Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2019-04-05, 08:32   #241
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Det är väldigt intressant att följa din kostresa. Fortsätt gärna uppdatera i detalj.

Hoppas magen blir bra fort nu.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-04-08, 19:43   #242
Bailah
Registered User
 
Bailahs avatar
 
Reg.datum: Sep 2006
Ort: Lund.
Inlägg: 3 973
Läst och återkommer imorgon med svar. Tränade tungt ben igår och hemma träning idag med viktväst. Dåligt med tid nu, lilleman e sjuk och ingen sover haha.
__________________
Bailah goes carnivore
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=234733
Bailah är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-04-22, 23:51   #243
Bailah
Registered User
 
Bailahs avatar
 
Reg.datum: Sep 2006
Ort: Lund.
Inlägg: 3 973
Citat:
Ursprungligen postat av Gluffgluff Visa inlägg
Kan det vara så att din bakterieflora inte hunnit anpassa sig ännu sedan du frångått carnivore? Gallproduktion, protein-enzymer etc kanske inte kommit igång ännu. För hög proteinhalt ger ofta lös mage.

Jag lade till kokt vitt ris ett tag och det fungerade bra, men det slutar snabbt i diverse annan skit. Testade gå tillbaka till carnivore men det är för stort kliv, trappade därför ner via keto i ett par dagar och märkte skillnad. Väl nere på 2-3% kolhydrater och 99% carnivore (utöver kaffe) kom det där mentala lugnet.

Transitionen verkar ta tid tyvärr, och jag tror att för mycket konditionsträning kan påverka det hela negativt, löparmage och så du vet. Jag förstår ditt dilemma, tankarna, är det värt det? Man känner trycket av carbsen och det är ingen mening eller idé med någonting för man mår ju skit iaf och vill bara leva som en "normal"/alla andra. Kanske prova någon stark medicin iaf? Huvudet gör mycket och sociala påtryckningar kan vara svårt, särskilt när man mår dåligt. Efter ett bra pass och en saftig bit entrecote känns planen mer vattentät än när man ätit flera hekto färs för 4e dagen i rad och magen krånglar.

Börjar inse att kaffet och mjölkprodukter måste försvinna, iaf ur vardagen. Kanske lite ost på helgerna... Hur du än gör så hoppas jag du blir bättre snart. Jag ska kötta på full primal ett tag, gör nästan vad som helst för att slippa fler skov och mediciner.

Kan stämma. Jag äter nu en "vanlig" kost men med lite mindre kolhydrater än en vanlig svensson och betydligt mer kött. Tror jag snittar en 800-1200gr kött om dagen. Äter lite lite fibrer, i form av frukt. Käkade pauluns granola / gröt ett tag och det var en jävla katastrof. Sket sönder mig. Vitt bröd, ris, potatis etc funkar ok nu. Inga problem, förutom att man lagt på sig lite vätska som e trisst för looksen bara haha.



Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är väldigt intressant att följa din kostresa. Fortsätt gärna uppdatera i detalj.

Hoppas magen blir bra fort nu.
Tack!

Jo, min mage är nu jävligt stabil. Efter ett kolosalt misslyckande när jag tryckte i mig en pizza och drygt 500gr lösgodis och haft en jävulusisk helg (uppblåst mage, smärtor, blod etc etc..) Så är den bra. Skiten går bra och inget blod.

Nu till varför jag initialt slutade med carnivore. Även om jag tror/vet/tycker det är betydligt hälsosammare och bättre på alla sätt. Grundar nog i något psykist. När jag fick problem med ryggen igen så började jag även få panikångest attacker. Vilket jag tror härstammar från att när jag sist hade ryggproblem så innebar det en jävla massa skit. Sjukskriven från jobb i nästan 1,5 år. Fick knappt upp dicken när det behövdes. Sjukt mycket smärtstillande osv osv. Sen att jag har två barn och en dam som redan går på knäna för att lilleman (inte liten alls, fet och tung) väger 10+ kg på 6 månader.
Därför jag blev snurrig, hög puls, andades konstigt vilket påverkade allt mycket mer. Sen började jag överanalysera om det var dieten osv osv.. En pissig period. Men nu är allt bra.

Jag tränar på som fan, löper 2-3 ggr i veckan. Cyklar 4-5 gånger i veckan gymmar 2-3 gånger i veckan och sen lite bodyweight shit hemma.
__________________
Bailah goes carnivore
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=234733
Bailah är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-05-06, 19:54   #244
Bailah
Registered User
 
Bailahs avatar
 
Reg.datum: Sep 2006
Ort: Lund.
Inlägg: 3 973
Liten update här. Tänkt på att skriva ett par gånger men inte blivit av. Mycket skit hemma med kidsen, lite sömn osv osv.

Gymmet har blivit lidande pga tidsbrist men har gjort så att jag stuckit drygt 90 minuter innan jobb. Så har jag sprungit in och även ibland sprungit hem. 12km enkel resa. Med tanke på att jag typ aldrig sprungit en mi, och nu ibland springer 2,4 mil på en dag är stort för mig.

Jag slår pb på pb i löpningen. Och då springer jag 99% av gångerna med ryggsäck påväg till jobb full med matlådor eller hem från 8-10h jobb. Så aldrig en opti löprunda. Springer jag inte så cyklar jag till och från jobb.

Hemma träning har det blivit en del dock medans lilleman sover osv.
Då blir det oftast opm inspirerade passet. Dock med modification.

så 300 pushups / situps / squats och 100 chins eller pullups. Blir oftast 10 x 30 reps. Känns bra att göra något iaf. Även om jag inte blir massiv på det.

Men cardion ökar. 12km känns lixom inte jobbigt. Senaste pb't var milen på 49 mins. Är jag rätt stolt över, men det var efter jobb och redan en 12km runda. Tror jag han slå det rätt lätt om jag springer en ledig dag med lite vila och inga jävla rödljus.
__________________
Bailah goes carnivore
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=234733
Bailah är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-05-14, 14:09   #245
Bailah
Registered User
 
Bailahs avatar
 
Reg.datum: Sep 2006
Ort: Lund.
Inlägg: 3 973
Blivit mest fokus på löpning och hemma träning. 300 situps/squats/pushups varannan dag typ och löpning 2-3 gånger i veckan. Minst 12km per gång max 24km.

Slog pb igår på milen, 47,28. Känns jävligt bra med tanke på att jag bara sprungit ett par månader. Ska ner till 45 nu fan.

Idag blev det dock gym, 6 övningar, 20 reps, 6 set. 20ish sekunders vila.
__________________
Bailah goes carnivore
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=234733
Bailah är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-05-16, 11:55   #246
Bailah
Registered User
 
Bailahs avatar
 
Reg.datum: Sep 2006
Ort: Lund.
Inlägg: 3 973
Förkyld så skippar löpning ett tag. Men blir fortfarande 300 situps/squats/pushups om dagen.
Bailah är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-12-20, 07:33   #247
Bailah
Registered User
 
Bailahs avatar
 
Reg.datum: Sep 2006
Ort: Lund.
Inlägg: 3 973
Dagsform på 72,7kg. Precis börjat med gym igen. Blir extremt lätt någon månad samt sprint träning. Fortfarande cv, mår fortfarande bra.
Bilden är förövrigt tagen nu efter 12h nattjobb så noll pump.
IMG_20191220_071209-01.jpg
__________________
Bailah goes carnivore
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=234733
Bailah är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-01-19, 21:44   #248
Bailah
Registered User
 
Bailahs avatar
 
Reg.datum: Sep 2006
Ort: Lund.
Inlägg: 3 973
Tja ska försöka skriva lite mer här nu igen.

Efter mycket ofrivillig vila, skador etc etc så har jag börjat igen.

Blir tre lätta gympass i veckan (bygga grund igen)
Tre löppass i veckan (2 distans och ett intervall)
Hemma träning / ute gym(chins, dips, diverse core) . 1-3ggr i veckan beroende på tid. Har även funderat på att inhandla en kettlebell och börja köra något nybörjar helkroppsprogram.

Efter att har slackat med maten ett tag (alltså mer keto, mer vispgrädde och keto desserter osv) så måste jag fokusera igen och köra kött, ägg och smör igen. Mår så mycket bättre på det. Lite kokosfett i kaffet kan jag köra.

Jag är fortfarande extremt nybörjare på löpning och jag tycker verkligen det suger, men gör det mest för att stärka mig mentalt att göra något jag avskyr men även för hälsa för att jag vill kunna leka och ha energi med mina barn länge länge till.

Kroppsvikt imorse 74,2kg. Kommer nog gå ner rätt fort när jag skippar vispgrädden haha. 72-73 har varit min vikt väldigt länge.

Ett pass jag kör i veckan är med viktbälte är 100 chins och 100 dips. Brukar bli 8 set på 10 reps sen de sista två får jag g dela upp.

Styrkan i bänken är betydligt mindre än för några år men ok i min mening ändå. Med tanke på min vikt och hur lite jag tränat. Bänkar väl en 115-120kg

Knöböj och mark är det desto värre med nu. Haft mycket problem med vmo och quads overall. Så kör enbart 120 max i böj men tränar 8-10or på 100kg och mark typ desamma. Men det blir nog bra snart.

Dagsform på 72-73 innan vispgrädden..

IMG_20191113_220120-01.jpg
__________________
Bailah goes carnivore
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=234733
Bailah är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-01-19, 21:58   #249
Bailah
Registered User
 
Bailahs avatar
 
Reg.datum: Sep 2006
Ort: Lund.
Inlägg: 3 973
Dagens benpass. Lättare idag, ska löpa imorgon.

Knäböj

10 x 20kg x 3
10 x 40kg x 3
10 x 80kg x 3

Utfall

10 x 40kg x 3

Goodmornings

10 x 40kg x 3

Bensparkar

15 x 70kg x 5

Kettlebell swings ss knäböj m kettlebell ss situps

15 x 16kg ss 12 x 16kg ss 20st x 3

Imorgon blir det z2 30 minuter.
__________________
Bailah goes carnivore
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=234733
Bailah är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-01-19, 22:15   #250
spoon
Spån
 
spoons avatar
 
Reg.datum: Nov 2006
Ort: Nyboda
Inlägg: 14 397
Jäklar vilken optiform du sitter inne på!

Ett tips angående löpningen är att ta det löjligt lungt på distanspassen. 140-150 i puls. Skit i sträckan du springer. Tänk i tid istället. Idag ska jag springa 60 min eller vad nu målsättningen är för dagen.

Försök lära dig att njuta av att bara vara ute och röra på sig. Ett bra tillfälle att se sig omkring och att rensa skallen.

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk
__________________
Foxtrot Uniform Charlie Kilo
spoon är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-01-19, 22:30   #251
Bailah
Registered User
 
Bailahs avatar
 
Reg.datum: Sep 2006
Ort: Lund.
Inlägg: 3 973
Citat:
Ursprungligen postat av spoon Visa inlägg
Jäklar vilken optiform du sitter inne på!

Ett tips angående löpningen är att ta det löjligt lungt på distanspassen. 140-150 i puls. Skit i sträckan du springer. Tänk i tid istället. Idag ska jag springa 60 min eller vad nu målsättningen är för dagen.

Försök lära dig att njuta av att bara vara ute och röra på sig. Ett bra tillfälle att se sig omkring och att rensa skallen.

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk
Haha tack. Ja gillar man aids looken så ja, opti! 👍

Nej jag har fått det förklarat för mig också. Har ett par polare som är elit löpare och triatleter. Tycker bara det är så jävla tråkigt att springa långsamt. Men 5.30 tempo är för mig zon 2 (sub 153 puls) så blir det i 30 mins. Sen onsdag blir det nog 40-50 mins samma tempo. Sen lördag blir det nog 10 x 200m runt 36s each och 1.15-1.30m vila. Låter nära kräk men vi får se!

Ja resna skallen som småbarnsförälder är dock alltid uppskattat!

Tack för tipsen, tittade i sin journal innan. Roligt med löpare, speciellt när man e n00b.
__________________
Bailah goes carnivore
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=234733
Bailah är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-01-20, 10:22   #252
Bailah
Registered User
 
Bailahs avatar
 
Reg.datum: Sep 2006
Ort: Lund.
Inlägg: 3 973
30 mins lätt löp. Nedvarvning inräknat. Lite träningsvärk i benen från gårdagen dock.

Screenshot_20200120_102015.jpg
__________________
Bailah goes carnivore
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=234733
Bailah är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-01-21, 11:05   #253
Bailah
Registered User
 
Bailahs avatar
 
Reg.datum: Sep 2006
Ort: Lund.
Inlägg: 3 973
Blev bröst triceps idag. Lättare träning.

Bänkpress

15 x 20kg x 3
10 x 60kg x 3
5 x 80kg x 5
10 x 60kg

Lutande hantelpress

12 x 32kg x 3

Cable flies

20 x 3

Pushdowns

12 x 3

Hantel bakom huvud

12 x 10kg x 3

Sen sprang jag 2km i mina altra vanish skor. Vill vänja mig vid zero drop osv.
Vanligtvis kör jag i rätt bekväma hokas el new balance.
2km i drygt 5.0-4.26 tempo. Kändes bra!
__________________
Bailah goes carnivore
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=234733
Bailah är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-01-21, 13:26   #254
Ozziking
Registered User
 
Ozzikings avatar
 
Reg.datum: Jul 2013
Ort: Visby, gotland
Inlägg: 11 673
Hårding! Me Gusta


Skickat från min iPhone med Tapatalk
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Bara den som inte tränar hårt som tycker att kolhydrater är överskattade. Den som gör det tycker att dom är uppskattade.
Ozziking lyfter och tränar på

/Mark-185/Bänk-100/Böj-160/Ryck-86/Stöt-116/
Ozziking är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-01-22, 19:06   #255
Bailah
Registered User
 
Bailahs avatar
 
Reg.datum: Sep 2006
Ort: Lund.
Inlägg: 3 973
Citat:
Ursprungligen postat av Ozziking Visa inlägg
Hårding! Me Gusta


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Haha gracias amigo!

Skulle vart löpning idag men skippade pga rätt brutal träningsvärk i benen. Löpa två gånger efter benpass gjorde mig inga tjänster. Men imorgon blir det ett lug t distans pass. Där fokus kommer ligga på kadens och z2.
__________________
Bailah goes carnivore
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=234733
Bailah är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:09.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)