Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Kost & Näring

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2021-12-28, 19:51   #16
Kev88
Registered User
 
Kev88s avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 634
Citat:
Ursprungligen postat av Klistergeten Visa inlägg
189cm, 94kg, 28år. Kontorsjob, styrkertränar 1½h + 40min på crosstrainern+försöka ligga kring 10k steg.
Okej, då är du 9 cm längre, 18 kg tyngre och 5 år yngre än mig, det gör en del, speciellt om du kör den där träningen dagligen. Vad har du uppskattningsvis för fettprocent?

Citat:
Ursprungligen postat av Klistergeten Visa inlägg
Förstår att det låter härligt. Likaså lider jag med dig när du skriver att du ligger kring ~2000kcal. Det är nästan vad jag äter till frukost :p

Hur mår du på det intaget? Pyton? Ständigt hungrig? Låter väldigt kämpigt om du är lika matglad som mig.
Energinivån är bra, men hungern är fruktansvärd. Det är bra konstigt att min balans har sjunkit till runt 2,5-2600 från 3,1-3200 på bara ett par år.

Citat:
Ursprungligen postat av RökteUppMinKatt Visa inlägg
3600 är jag i balans på.

Jobbar hemifrån och rör mig aldrig utanför hemmet.

Styrketränar hemma 8 timmar per vecka och konditionstränar 1½ timme per vecka.
Det var ingen dålig ämnesomsättning!
Kev88 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-12-28, 20:06   #17
Klistergeten
Registered User
 
Klistergetens avatar
 
Reg.datum: Feb 2016
Inlägg: 63
Citat:
Ursprungligen postat av Kev88 Visa inlägg
Okej, då är du 9 cm längre, 18 kg tyngre och 5 år yngre än mig, det gör en del, speciellt om du kör den där träningen dagligen. Vad har du uppskattningsvis för fettprocent?

Energinivån är bra, men hungern är fruktansvärd. Det är bra konstigt att min balans har sjunkit till runt 2,5-2600 från 3,1-3200 på bara ett par år.
Japp, det spelar såklart in en del. Men uppenbarligen är den hög - Tävlingsbyggarna verkar ha väldigt olika energibehov men tycker det är få som ligger över 5k. Samtidigt kanske dom är mer restriktiva med cardion/stegen.

Kroppsfettsnivån är svårhöftat tycker jag, men säg ~10% med +-2% felmarginal åt båda hållen. Tanken är dock att hamna närmare 15% och se om aptiten blir bättre där.

Hur fet är du själv? Har den diffat något under dessa år?
Klistergeten är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-12-28, 21:10   #18
Strixen
Registered User
 
Reg.datum: May 2014
Inlägg: 207
Ca 1500 kcl vid deff, 2500 kcal övrigt, äter jag mer blir jag fet direkt...
Strixen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-12-28, 21:13   #19
Kev88
Registered User
 
Kev88s avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 634
Citat:
Ursprungligen postat av Klistergeten Visa inlägg
Japp, det spelar såklart in en del. Men uppenbarligen är den hög - Tävlingsbyggarna verkar ha väldigt olika energibehov men tycker det är få som ligger över 5k. Samtidigt kanske dom är mer restriktiva med cardion/stegen.

Kroppsfettsnivån är svårhöftat tycker jag, men säg ~10% med +-2% felmarginal åt båda hållen. Tanken är dock att hamna närmare 15% och se om aptiten blir bättre där.

Hur fet är du själv? Har den diffat något under dessa år?
Jäklar! Då måste du vara riktigt bitig med den vikten och fettprocenten! Jag ligger runt 11% nu, men jag har haft ett ofrivilligt uppehåll på närmare två år p.g.a. skador och en neurologisk störning jag drog på mig, varav ½ av de å¨ren spenderades i stort sett sängliggandes, så det rök mycket muskler under denna perioden. Nu deffar jag bort fettet som jag lade på mig under denna för att få en bättre utgångspunkt när jag börjar att bygga tillbaka det.
Kev88 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-12-28, 21:35   #20
Klistergeten
Registered User
 
Klistergetens avatar
 
Reg.datum: Feb 2016
Inlägg: 63
Citat:
Ursprungligen postat av Kev88 Visa inlägg
Jäklar! Då måste du vara riktigt bitig med den vikten och fettprocenten! Jag ligger runt 11% nu, men jag har haft ett ofrivilligt uppehåll på närmare två år p.g.a. skador och en neurologisk störning jag drog på mig, varav ½ av de å¨ren spenderades i stort sett sängliggandes, så det rök mycket muskler under denna perioden. Nu deffar jag bort fettet som jag lade på mig under denna för att få en bättre utgångspunkt när jag börjar att bygga tillbaka det.
Haha, jotack! Dessvärre saknar jag getingmidjan och har rätt kassa biceps (känns som viktig information så att du inte ska gå under av avund )

För övrigt känns det som att svaret på det du tycker är konstigt i din trådstart finns i ditt inlägg ovan?

Citat:
Ursprungligen postat av Kev88 Visa inlägg
Jag själv ligger nu under deff på 2050, balans runt 2600 och bulk 2900, vilket är konstigt då min balans för ca 2 år sedan var runt 3100 trots samma aktivitetsnivå.
Klistergeten är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-12-28, 23:03   #21
Nilsbergstroom
Registered User
 
Reg.datum: May 2020
Inlägg: 40
Går ca 15k steg per dag, styrketränar 5x vecka - Balans runt 2600kcal. 25 år, man, 180cm 73-74 kg - killgissar 12-13% fett. Drömmer om att vinna på Lotto och kunna äta mer utan att lägga på mig för mycket vikt.
Nilsbergstroom är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-12-29, 09:43   #22
Kev88
Registered User
 
Kev88s avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 634
Citat:
Ursprungligen postat av Klistergeten Visa inlägg
För övrigt känns det som att svaret på det du tycker är konstigt i din trådstart finns i ditt inlägg ovan?
Jag har tänkt på det med, men jag vet i tusan om runt 5-6 kilo mer muskelmassa kostar kroppen runt 400 kalorier mer att bära runt på. Jag vill ha för mig att jag har sett en post av Grub för länge sedan där han skrev att 1 kg muskler bara kostade kroppen 9 kcal mer än 1 kg fett.
Kev88 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-12-29, 10:04   #23
Pepz
Uggla
 
Pepzs avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 12 066
Citat:
Ursprungligen postat av Kev88 Visa inlägg
Hade jag gjort detsamma så hade jag vägt 200+ kilo. Jag är på gränsen till inkapabel till att känna mättnad, så mitt inre matvrak måste tyglas med kaloriräknande
vad är det som ligger bakom detta?

För en normal person så funkar det ofta utmärkt att äta efter hunger så länge man inte dricker sina kalorier och undviker processad mat.
__________________
Don´t gör it
It´s not värt it
Pepz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-12-29, 11:16   #24
te1on
Registered User
 
Reg.datum: Dec 2009
Inlägg: 219
Citat:
Ursprungligen postat av Kev88 Visa inlägg
Hade jag gjort detsamma så hade jag vägt 200+ kilo. Jag är på gränsen till inkapabel till att känna mättnad, så mitt inre matvrak måste tyglas med kaloriräknande
Jag känner igen detta.
Läser ofta om att folk har problem att få ner 4k kcal.
Det är inga som helst problem för mig. Jag äter inte mycket ”skräpmat” min kost består av husmanskost oftast och då är det inga problem att komma upp i 4-5k på en dag.
Kanske är svårare om man försöker komma upp i kcal med broccoli och grönsaker.
Skulle jag äta efter hunger skulle jag nog landa på 5-6k kcal per dag.
te1on är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-12-29, 14:48   #25
spoon
Spån
 
spoons avatar
 
Reg.datum: Nov 2006
Ort: Nyboda
Inlägg: 14 409
Jag körde min första seriösa deff det här året. Startade på 84 och kom ner till 75. Men jag kom ändå inte ner till rippad form. Kanske 10% om jag är snäll mot mig själv.

Vid 2000 kcal så gick jag ner i vikt. Men vid 75 kg så funkade inte det heller. Då gav jag upp. Sedan har jag försökt hitta en balans att ligga på utan att räkna kalorier. Funkar inte så bra. Även om jag bara äter vanlig mat så går jag upp i vikt.

Jag har alltid kunnat vara viktstabil baserat på aptit tidigare. Men det känns som att systemet blev lite rubbat efter diet.

Jag gissar att jag är viktstabil på 2500 kcal per dag. Hungern vill nog äta 3000-3500 kcal per dag.



Skickat från min JSN-L21 via Tapatalk
__________________
Foxtrot Uniform Charlie Kilo
spoon är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-12-29, 15:12   #26
Kev88
Registered User
 
Kev88s avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 634
Citat:
Ursprungligen postat av Pepz Visa inlägg
vad är det som ligger bakom detta?
Jag har ingen aning.
Kev88 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-12-29, 15:24   #27
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor
 
King Grubs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 78 283
Jag har samma. Jag kan äta hur mycket som helst och göra om det några timmar senare. Skulle lätt också väga 200 om jag åt efter aptit.
__________________


Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-12-29, 15:27   #28
spoon
Spån
 
spoons avatar
 
Reg.datum: Nov 2006
Ort: Nyboda
Inlägg: 14 409
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Jag har samma. Jag kan äta hur mycket som helst och göra om det några timmar senare. Skulle lätt också väga 200 om jag åt efter aptit.
Går du omkring och är hungrig hela dagarna då?


Skickat från min JSN-L21 via Tapatalk
__________________
Foxtrot Uniform Charlie Kilo
spoon är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-12-29, 16:01   #29
spoon
Spån
 
spoons avatar
 
Reg.datum: Nov 2006
Ort: Nyboda
Inlägg: 14 409
För egen del så vet jag att jag inte hade gått upp oändligt i vikt.

När jag tävlade i styrkelyft så klarade jag aldrig att fylla ut - 105 kilos klassen. Jag vägde mellan 100-102 oavsett hur mycket mat jag åt. Då var jag rejält trött på att äta mat.

När jag slutade med styrkelyft så tillät jag mig att äta efter aptit. Då gick jag ner till 90 kg. Där låg jag i många år innan jag förra året testade diet. Då gick jag ner till 75. Men det kändes omöjligt att behålla den formen.


Ni som ligger på runt 10% bf, är ni alltid hungriga?

Skickat från min JSN-L21 via Tapatalk
__________________
Foxtrot Uniform Charlie Kilo
spoon är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-12-29, 16:09   #30
zsebastian
Registered User
 
Reg.datum: Dec 2021
Inlägg: 11
När jag brydde mig om att räkna vet jag att min balans låg på 3000 kcal. När jag har bulkat har jag gått upp 0.3 kg i veckan, så det blir då 3300 kcal. Nu ska jag gå ner 0.25kg i veckan är planen, så då äter jag upp isf 2800 kcal. Men jag räknar inte, så jag vet faktiskt inte.

Är 178 cm och väger 78 kg. Men är sjukt svag också.

Senast redigerad av zsebastian den 2021-12-29 klockan 16:11.
zsebastian är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:37.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)