Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Medlemsbilder

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2016-03-04, 13:10   #11746
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av PureWhey Visa inlägg
Ja, gener spelar mer roll än många vill tro.
Jag fortsätter träna iaf, jag är ju sju resor starkare och snyggare än om jag aldrig tränat!

För övrigt är det skönt att höra från er att jag ser ut som skit, faktiskt, av en enkel anledning: Folk (som inte tränar) i min omgivning påstår alltid att jag ser så himla vältränad ut. Själv tycker jag att jag ser ut som päck, så jag började misstänka att jag lider av kroppsdysmorfi, att jag alltså är asvältränad men inte kan se det själv. Men era kommentarer får mig att sluta misstänka att jag är tokig!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-03-04, 13:12   #11747
Klein
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 696
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg

Själv tror jag på frasen som är förbjuden inom träningskretsar: Dåliga gener. Förutom mina resultat så finns det annat som tyder på det, bl a att jag var nästan sjukligt svag innan jag började träna, fastän jag varit tjock.
Det är väl ingen som ser imponerande ut sittande på en stol i bar överkropp med 20% kroppsfett. Tror nog problemet mest är att du tar 50 bilder och lägger upp den värsta medan andra här på forumet tar 100 bilder och lägger upp den bästa.

Bröstet ser iaf bra ut. Armarna och axlarna ser mindre bra ut. Kanske träna mer rodd och chins?
Klein är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-03-04, 13:14   #11748
PureWhey
Banned User
 
Reg.datum: Oct 2012
Ort: Göteborg
Inlägg: 10 537
..

Senast redigerad av PureWhey den 2016-03-04 klockan 13:15.
PureWhey är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-03-04, 13:15   #11749
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av Klein Visa inlägg
Det är väl ingen som ser imponerande ut sittande på en stol i bar överkropp med 20% kroppsfett. Tror nog problemet mest är att du tar 50 bilder och lägger upp den värsta medan andra här på forumet tar 100 bilder och lägger upp den bästa.

Bröstet ser iaf bra ut. Armarna och axlarna ser mindre bra ut. Kanske träna mer rodd och chins?
Haha, ligger nåt i det också, förstås.

Borde kanske dra mer. Brukar köra enligt färdiga scheman, typ StrongLifts och 5/3/1, där det pressas och bänkas till fördärvelse men dras lite dåligt.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-03-04, 16:23   #11750
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 829
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Ja, hur ska man beskriva "seriöst" kortfattat... Att man har ett schema som täcker in hela kroppen, med mycket tunga basövningar, som är inriktat på att utveckla styrka och muskeltillväxt, och som innefattar progression, typ..? Och att jag som längst har tagit uppehåll två månader (när jag var och volontärarbetade).

Och jag vet att resultaten är usla, jag ville mest slänga in en bild här för att se hur reaktionerna skulle bli.
Man vet själv bäst, jag vet. Men jag tror inte för en sekund att det där främst är en produkt av dåliga gener. Varför? För att du hatar att träna. Du avskyr det. Skulle gissa att få som har den inställningen kan uppnå särskilt bra resultat. Jag tycker att det är tungt nog att göra framsteg trots att jag ÄLSKAR att träna. Det finns betydligt mer som talar för att dina styrkestats inte är nära din genetiska gräns utan en bra bit därifrån. Exempelvis så är din mest utvecklade muskel, bröstmuskeln, också den muskel som hör mest ihop med den övning som du faktiskt nått ett hyfsat resultat i. Bänkpress är nog den övning som de flesta som inte gillar att träna är starkast i, då den ofta anses som roligast.

Det är tröttsamt att du ägnar så pass många inlägg till att nedvärdera dig själv. Bilden du väljer är ett exempel på det. Du har en bild i din journal där du tyckte att du såg ganska stark ut men du väljer en bild där du sitter ned helt slappt. "Säg hur dåliga resultat jag har fått trots att jag har tränat bra i många år".
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-03-04, 16:45   #11751
Minikubik
Kramgo tjockis
 
Minikubiks avatar
 
Reg.datum: Sep 2015
Ort: Under din säng
Inlägg: 821
Jag håller lite med kören här dio, jag tror du skulle kunna så mycket mer om du gav dig f*n på det, bli lite förbannad istället för uppgiven
Minikubik är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-03-04, 16:55   #11752
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
Man vet själv bäst, jag vet. Men jag tror inte för en sekund att det där främst är en produkt av dåliga gener. Varför? För att du hatar att träna. Du avskyr det. Skulle gissa att få som har den inställningen kan uppnå särskilt bra resultat. Jag tycker att det är tungt nog att göra framsteg trots att jag ÄLSKAR att träna. Det finns betydligt mer som talar för att dina styrkestats inte är nära din genetiska gräns utan en bra bit därifrån. Exempelvis så är din mest utvecklade muskel, bröstmuskeln, också den muskel som hör mest ihop med den övning som du faktiskt nått ett hyfsat resultat i. Bänkpress är nog den övning som de flesta som inte gillar att träna är starkast i, då den ofta anses som roligast.

Det är tröttsamt att du ägnar så pass många inlägg till att nedvärdera dig själv. Bilden du väljer är ett exempel på det. Du har en bild i din journal där du tyckte att du såg ganska stark ut men du väljer en bild där du sitter ned helt slappt. "Säg hur dåliga resultat jag har fått trots att jag har tränat bra i många år".
Jag förstår inte logiken i varför man skulle få sämre resultat av att hata att träna. Hur funkar det; man stimulerar en muskel till max, men sen känner muskeln att hjärnan hatade det, och därför växer den inte..?

Förstår varför du tycker att jag borde valt en annan bild, men samtidigt kan du väl förstå hur det kan vara intressant att bli bedömd för en av sina sämsta bilder? Annars vet man ju i bakhuvudet att "egentligen är jag fulare, de skulle bara veta".
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-03-04, 16:57   #11753
jonhson
Registered User
 
jonhsons avatar
 
Reg.datum: Sep 2015
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 112
Citat:
Ursprungligen postat av ARMSTARK Visa inlägg
Ser djävligt bra ut. Nära till sommarformen har du också, åtminstånde det man ser på den suddiga bilden.
Tack!

Jo, bilden är tagen från en film. + något filter = lite suddig.
Men jag är rätt nöjd med formen. Kommer försöka bulka i ca 2 månader till innan "sommarformen" ska slipas till.
Försöker dock aldrig komma över 15%, och skulle tro att jag ligger runt 11-12%-ish nu. Låg på 12% för 2 månader iaf och vikten har inte rört sig ett piss dock.

Så, där blev det en svenska uppsats på köpet
jonhson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-03-04, 17:09   #11754
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 829
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Jag förstår inte logiken i varför man skulle få sämre resultat av att hata att träna. Hur funkar det; man stimulerar en muskel till max, men sen känner muskeln att hjärnan hatade det, och därför växer den inte..?

Förstår varför du tycker att jag borde valt en annan bild, men samtidigt kan du väl förstå hur det kan vara intressant att bli bedömd för en av sina sämsta bilder? Annars vet man ju i bakhuvudet att "egentligen är jag fulare, de skulle bara veta".
Kul försök till att vara rolig. Logiken är att du inte tränar tillräckligt hårt eller kontinuerligt för att uppnå de resultat som du skulle kunna göra. Du tror väl inte på riktigt att den fysik du besitter nu är din bästa möjliga? Att de lyft du har gjort som bäst är ditt absoluta max? Jag skulle kunna börja tycka att träning är svintråkigt idag och sluta gå framåt. Varför? För att jag omöjligen skulle kunna få energi och motivation nog för att bräcka de resultat som jag står på idag. Jag skulle aldrig ha klarat gårdagens marklyftspass om jag inte älskade det. Det var aptungt och det enda som gjorde att jag klarade fem set var att jag tyckte att det var kul och utmanade, att jag såg 260 kg i horisonten och att jag var positiv till min egen förmåga under alla lyften. Det var SVINKUL! Där är skillnaden. Du är fri att sätta dina egna gränser men räkna inte med att andra köper dom rakt av.

Visst, en ärlig bild är avslöjande och bra. Där håller jag med dig. Det är syftet som jag är tveksam till.
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-03-04, 17:20   #11755
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
Kul försök till att vara rolig. Logiken är att du inte tränar tillräckligt hårt eller kontinuerligt för att uppnå de resultat som du skulle kunna göra. Du tror väl inte på riktigt att den fysik du besitter nu är din bästa möjliga? Att de lyft du har gjort som bäst är ditt absoluta max? Jag skulle kunna börja tycka att träning är svintråkigt idag och sluta gå framåt. Varför? För att jag omöjligen skulle kunna få energi och motivation nog för att bräcka de resultat som jag står på idag. Jag skulle aldrig ha klarat gårdagens marklyftspass om jag inte älskade det. Det var aptungt och det enda som gjorde att jag klarade fem set var att jag tyckte att det var kul och utmanade, att jag såg 260 kg i horisonten och att jag var positiv till min egen förmåga under alla lyften. Det var SVINKUL! Där är skillnaden. Du är fri att sätta dina egna gränser men räkna inte med att andra köper dom rakt av.

Visst, en ärlig bild är avslöjande och bra. Där håller jag med dig. Det är syftet som jag är tveksam till.
Det var mindre ett försök att vara rolig än ett ifrågasättande av din teori. Jag betar ju av mina set och reps, jag lägger inte av efter halva passet och går hem för att jag är less.

Men visst, jag kanske får mindre energi för att jag är uttråkad och därmed lyfter mindre när jag kör till failure än vad du skulle gjort om du körde till failure.

Sen undrar jag hur alla kan vara så jävla säkra på vad mitt genetiska max är. Missade jag någon kurs i biologin i gymnasiet där man gick igenom vad en persons genetiska träningsmax är om han har dåliga gener?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade

Senast redigerad av Diomedea exulans den 2016-03-04 klockan 17:23.
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-03-04, 17:30   #11756
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 829
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det var mindre ett försök att vara rolig än ett ifrågasättande av din teori. Jag betar ju av mina set och reps, jag lägger inte av efter halva passet och går hem för att jag är less.

Men visst, jag kanske får mindre energi för att jag är uttråkad och därmed lyfter mindre när jag kör till failure än vad du skulle gjort om du körde till failure.
Förstod det, är sent på jobbet och blev irriterad på sättet du la upp det bara.

Ja, jag tror verkligen det. Jag har också perioder där jag "bara betar av" set och reps men upplever inte att går i närheten av lika bra som när träning är ROLIGT och man är sugen på varenda pass. Dom passen är bara mellanpass för att hålla sig minst plus minus noll i väntan på att lusten för träning infinner sig. Jag dagdrömmer om när jag ska dra pb i mark, tänker på vilken musik jag ha i lurarna, hur jag ska genomföra varje pass så bra jag kan på vägen dit. Kan nästan bli patetiskt ibland när jag får bilder i huvudet där jag drar upp marken och hela gymmet jublar Steget från det till att avsky träning är i min bok enormt.
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-03-04, 17:32   #11757
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 829
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg

Sen undrar jag hur alla kan vara så jävla säkra på vad mitt genetiska max är. Missade jag någon kurs i biologin i gymnasiet där man gick igenom vad en persons genetiska träningsmax är om han har dåliga gener?
Det är ingen som är säker på vad ditt genetiska max är. Det KAN vara det tillstånd du har nu. Men det är ytterst osannolikt med tanke på vad jag skrev tidigare, och sannerligen en rad andra faktorer.
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-03-04, 18:27   #11758
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
Förstod det, är sent på jobbet och blev irriterad på sättet du la upp det bara.

Ja, jag tror verkligen det. Jag har också perioder där jag "bara betar av" set och reps men upplever inte att går i närheten av lika bra som när träning är ROLIGT och man är sugen på varenda pass. Dom passen är bara mellanpass för att hålla sig minst plus minus noll i väntan på att lusten för träning infinner sig. Jag dagdrömmer om när jag ska dra pb i mark, tänker på vilken musik jag ha i lurarna, hur jag ska genomföra varje pass så bra jag kan på vägen dit. Kan nästan bli patetiskt ibland när jag får bilder i huvudet där jag drar upp marken och hela gymmet jublar Steget från det till att avsky träning är i min bok enormt.
Mja, vet inte om jag köper det. Finns ju andra som hatar träning men ändå fått bra resultat.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-03-04, 18:35   #11759
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 829
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Mja, vet inte om jag köper det. Finns ju andra som hatar träning men ändå fått bra resultat.
Finns det säkert. De kanske har mer skalle och inbillade sig inte att de har nått sitt genetiska max bara för att det gick trögt. De ville kanske mer. De kanske inte hade samma vana att klanka ned på sig själva. Finns massvis av faktorer.
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-03-04, 18:45   #11760
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
Finns det säkert. De kanske har mer skalle och inbillade sig inte att de har nått sitt genetiska max bara för att det gick trögt. De ville kanske mer. De kanske inte hade samma vana att klanka ned på sig själva. Finns massvis av faktorer.
Du vet väl fan inte hur mycket "skalle" jag har? Det är rätt oförskämt att klanka ner på någons karaktär med annat än gissningar som underlag.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:33.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)