Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2022-01-18, 16:51   #18316
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor
 
King Grubs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 78 282
Capcom tycker jag nog. Larian.
__________________


Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2022-01-18, 16:57   #18317
-squat-
Registered User
 
-squat-s avatar
 
Reg.datum: Apr 2002
Inlägg: 1 221
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Microsoft köper Activision Blizzard för nära 70 miljarder dollar.

https://www.eurogamer.net/articles/2...lizzard-report
Grymt att man har Game pass ultimate. och är glad för att jag köpte Xbox och inte PS5. 😊
-squat- är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2022-01-18, 18:05   #18318
Pherall
Registered User
 
Pheralls avatar
 
Reg.datum: Jun 2013
Inlägg: 73
..

Senast redigerad av Pherall den 2022-01-18 klockan 18:09.
Pherall är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2022-01-18, 19:57   #18319
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Citat:
Ursprungligen postat av BridgeMountain Visa inlägg
Divinity 2 är faktiskt sjukt kul.
Trodde jag skulle ha svårt för hela turn-based biten men det är faktiskt riktigt kul när man kommer in i det för det kräver att man tänker efter mer och faktiskt har en strategi innan man dyker in och börjar veva (vissa fighter kan dock bli liite väl långrandiga).

En sak jag dock har problem med är journalen som jag tycker är ganska tattig.
Det andra är att när det kommer till side-quests så får man i princip NOLL hjälp.
Där tycker jag faktiskt det kunde gjorts bättre. Nu pratar jag inte en stor jävla röd pil på kartan som visar exakt vart man ska gå men det kunde faktiskt ges åtminstone lite mer info så man inte bara springer runt planlöst och undrar vad fan man ska göra.

Exempelvis, efter jag kommit ur Fort Joy så springer jag på ett gäng grisar som brinner och springer runt och skriker halsen av sig.
Huvudkaraktären säger nått i stil med "My god those pigs are on fire!"

Sen pratar man med en av grisarna som typ säger att de har en förbannelse och att de inte kan dö (eller nått sånt).

Journalen ger en absolut NOLL, verkligen NOLL hintar om vad man ska göra.

En bit ifrån baconet så hittar jag en pöl med blessed water.
Helvete va smart jag är tänker jag. Jag sular ner grisen i pölen medelst teleportation.
Enda som hände var att grisen blev tjurig på mig och stack iväg som en avlöning, fortfarande brinnandes och skrikandes.

Därefter sprang jag runt i säkert 2 timmar i närområdet och letade efter ledtrådar. Hittade absolut ingenting.

Slutade med att jag fick "fuska" med hjälp av wiki för annars hade jag aldrig löst det.

Så just den biten tycker jag faktiskt är ganska kass med DoS 2.
Det är rätt stor skillnad på att få lite hintar eller absolut inga alls.
Åh älskade verkligen DOS2, särskilt de episka omladdningarna för att klara av strider som verkade överjävliga första tre försöken innan man kom på hur man skulle göra.
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2022-01-18, 20:01   #18320
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Hej Kolo. Inte varit aktiv på evigheter och måste bara skriva av mig; Cyberpunk 2077 är fanemig det bästa jag spelat på evigheter - och det ihop med nya gamingriggen.

Valde att uppgradera gamingriggen över jul med RTX3080/Ryzen5900x och en helt ny setup med Fractal Torrent-chassi för luftflås + en 34" ultrawide. Jag hade inte kunnat drömma om vilken skillnad allt skulle göra för gamingen, men OJ, en helt ny värld.

Jösses vilken annan dimension det blev. Ville testa Cyberpunk dock skeptisk pga allt negativt jag läst - men blev lika frälst som jag blev med Witcher, Red Dead Redemption 2 mm. Än så länge har jag bara sett en enda bugg med bilar som hängde i luften i ett garage. Annars har allt rullat på fint och är så jävla hållkäftenvackert så jag blir galen. Raytraycingen är nice inne i stan osv, men miljöerna utanför stan är heeeeeeeelt underbart vackert och likaså detaljer typ på NPCs kläder osv. Helt jävla sjukt. Är det så här spel kommer se ut framöver, så säljer jag min kropp och alla ägodelar för att spela mer.
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2022-01-18, 20:01   #18321
Lafayette
Jag har frågat två år i rad, jag ger upp.
 
Lafayettes avatar
 
Reg.datum: Oct 2018
Inlägg: 519
Dra mig baklänges, det är shadowfire!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Livet är upp och ner, som en knäböj.
Lafayette är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2022-01-18, 20:20   #18322
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Citat:
Ursprungligen postat av Lafayette Visa inlägg
Dra mig baklänges, det är shadowfire!
Haha! Sjuka är att bästa forumet jag haft för att snacka gaming med genom åren är just kolo. Var tvungen att logga in. Har sådär tusen inlägg att läsa ikapp :P
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2022-01-18, 20:52   #18323
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor
 
King Grubs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 78 282
Synd att världen är så död bara. Vacker men död.
__________________


Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2022-01-18, 21:06   #18324
svag74
Registered User
 
svag74s avatar
 
Reg.datum: Jun 2011
Inlägg: 1 002
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
Haha! Sjuka är att bästa forumet jag haft för att snacka gaming med genom åren är just kolo. Var tvungen att logga in. Har sådär tusen inlägg att läsa ikapp :P
Ja det var ju längesen man såg dig här!

När du kommer fram till mina (inte så gamla, men många ) Transport Fever 2 inlägg så kan du ju slå till på det - troligen lär din värstingdator klara stabila 60fps där till skillnad från min
__________________
Gripper: CoC#1.5 - RB130
svag74 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2022-01-18, 21:31   #18325
ChuckTesta
Nope! Chuck Testa
 
ChuckTestas avatar
 
Reg.datum: Sep 2011
Inlägg: 674
Kanske är värt att testa Cyberpunk igen. Spelade på release och då var det ju katastrofalt buggigt. Oavsett om det är helt buggfritt nu så måste man ju ändå säga att det inte blev samma spel som man tänkt efter all hype osv så det är ju lite tråkigt.
ChuckTesta är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2022-01-19, 00:09   #18326
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Synd att världen är så död bara. Vacker men död.
Vet inte om jag håller med, eller rättare sagt, det uppstår ju events runtom som poppar upp där man kan agera. Men spelet i sig är inte jätte olikt senaste Farcry, Rainbowsix osv där man repetetivt åker runt och friar ställen, hämtar saker, lootar, repeat osv. Tycker snarare att miljön i spelet känns mer levande än något annat, men beror lite på hur man ser det. Jag tycker de har fått en "citypuls" med bilar, folk osv som gör att stan känns levande. Möjligen att det hade varit ännu fräckare med brandkår, ambulanser, knarkare, bilolyckor, liksom mer sådant. Å andra sidan hade jag nog sagt upp mig från jobbet och spelat på heltid om det blivit så bra.
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2022-01-19, 00:14   #18327
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Citat:
Ursprungligen postat av ChuckTesta Visa inlägg
Kanske är värt att testa Cyberpunk igen. Spelade på release och då var det ju katastrofalt buggigt. Oavsett om det är helt buggfritt nu så måste man ju ändå säga att det inte blev samma spel som man tänkt efter all hype osv så det är ju lite tråkigt.
Jag var också inne i "hype" innan, sedan släppte jag det helt efter all kritik och testade det inte ens, sedan köpte jag det på mellandagsrea för "lagom" penning och med låga förväntningar. Kanske därför jag blev positivt överraskad. Jag blev besviken över FarCry6 som inte alls var lika bra som FarCry5 i min värld, varken story eller känsla, men Cyberpunk har blivit lite som en "FarCry6" för mig. Samma stuk med att åka runt en jävla karta och göra massa sidemissions, men en skön känsla i strider, inte minst med sandevista/slowmotion och en betydligt bättre storyline än Farcry6.

Så ta utlåtandet för vad det är, men Red Dead Redemption 2, Farcry 5, Witcher 3 och Cyberpunk 2077 sätter iaf jag i samma betygsfack. Farcry6 får lägre betyg än samtliga ovan då det kändes i mångt och mycket tråkigt och bara en halvdan kopia på femman fast helt utan en bra story
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2022-01-19, 07:14   #18328
BridgeMountain
Registered User
 
BridgeMountains avatar
 
Reg.datum: Mar 2021
Ort: Halland
Inlägg: 28
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
Åh älskade verkligen DOS2, särskilt de episka omladdningarna för att klara av strider som verkade överjävliga första tre försöken innan man kom på hur man skulle göra.
Ja det är forfarande ett sjukt roligt spel.
När det gäller side-quests så har det iallafall blivit lite bättre sen man lämnade Fort Joy, men många quests är fortfarande groteskt luddiga.

Jag undrar lite hur det går med Fallout Miami DLCn.
Känns som de jobbat med den i flera år nu.
BridgeMountain är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2022-01-20, 12:01   #18329
Akerhage
Horny user
 
Akerhages avatar
 
Reg.datum: Jan 2011
Ort: Gräddhyllan Göteborg
Inlägg: 360
Detta RPG kanske kan vara lite småmysigt att spela på kvällarna. Vet dock inte när det släpps, inte orkat läsa texten

https://www.ign.com/articles/eastsha...l-magic-school
Akerhage är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2022-01-20, 12:19   #18330
Lafayette
Jag har frågat två år i rad, jag ger upp.
 
Lafayettes avatar
 
Reg.datum: Oct 2018
Inlägg: 519
Varför släpps det ingen remake på Pokemon Blue
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Livet är upp och ner, som en knäböj.
Lafayette är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:30.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)