Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2018-07-16, 19:54   #271
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 708
Citat:
Ursprungligen postat av spoon Visa inlägg
Låter magiskt att springa i Chamonix! Hur har du gjort för att hitta pumpen? Långsamma repetitioner?

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk
Jag hoppas att det blir helt fantastiskt. Speciellt nu när jag far själv. Jag kan gå/springa hur mycket och var jag vill, göra vad jag vill, äta vad jag vill. Det är fördelen med att vara själv


Aningen lägre vikt, lite långsammare repetitioner, men i huvudsak så försöker jag verkligen att spänna/flexa muskeln under lyftet. Det känns inte lika slitsamt heller och man kan hålla ett högre tempo under träningen känns det som
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.
StarkaUlf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-16, 23:31   #272
micke81
något kärvare
 
Reg.datum: Sep 2007
Ort: sumpan
Inlägg: 1 634
Omväxling förnöjer som det så fint heter
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Inget som inte är dopningsklassat eller läkemedelsklassat är mer anabolt än mjölk.
micke81 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-17, 19:47   #273
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 708
Citat:
Ursprungligen postat av micke81 Visa inlägg
Omväxling förnöjer som det så fint heter
Absolut!

Idag joggade jag 5 km med lite fart utan smärta Blev bland annat 2x500 och 1x1000 meter i 4:00/km. Kanske kan man börja ta i ordentligt igen snart.

Sen körde jag lite baksida lår och mage. Körde bland annat enbenta raka marklyft med 30 kg hantel. Dra åt helvete vad det känns i röven/baksidan så här nån timme efteråt.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.
StarkaUlf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-31, 12:15   #274
micke81
något kärvare
 
Reg.datum: Sep 2007
Ort: sumpan
Inlägg: 1 634
Jaha hur går det här då?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Inget som inte är dopningsklassat eller läkemedelsklassat är mer anabolt än mjölk.
micke81 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-02, 17:15   #275
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 708
Citat:
Ursprungligen postat av micke81 Visa inlägg
Jaha hur går det här då?
Mja sådär! Njutit alldeles för mycket av det fina vädret. Mycket glass, choklad, whisky och sena kvällar på helgerna. Plus en bruten lilltå sen två veckor tillbaka

Men imorse 05:30 så kutade jag lite på löpbandet! Var väl bara en så där 30 grader inne på gymmet, plus att det inte är någon ventilation, så det var ganska lökigt och tungt!

Uppvärmning
Sen 2,5 km i ökande uppförsbacke, tempo 4:45, uppdelat i 2x1,25 km (1 minut vila mellan)
Nedjogg

Men nu blir det nog fart igen på träningen!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.
StarkaUlf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-03, 11:54   #276
micke81
något kärvare
 
Reg.datum: Sep 2007
Ort: sumpan
Inlägg: 1 634
Låter klart rimligt!
Åfan,någon form av möbel som överföll tån?Önskar rask läkning!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Inget som inte är dopningsklassat eller läkemedelsklassat är mer anabolt än mjölk.
micke81 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-03, 17:46   #277
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 708
Citat:
Ursprungligen postat av micke81 Visa inlägg
Låter klart rimligt!
Åfan,någon form av möbel som överföll tån?Önskar rask läkning!
Man måste passa på en sån här sommar, tänker jag!
Barfota-fotboll! Tunnlade en kompis som sparkade ner mig, rakt framifrån på lilltån

Imorse tränade jag ett lättare helkroppspass, 3-4 set per muskel. Allt för att komma i fas tills på söndag.
Sen sprang jag nu på eftermiddagen ett lättare pass på 7 km, 4:24-tempo. Tryckte på lite extra sjätte kilometern, då gick det ändå på 4:08. Helt ok.

Imorgon är tanken 15 km iallafall vore första på typ 4 månader.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.
StarkaUlf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-07, 18:23   #278
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 708
Tränat på! Nu blir det mer frekvent uppdatering

Idag blev det 11 km i ganska lugnt tempo. 4:38 blev snittfarten med uppvärmningen inräknad. Jätteseg efter två dagar med benträning och lite mat under dagen. Plus inget koffein innan och lite sömn under natten, så kroppen var inte riktigt på topp.

Imorgon siktar jag på pers i stopp-FU bänk.

Har en sista ätardag idag innan jag hittar lite bättre form inför resan Blir väl 10-14 dagar diet bara för att bli lite lättare.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.
StarkaUlf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-08, 16:08   #279
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 708
FU-bänk med stopp

1x5 77.5 kg (+2 rep) (PB)
1x7 70 kg
1x9 62.5 kg

+2 set lutande hantelpress

Böj

2x2 100 kg
1x1 105 kg

2 set utfall, 3 set benspark.

3 set latsdrag, 3 set rodd, 2 set press bakom nacke, 3 set armar.


Sen joggade jag 3 km nu för att testa mina nya skor. Kändes bra imorgon blir det ett riktigt test med dom.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.
StarkaUlf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-11, 11:29   #280
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 708
Woooo, nu börjar mina nya skor sitta riktigt fint på fötterna

Torsdag blev det ~11 km jogg och ~8 km crosstrainer.

Igår blev det helkropp, lite halvtungt pass men inga jättelyft.

Idag blev det 16 km. Första 15+ km på typ sex månader. Blåser halvstorm ute, ca 7 m/s, men det gick så äckligt bra ändå. Kände mig inte det minsta trött under passet, kunde utan problem sjunga med i låtarna för det mesta. Bara joggade på utan konstigheter.

Bara flöt på hur lätt som helst, trots stora delar motvind och ganska mycket backar. Tempot blev 4:37/km med uppvärmning och allt inräknat. Efter 8-9 km så gick det bästa på 4:22-4:31.

Riktigt skönt att man börjar komma tillbaka.

Skorna känns galet bra. Skönt med skor som har lite dämpning och som ger bra respons i steget.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.
StarkaUlf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-11, 11:58   #281
micke81
något kärvare
 
Reg.datum: Sep 2007
Ort: sumpan
Inlägg: 1 634
Härligt med lite längre och rask löpning!
Vad blev det för nya löpartofflor?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Inget som inte är dopningsklassat eller läkemedelsklassat är mer anabolt än mjölk.
micke81 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-11, 18:22   #282
spoon
Spån
 
spoons avatar
 
Reg.datum: Nov 2006
Ort: Nyboda
Inlägg: 14 407
Jäkla snabbt lägsta tempo du har. Ska bli kul att se vad det blir för tider om du dietar och drar på lite.

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk
__________________
Foxtrot Uniform Charlie Kilo
spoon är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-12, 14:09   #283
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 708
Citat:
Ursprungligen postat av micke81 Visa inlägg
Härligt med lite längre och rask löpning!
Vad blev det för nya löpartofflor?
Mycket skönt faktiskt att kunna börja få in dom här passen igen!
Det blev ett par Hoka One One Hupana. Grymt sköna, plus att det är en specialmodell som faktiskt ser ut som ett par skor deras andra varianter har en väldigt annorlunda look.

Citat:
Ursprungligen postat av spoon Visa inlägg
Jäkla snabbt lägsta tempo du har. Ska bli kul att se vad det blir för tider om du dietar och drar på lite.

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk
Tackar! jo man lär ju säkert kunna kapa ~10-12 sekunder per km bara pga vikten. Fast nu har det som gått i stöp. Trippla fikadagar på jobbet, jättefest igår, farsan fyller år idag så vi har fikat och ska äta ute strax.

Nästa helg så blir det först grilla och dricka med en kusin, lördagen blir det 30 års fest så man får vara glad om man håller vikten under den här perioden!


Igår blev det ganska hårt. Vi var fyra kompisar som spelade spel och shottade "lite" whisky. Riktigt trevlig kväll som slutade med utgång, så var i säng 03.30 och steg upp 09.00.
Hade ambitioner att styrketräna lite, men tar en heldag med mycket fika och slisk och fet mat ^^ kör passet imorgon!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.
StarkaUlf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-12, 14:28   #284
micke81
något kärvare
 
Reg.datum: Sep 2007
Ort: sumpan
Inlägg: 1 634
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Mycket skönt faktiskt att kunna börja få in dom här passen igen!
Det blev ett par Hoka One One Hupana. Grymt sköna, plus att det är en specialmodell som faktiskt ser ut som ett par skor deras andra varianter har en väldigt annorlunda look.



Tackar! jo man lär ju säkert kunna kapa ~10-12 sekunder per km bara pga vikten. Fast nu har det som gått i stöp. Trippla fikadagar på jobbet, jättefest igår, farsan fyller år idag så vi har fikat och ska äta ute strax.

Nästa helg så blir det först grilla och dricka med en kusin, lördagen blir det 30 års fest så man får vara glad om man håller vikten under den här perioden!


Igår blev det ganska hårt. Vi var fyra kompisar som spelade spel och shottade "lite" whisky. Riktigt trevlig kväll som slutade med utgång, så var i säng 03.30 och steg upp 09.00.
Hade ambitioner att styrketräna lite, men tar en heldag med mycket fika och slisk och fet mat ^^ kör passet imorgon!
Visste inte att de gjorde skor som ser ut som skor,har kikat på lite olika Hoka och Altra varianter faktiskt så får se om det blir något sådant nästa gång jag behöver skor igen

Redig kolhydratsladdning!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Inget som inte är dopningsklassat eller läkemedelsklassat är mer anabolt än mjölk.
micke81 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-12, 17:47   #285
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 708
Citat:
Ursprungligen postat av micke81 Visa inlägg
Visste inte att de gjorde skor som ser ut som skor,har kikat på lite olika Hoka och Altra varianter faktiskt så får se om det blir något sådant nästa gång jag behöver skor igen

Redig kolhydratsladdning!
Det är verkligen enda modellen som ser vettig ut däremot är ju skorna sjukt sköna att löpa i, även om dom ser lite konstigare ut. Har ju haft mina Clayton 2 i över 1 år, och det har blivit många mil och många timmar crosstrainer. Fortfarande hyfsad dämpning och tyget har hållit bra men nu var det ändå dags för ett byte!
När dom är fräscha så är det som att gå på moln.

Verkligen! Det blev detta:

- Hamburgare
- Plankstek
- Pulled chicken
- Svamprisotto
- Stekta räkor i vitlök/chili med någon aiolivariant
- Friterade halloumisticks med limeaioli
- Chili cheese
- Fish taco
- Vitlöksbröd
- Chokladfondant med vaniljglass och salt kolasås
- Churros med nougatsås

Kunde ju inte ta allt på menyn, måste ju ha något nytt att testa nästa gång man far dit
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.

Senast redigerad av StarkaUlf den 2018-08-12 klockan 17:49.
StarkaUlf är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:26.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)