May 2013
Inlägg: 246
Citat:
Ursprungligen postat av MadFool Visa inlägg
Kör inte båda varje pass utan som du säger lägger jag in en per pass så som du skrev. Brukar köra med extra vikter på båda. 5x5 har blivit det som gäller även där, vinnande koncept liksom! brukar mestadels köra lats-grepp men ibland så alternerar jag.
Ok nice ska också köra så
trapz star är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-05-18, 10:49   #4512
MadFool
Registered User
 
MadFools avatar
 
Reg.datum: Jan 2013
Ort: Göteborg
Inlägg: 8
Citat:
Ursprungligen postat av trapz star Visa inlägg
Ok nice ska också köra så
Lycka till! Fantastiskt bra träningsupplägg iaf!
MadFool är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-05-18, 11:37   #4513
trapz star
Registered User
 
trapz stars avatar
 
Reg.datum: May 2013
Inlägg: 246
Citat:
Ursprungligen postat av MadFool Visa inlägg
Lycka till! Fantastiskt bra träningsupplägg iaf!
Antar du blivit bra mycket starkare har du blivit mer beefy rent utseendemässigt?
trapz star är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-05-18, 17:29   #4514
Niorna
Registered User
 
Niornas avatar
 
Reg.datum: Feb 2013
Ort: London
Inlägg: 56
Citat:
Ursprungligen postat av MadFool Visa inlägg
Jag brukar köra chins och dips. Har kört SL5x5 sen slutet på januari. Känner att jag orkar med det i slutet på passet så varför inte!? Har inte känt att det påverkar basövningarna nämnvärt.
Har du deloadat på någon övning?
Niorna är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-05-18, 19:05   #4515
MadFool
Registered User
 
MadFools avatar
 
Reg.datum: Jan 2013
Ort: Göteborg
Inlägg: 8
Citat:
Ursprungligen postat av trapz star Visa inlägg
Antar du blivit bra mycket starkare har du blivit mer beefy rent utseendemässigt?
Man får ju otroligt bra motivation när man ökat hela tiden! vist ser man skillnad och jag känner mig bättre i kroppen. Mina knän har aldrig mått så bra tex! Min hållning är mkt bättre också. Kan väl säga att allt har växt och jag är nöjd med resultatet. Kommer helt klart köra på med programmet så som man ska, även fast jag nu kört länge.

Citat:
Ursprungligen postat av Niorna Visa inlägg
Har du deloadat på någon övning?
Körde fast på knäböjer nu vid 102,5kg och ska deloda ner till 90kg nästa pass. Det berodde på tekniska faills och att jag tror jag överansträngt ljumskarna efter jag var borta efter lite sjukdom. Det är ända deloaden än så länge. Jag har kört fast ett eller två pass på militärpressen och knäböjen tidigare men har lyckats komma förbi dem!
MadFool är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:14.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)