Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-10-22, 02:38   #916
Matsa
Corporis Majestatis
 
Matsas avatar
 
Reg.datum: Dec 2007
Ort: Kalmar
Inlägg: 3 623
Citat:
Ursprungligen postat av Landström Visa inlägg
Mucka du på. Jag säger dig bara tre orden... Pa sa dej!
Jelp!

Citat:
Ursprungligen postat av Landström Visa inlägg
Jo jag har fått frågan tidigare och mitt tråkiga svar är att jag inte vet hur mycket jag tappat. Knäböj har jag inte kört öht under deffen. Största orsaken till det är mina onda och stela axlar.

I bänk är jag svagare nu än jag var som 18-åring men det beror nog väldigt mycket på mina axlar oxå och inte bara min viktnedgång. Men jag bryr mig inte så mycket. Man får nog lite mer distans till träningen när man blir äldre och klokare. Dock finns det tendenser till små ökningar i bänken igen nu när jag börjat äta lite mer.

Kunde hålla ungefär samma styrka i bänken från kroppsvikt på 105 kg ned till 92 kg. Sen när jag gick ner till 88 kg så tappade jag lite mer.

Marken kändes bra till 100 kg ungefär men när jag började närma mig 90 så var det inte lika kul längre. Inget buktryck alls. Dock känns marken bättre nu igen med energi i kroppen. Väger ca 91 kg nu.
Ja så kan det ju vara ibland. Själv började jag variera övningarna lite när jag gått ned lite eftersom det blev mindre jobbigt mentalt när man inte hade gamla vikter att jaga. Dem ska jag jaga när jag börjar gå upp igen! Jag har t.ex inte kört vanliga marklyft tungt på länge utan i stället har det varit långa mark eller vanliga mark i någon sorts superset. Det som är roligt är att jag började köra militärpress ungefär i mitten av dieten och trots att jag knappt tränat den på flera månader var jag nästa lika stark i den, har rentav lyckats öka i den trots diet.

Citat:
Ursprungligen postat av Landström Visa inlägg
Vad har du för mål med din viktnedgång? Att ligga jävligt lågt i fettprocent har inte många fördelar... Man får inte ens ligga mer. Och skulle man få det så är det inte ens säkert att man orkar det... Jag hade nog valt biff framför skäggbiff alla dagar i veckan.
Det vore coolt att ligga riktigt lågt någon gång men jag ids inte gå ned så mycket än. Däremot så hoppas jag få ett bra läge för fortsatt uppbyggnad, jag har typ legat på långsam viktuppgång i 2-3 år nu så det kändes helt enkelt som om det var dags att städa till det lite.

Egentligen skulle jag ned under 93kg eftersom jag ville tävla i den klassen i vår men det gick så jävla lätt att jag fortsatte och nu siktar jag på debut i 83an. Då har jag bra marginal att växa in i 93an, tänkte jag.

Citat:
Ursprungligen postat av Landström Visa inlägg
Vore kul att göra comeback i tävlandet. Nu när det verkar bli en serie i klassisk SL så känns det mer inspirerande. Med en kroppsvikt på strax under 100 kg hade jag nog kunnat göra hyfsat ifrån mig. 400 p vore trevligt.

Ska du tävla nåt?
Ja du skulle ju säkert göra bra ifrån dig om du är hel och i form. Jag ska börja i vår, hoppas att Gävle KK drar igång tävlingsverksamhet så jag kan tävla för dem.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
lol, det finns mkt gemensamt mellan Knutbysekten och knäböjare.
Citat:
Ursprungligen postat av orsor Visa inlägg
Det roliga är att du har nästintill samma profilbild som Matsa. En smällfet marklyftare. Det är så man dör alltså
"Små delikata rörelser..."
Matsa är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-10-22, 21:21   #917
Landström
Registered User
 
Landströms avatar
 
Reg.datum: Jan 2010
Inlägg: 2 757
Citat:
Ursprungligen postat av Matsa Visa inlägg
Ja så kan det ju vara ibland. Själv började jag variera övningarna lite när jag gått ned lite eftersom det blev mindre jobbigt mentalt när man inte hade gamla vikter att jaga. Dem ska jag jaga när jag börjar gå upp igen! Jag har t.ex inte kört vanliga marklyft tungt på länge utan i stället har det varit långa mark eller vanliga mark i någon sorts superset. Det som är roligt är att jag började köra militärpress ungefär i mitten av dieten och trots att jag knappt tränat den på flera månader var jag nästa lika stark i den, har rentav lyckats öka i den trots diet.

Det vore coolt att ligga riktigt lågt någon gång men jag ids inte gå ned så mycket än. Däremot så hoppas jag få ett bra läge för fortsatt uppbyggnad, jag har typ legat på långsam viktuppgång i 2-3 år nu så det kändes helt enkelt som om det var dags att städa till det lite.

Egentligen skulle jag ned under 93kg eftersom jag ville tävla i den klassen i vår men det gick så jävla lätt att jag fortsatte och nu siktar jag på debut i 83an. Då har jag bra marginal att växa in i 93an, tänkte jag.

Ja du skulle ju säkert göra bra ifrån dig om du är hel och i form. Jag ska börja i vår, hoppas att Gävle KK drar igång tävlingsverksamhet så jag kan tävla för dem.
Bra "knep" att variera med andra övningar när man deffar. Betydligt lättare mentalt att göra så.

Oj, det var en rejäl deff du ligger inne med. Det hade jag ingen aaaning om... Men du är ju lite hemlig. Starta en journal för bövelen!

Hoppas du får lite goa känslor till våren och börjar tävla. Gävle you say... Min syster har tidigare bott där i flera år. På tal om inget...
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av creperiet Visa inlägg
Vad gör Landström här?
Citat:
Ursprungligen postat av hertzman Visa inlägg
Förutom det ser du fan ut att vara en av de hårdaste djävlarna jag någonsin sett.
Carl Von Linné x 3
Landström är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-10-22, 21:23   #918
Matsa
Corporis Majestatis
 
Matsas avatar
 
Reg.datum: Dec 2007
Ort: Kalmar
Inlägg: 3 623
Citat:
Ursprungligen postat av Landström Visa inlägg
Oj, det var en rejäl deff du ligger inne med. Det hade jag ingen aaaning om... Men du är ju lite hemlig. Starta en journal för bövelen!
Startade ju en i förrgår, den är i min signatur.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
lol, det finns mkt gemensamt mellan Knutbysekten och knäböjare.
Citat:
Ursprungligen postat av orsor Visa inlägg
Det roliga är att du har nästintill samma profilbild som Matsa. En smällfet marklyftare. Det är så man dör alltså
"Små delikata rörelser..."
Matsa är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-10-22, 21:24   #919
Landström
Registered User
 
Landströms avatar
 
Reg.datum: Jan 2010
Inlägg: 2 757
En smygtitt på en färsk uppdatering av "bulkformen"...
Bifogade bilder
Filtyp: jpg Dagis.JPG (6.1 KB, 526 visningar)
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av creperiet Visa inlägg
Vad gör Landström här?
Citat:
Ursprungligen postat av hertzman Visa inlägg
Förutom det ser du fan ut att vara en av de hårdaste djävlarna jag någonsin sett.
Carl Von Linné x 3
Landström är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-10-22, 21:31   #920
Landström
Registered User
 
Landströms avatar
 
Reg.datum: Jan 2010
Inlägg: 2 757
Citat:
Ursprungligen postat av Matsa Visa inlägg
Startade ju en i förrgår, den är i min signatur.
Jaha, har jag gjort bort mig nu igen?

Ber om ursäkt! Kul att se! Den ska jag följa.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av creperiet Visa inlägg
Vad gör Landström här?
Citat:
Ursprungligen postat av hertzman Visa inlägg
Förutom det ser du fan ut att vara en av de hårdaste djävlarna jag någonsin sett.
Carl Von Linné x 3
Landström är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-10-22, 23:48   #921
PatJack
Registered User
 
PatJacks avatar
 
Reg.datum: Jul 2011
Ort: Halmstad
Inlägg: 6 670
Galen form du är i Landström! Ser ju sjukt bra ut ändå du bulkar.. hur mycket mer väger du nu än när du slutade deffen?
__________________
Min Träningsjournal!

Kolla in mig på Instagram!

Min YouTube kanal!
PatJack är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-10-23, 00:29   #922
Landström
Registered User
 
Landströms avatar
 
Reg.datum: Jan 2010
Inlägg: 2 757
Citat:
Ursprungligen postat av PatJack Visa inlägg
Galen form du är i Landström! Ser ju sjukt bra ut ändå du bulkar.. hur mycket mer väger du nu än när du slutade deffen?
Tackar mjukost!

I ärlighetens namn kan jag dock inte kalla det "bulk". Snarare ett "icke-deffande".

Ca 3 kg tyngre nu än när jag slutade deffen för snart 7 veckor sen (88 kg vs 91 kg). Och då får man komma ihåg att mina glykogendepåer säkerligen var ganska tömda då jämfört med nu.

Ursprungsplanen var att gaina i 9-10 veckor för att sedan deffa 2-3 veckor, men nu får jag se hur jag gör. Finns ju inget att deffa bort. Behöver nog egentligen lite mer tid för "utveckling" oxå.

Dock positivt överraskad över hur pass "lätt" jag kan behålla formen. Trodde jag skulle braka upp i vikt som en raket. Men självklart är jag fortfarande ganska strikt med vad jag stoppar i mig. Skulle jag gå på ren instinkt och följa mina lustar till fullo hade jag kanske vägt 100+ nu.

Men jag äter gott och mycket varje dag. Gäller bara att göra det smart. Har t ex ätit glass fyra kvällar den här veckan.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av creperiet Visa inlägg
Vad gör Landström här?
Citat:
Ursprungligen postat av hertzman Visa inlägg
Förutom det ser du fan ut att vara en av de hårdaste djävlarna jag någonsin sett.
Carl Von Linné x 3

Senast redigerad av Landström den 2011-10-23 klockan 00:34.
Landström är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-10-23, 18:37   #923
fredrik1
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2011
Inlägg: 254
Gryyyymmmm form! Vad mäter armarna?
fredrik1 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-10-23, 19:16   #924
PatJack
Registered User
 
PatJacks avatar
 
Reg.datum: Jul 2011
Ort: Halmstad
Inlägg: 6 670
Kul att du kan njuta av god mat och lite götte och ändå behålla en sådan bra form =) hehe mjukost? Ja.. lär nog bli rätt mjuk i bulken nu.. ändå jag skulle vilja slippa lägga på mig nått fett och bara muskler!
__________________
Min Träningsjournal!

Kolla in mig på Instagram!

Min YouTube kanal!
PatJack är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-10-23, 23:08   #925
Landström
Registered User
 
Landströms avatar
 
Reg.datum: Jan 2010
Inlägg: 2 757
Citat:
Ursprungligen postat av fredrik1 Visa inlägg
Gryyyymmmm form! Vad mäter armarna?
Mången tack! Inte säker på armmåttet men kring 42 cm kall är nog en bra gissning. Ett par väldefinierade armar ser ju större ut...

Citat:
Ursprungligen postat av PatJack Visa inlägg
Kul att du kan njuta av god mat och lite götte och ändå behålla en sådan bra form =) hehe mjukost? Ja.. lär nog bli rätt mjuk i bulken nu.. ändå jag skulle vilja slippa lägga på mig nått fett och bara muskler!
Haha inte fan menade jag att du är som en mjukost..!! Skärp dig!

Ingen fara att lägga på sig lite... Du tar bort det sen. Bara du bestämmer dig för det.

Rivit av ett sent söndagspass... Tror det blir glass, popcorn och proteinpudding innan bädden...
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av creperiet Visa inlägg
Vad gör Landström här?
Citat:
Ursprungligen postat av hertzman Visa inlägg
Förutom det ser du fan ut att vara en av de hårdaste djävlarna jag någonsin sett.
Carl Von Linné x 3
Landström är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-11-04, 13:13   #926
Schylander
Registered User
 
Schylanders avatar
 
Reg.datum: Sep 2008
Ort: Luleå
Inlägg: 2 089
Hej Niklas, gud vad rippad du har blivit, lär mig. Hejdå Niklas.
__________________
www.luleaak.se
Schylander är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-11-04, 15:22   #927
Landström
Registered User
 
Landströms avatar
 
Reg.datum: Jan 2010
Inlägg: 2 757
Citat:
Ursprungligen postat av Schylander Visa inlägg
Hej Niklas, gud vad rippad du har blivit, lär mig. Hejdå Niklas.
Hej!

Hahaha vilken emo-text..! Me like! Jag ska lära dig allt jag kan, om det så ska ta hela dagen.

Hej då.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av creperiet Visa inlägg
Vad gör Landström här?
Citat:
Ursprungligen postat av hertzman Visa inlägg
Förutom det ser du fan ut att vara en av de hårdaste djävlarna jag någonsin sett.
Carl Von Linné x 3
Landström är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-11-17, 00:22   #928
Landström
Registered User
 
Landströms avatar
 
Reg.datum: Jan 2010
Inlägg: 2 757
Saxat från tråden Tips på fjällvandring?...

Citat:
Ursprungligen postat av Landström Visa inlägg
Dessutom tänker jag och min bror ställa upp i Fjällräven Classic nästa år och vi siktar på att gå de 11 milen mellan Nikka och Abisko på under 24 tim.
Citat:
Ursprungligen postat av Landström Visa inlägg
Nu är vi anmälda... 1 800 kr per skalle. Fredag 10 aug kl 13.00 startar vi. Målgång inom 24 tim är vårat självklara mål.

Känns jävligt spännande och motiverande och kommer kräva en hel del förberedelser... Brorsan är långdistanslöpare men själv satsar jag nog på högreps i långa marklyft.
Nästa års deff kommer mao innehålla en hel del rejäla promenader med packning på ryggen. Till skillnad mot senaste deffen när jag låg på soffan.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av creperiet Visa inlägg
Vad gör Landström här?
Citat:
Ursprungligen postat av hertzman Visa inlägg
Förutom det ser du fan ut att vara en av de hårdaste djävlarna jag någonsin sett.
Carl Von Linné x 3
Landström är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-11-17, 02:02   #929
SiSenior
Registered User
 
SiSeniors avatar
 
Reg.datum: Jun 2009
Ort: aldrig hemma
Inlägg: 2 602
Det där kallar jag inte "bulkform" Din hårda jävel!
__________________
Efter orkanen Irene blåst ner halva New York sågs detta på facebook:
Citat:
Irene: Such a bad week to have my name! LOL!
Robert: Yeah, after this weekend I can say I have been blown by two Irenes.
Irene: SHUTUP ROB! jeez, that was in highschool!
Robert: People don't forget natural disaster ;D
SiSenior är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-11-17, 18:11   #930
Landström
Registered User
 
Landströms avatar
 
Reg.datum: Jan 2010
Inlägg: 2 757
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior Visa inlägg
Det där kallar jag inte "bulkform" Din hårda jävel!
Jag har aldrig någonsin bulkat medvetet och har inte tänkt göra det nu heller. Dock är jag nu i en "icke-deff-fas". Gått upp ca 3,5 kg på ca 10 veckor.

Fördelen med en "obulkig" "bulkform" är att deffen blir betydligt angenämare sen. No more 1 års deff..! Nackdelen är att man är så svag.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av creperiet Visa inlägg
Vad gör Landström här?
Citat:
Ursprungligen postat av hertzman Visa inlägg
Förutom det ser du fan ut att vara en av de hårdaste djävlarna jag någonsin sett.
Carl Von Linné x 3
Landström är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 04:15.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)