Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2017-09-21, 15:05   #5941
Stoltz
Jag ber om det.
 
Stoltzs avatar
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 3 622
Citat:
Ursprungligen postat av lasselus Visa inlägg
Ja precis, jag började idag och körde 5x5, enda är att jag känner mig så klen i början och det känns tufft att öka för varje pass men jag kanske ska prova innan jag uttalar mig, inte gymmat på 5 år och aldrig gymmat ordentligt, så är väldigt klen.

Ang att öka 2.5kg, menar man då 2.5kg på varje sida eller 1.25x2? känner mig lite dum nu
2.5kg totalt, så 1,25kg per sida

Det är lugnt att känna sig klen, hela anledningen till att jag började med 5x5 Stronglifts var att jag kände mig klen och ansåg att det var dags att ändra på det
Stoltz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-09-21, 17:36   #5942
Lennix
Greppmongo
 
Lennixs avatar
 
Reg.datum: Jan 2014
Inlägg: 4 040
Citat:
Ursprungligen postat av lasselus Visa inlägg
Ja precis, jag började idag och körde 5x5, enda är att jag känner mig så klen i början och det känns tufft att öka för varje pass men jag kanske ska prova innan jag uttalar mig, inte gymmat på 5 år och aldrig gymmat ordentligt, så är väldigt klen.

Ang att öka 2.5kg, menar man då 2.5kg på varje sida eller 1.25x2? känner mig lite dum nu
Gött! Då är du igång och det är de stora steget.
Det är 1.25kg per sida så 2.5kg totalt.
5kg totalt i marklyftet.

Börja med tom stång och höj där ifrån.
__________________
Greppträning och Styrkelyft

Det var en man vid namn Lennix, Armbrytning var hans passion; Men i varje kamp, Fick han alltid damp,
För han var svag som en citron -MasterChiefGPT
Lennix är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-09-21, 20:11   #5943
lasselus
Registered User
 
Reg.datum: Sep 2017
Inlägg: 7
Citat:
Ursprungligen postat av Lennix Visa inlägg
Gött! Då är du igång och det är de stora steget.
Det är 1.25kg per sida så 2.5kg totalt.
5kg totalt i marklyftet.

Börja med tom stång och höj där ifrån.
#5941 #5942
Tackar! Så det är detta som gäller, utan att krångla till det med andra övningar?

Upplägg 1
Pass A:
Knäböj 5x5
Bänkpress 5x5
Stångrodd 5x5

Pass B:
Knäböj 5x5
Militärpress 5x5
Marklyft 1x5 (Ett set, fem repetitioner.)
lasselus är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-09-21, 20:19   #5944
Stoltz
Jag ber om det.
 
Stoltzs avatar
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 3 622
Gällande frågan om att lägga till övningar

Detta brukar komma upp lite av och till, och oftast blir svaret att man ska köra om programmet säger, punkt slut.
Jag har inte något slutgiltigt svar på alla frågor, men jag skulle vilja belysa frågan lite enkelt.

Varför vill jag lägga till övningar?
Det man måste ställa sig är vad man vill lägga till övningar för. Bara att ha många övningar i sig är ett väldigt konstigt argument, helst ska det väl vara övningar som tillför dig något? Och i så fall, vad är det?
- Vill du ha extra stora armar jämfört med resten av kroppen?
- Känner du att du får obalans någonstans i kroppen om du inte lägger till en övning?
- Vill du få upp volymen?

Detta är enligt mig den viktigaste frågan - Ställ dig alltid den oavsett i vilket upplägg du vill lägga till övningar i: Varför vill jag lägga till dem?

Vilka övningar bör jag lägga till?
När du vet varför du vill lägga till övningar så är det ju lättare att veta vilka övningar du ska lägga till. Om du vill ha större armar så är det ju knappast vadpress som ska läggas till, utan snarare stångcurl och skullcrushers.
Vill du ha bättre balans i dina axlar från alla pressar? Högrodd, drag mot ansiktet, eller omvända axelflyes låter väl mer rimligt än att lägga till tre set enbensmark?

Om du lägger till övningar: Lägg till rätt övningar!

Är det okej att lägga till övningar då?
Det är mycket "Lägger du till övningar är det inte 5x5 Stronglifts längre" och "Kör endast så som schemat är lagt" och även om det ligger mycket i vad som skrivs så känns det som att en del tar det lite för nitiskt.

Gymmet kommer inte explodera om du lägger till en övning.
Ditt liv kommer inte bli helveteskaoslaserfan av att du kör stångcurl om du vill att dina armar ska växa lite extra.

För att binda samman med de två ovan rubrikerna - Så länge du lägger till övningar smart och av rätt anledningar så är det faktiskt inte hela världen! Du märker ju själv om dina gainz står stilla av att du gör det (I de flesta fall kommer de inte göra det).

Slutligen - Varför grundövningarnas fokus är så jävla bra:
Stronglifts 5x5 är i sin grund ett nybörjarprogram. Detta är också anledningen till att det hålls så himla simpelt. Inte en massa kladdiga övningar, utan fyra, fem, rejäla övningar som täcker mer eller mindre hela kroppen på ett eller annat sätt.
Det som gör det här schemat så bra är enligt mig framförallt att det ger nybörjare (eller de som inte tränat på länge) en stabil grund att lära sig de viktigaste fundamenten, dvs. de stora basövningarna, och sedan faktiskt även hur man tar i ordentligt.

Det här med att ta i ordentligt är ju för all del väldigt objektivt, men många nybörjare kör en massa övningar, och gärna övningar där man inte egentligen hanterar så mycket vikt, t.ex. Benspark (Okej, lol. Få nybörjare tränar ben idag ), Bicepscurl i cable crossen, Bröstflyes, etc.
Trevliga övningar för all del, men du lär dig sällan verkligen ta i med dem.

Min personliga erfarenhet är att när du faktiskt vet skillnaden på att ta i lite och att träna jävligt hårt så kommer du se mycket mer ökningar i både muskelmassa och styrka, inte för att du nödvändigtvis alltid kommer brutalköra muskeln, utan för att plötsligt vet du skillnaden, och har en helt ny reservoar av jävlar anamma att hämta från som du inte hade tidigare.

Det är det här programmets styrka, de ger dig de viktigaste övningarna, ser till att du får en bra grundstyrka, och lär din kropp att ta i.

Summa summarum:
Lägg till övningar om du vill, du kommer inte dö, världen kommer inte gå under, penisen/vaginan kommer inte krympa.
Men var smart - Gör det för rätt anledning och förstå vad programmet egentligen är till för.

Mina två cent.
Stoltz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-09-21, 22:51   #5945
lasselus
Registered User
 
Reg.datum: Sep 2017
Inlägg: 7
Citat:
Ursprungligen postat av Stoltz Visa inlägg
Gällande frågan om att lägga till övningar

Detta brukar komma upp lite av och till, och oftast blir svaret att man ska köra om programmet säger, punkt slut.
Jag har inte något slutgiltigt svar på alla frågor, men jag skulle vilja belysa frågan lite enkelt.

Varför vill jag lägga till övningar?
Det man måste ställa sig är vad man vill lägga till övningar för. Bara att ha många övningar i sig är ett väldigt konstigt argument, helst ska det väl vara övningar som tillför dig något? Och i så fall, vad är det?
- Vill du ha extra stora armar jämfört med resten av kroppen?
- Känner du att du får obalans någonstans i kroppen om du inte lägger till en övning?
- Vill du få upp volymen?

Detta är enligt mig den viktigaste frågan - Ställ dig alltid den oavsett i vilket upplägg du vill lägga till övningar i: Varför vill jag lägga till dem?

Vilka övningar bör jag lägga till?
När du vet varför du vill lägga till övningar så är det ju lättare att veta vilka övningar du ska lägga till. Om du vill ha större armar så är det ju knappast vadpress som ska läggas till, utan snarare stångcurl och skullcrushers.
Vill du ha bättre balans i dina axlar från alla pressar? Högrodd, drag mot ansiktet, eller omvända axelflyes låter väl mer rimligt än att lägga till tre set enbensmark?

Om du lägger till övningar: Lägg till rätt övningar!

Är det okej att lägga till övningar då?
Det är mycket "Lägger du till övningar är det inte 5x5 Stronglifts längre" och "Kör endast så som schemat är lagt" och även om det ligger mycket i vad som skrivs så känns det som att en del tar det lite för nitiskt.

Gymmet kommer inte explodera om du lägger till en övning.
Ditt liv kommer inte bli helveteskaoslaserfan av att du kör stångcurl om du vill att dina armar ska växa lite extra.

För att binda samman med de två ovan rubrikerna - Så länge du lägger till övningar smart och av rätt anledningar så är det faktiskt inte hela världen! Du märker ju själv om dina gainz står stilla av att du gör det (I de flesta fall kommer de inte göra det).

Slutligen - Varför grundövningarnas fokus är så jävla bra:
Stronglifts 5x5 är i sin grund ett nybörjarprogram. Detta är också anledningen till att det hålls så himla simpelt. Inte en massa kladdiga övningar, utan fyra, fem, rejäla övningar som täcker mer eller mindre hela kroppen på ett eller annat sätt.
Det som gör det här schemat så bra är enligt mig framförallt att det ger nybörjare (eller de som inte tränat på länge) en stabil grund att lära sig de viktigaste fundamenten, dvs. de stora basövningarna, och sedan faktiskt även hur man tar i ordentligt.

Det här med att ta i ordentligt är ju för all del väldigt objektivt, men många nybörjare kör en massa övningar, och gärna övningar där man inte egentligen hanterar så mycket vikt, t.ex. Benspark (Okej, lol. Få nybörjare tränar ben idag ), Bicepscurl i cable crossen, Bröstflyes, etc.
Trevliga övningar för all del, men du lär dig sällan verkligen ta i med dem.

Min personliga erfarenhet är att när du faktiskt vet skillnaden på att ta i lite och att träna jävligt hårt så kommer du se mycket mer ökningar i både muskelmassa och styrka, inte för att du nödvändigtvis alltid kommer brutalköra muskeln, utan för att plötsligt vet du skillnaden, och har en helt ny reservoar av jävlar anamma att hämta från som du inte hade tidigare.

Det är det här programmets styrka, de ger dig de viktigaste övningarna, ser till att du får en bra grundstyrka, och lär din kropp att ta i.

Summa summarum:
Lägg till övningar om du vill, du kommer inte dö, världen kommer inte gå under, penisen/vaginan kommer inte krympa.
Men var smart - Gör det för rätt anledning och förstå vad programmet egentligen är till för.

Mina två cent.
Min högerarm är större när jag spänner mig och jag känner mig helt enkelt ovanligt mycket starkare där. Känner också att koordinationen med vänster är rätt usel. Läst att fler haft det och att det jämnar ut sig med tiden, men tänkte att jag ville lägga till lite biceps/triceps övningar med hantlar/dylikt för att känna av armarna. Men då är det ju alltså ok så länge det känns okej.

Tackar och bockar för ditt inlägg!
lasselus är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-09-22, 07:45   #5946
Lennix
Greppmongo
 
Lennixs avatar
 
Reg.datum: Jan 2014
Inlägg: 4 040
Citat:
Ursprungligen postat av Stoltz Visa inlägg
Gällande frågan om att lägga till övningar

Detta brukar komma upp lite av och till, och oftast blir svaret att man ska köra om programmet säger, punkt slut.
Jag har inte något slutgiltigt svar på alla frågor, men jag skulle vilja belysa frågan lite enkelt.

Varför vill jag lägga till övningar?
Det man måste ställa sig är vad man vill lägga till övningar för. Bara att ha många övningar i sig är ett väldigt konstigt argument, helst ska det väl vara övningar som tillför dig något? Och i så fall, vad är det?
- Vill du ha extra stora armar jämfört med resten av kroppen?
- Känner du att du får obalans någonstans i kroppen om du inte lägger till en övning?
- Vill du få upp volymen?

Detta är enligt mig den viktigaste frågan - Ställ dig alltid den oavsett i vilket upplägg du vill lägga till övningar i: Varför vill jag lägga till dem?

Vilka övningar bör jag lägga till?
När du vet varför du vill lägga till övningar så är det ju lättare att veta vilka övningar du ska lägga till. Om du vill ha större armar så är det ju knappast vadpress som ska läggas till, utan snarare stångcurl och skullcrushers.
Vill du ha bättre balans i dina axlar från alla pressar? Högrodd, drag mot ansiktet, eller omvända axelflyes låter väl mer rimligt än att lägga till tre set enbensmark?

Om du lägger till övningar: Lägg till rätt övningar!

Är det okej att lägga till övningar då?
Det är mycket "Lägger du till övningar är det inte 5x5 Stronglifts längre" och "Kör endast så som schemat är lagt" och även om det ligger mycket i vad som skrivs så känns det som att en del tar det lite för nitiskt.

Gymmet kommer inte explodera om du lägger till en övning.
Ditt liv kommer inte bli helveteskaoslaserfan av att du kör stångcurl om du vill att dina armar ska växa lite extra.

För att binda samman med de två ovan rubrikerna - Så länge du lägger till övningar smart och av rätt anledningar så är det faktiskt inte hela världen! Du märker ju själv om dina gainz står stilla av att du gör det (I de flesta fall kommer de inte göra det).

Slutligen - Varför grundövningarnas fokus är så jävla bra:
Stronglifts 5x5 är i sin grund ett nybörjarprogram. Detta är också anledningen till att det hålls så himla simpelt. Inte en massa kladdiga övningar, utan fyra, fem, rejäla övningar som täcker mer eller mindre hela kroppen på ett eller annat sätt.
Det som gör det här schemat så bra är enligt mig framförallt att det ger nybörjare (eller de som inte tränat på länge) en stabil grund att lära sig de viktigaste fundamenten, dvs. de stora basövningarna, och sedan faktiskt även hur man tar i ordentligt.

Det här med att ta i ordentligt är ju för all del väldigt objektivt, men många nybörjare kör en massa övningar, och gärna övningar där man inte egentligen hanterar så mycket vikt, t.ex. Benspark (Okej, lol. Få nybörjare tränar ben idag ), Bicepscurl i cable crossen, Bröstflyes, etc.
Trevliga övningar för all del, men du lär dig sällan verkligen ta i med dem.

Min personliga erfarenhet är att när du faktiskt vet skillnaden på att ta i lite och att träna jävligt hårt så kommer du se mycket mer ökningar i både muskelmassa och styrka, inte för att du nödvändigtvis alltid kommer brutalköra muskeln, utan för att plötsligt vet du skillnaden, och har en helt ny reservoar av jävlar anamma att hämta från som du inte hade tidigare.

Det är det här programmets styrka, de ger dig de viktigaste övningarna, ser till att du får en bra grundstyrka, och lär din kropp att ta i.

Summa summarum:
Lägg till övningar om du vill, du kommer inte dö, världen kommer inte gå under, penisen/vaginan kommer inte krympa.
Men var smart - Gör det för rätt anledning och förstå vad programmet egentligen är till för.

Mina två cent.
Vansinnigt bra sammanfattning, det går inte på något sätt få den kommentaren till din första post?
__________________
Greppträning och Styrkelyft

Det var en man vid namn Lennix, Armbrytning var hans passion; Men i varje kamp, Fick han alltid damp,
För han var svag som en citron -MasterChiefGPT
Lennix är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-09-22, 13:34   #5947
hugaligen
Registered User
 
Reg.datum: Dec 2014
Inlägg: 8
Citat:
Ursprungligen postat av lasselus Visa inlägg
#5941 #5942
Tackar! Så det är detta som gäller, utan att krångla till det med andra övningar?

Upplägg 1
Pass A:
Knäböj 5x5
Bänkpress 5x5
Stångrodd 5x5

Pass B:
Knäböj 5x5
Militärpress 5x5
Marklyft 1x5 (Ett set, fem repetitioner.)
ett tips är att ladda ner appen "Stronglifts", finns åtminstone till android (och säkert till iphone också?), den håller reda på vilka övningar och vilken vikt man är på för tillfället. Vill man så kan få pynta extra pengar för att få till lulllull som att den räknar ut vikter på vardera sida/möjlighet att lägga till assistansövningar osv, men den gör helt klart sin grunduppgift utan extra stålars.
hugaligen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-09-26, 19:14   #5948
lasselus
Registered User
 
Reg.datum: Sep 2017
Inlägg: 7
kört ett par pass nu, är lika taggad på att gå till gymmet varje gång jag ska dit även om det kanske inte gått jättebra med alla övningar än.

problemet för mig är knäböjen som dessutom ska göras varje pass enligt upplägget. första gången lyckades jag köra 1 set med stången, fick sen en enorm jävla träningsvärk som satt i 3-4 dagar, dag 2-3 omöjligt att träna med benen, 4 gick det ok. men senast nu kunde jag endast lyfta med en 10 kilos stång dock 5x5 och visst fick jag träningsvärk av det också, sån där värk som gör att det är omöjligt att genomföra övningen utan att fuska till det med nån konstig rörelse, kan ju tillägga att det känns bara jag går ner i knäböjposition utan vikter.

med denna träningsvärk jag får i nuläget 3-4 dagar kan jag inte köra knäböj varje gång, även marklyften blir lite svår att göra. nu har det blivit någon halvmesyr till träning där jag skippar knäböjen och bara kör det andra + ev latsdrag el dylikt.

kan man kanske lägga in någon annan benövning? är frontböj enklare om man har problem med balans och gå ner hela vägen? får upp 35 i mark utan problem, (bara kommit dit hittills) kan man träna det andra och bara köra ben när det känns ok ända tills träningsvärken inte blir lika stor?
lasselus är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-09-26, 19:48   #5949
tossefar
Besserwisser
 
Reg.datum: Aug 2004
Ort: Västerås
Inlägg: 3 134
Citat:
Ursprungligen postat av lasselus Visa inlägg
kört ett par pass nu, är lika taggad på att gå till gymmet varje gång jag ska dit även om det kanske inte gått jättebra med alla övningar än.

problemet för mig är knäböjen som dessutom ska göras varje pass enligt upplägget. första gången lyckades jag köra 1 set med stången, fick sen en enorm jävla träningsvärk som satt i 3-4 dagar, dag 2-3 omöjligt att träna med benen, 4 gick det ok. men senast nu kunde jag endast lyfta med en 10 kilos stång dock 5x5 och visst fick jag träningsvärk av det också, sån där värk som gör att det är omöjligt att genomföra övningen utan att fuska till det med nån konstig rörelse, kan ju tillägga att det känns bara jag går ner i knäböjposition utan vikter.

med denna träningsvärk jag får i nuläget 3-4 dagar kan jag inte köra knäböj varje gång, även marklyften blir lite svår att göra. nu har det blivit någon halvmesyr till träning där jag skippar knäböjen och bara kör det andra + ev latsdrag el dylikt.

kan man kanske lägga in någon annan benövning? är frontböj enklare om man har problem med balans och gå ner hela vägen? får upp 35 i mark utan problem, (bara kommit dit hittills) kan man träna det andra och bara köra ben när det känns ok ända tills träningsvärken inte blir lika stor?
Självklart kan du träna böj ändå. Träningsvärk är inte skadligt.
__________________
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
tossefar är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-09-27, 07:48   #5950
Lennix
Greppmongo
 
Lennixs avatar
 
Reg.datum: Jan 2014
Inlägg: 4 040
Citat:
Ursprungligen postat av lasselus Visa inlägg
kört ett par pass nu, är lika taggad på att gå till gymmet varje gång jag ska dit även om det kanske inte gått jättebra med alla övningar än.

problemet för mig är knäböjen som dessutom ska göras varje pass enligt upplägget. första gången lyckades jag köra 1 set med stången, fick sen en enorm jävla träningsvärk som satt i 3-4 dagar, dag 2-3 omöjligt att träna med benen, 4 gick det ok. men senast nu kunde jag endast lyfta med en 10 kilos stång dock 5x5 och visst fick jag träningsvärk av det också, sån där värk som gör att det är omöjligt att genomföra övningen utan att fuska till det med nån konstig rörelse, kan ju tillägga att det känns bara jag går ner i knäböjposition utan vikter.

med denna träningsvärk jag får i nuläget 3-4 dagar kan jag inte köra knäböj varje gång, även marklyften blir lite svår att göra. nu har det blivit någon halvmesyr till träning där jag skippar knäböjen och bara kör det andra + ev latsdrag el dylikt.

kan man kanske lägga in någon annan benövning? är frontböj enklare om man har problem med balans och gå ner hela vägen? får upp 35 i mark utan problem, (bara kommit dit hittills) kan man träna det andra och bara köra ben när det känns ok ända tills träningsvärken inte blir lika stor?
Det är bra att få lite blodgenomströmning i muskler med träningsvärk. Börja passet med att göra lite goblinsquats (håll i en viktskiva på 2.5kg mot bröstet och sätt dig. Så skall du se att det kommer kännas bättre efter 2 set och sedan gå på stången. Det tar högst någon till några veckor innan din kropp vänjer sig. Klarar du inte 5x5 så höj inte vikten till nästa gång.
__________________
Greppträning och Styrkelyft

Det var en man vid namn Lennix, Armbrytning var hans passion; Men i varje kamp, Fick han alltid damp,
För han var svag som en citron -MasterChiefGPT
Lennix är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-09-27, 14:34   #5951
lasselus
Registered User
 
Reg.datum: Sep 2017
Inlägg: 7
Citat:
Ursprungligen postat av tossefar Visa inlägg
Självklart kan du träna böj ändå. Träningsvärk är inte skadligt.
självklart, har hela tiden tränat med lite träningsvärk, men när man har svårt att sätta och ställa sig från en stol blir det ett problem att träna knäböj

#5950 tack!
lasselus är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-22, 08:34   #5952
skeletron
Registered User
 
skeletrons avatar
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 828
Nu har jag kört Stronglift ett tag och har tänkt byta till ett annat program. Har fungerat väldigt bra att köra efter det upplägget, och väldigt smidigt att hålla koll via en app. Har funderat på Madcow, det verkar vara lämpligt att fortsätta med. Är det någon som vet om det finns en vettig app till Madcow, har inte hittat någon riktigt bra. Finns det annars något annat program med tillhörandes app som man kan fortsätta med?
__________________
Lyssna på min podcast "Andra kammaren"

En podcast om politik och nyheter
skeletron är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-22, 10:52   #5953
F Ultra
Registered User
 
F Ultras avatar
 
Reg.datum: Dec 2013
Ort: Kållered
Inlägg: 1 035
Citat:
Ursprungligen postat av skeletron Visa inlägg
Nu har jag kört Stronglift ett tag och har tänkt byta till ett annat program. Har fungerat väldigt bra att köra efter det upplägget, och väldigt smidigt att hålla koll via en app. Har funderat på Madcow, det verkar vara lämpligt att fortsätta med. Är det någon som vet om det finns en vettig app till Madcow, har inte hittat någon riktigt bra. Finns det annars något annat program med tillhörandes app som man kan fortsätta med?
Vet inte om det finns någon "vettig" app för Madcow men det finns flera stycken Madcow appar på Google Play Store iaf. Själv använder jag Jefit där man kan lägga in sina egna övningar och sets/reps mm, enda som den då inte kan göra är att automatiskt räkna ut de stegrande vikterna eller den veckovisa progressionen.

Texas Method finns det också en hel del appar för men då det är mer en metod än ett färdigt program så är det nog bättre att skaffa boken för TM (Practical Programming) eftersom den lägger över 100 sidor på hur man ska modifiera sitt program efter sina mål.
F Ultra är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-22, 11:38   #5954
1x0
Wall of text
 
1x0s avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 5 048
Citat:
Ursprungligen postat av skeletron Visa inlägg
Nu har jag kört Stronglift ett tag och har tänkt byta till ett annat program. Har fungerat väldigt bra att köra efter det upplägget, och väldigt smidigt att hålla koll via en app. Har funderat på Madcow, det verkar vara lämpligt att fortsätta med. Är det någon som vet om det finns en vettig app till Madcow, har inte hittat någon riktigt bra. Finns det annars något annat program med tillhörandes app som man kan fortsätta med?
Hade jag kunnat gå tillbaka i tiden, hade jag kört PPL (en vilodag i veckan) efter min SL5x5. Ett baslyft per pass (push=bänk, pull=mark, leg=böj), efteråt byggarträning med hög veckovolym för bygga massa. Går att applicera progressionen från de flesta styrkeinspirerade program, i böj-bänk-mark, när en utför PPL.

Min åsikt! Efter SL5x5 6-12 månader behöver du (imo) lite byggarträning för fortsätta optimera hypertrofin, som du sedan utvecklar styrka av.

Edit. Nu ser jag dock att du blev medlem 2005. Så finns väl en bra mängd muskelmassa.
Edit2: TLDR: powerbuilding?

Senast redigerad av 1x0 den 2017-10-22 klockan 11:41.
1x0 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-23, 20:21   #5955
Lennix
Greppmongo
 
Lennixs avatar
 
Reg.datum: Jan 2014
Inlägg: 4 040
Citat:
Ursprungligen postat av skeletron Visa inlägg
Nu har jag kört Stronglift ett tag och har tänkt byta till ett annat program. Har fungerat väldigt bra att köra efter det upplägget, och väldigt smidigt att hålla koll via en app. Har funderat på Madcow, det verkar vara lämpligt att fortsätta med. Är det någon som vet om det finns en vettig app till Madcow, har inte hittat någon riktigt bra. Finns det annars något annat program med tillhörandes app som man kan fortsätta med?


Programmet finns i Excel format på syyrkelabbet!
Ladda ner det till din Google drive och dela länk så kan du spara ner den websidan så du når den lätt.
__________________
Greppträning och Styrkelyft

Det var en man vid namn Lennix, Armbrytning var hans passion; Men i varje kamp, Fick han alltid damp,
För han var svag som en citron -MasterChiefGPT
Lennix är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:26.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)