Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-09-04, 15:48   #796
wird
Registered User
 
wirds avatar
 
Reg.datum: Mar 2009
Ort: Kiruna
Inlägg: 1 243
Citat:
Ursprungligen postat av Landström Visa inlägg
Men den som väntar på nåt gott...
"...blir aldrig fet, som farsan brukade säga" /Robert Gustavsson aka Tony Rickardsson
__________________
Journal

Kiruna AK på webben
wird är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-09-04, 16:58   #797
Dogge21
Registered User
 
Dogge21s avatar
 
Reg.datum: Jul 2007
Ort: Norrland
Inlägg: 3 604
Citat:
Ursprungligen postat av Landström Visa inlägg
Jag jobbar skift så jag jobbar alla tider på dygnet så ingen dag är egentligen den andra lik.

Men sammanfattningsvis så har jag ätit två gånger per dygn. Ena måltiden har oftast varit kvarg på 750 g - 1 kg. Till det hallon/blåbär och ibland äpple/banan.

Den andra måltiden har bestått av nåt proteinrikt såsom kyckling, kassler, nötfärs eller "liknande". Till det en jävla massa grönsaker. Ibland groteskt mycket. (För att öht bli mätt.) Som efterrätt har det oftast blivit en rejäl portion chokladpudding, gjord på proteinpulver.

Utöver detta har jag dragit i mig 10-15 g EAA minst 5 gånger per dag. Träningsdagar så ofta som 8 gånger.

Har alltså legat lågt på både fett och kolhydrater men har aldrig nollat dessa.
Kul att höra att du lyckats med deffen fastän du jobbat skift! Borde alltså med andra ord finnas möjlighet för mig också att skala bort lite till dynga med tanke på att jag också jobbar skift Men jag börjar redan bli galen på den ständiga hungern har du käkat nått kreatin under viktnedgången? Själv tror jag att jag ska avstå helt från kreatin under en lång tid framåt då jag är lite rädd för att dra på mig några kilon i onödan. Vad säger deffexperten om de tankarna?
Dogge21 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-09-04, 17:51   #798
Landström
Registered User
 
Landströms avatar
 
Reg.datum: Jan 2010
Inlägg: 2 757
Citat:
Ursprungligen postat av Dogge21 Visa inlägg
Kul att höra att du lyckats med deffen fastän du jobbat skift! Borde alltså med andra ord finnas möjlighet för mig också att skala bort lite till dynga med tanke på att jag också jobbar skift Men jag börjar redan bli galen på den ständiga hungern har du käkat nått kreatin under viktnedgången? Själv tror jag att jag ska avstå helt från kreatin under en lång tid framåt då jag är lite rädd för att dra på mig några kilon i onödan. Vad säger deffexperten om de tankarna?
Kreatin har jag tagit under en stor del av deffen. Viktnedgången stannade, som väntat, av ett tag när jag började med kreatin.

Kreatin tycker jag du ska ta. Ev viktuppgång är inget att bry sig om. Det är väl inte viktnedgången i sig som är ditt primära mål, utan snarare att skala bort dyngan? När jag tagit kreatin under deffen så ska det dessutom förhoppningsvis innebära att jag inte rusar upp i vikt när deffen är slut och jag fortsätter med kreatin.

Angående hunger så har mitt knep varit att äta mig mätt på kvällarna. Att gå hungrig på dagarna är inte så farligt... Men det kräver naturligtvis att man verkligen bestämt sig, annars blir det jobbigt förstås.

Jävligt mycket grönsaker är oxå fint. Mycket mättnad för väldigt lite kcal.

Jag säger som Uno Hedin... Lyyycka till!!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av creperiet Visa inlägg
Vad gör Landström här?
Citat:
Ursprungligen postat av hertzman Visa inlägg
Förutom det ser du fan ut att vara en av de hårdaste djävlarna jag någonsin sett.
Carl Von Linné x 3
Landström är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-09-04, 17:52   #799
Landström
Registered User
 
Landströms avatar
 
Reg.datum: Jan 2010
Inlägg: 2 757
Citat:
Ursprungligen postat av wird Visa inlägg
"...blir aldrig fet, som farsan brukade säga" /Robert Gustavsson aka Tony Rickardsson
Hahaha mycket kloka ord. När jag tänker efter så passar det ju otäckt bra in på mitt senaste år...
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av creperiet Visa inlägg
Vad gör Landström här?
Citat:
Ursprungligen postat av hertzman Visa inlägg
Förutom det ser du fan ut att vara en av de hårdaste djävlarna jag någonsin sett.
Carl Von Linné x 3
Landström är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-09-04, 19:54   #800
PatJack
Registered User
 
PatJacks avatar
 
Reg.datum: Jul 2011
Ort: Halmstad
Inlägg: 6 670
Har du gjort några mätningar på biceps/bröst/ben etc innan deff och efter deff? Se till att få många foton tagna nu när du är i denna galna form =)
__________________
Min Träningsjournal!

Kolla in mig på Instagram!

Min YouTube kanal!
PatJack är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-09-04, 20:00   #801
Dogge21
Registered User
 
Dogge21s avatar
 
Reg.datum: Jul 2007
Ort: Norrland
Inlägg: 3 604
Citat:
Ursprungligen postat av Landström Visa inlägg
Kreatin har jag tagit under en stor del av deffen. Viktnedgången stannade, som väntat, av ett tag när jag började med kreatin.

Kreatin tycker jag du ska ta. Ev viktuppgång är inget att bry sig om. Det är väl inte viktnedgången i sig som är ditt primära mål, utan snarare att skala bort dyngan? När jag tagit kreatin under deffen så ska det dessutom förhoppningsvis innebära att jag inte rusar upp i vikt när deffen är slut och jag fortsätter med kreatin.

Angående hunger så har mitt knep varit att äta mig mätt på kvällarna. Att gå hungrig på dagarna är inte så farligt... Men det kräver naturligtvis att man verkligen bestämt sig, annars blir det jobbigt förstås.

Jävligt mycket grönsaker är oxå fint. Mycket mättnad för väldigt lite kcal.

Jag säger som Uno Hedin... Lyyycka till!!
Trodde inte att du tagit kreatin alls faktiskt under deffen. Då kanske jag vågar mig på att ta lite kreatin då lite längre fram då jag skalat bort 3-4 kilo dynga. Just för tillfället trycker jag i mig hiskeliga mängder med koffein och det funkar ju nästan lika bra som kreatin Grönsaker har jag aldrig gillat speciellt mycket men får ändå ner kaninfödan så det kan ju vara bra att ta till för att dämpa hungern på kvällarna. Tack för de värdefulla tipsen som kan visa sig värdefulla i den fortsatta kampen mot dyngan

Uno Hedin är så jävla skön! En legend
Dogge21 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-09-04, 20:09   #802
CharlieBB
Registered User
 
Reg.datum: Apr 2011
Ort: Norrtälje
Inlägg: 344
Skulle också vilja veta lite mått om det går för sig:P, på armarna iaf...
__________________
CharlieBB är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-09-04, 20:39   #803
Landström
Registered User
 
Landströms avatar
 
Reg.datum: Jan 2010
Inlägg: 2 757
Citat:
Ursprungligen postat av PatJack Visa inlägg
Har du gjort några mätningar på biceps/bröst/ben etc innan deff och efter deff? Se till att få många foton tagna nu när du är i denna galna form
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieBB Visa inlägg
Skulle också vilja veta lite mått om det går för sig, på armarna iaf...
Njaej, jag tänkte inte riktigt så långt när jag började deffa. Med facit i hand så borde jag mätt mig och tagit några foton. Men av en händelse tog jag iaf ett foto ett par dagar innan jag började deffa.

Har dock aldrig brytt mig om måtten speciellt mycket. Men bara för det var jag tvungen att mäta höger arm nu och den mätte ungefär 42 cm.

Senaste tiden har jag fotat mig ganska mycket, men det har bara varit med en sketen mobilkamera. Egentligen borde man ta mer proffsiga foton men det är ju bättre än ingenting.

Dock har jag planer på att den här formen kommer återkomma många gånger. Har lärt mig otroligt mycket under den här deffen så jag tror att jag kommer pricka rätt till nästa deff. Nu vet jag vad som funkar. Och framför allt så kommer nästa deff bli myyycket kortare!

Citat:
Ursprungligen postat av Dogge21 Visa inlägg
Trodde inte att du tagit kreatin alls faktiskt under deffen. Då kanske jag vågar mig på att ta lite kreatin då lite längre fram då jag skalat bort 3-4 kilo dynga. Just för tillfället trycker jag i mig hiskeliga mängder med koffein och det funkar ju nästan lika bra som kreatin Grönsaker har jag aldrig gillat speciellt mycket men får ändå ner kaninfödan så det kan ju vara bra att ta till för att dämpa hungern på kvällarna. Tack för de värdefulla tipsen som kan visa sig värdefulla i den fortsatta kampen mot dyngan

Uno Hedin är så jävla skön! En legend
Jag kan hjälpa dig med lite småtips då och då... Ja, koffein i stooora mängder är naturligtvis ett måste.

Funkar det inte med mycket kaffe så är det bara att höja dosen ännu mer.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av creperiet Visa inlägg
Vad gör Landström här?
Citat:
Ursprungligen postat av hertzman Visa inlägg
Förutom det ser du fan ut att vara en av de hårdaste djävlarna jag någonsin sett.
Carl Von Linné x 3
Landström är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-09-04, 21:38   #804
the_PL_man
Gammalt flakvrak
 
the_PL_mans avatar
 
Reg.datum: Oct 2002
Ort: Karlstad
Inlägg: 7 013
Citat:
Ursprungligen postat av Landström Visa inlägg
Njaej, jag tänkte inte riktigt så långt när jag började deffa. Med facit i hand så borde jag mätt mig och tagit några foton. Men av en händelse tog jag iaf ett foto ett par dagar innan jag började deffa.

Har dock aldrig brytt mig om måtten speciellt mycket. Men bara för det var jag tvungen att mäta höger arm nu och den mätte ungefär 42 cm.

Senaste tiden har jag fotat mig ganska mycket, men det har bara varit med en sketen mobilkamera. Egentligen borde man ta mer proffsiga foton men det är ju bättre än ingenting.

Dock har jag planer på att den här formen kommer återkomma många gånger. Har lärt mig otroligt mycket under den här deffen så jag tror att jag kommer pricka rätt till nästa deff. Nu vet jag vad som funkar. Och framför allt så kommer nästa deff bli myyycket kortare!



Jag kan hjälpa dig med lite småtips då och då... Ja, koffein i stooora mängder är naturligtvis ett måste.

Funkar det inte med mycket kaffe så är det bara att höja dosen ännu mer.
När får man se ett träningspass loggat här då?
the_PL_man är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-09-04, 22:38   #805
Landström
Registered User
 
Landströms avatar
 
Reg.datum: Jan 2010
Inlägg: 2 757
Citat:
Ursprungligen postat av the_PL_man Visa inlägg
När får man se ett träningspass loggat här då?
Med lite medvind kan ett pass vara inloggat inom 24 tim.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av creperiet Visa inlägg
Vad gör Landström här?
Citat:
Ursprungligen postat av hertzman Visa inlägg
Förutom det ser du fan ut att vara en av de hårdaste djävlarna jag någonsin sett.
Carl Von Linné x 3
Landström är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-09-05, 15:39   #806
PatJack
Registered User
 
PatJacks avatar
 
Reg.datum: Jul 2011
Ort: Halmstad
Inlägg: 6 670
Citat:
Ursprungligen postat av Landström Visa inlägg
Med lite medvind kan ett pass vara inloggat inom 24 tim.
Very nice! High five!
__________________
Min Träningsjournal!

Kolla in mig på Instagram!

Min YouTube kanal!
PatJack är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-09-05, 16:21   #807
Dogge21
Registered User
 
Dogge21s avatar
 
Reg.datum: Jul 2007
Ort: Norrland
Inlägg: 3 604
Citat:
Ursprungligen postat av PatJack Visa inlägg
Very nice! High five!
Körde ett pass med herr Landström nu på dagen och det såg riktigt bra ut om han väljer att redovisa resulatet offentligt låter jag vara osagt men de vikter som var på stången kom upp väldigt smärtfritt. Största problemet var att bältet var så löst i sista hålet så tjocka tröjor fick tas på under bältet för att bältet skulle ge något stöd överhuvudtaget
Dogge21 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-09-05, 17:19   #808
Landström
Registered User
 
Landströms avatar
 
Reg.datum: Jan 2010
Inlägg: 2 757
Citat:
Ursprungligen postat av PatJack Visa inlägg
Very nice! High five!
Hahaha! High five!! Skööön...T!

Citat:
Ursprungligen postat av Dogge21 Visa inlägg
Körde ett pass med herr Landström nu på dagen och det såg riktigt bra ut. om han väljer att redovisa resulatet offentligt låter jag vara osagt men de vikter som var på stången kom upp väldigt smärtfritt. Största problemet var att bältet var så löst i sista hålet så tjocka tröjor fick tas på under bältet för att bältet skulle ge något stöd överhuvudtaget
Ja, du har rätt i att bältet nu är så gigantiskt stort så jag var tvungen att träna med en tjock sweatshirt för att fylla ut bältet. Gillar annars inte att träna med såna tröjor. Speciellt inte med nuvarande form då det ju är linne som egentligen gäller...

Jag ska nog beställa ett nytt bälte.

Dock tummar Herr Dogge lite på sanningen med sitt uttalande att jag hanterade vikterna smärtfritt...

Dagens avstamp med ett försök att satsa ett par månader på SL...

Latsdrag bakom nacken
3 set (För att värma upp axlarna)

Knäböj
70x8-8
100x5-5
120x5
140x3
150x3
130x3-3-3

Stretchat min högra axel i några dagar inför böjpasset. Detta gjorde att jag lyckades få stången någotsånär på plats där jag vill ha den i böjen. Men måste få till det bättre. Stången har tendens att rulla på ryggen när jag inte får fast den ordentligt, vilket gör lyftet tyngre.

3:an på 150 var inte max men det kändes inte lönt att gå tyngre idag. Förutom tre pass i våras har jag inte knäböjt på ett år... Så jag har lång väg upp till "hyfsade" vikter.

Men jag hoppas kunna öka en hel del under närmsta tiden och gör jag inte det så är det ingen fara på taket. Då sliter jag istället av mig tröjan och börjar posera istället. Nästa böjpass på torsdag eller fredag.

Marklyft
160x5
180x5
200x5
160x8-8

Tokstum i hela kroppen efter böjen, vilket gjorde marken otäckt seg. Fick dock upp lite fart på de sista seten på 160.

Sittande rodd
5 set

+Lite mage

Jag ger passet godkänt men inte mer. Svårt att veta vad man kan förvänta sig av kroppen nu. Är ju så otäckt lätt nu. 88,8 kg i morse.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av creperiet Visa inlägg
Vad gör Landström här?
Citat:
Ursprungligen postat av hertzman Visa inlägg
Förutom det ser du fan ut att vara en av de hårdaste djävlarna jag någonsin sett.
Carl Von Linné x 3

Senast redigerad av Landström den 2011-09-05 klockan 17:21.
Landström är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-09-05, 17:47   #809
SiSenior
Registered User
 
SiSeniors avatar
 
Reg.datum: Jun 2009
Ort: aldrig hemma
Inlägg: 2 602
Citat:
Ursprungligen postat av Landström Visa inlägg
Jag ger passet godkänt men inte mer. Svårt att veta vad man kan förvänta sig av kroppen nu. Är ju så otäckt lätt nu. 88,8 kg i morse.


Hur lågt ska du!?
SiSenior är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-09-05, 18:01   #810
PatJack
Registered User
 
PatJacks avatar
 
Reg.datum: Jul 2011
Ort: Halmstad
Inlägg: 6 670
200 i mark är ju ändå mumma! =) Nu kan du ju sikta in dig på 3ggr kroppsvikt i mark iaf =)

88.8? daaamn!
__________________
Min Träningsjournal!

Kolla in mig på Instagram!

Min YouTube kanal!
PatJack är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:53.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)