Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2018-05-07, 17:16   #31
Alexton
Registered User
 
Alextons avatar
 
Reg.datum: Oct 2006
Ort: Frankrike
Inlägg: 524
Flyttat runt rätt friskt och nu de senare åren levt i Frankrike. Försöker se till att styra upp saker med vänner när jag har chansen och är i Sverige alternativt när de rör sig i Europa så kan man mötas upp.

Man har ju gruppen avlägsna vänner och sen de man är tighta med. De sistnämnda brukar lösa sig själva , drog en skidsemester i alperna senast.
Har en del bra vänner som bor på andra sidan klotet, då är det Skype eller dra en resa.
__________________
“If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality.”

/ Desmond Tutu
Alexton är inte uppkopplad  
Gammal 2018-05-09, 12:34   #32
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 234
Citat:
Ursprungligen postat av Alexton Visa inlägg
Flyttat runt rätt friskt och nu de senare åren levt i Frankrike. Försöker se till att styra upp saker med vänner när jag har chansen och är i Sverige alternativt när de rör sig i Europa så kan man mötas upp.

Man har ju gruppen avlägsna vänner och sen de man är tighta med. De sistnämnda brukar lösa sig själva , drog en skidsemester i alperna senast.
Har en del bra vänner som bor på andra sidan klotet, då är det Skype eller dra en resa.
Jag gillar hur ni mer beresta människor resonerar: "Rör de sig i Europa kan vi mötas upp". Det är så långt ifrån hur jag själv resonerar, är du mer än 2h bort, så befinner du dig i en annan galax.
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad  
Gammal 2018-05-09, 12:41   #33
Mental
Ölkonnässör
 
Mentals avatar
 
Reg.datum: Feb 2004
Ort: Stockholm...ish
Inlägg: 6 011
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Jag gillar hur ni mer beresta människor resonerar: "Rör de sig i Europa kan vi mötas upp". Det är så långt ifrån hur jag själv resonerar, är du mer än 2h bort, så befinner du dig i en annan galax.
Är man född i norrlands inland så är man van vid att åka 2h till nästan allt. Så det är nära på nästgårds.
Och nu som nästannollåtta så umgås man ju regelbundet med folk som pendlar 60-90 min i vardera riktning, så nog är folk vana att röra på sig.
__________________
Mental är inte uppkopplad  
Gammal 2018-05-09, 12:45   #34
WHITEFOLKS
Registered User
 
WHITEFOLKSs avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 4 745
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Jag gillar hur ni mer beresta människor resonerar: "Rör de sig i Europa kan vi mötas upp". Det är så långt ifrån hur jag själv resonerar, är du mer än 2h bort, så befinner du dig i en annan galax.
Lite svårare att motivera att mötas upp i strängnäs för en weekend än att åka till berlin för en festival.
WHITEFOLKS är inte uppkopplad  
Gammal 2018-05-09, 13:45   #35
Alexton
Registered User
 
Alextons avatar
 
Reg.datum: Oct 2006
Ort: Frankrike
Inlägg: 524
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Jag gillar hur ni mer beresta människor resonerar: "Rör de sig i Europa kan vi mötas upp". Det är så långt ifrån hur jag själv resonerar, är du mer än 2h bort, så befinner du dig i en annan galax.
Saken är att Köpenhamn till Nice är strax under 2h. Arlanda till cdg Paris är normalt
1 1/2h. Det går snabbt och smidigt att röra sig i Europa numera.
. Enkelt att dra en weekend till Budapest och käka med vännerna innan vi drar tillbaka till respektive land.

Sitta i Sverige året om hade lett till att jag skulle suga av ett hagelgevär rätt omgående.
__________________
“If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality.”

/ Desmond Tutu
Alexton är inte uppkopplad  
Gammal 2018-05-09, 14:49   #36
Mental
Ölkonnässör
 
Mentals avatar
 
Reg.datum: Feb 2004
Ort: Stockholm...ish
Inlägg: 6 011
Citat:
Ursprungligen postat av Alexton Visa inlägg
Saken är att Köpenhamn till Nice är strax under 2h. Arlanda till cdg Paris är normalt
1 1/2h. Det går snabbt och smidigt att röra sig i Europa numera.
. Enkelt att dra en weekend till Budapest och käka med vännerna innan vi drar tillbaka till respektive land.

Sitta i Sverige året om hade lett till att jag skulle suga av ett hagelgevär rätt omgående.
Samma här, var i oslo för 2 veckor sedan, drar till köpenhamn idag, new york i februari, brukar ta någon resa till bryssel per år och ofta typ 2 andra europaweekends. Samt spanien varje sommar.

Resa bör man innan det blir för dyrt eller man blir för gammal!
__________________
Mental är inte uppkopplad  
Gammal 2018-05-09, 14:54   #37
BelowAverage
Kärvt maskulin
 
BelowAverages avatar
 
Reg.datum: Nov 2011
Inlägg: 1 000
Citat:
Ursprungligen postat av Alexton Visa inlägg

Sitta i Sverige året om hade lett till att jag skulle suga av ett hagelgevär rätt omgående.
Nog för att man blivit mer bitter med åren men riktigt så illa kan jag inte relatera till att det är här hahaha!
__________________
Do I have potential?
Citat:
Ursprungligen postat av Tolkia Visa inlägg
Jag tror att den kan överleva om den får tillräckligt mycket konstgjord andning:
The bodybuilding industry is a scam meant to prey on your insecurities for the purpose of selling you worthless, overpriced supplements, while showing off bodybuilders with enough prescription and or illegal drugs in them to stock a pharmacy.
BelowAverage är inte uppkopplad  
Gammal 2018-05-09, 14:55   #38
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 234
Citat:
Ursprungligen postat av Alexton Visa inlägg
Saken är att Köpenhamn till Nice är strax under 2h. Arlanda till cdg Paris är normalt
1 1/2h. Det går snabbt och smidigt att röra sig i Europa numera.
. Enkelt att dra en weekend till Budapest och käka med vännerna innan vi drar tillbaka till respektive land.

Sitta i Sverige året om hade lett till att jag skulle suga av ett hagelgevär rätt omgående.
"Dra en weekend till Budapest" är sommarsemester för mig, inte något jag skulle göra spontant.
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad  
Gammal 2018-05-09, 16:39   #39
Alexton
Registered User
 
Alextons avatar
 
Reg.datum: Oct 2006
Ort: Frankrike
Inlägg: 524
Citat:
Ursprungligen postat av BelowAverage Visa inlägg
Nog för att man blivit mer bitter med åren men riktigt så illa kan jag inte relatera till att det är här hahaha!
Var så ofantligt trött på Sverige när jag flyttade härifrån att det kändes precis så.
Får se om jag söker medborgarskap här eller flyttar tillbaka om något år.
__________________
“If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality.”

/ Desmond Tutu
Alexton är inte uppkopplad  
Gammal 2018-05-09, 17:51   #40
BelowAverage
Kärvt maskulin
 
BelowAverages avatar
 
Reg.datum: Nov 2011
Inlägg: 1 000
Citat:
Ursprungligen postat av Alexton Visa inlägg
Var så ofantligt trött på Sverige när jag flyttade härifrån att det kändes precis så.
Får se om jag söker medborgarskap här eller flyttar tillbaka om något år.
Hur är det att bo i Frankrike då? Vad gör det mindre outhärdligt än Sverige sas? Mina erfarenheter av medelhavskultur är att folk är lite för animerade och högljudda. Jag trivs med det mer svenska lite bittra, halvdepressivt tillbakadragna sättet.
Men jag kanske är helt fel på det. Aldrig levt utan bara rest i såna länder och det är ju inte samma sak.
Jänkare är också en så märklig kontrast, de tar verkligen sloganen "be your brand" till en ny nivå. Svårt att skilja på genuint intresse och marketing, men det kanske bara är svårt när man inte är från den kulturen.
Känner att jag tangerar gränsen för OT här ^^,
__________________
Do I have potential?
Citat:
Ursprungligen postat av Tolkia Visa inlägg
Jag tror att den kan överleva om den får tillräckligt mycket konstgjord andning:
The bodybuilding industry is a scam meant to prey on your insecurities for the purpose of selling you worthless, overpriced supplements, while showing off bodybuilders with enough prescription and or illegal drugs in them to stock a pharmacy.
BelowAverage är inte uppkopplad  
Gammal 2018-05-09, 18:18   #41
Angel
Ge mig nått fint nu!
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 5 239
Fördelen med att resa mycket är ju att man blir förälskad i Sverige på nytt när man konmer hem.
Angel är inte uppkopplad  
Gammal 2018-05-09, 18:23   #42
Angel
Ge mig nått fint nu!
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 5 239
Men hade jag fått välja ett europeiskt land att bo i hade Frankrike absolut legat 1:a. Mest pga av alla otroligt snygga män!
Angel är inte uppkopplad  
Gammal 2018-05-09, 18:51   #43
BelowAverage
Kärvt maskulin
 
BelowAverages avatar
 
Reg.datum: Nov 2011
Inlägg: 1 000
Citat:
Ursprungligen postat av Angel Visa inlägg
Men hade jag fått välja ett europeiskt land att bo i hade Frankrike absolut legat 1:a. Mest pga av alla otroligt snygga män!
Är de inte bara ett fåtal äpplen höga då?
Annars har de ju bra anletsdrag och hårfärg ofta, speciellt när de har gråa toner i håret.
#obligatorisk no-homo
__________________
Do I have potential?
Citat:
Ursprungligen postat av Tolkia Visa inlägg
Jag tror att den kan överleva om den får tillräckligt mycket konstgjord andning:
The bodybuilding industry is a scam meant to prey on your insecurities for the purpose of selling you worthless, overpriced supplements, while showing off bodybuilders with enough prescription and or illegal drugs in them to stock a pharmacy.
BelowAverage är inte uppkopplad  
Gammal 2018-05-09, 19:12   #44
Angel
Ge mig nått fint nu!
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 5 239
Citat:
Ursprungligen postat av BelowAverage Visa inlägg
Är de inte bara ett fåtal äpplen höga då?
Annars har de ju bra anletsdrag och hårfärg ofta, speciellt när de har gråa toner i håret.
#obligatorisk no-homo
Fransmän balanserar den perfekta manligheten ju!
Angel är inte uppkopplad  
Gammal 2018-05-09, 19:16   #45
xan
Registered User
 
xans avatar
 
Reg.datum: Feb 2017
Inlägg: 894
Citat:
Ursprungligen postat av chadd Visa inlägg
Vad har ni för knep för att få igång samtal med folk på tuben i Stockholm? Tycker folk där är rätt så svåra att få upp samtal med jmf med många andra ställen.
Varför ska du prata med folk just där av alla ställen? Har svårt att tro att det uppskattas. Kanske om vi hade levt i Spanien..
xan är inte uppkopplad  


Stängt ämne

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:10.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)