Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Kost & Näring

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2021-10-20, 15:25   #106
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 710
Citat:
Ursprungligen postat av Wrenchgirl Visa inlägg
Nu några dagar var det lite tuffare att inte köpa den där chokladbiten att mumsa på medan jag lagar mat eftersom det har varit lite tuffare psykiskt ned ner värk och sedan har det varit några kriser med döttrarna som jag har fått hantera. Men jag har lyckats hålla mig ifrån. Även om kassakön går parallellt med godishyllan.
Well done Själv hade jag nog gett vika…. inte lika mentalt stark mot det där som jag var förr.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.
StarkaUlf är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2021-10-21, 05:10   #107
Wrenchgirl
Registered User
 
Wrenchgirls avatar
 
Reg.datum: Nov 2018
Ort: Svenstavik
Inlägg: 405
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Well done Själv hade jag nog gett vika…. inte lika mentalt stark mot det där som jag var förr.
Lite pannben finns ju.
Sedan är det ju att har jag klarat mig så här långt vet jag hur pass jäkla dåligt jag skulle må av att ta den chokladbiten. Inte för att jag skulle känna mig tjock eller så utan mer ”fan, jag var inte så disciplinerad som jag trodde.”
__________________
Lyfta skrot? Snarare tränar för att orka lyfta skrot.
Och #fuckreumatism
Wrenchgirl är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-10-24, 17:05   #108
Wrenchgirl
Registered User
 
Wrenchgirls avatar
 
Reg.datum: Nov 2018
Ort: Svenstavik
Inlägg: 405
En grej som jag märkt sedan jag drog ned på sockret igen är att även om jag har ungefär samma vikt har jag tightat till en del. ��
__________________
Lyfta skrot? Snarare tränar för att orka lyfta skrot.
Och #fuckreumatism
Wrenchgirl är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-10-26, 04:07   #109
Wrenchgirl
Registered User
 
Wrenchgirls avatar
 
Reg.datum: Nov 2018
Ort: Svenstavik
Inlägg: 405
Igår blev det en liten frestelse igen på jobbet eftersom några var på utbildning förra veckan och kom hem med en massa godis som Twix och marabou chokladkaka som de skar up och lade på ett fat. Men jag tog inte. Och jag som älskar choklad.
__________________
Lyfta skrot? Snarare tränar för att orka lyfta skrot.
Och #fuckreumatism
Wrenchgirl är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-10-26, 06:31   #110
TotteShaped4Life
Registered User
 
TotteShaped4Lifes avatar
 
Reg.datum: Jul 2016
Inlägg: 721
Citat:
Ursprungligen postat av Wrenchgirl Visa inlägg
Igår blev det en liten frestelse igen på jobbet eftersom några var på utbildning förra veckan och kom hem med en massa godis som Twix och marabou chokladkaka som de skar up och lade på ett fat. Men jag tog inte. Och jag som älskar choklad.
Vägen till framgång stavas med ett enda ord: "Självkontroll". Att kunna hantera sina impulser, tankar, känslor och inte ge efter för kortsiktiga belöningar utan förhålla sig till långsiktiga mål är nyckeln. "Om du tänker som du alltid tänkt kommer du att göra som du alltid har gjort och då kommer det att bli som det alltid har blivit"
__________________
I’ve been too fucking busy – or vice versa.

Senast redigerad av TotteShaped4Life den 2021-10-26 klockan 06:35.
TotteShaped4Life är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-10-26, 11:36   #111
Wrenchgirl
Registered User
 
Wrenchgirls avatar
 
Reg.datum: Nov 2018
Ort: Svenstavik
Inlägg: 405
Citat:
Ursprungligen postat av TotteShaped4Life Visa inlägg
Vägen till framgång stavas med ett enda ord: "Självkontroll". Att kunna hantera sina impulser, tankar, känslor och inte ge efter för kortsiktiga belöningar utan förhålla sig till långsiktiga mål är nyckeln. "Om du tänker som du alltid tänkt kommer du att göra som du alltid har gjort och då kommer det att bli som det alltid har blivit"
Exakt så. Och det var lite så som jag tänkte att nu har jag lyckats hålla detvhär strikt i två veckor, ska jag verkligen sabba det nu för en kort stunds fest för smaklökarna? Och svaret blev ju nej utan jag lät bli chokladbitarna.
__________________
Lyfta skrot? Snarare tränar för att orka lyfta skrot.
Och #fuckreumatism
Wrenchgirl är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-11-08, 14:03   #112
1x0
Wall of text
 
1x0s avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 5 060
Citat:
Ursprungligen postat av Wrenchgirl Visa inlägg
Men nu är jag on track igen med att försöka dra ned på sockret igen. Inte för viktens skull utan för att det är få livsmedel som är mer inflammationsdrivande som socker.
Inte följt tråden så bra men denna videon kom för fem dagar sedan. Började tänka på denna tråden och länkar den för jag har stor respekt för Layne Norton:


Senast redigerad av 1x0 den 2021-11-08 klockan 14:05.
1x0 är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2021-11-09, 21:23   #113
Wrenchgirl
Registered User
 
Wrenchgirls avatar
 
Reg.datum: Nov 2018
Ort: Svenstavik
Inlägg: 405
Citat:
Ursprungligen postat av 1x0 Visa inlägg
Inte följt tråden så bra men denna videon kom för fem dagar sedan. Började tänka på denna tråden och länkar den för jag har stor respekt för Layne Norton:

Och det finns flertalet som säger motsatsen. ^^ Dock låter jag det vara osagt som jag skrivit tidigare i tråden. Utan gör det enkelt så att jag mår bättre i min reumatism nu när jag äter mindre socker. Och hört flera andra med reumatism som har liknande erfarenheter.
__________________
Lyfta skrot? Snarare tränar för att orka lyfta skrot.
Och #fuckreumatism
Wrenchgirl är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-11-09, 21:58   #114
Wrenchgirl
Registered User
 
Wrenchgirls avatar
 
Reg.datum: Nov 2018
Ort: Svenstavik
Inlägg: 405
Som en uppdatering. Den hör jävla skitveckan har suget att tröstäta funnits där för att hantera det drama som döttrarnas far (biologiskt talat) ställt till med. Så jag kan stolrt säga att jag har disciplin iallafall som har motstått det.

En annan fördel är att jag även sparar pengar på att inte köpa chokladbitar stup i ett
__________________
Lyfta skrot? Snarare tränar för att orka lyfta skrot.
Och #fuckreumatism
Wrenchgirl är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-11-10, 09:02   #115
Dreas
Maaaaaaat!
 
Dreass avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: Karlstad
Inlägg: 6 323
Citat:
Ursprungligen postat av Wrenchgirl Visa inlägg
Och det finns flertalet som säger motsatsen. ^^ Dock låter jag det vara osagt som jag skrivit tidigare i tråden. Utan gör det enkelt så att jag mår bättre i min reumatism nu när jag äter mindre socker. Och hört flera andra med reumatism som har liknande erfarenheter.
Det är där man får väga kompetens och utbildning samt faktaunderlag hos de som uttalar sig. Sist jag kollade var Layne vettig men det kan ha ändrats då branschen tar fram den ena knäppgöken efter den andra.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Deceiver85 Visa inlägg
"Vem vare? Vem vare som curla?"
"Ingen"
"Vadå ingen? Säg vem det fucking var"
"Ta det lugnt, vi sa att vi ska curla i squat racket, ni sa okej..."
"Vad ska jag göra med min fucking böjdräkt?"
Dreas är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2022-01-06, 19:01   #116
Wrenchgirl
Registered User
 
Wrenchgirls avatar
 
Reg.datum: Nov 2018
Ort: Svenstavik
Inlägg: 405
Nu i jul har jag faktiskt fuskat med sockerbiten. Men det är inget som jag grämer mig över. Speciellt då jag får ta vara på de små glädjeämnena (inom vettiga mängder) nu när jag har mer eller mindre gått in i väggen med allt som har hänt, plus en rygg som håller på att säga upp sig.
__________________
Lyfta skrot? Snarare tränar för att orka lyfta skrot.
Och #fuckreumatism
Wrenchgirl är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2022-01-06, 20:27   #117
171
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2010
Inlägg: 167
Jag rekommenderar att kolla upp AIP för din reumatism.

171 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2022-01-06, 20:48   #118
Wrenchgirl
Registered User
 
Wrenchgirls avatar
 
Reg.datum: Nov 2018
Ort: Svenstavik
Inlägg: 405
Citat:
Ursprungligen postat av 171 Visa inlägg
Jag rekommenderar att kolla upp AIP för din reumatism.

Håller på och kikar på den och äter mycket fisk och använder olivolja. Fick dock bättre mage efter att jag återintroducerade mejeri. Dock dricker jag uteslutande mjölken som säljs på det lokala mikromejeriet som inte är homogeniserad
__________________
Lyfta skrot? Snarare tränar för att orka lyfta skrot.
Och #fuckreumatism
Wrenchgirl är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2022-01-06, 23:22   #119
171
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2010
Inlägg: 167
Citat:
Ursprungligen postat av Wrenchgirl Visa inlägg
Håller på och kikar på den och äter mycket fisk och använder olivolja. Fick dock bättre mage efter att jag återintroducerade mejeri. Dock dricker jag uteslutande mjölken som säljs på det lokala mikromejeriet som inte är homogeniserad
Härligt! Jag har samma diagnos som dig men har ingen värk alls längre. Har inte tagit medicin på över ett år sedan jag påbörjade AIP och återintroducerade livsmedel. Vet att många har blivit hjälpta av dieten/livsstilen.
171 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2022-01-07, 04:59   #120
Wrenchgirl
Registered User
 
Wrenchgirls avatar
 
Reg.datum: Nov 2018
Ort: Svenstavik
Inlägg: 405
Citat:
Ursprungligen postat av 171 Visa inlägg
Härligt! Jag har samma diagnos som dig men har ingen värk alls längre. Har inte tagit medicin på över ett år sedan jag påbörjade AIP och återintroducerade livsmedel. Vet att många har blivit hjälpta av dieten/livsstilen.
Jag har diagnosen Ankolyserande Spondylit. Många tror att det är RA när jag säger reumatism.
__________________
Lyfta skrot? Snarare tränar för att orka lyfta skrot.
Och #fuckreumatism
Wrenchgirl är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:08.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)