Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Kost & Näring

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2021-12-27, 09:24   #16
IKEA
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2021
Inlägg: 227
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Som sagt, ät inte som om du vore på en tävlingsdiet så går det nog lättare att få i dig tillräckligt.
Det är ju helt sant , men en gainer kanske hade hjälpt mig ? Har väldigt lite erfarenhet av det
IKEA är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-12-27, 09:44   #17
Pepz
Uggla
 
Pepzs avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 12 066
Citat:
Ursprungligen postat av IKEA Visa inlägg
Det är ju helt sant , men en gainer kanske hade hjälpt mig ? Har väldigt lite erfarenhet av det
annars är mer varierande och ffa kalorität mat en bra grej.
__________________
Don´t gör it
It´s not värt it
Pepz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-12-27, 11:28   #18
Kev88
Registered User
 
Kev88s avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 634
Citat:
Ursprungligen postat av IKEA Visa inlägg
Mellan 79 - 81,6 , 178 cm lång

Frukost 2 rostade mackor , 2 ägg , 1 banan , 80 gram blåbär, 250 gran kvarg.

Efter gymmet 1 Protienshake + kreatin.

Lunch 350 - 400 gram potatis , 180 gram fisk , 250 gram brocoli och en kalorisnål sås.

Lunch 2 - 350 - 400 gram potatis , 180 gram fisk , 250 gram brocoli och en kalorisnål sås.

Kvällen 2 ägg , 1 banan , 80 gram blåbär och 250 gram kvarg sen 2 protienshakes utspritt över dagen, 3 totalt.
Som sagts, välj livsmedel med ett lägre mättnadsindex och mer kalorier, som pasta, köttfärs, fetare såser, vassle istället för kvarg osv. Jag är dock förvånad över hur din förbrukning kan vara så låg med den aktivitetsnivån. När jag vägde 76 kg förra året (bf runt 8%) fördelat på 180 cm så var min balans runt 3100-3200 kcal, och då har jag ett arbete med låg fysisk aktivitet, gick 10 000 steg om dagen och körde bara styrketräning 4 pass i veckan.
Kev88 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-12-27, 11:57   #19
IKEA
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2021
Inlägg: 227
Citat:
Ursprungligen postat av Kev88 Visa inlägg
Som sagts, välj livsmedel med ett lägre mättnadsindex och mer kalorier, som pasta, köttfärs, fetare såser, vassle istället för kvarg osv. Jag är dock förvånad över hur din förbrukning kan vara så låg med den aktivitetsnivån. När jag vägde 76 kg förra året (bf runt 8%) fördelat på 180 cm så var min balans runt 3100-3200 kcal, och då har jag ett arbete med låg fysisk aktivitet, gick 10 000 steg om dagen och körde bara styrketräning 4 pass i veckan.
Lider av mag problem just nu , ibs , laktosintolerans , eller gluten , kommer ta ett tag att utreda skiten :/

Så ska börja med med laktosfritt och se om det blir bättre. Men matsmältningen är helt åt helvete så måste passa mig vad jag äter musli , tex olika grönsaker går inte o smälta.

Jag fattar inte heller vad som är fel på mig 😂

Cyklar till jobbet och cyklar hem.

Tränar 4 dagar i veckan , jobbar från 13:00 - 22:30 tungt som fan då man jobbar med galv. Jag har någon sorts övernaturligt ebergi , på jobbet så går jag 12000 steg till 14000 steg. Brukar få lite adhd ryck o göra lite dips på bockar eller Chins i en skena 😂 samt att jag går upp till gymmet på jobbet o kör lite bänkpress på rasten... och efteråt.....

Vad är fel på mig 😱 ?
IKEA är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-12-27, 18:17   #20
IKEA
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2021
Inlägg: 227
Citat:
Ursprungligen postat av Kev88 Visa inlägg
Som sagts, välj livsmedel med ett lägre mättnadsindex och mer kalorier, som pasta, köttfärs, fetare såser, vassle istället för kvarg osv. Jag är dock förvånad över hur din förbrukning kan vara så låg med den aktivitetsnivån. När jag vägde 76 kg förra året (bf runt 8%) fördelat på 180 cm så var min balans runt 3100-3200 kcal, och då har jag ett arbete med låg fysisk aktivitet, gick 10 000 steg om dagen och körde bara styrketräning 4 pass i veckan.
Har 13 - 15 % kropps fett tror jag , kanske borde öka med cirka 500 kcal ungefär ? Eller ska man ligga kvar på det jag äter 😫 vet varken ut eller in haha
IKEA är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-12-27, 21:34   #21
Kev88
Registered User
 
Kev88s avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 634
Citat:
Ursprungligen postat av IKEA Visa inlägg
Lider av mag problem just nu , ibs , laktosintolerans , eller gluten , kommer ta ett tag att utreda skiten :/
Ledsen att höra, jag hoppas att det löser sig!

Citat:
Ursprungligen postat av IKEA Visa inlägg
Cyklar till jobbet och cyklar hem.

Tränar 4 dagar i veckan , jobbar från 13:00 - 22:30 tungt som fan då man jobbar med galv. Jag har någon sorts övernaturligt ebergi , på jobbet så går jag 12000 steg till 14000 steg. Brukar få lite adhd ryck o göra lite dips på bockar eller Chins i en skena �� samt att jag går upp till gymmet på jobbet o kör lite bänkpress på rasten... och efteråt.....

Vad är fel på mig �� ?
Hade jag haft den aktivitetsnivån så hade jag nog legat på balans runt 3500-3600 kcal. Hur gammal är du?
Kev88 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-12-27, 22:07   #22
IKEA
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2021
Inlägg: 227
Citat:
Ursprungligen postat av Kev88 Visa inlägg
Ledsen att höra, jag hoppas att det löser sig!



Hade jag haft den aktivitetsnivån så hade jag nog legat på balans runt 3500-3600 kcal. Hur gammal är du?
Hoppas med det. Blir galen 🤕

Jag är 31 i januari 😁 Adhd , energikungen här 😂
IKEA är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-12-27, 23:42   #23
skyffelmördarn
Registered User
 
skyffelmördarns avatar
 
Reg.datum: Dec 2019
Inlägg: 971
Lär dig laga mat från grunden, mat du gillar och inte bara sånt du läser om ska vara nyttigt och sånt man "borde äta". Det är lättare att äta om det man äter är gott och när man lagar saker från grunden på det sättet som många "old-school" kockar lagar mat som Leif Mannerström exempelvis, mycket smör och grädde i hans matlagning, så blir det ju oftast godare.

Eller ännu bättre, lär dig baka och ha bullar och sånt i frysen som du kan ta fram och tugga på. Kanske gör en chokladkaka eller två till efterrätt.

Senast redigerad av skyffelmördarn den 2021-12-27 klockan 23:50.
skyffelmördarn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-12-28, 00:15   #24
IKEA
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2021
Inlägg: 227
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Lär dig laga mat från grunden, mat du gillar och inte bara sånt du läser om ska vara nyttigt och sånt man "borde äta". Det är lättare att äta om det man äter är gott och när man lagar saker från grunden på det sättet som många "old-school" kockar lagar mat som Leif Mannerström exempelvis, mycket smör och grädde i hans matlagning, så blir det ju oftast godare.

Eller ännu bättre, lär dig baka och ha bullar och sånt i frysen som du kan ta fram och tugga på. Kanske gör en chokladkaka eller två till efterrätt.

Jag gör det som är typ enkelt just nu bara ☺ väger allt o har koll på det mesta i kaloriväg av det jag äter, känns så jobbigt att stå med olika maträtter hela tiden o inte ha koll på alla kcal man trycker sig. Vill inte ha för mycket eller för lite �� är lat när det kommer just till att laga mat ��

Älskar kött grytor med soja , grädde , creme fraiche, sambal olek, bacon , purjolök �� etc .. Men blir genast mer komplicerat o veta kcal , mängd fetter. Lyxar till då och då med lördagsgodis ��

Senast redigerad av IKEA den 2021-12-28 klockan 00:20.
IKEA är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-12-28, 10:56   #25
intepurewhey
Registered User
 
Reg.datum: Sep 2021
Inlägg: 387
Citat:
Ursprungligen postat av IKEA Visa inlägg
Jag gör det som är typ enkelt just nu bara väger allt o har koll på det mesta i kaloriväg av det jag äter, känns så jobbigt att stå med olika maträtter hela tiden o inte ha koll på alla kcal man trycker sig. Vill inte ha för mycket eller för lite �� är lat när det kommer just till att laga mat ��

Älskar kött grytor med soja , grädde , creme fraiche, sambal olek, bacon , purjolök �� etc .. Men blir genast mer komplicerat o veta kcal , mängd fetter. Lyxar till då och då med lördagsgodis ��
Det är ju lätt. Man mäter ofta i recept ändå, då vet du ju vad du haft i grytan. Vad är det svåra?
intepurewhey är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-12-28, 11:39   #26
IKEA
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2021
Inlägg: 227
Citat:
Ursprungligen postat av intepurewhey Visa inlägg
Det är ju lätt. Man mäter ofta i recept ändå, då vet du ju vad du haft i grytan. Vad är det svåra?
Min adhd hjärna gör saker jobbiga 🙄
IKEA är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-12-28, 14:57   #27
intepurewhey
Registered User
 
Reg.datum: Sep 2021
Inlägg: 387
Citat:
Ursprungligen postat av IKEA Visa inlägg
Min adhd hjärna gör saker jobbiga
Det är inte samma sak som mer komplicerat.
intepurewhey är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-12-28, 15:16   #28
Pepz
Uggla
 
Pepzs avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 12 066
Citat:
Ursprungligen postat av IKEA Visa inlägg
Min adhd hjärna gör saker jobbiga 🙄
varför inte göra det mer enkelt då?

Strunta mer i vad du äter.
Se till att du får i dig tillräckligt bara, vad är syftet med denna extremt uppstyrda tråkiga kost om du vill gå upp en aning i vikt och har svårt att få i dig tilllräckligt
__________________
Don´t gör it
It´s not värt it
Pepz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-12-28, 15:36   #29
intepurewhey
Registered User
 
Reg.datum: Sep 2021
Inlägg: 387
Citat:
Ursprungligen postat av Pepz Visa inlägg
varför inte göra det mer enkelt då?



Strunta mer i vad du äter.

Se till att du får i dig tillräckligt bara, vad är syftet med denna extremt uppstyrda tråkiga kost om du vill gå upp en aning i vikt och har svårt att få i dig tilllräckligt
Optinojja TM

Minns inte senast jag räknade.
intepurewhey är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-12-29, 17:58   #30
IKEA
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2021
Inlägg: 227
Jag har fått hem min gainer nu iaf �� kommer fortsätta äta cleant men en extra gainer hamnar jag på 3200 kcal. Ska testa det ��
IKEA är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:22.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)