Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2018-05-17, 19:37   #61
WHITEFOLKS
Registered User
 
WHITEFOLKSs avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 4 745
Drinkluder om man nu ska använda det är väl specifikt att försöka fiska till sig gratis drinkar. Att bara gilla att "festa" eller gå ut mycket skulle jag inte använda det uttrycket för.
WHITEFOLKS är inte uppkopplad  
Gammal 2018-05-17, 19:39   #62
Angel
Ge mig nått fint nu!
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 5 239
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
därav inom citattecken, men det kanske inte framgick att de fanns. Borde ha använt kaniner istället.
Som sagt, uttrycken får stå för dig.
Angel är inte uppkopplad  
Gammal 2018-05-17, 23:18   #63
Patriarch K
Registered User
 
Patriarch Ks avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 193
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Jag har fortfarande inte kommit över ångesten av att komma till Sverige efter USA. Det enda bra med Sverige är dess glesbefolkade områden.
Mja, finns inget som klår Sverige på våren/sommaren i alla fall. Just nu är det extremt gemytligt i Sverige och jag har varit på många platser på jorden som är extremt vackra, men den avslappnade känslan man får av svensk vår/sommar är totalt oslagbar.
Däremot kan Sverige dra åt helvete November/Januari/Februari samt alla gråa regniga pissdagar.
Patriarch K är inte uppkopplad  
Gammal 2018-05-18, 03:12   #64
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av WHITEFOLKS Visa inlägg
Drinkluder om man nu ska använda det är väl specifikt att försöka fiska till sig gratis drinkar. Att bara gilla att "festa" eller gå ut mycket skulle jag inte använda det uttrycket för.
Precis. Det är alltså tjejer som kommer fram och är flörtiga och frågar om man vill köpa dem en drink. När de väl fått drinken går de därifrån och är inte intresserade av att prata längre. Jag tror inte jag blivit utsatt för detta själv, men det är ett rätt grisigt beteende och jag har definitivt inget emot att kalla dem drinkluder.

Beter man sig grisigt ska man väl för tusan få skit för det också vare sig man är man eller kvinna.
svenbanan är inte uppkopplad  
Gammal 2018-05-18, 06:01   #65
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 231
Jag tror det finns två olika definitioner för "drinkluder". Den ena är som WF och Svenbanan beskrev, sådana som flörtar sig till drinkar samt nummer två: Kvinnor som faktiskt ligger med en man som betalning för att han bjöd på en drink. Jag tycker deras beskrivning är bäst för den andra är så jäkla tragisk.
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad  
Gammal 2018-05-18, 06:19   #66
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Jag tror det finns två olika definitioner för "drinkluder". Den ena är som WF och Svenbanan beskrev, sådana som flörtar sig till drinkar samt nummer två: Kvinnor som faktiskt ligger med en man som betalning för att han bjöd på en drink. Jag tycker deras beskrivning är bäst för den andra är så jäkla tragisk.
Existerar detta verkligen?

Jag kommer att tänka på de där tjejerna som jobbar på barerna i thailand som vill att man köper dem en drink, och sen vill dom att man ska ta med dem därifrån till hotellet osv. Dessa drinkar tror jag de får nån variant av kick-back på från baren. Så dessa tjejer är ju helt vanliga prostituerade och drinken är egentligen bara en del i betalningen, och de är väl kanske främst intresserade av kick-back bonusen egentligen.

Dessa skulle jag inte kalla drinkluder.

De luder som jobbar med att vara luder skulle jag inte vilja förolämpa genom att kalla dem det.

De luder som beter sig som luder utan att vara det däremot.

Något av en paradox...
svenbanan är inte uppkopplad  
Gammal 2018-05-18, 06:42   #67
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 231
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
Existerar detta verkligen?

.
Kanske inte så mycket i dagens mansöverskott och internetdejtande, men tänk dig kvinnor som är desperata och får väldigt lite uppmärksamhet från män. Så dyker du upp och bjuder henne på en drink, och hon blir så glad för att någon visar henne uppmärksamhet att hon ligger med dig...och för dig har detta kostat priset av en drink. = du har köpt dig ett drinkluder. Nu är jag obekvämt misogyn även för att vara mig, men jag försöker förklara hur jag tror att begreppet kan användas.
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad  
Gammal 2018-05-18, 06:52   #68
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Kanske inte så mycket i dagens mansöverskott och internetdejtande, men tänk dig kvinnor som är desperata och får väldigt lite uppmärksamhet från män. Så dyker du upp och bjuder henne på en drink, och hon blir så glad för att någon visar henne uppmärksamhet att hon ligger med dig...och för dig har detta kostat priset av en drink. = du har köpt dig ett drinkluder. Nu är jag obekvämt misogyn även för att vara mig, men jag försöker förklara hur jag tror att begreppet kan användas.
Okej, fast det låter ju som att hon skulle följt med hem ändå även utan den där drinken, om hon nu var så desperat efter uppmärksamhet?
svenbanan är inte uppkopplad  
Gammal 2018-05-18, 07:43   #69
delta_mats
Illrar pillrar
 
delta_matss avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Skogen
Inlägg: 5 089
Jag tror Skuggan syftar på alla tjejer med en drink eller vinglas i handen på deras profilbilder.

För övrigt tror jag Norskor gillar party lika mycket som Svenskor, bara att Norrmännen överlag har ett närmare band till deras natur och friluftsliv trots detta.
__________________
NO FEAT IS BEYOND MY REACH, I WILL WRITE MY OWN DESTINY.

Cardio Freak With Science
En Svensk Klassiker 2019/2020
PB: Böj 185 kg. Bänk 137,5 kg. Mark 235 kg.
delta_mats är inte uppkopplad  
Gammal 2018-05-18, 22:20   #70
Angel
Ge mig nått fint nu!
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 5 239
Fick feeling att stalka lite på mina gamla tonårskärlekar. Samtliga hade gift sig, skaffat barn..och skiljt sig. Jag har så svårt att ta in hur folk har hunnit med så mycket sen vi var 18-20år. Och ja, jag fattar att det är jag som är "långsam".
Angel är inte uppkopplad  
Gammal 2018-05-18, 22:27   #71
Angel
Ge mig nått fint nu!
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 5 239
Min stora kärlek från när jag var typ 16-18 var skild och hade flyttat hem till föräldrarna. Man kanske ska...nämen heeello there
Angel är inte uppkopplad  
Gammal 2018-05-18, 22:52   #72
delta_mats
Illrar pillrar
 
delta_matss avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Skogen
Inlägg: 5 089
Citat:
Ursprungligen postat av Angel Visa inlägg
Min stora kärlek från när jag var typ 16-18 var skild och hade flyttat hem till föräldrarna. Man kanske ska...nämen heeello there
Skild, har barn och bor hos päronen som vuxen individ. Nej det låter inte särskilt intressant.
__________________
NO FEAT IS BEYOND MY REACH, I WILL WRITE MY OWN DESTINY.

Cardio Freak With Science
En Svensk Klassiker 2019/2020
PB: Böj 185 kg. Bänk 137,5 kg. Mark 235 kg.
delta_mats är inte uppkopplad  
Gammal 2018-05-18, 23:17   #73
Yes
Banned User
 
Yess avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 382
Citat:
Ursprungligen postat av Patriarch K Visa inlägg
Mja, finns inget som klår Sverige på våren/sommaren i alla fall. Just nu är det extremt gemytligt i Sverige och jag har varit på många platser på jorden som är extremt vackra, men den avslappnade känslan man får av svensk vår/sommar är totalt oslagbar.
Däremot kan Sverige dra åt helvete November/Januari/Februari samt alla gråa regniga pissdagar.
Svensk sommar är fin som snus men det finns många ställen som är fina på sommaren.
Yes är inte uppkopplad  
Gammal 2018-05-19, 07:41   #74
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 231
Citat:
Ursprungligen postat av Angel Visa inlägg
Fick feeling att stalka lite på mina gamla tonårskärlekar. Samtliga hade gift sig, skaffat barn..och skiljt sig. Jag har så svårt att ta in hur folk har hunnit med så mycket sen vi var 18-20år. Och ja, jag fattar att det är jag som är "långsam".
Jag skulle se det som att du har en stor fördel mot jämnåriga kvinnor. Du har inga egna barn, och då kan killens egna barn få en styvmor, vilket är jättebra, samtidigt som han slipper bli styvfar och ta hand om nån annans ungar.
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad  
Gammal 2018-05-19, 08:18   #75
Angel
Ge mig nått fint nu!
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 5 239
Det är lugnt, jag skulle aldrig ragga på någon med barn.
Angel är inte uppkopplad  


Stängt ämne

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:26.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)