Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2018-07-17, 17:42   #1
EyeOfTiger
Banned User
 
Reg.datum: Jul 2018
Inlägg: 15
Pretto stämning på gymmen?

Kanske är det jag som haft oturen att inte hitta ett bra gym. Men vart jag än vänder mig så finner jag en pretto stämning. Marklyft och knäböj med lite vikter på och så får jag ilskna blickar från t.om personalen!

Att faktiskt ta i och anstränga sig är ju bara mobbat..eller??

Nu är jag inte särskilt stark men det är ganska otroligt hur svaga de flesta är trots träningshetsen som finns nu i samhället då alla ska ha ett gymkort.

Ska jag verkligen behöva hålla på mig hela tiden för att det inte ska störa stämningen?
EyeOfTiger är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-17, 18:14   #2
Danomax
Banned User
 
Reg.datum: Dec 2013
Ort: Umeå
Inlägg: 604
Citat:
Ursprungligen postat av EyeOfTiger Visa inlägg
Kanske är det jag som haft oturen att inte hitta ett bra gym. Men vart jag än vänder mig så finner jag en pretto stämning. Marklyft och knäböj med lite vikter på och så får jag ilskna blickar från t.om personalen!

Att faktiskt ta i och anstränga sig är ju bara mobbat..eller??

Nu är jag inte särskilt stark men det är ganska otroligt hur svaga de flesta är trots träningshetsen som finns nu i samhället då alla ska ha ett gymkort.

Ska jag verkligen behöva hålla på mig hela tiden för att det inte ska störa stämningen?
Ja så är det om du inte tränar där din lokala styrkelyftklubb eller tyngdlyftningsklubb tränar.
Danomax är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-17, 18:32   #3
Magnus N
Skånsk
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Skåne, Höör
Inlägg: 958
Aldrig upplevt det på något gym än.
Magnus N är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-17, 19:33   #4
R0B
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2010
Inlägg: 345
Aldrig upplevt, kört på säkert 10 olika wellness, enstaka styrkeklubb, sats, 24/7 och även några crossfitt / kettleklubbar utan några problem.

Kanske bara i ditt huvud?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av chadd Visa inlägg
Han har vissa saker på gång i ansiktet som gör att jag inte ens hade särat efter dragit några linor från hans läckra kropp + några glas vin.
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Eks Visa inlägg
men jag har inte gjort det för king grub ville inte hjälpa mig lägga upp ett kur schema men tror du jag kan få lämna ändå?? är fet som ett svin
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Eks Visa inlägg
king grub i det här fallet har du fel det vet jag
R0B är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-17, 19:36   #5
Jocke67
-[][]--------[][]-
 
Jocke67s avatar
 
Reg.datum: Jan 2016
Ort: Huddinge, Stockholm
Inlägg: 1 387
Vadå ""pretto stämning""?
Varför tror du att de ger dig ilskna blickar? För att du tar i när du gör dina marklyft?
Fattar inte...
Jocke67 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-17, 20:55   #6
exevision
Registered User
 
exevisions avatar
 
Reg.datum: Jan 2011
Inlägg: 6 800
Är du väldigt högljudd av dig?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Wormzie Visa inlägg
det enda man kan säga säkert är att om gasp-linnet är på kör man med byggarsplit
exevision är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-17, 21:26   #7
Sartorius
I'm the half blood prince
 
Sartoriuss avatar
 
Reg.datum: May 2017
Inlägg: 61
Fokusera på träningen istället.
Sartorius är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-17, 21:38   #8
Jocke67
-[][]--------[][]-
 
Jocke67s avatar
 
Reg.datum: Jan 2016
Ort: Huddinge, Stockholm
Inlägg: 1 387
Du kanske släpper ner stången onödigt hårt i golvet när du kör marklyft så att det låter mycket? Det kan skapa irritation.

Senast redigerad av Jocke67 den 2018-07-17 klockan 21:40.
Jocke67 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-17, 21:51   #9
speedy83
Registered User
 
speedy83s avatar
 
Reg.datum: Dec 2010
Ort: Oskarshamn
Inlägg: 1 542
Citat:
Ursprungligen postat av Jocke67 Visa inlägg
Du kanske släpper ner stången onödigt hårt i golvet när du kör marklyft så att det låter mycket? Det kan skapa irritation.
Det ÄR sjukt störande!
__________________
Lidingöloppet 2018 - 3:27
speedy83 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-17, 22:04   #10
ceejay
å nej, måste man komma på en ny text igen
 
ceejays avatar
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: uppsala
Inlägg: 20 086
Mark är till för att släppas. (om det går såklart. Järnvikter på betonggolv är givetvis inte ok)
__________________
Ceejay's träningsjournal!
ceejay är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-17, 22:23   #11
Rahf
Registered User
 
Rahfs avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 11 827
Knappast någonting jag upplever heller. Däremot kan jag se blickarna dras till personer som har tendens att gorma Tungviktsvisan från första repetition till sista.

Utöver detta då så vet jag inte vad otroligt svag innebär. Den överväldigande majoriteten av tränande på gym är ju faktiskt inte inbitet inriktade på att bli stora och starka, utan lallar på i sin egen takt. Det krävs nog en viss inriktning på klientelet för att stora vikter ska kastas omkring.

Senast redigerad av Rahf den 2018-07-17 klockan 22:25.
Rahf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-17, 22:24   #12
chadd
Registered User
 
chadds avatar
 
Reg.datum: Aug 2016
Inlägg: 123
Citat:
Ursprungligen postat av exevision Visa inlägg
Är du väldigt högljudd av dig?
En sån där mysig en som skriker och vrålar varenda set, pustar å stånkar nonstop.



Jag hör till skaran som har tränat på rätt så många olika gym och aldrig upplevt någon prettostämning. Ibland en del udda typer som gör jäkla mycket oväsen dock och de får ju lite udda blickar. Sen att folk är "otroligt svaga" handlar väl till stor del att många tränar av andra anledningar än att blir starka eller grova.
chadd är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-18, 06:30   #13
Hanse
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2014
Inlägg: 406
Inget jag känner igen eller någonsin märkt av. Av de stora kedjorna så tränar jag just nu på Sats (tre olika) och ibland på 24seven (2 olika)
Har tidigare även tränat på ett World Class.
På mitt huvudsats finns en snubbe som låter otroligt mycket (oavsett vikt eller övning) men det är ingen som tittar snett på honom för det. Sen begriper jag inte varför man ska stånka och stöna... måste vara något fel på andningen. 😮
Hanse är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-18, 08:45   #14
EyeOfTiger
Banned User
 
Reg.datum: Jul 2018
Inlägg: 15
Väsnas inget över huvudtaget. Tvärtom gör jag allt för att inte dra någon uppmärksamhet till mig. Kanske bara i mitt huvud då?? Men jag inbillar mig att de flesta vill att det ska se bra ut i spegeln och inte allt för ansträngande.

Men nu ska jag köra mitt race och skita i omgivningen. För annars finns ju risken att man blir en såndär gymråtta som inte ens ser ut att träna
EyeOfTiger är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-07-18, 08:53   #15
Jocke67
-[][]--------[][]-
 
Jocke67s avatar
 
Reg.datum: Jan 2016
Ort: Huddinge, Stockholm
Inlägg: 1 387
Finns det något vad gäller ditt yttre som du tror kan väcka anstöt hos övriga tränande och personal? T.e.x. synliga hakkorstatueringar eller att du tränar i Boratdräkt?

Om inte så föreslår jag att du lägger upp en video från gymmet där du gör en knäböj eller marklyft så att vi kan analysera. Välj en så hög ansträngningsgrad som typiskt ger ilskna blickar (allra bäst är om du kan få med nån sur blick på film!).
Jocke67 är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:47.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)