Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2021-09-23, 22:10   #36121
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 231
Såg Willys Wonderland. Hamnar i kategorin "så dålig att den är bra". Rekommenderas varmt om man gillar så dåliga att de är bra- filmer.

Nicolas Cage i huvudrollen.
__________________
Oleg. pseudointellektuell
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-09-24, 18:47   #36122
wilkes
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2010
Inlägg: 106
Free Guy. Skrattade någon gång men allmänt ointressant och oengagerande. Hela filmen men särskilt huvudkaraktären fick det att kännas som att man råkat slagit på någon live-action version av Lego Movie. Tror man kan gilla filmen mer om man är 13-årig fortnite nörd** som inte vet något alls om hur servrar och spelprogrammering fungerar. Taika Waititi var väl höjdpunkten.


** (dessa är väl också målgruppen, och varför jag inte gillade den..)
wilkes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-09-24, 20:29   #36123
Akerhage
Horny user
 
Akerhages avatar
 
Reg.datum: Jan 2011
Ort: Gräddhyllan Göteborg
Inlägg: 360
Såg Dune på bio. Vilken visuell porr att få uppleva. Det med ett maffigt soundtrack, riktigt bra! Tappade lite tempo på slutet men jag är glatt överraskad av filmen.
Akerhage är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-10-04, 23:23   #36124
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Dune

Den här filmen betyder väldigt mycket för mig. När jag var barn låg hela familjen hemma i influensa vid något tillfälle. Vi hyrde Children of Dune från hyrfilmshaket vid ICA, helt på måfå. I vansinnig feberyrsel trollbands jag, min bror och min mamma av detta ockulta, interstellära feodalsamhälle. 12 år gammal lånade jag boken på biblioteket och läste den på ett par dagar. Jag har sedan läst om den några gånger och varje gång har jag tagit till mig mer av berättelsen och världen än gången innan. I gymnasieåldern lärde jag mig tanka ner filmer och då såg jag Lynch's Dune. Jag insåg inte då riktigt hur dålig den var, det förstod jag när jag såg om den senare i vuxen ålder. I tonåren var jag bara glad över att få bada i mer Dune, även om jag redan då tyckte att ingen av filmversionerna lyckades fånga känslan. För 7-8 år sen låg jag på sängen i min första lägenhet, rökte gräs och lyssnade på Electric Wizard, Dopesmoker och Bongzilla när jag med en god vän rollsatte alla karaktärer i Dune. På den tiden skulle jag bli en stor filmregissör och jag skulle lyckas med det Lynch och Jodorowsky och så många fler misslyckats med. Jag skulle filmatisera Dune, och göra den här boken som fascinerat mig så ändlöst rättvisa. För några år sen la jag alla drömmar om storhet som filmregissör på hyllan. Jag sörjde då att jag aldrig skulle få göra Dune. Sen kom nyheten: Villeneuve tar sig av filmen. Efter att ha sett Blade Runner 2049 kände jag mig tillfreds. Jag visste att han skulle göra ett bättre jobb än mig.

Audiellt och visuellt levererar denna film på alla nivåer. Filmteamet vet mycket väl att de inte hinner berätta om flera tusen år gamla rymdskepp vars besättningar under millenier hunnit glömma, återupptäcka och glömma igen hur dessa kolosser (gudar) fungerar. Istället får skeppen resa sig ur sanden och ur vattnet som en mystisk Leviathan, tonsatt av Zimmer med mongolisk strupsång och hårda trummor som ekar ut i stratosfären. Arrakis ödslighet ekar i de tomma stensalarna som är nihilistiskt blinda inför de öden som utspelar sig inom dom. Våldet är nu, öknen är för evigt. Små människor stirrar ett likgiltigt kosmos i vitögat. Det är ett skickligt och subtilt världsbyggande. Filmen bygger långsamt upp ett tempo till ett blodigt crescendo som slår mot tittaren i säkert en timme och saktar sedan in för att kunna knyta ihop säcken någorlunda och lämna över till nästa film i ett logiskt skede.

Det går egentligen inte att säga något om Villeneuves filmatisering av Dune förrän vi har sett helheten. Men ack så lovande det är. Lyckas han ro detta i hamn på detta vis så har jag svårt att se hur hans Dune inte kommer bli något annat än en filmhistorisk klassiker.
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-10-18, 08:14   #36125
Magnus N
Skånsk
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Skåne, Höör
Inlägg: 958
Dune 7.5/10

Levde upp till förväntningarna man hade. 2.5h gick i ett huj
Magnus N är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2021-10-19, 18:29   #36126
Paper
Registered User
 
Reg.datum: Sep 2021
Inlägg: 13
X-men 2. Jag försöker kolla igenom alla filmerna i kronologisk ordning vilket bara..förvirrar mig mer. Finns ju ingenting som går ihop. I don´t fat
Paper är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-10-26, 22:23   #36127
Scratch89
Klädsamt knubbig
 
Scratch89s avatar
 
Reg.datum: Dec 2004
Ort: Strömmensberg, Göteborg
Inlägg: 19 842
The French Dispatch (2021). https://www.imdb.com/title/tt8847712/

Wes Andersons senaste, och det var nog den mest Wes Anderson-iga film jag sett. Tyvärr ganska... rörig.

Men som vanligt fantastiskt foto, vansinnigt fyndig dialog och intressanta karaktärer. Jag tycker dock att den är lite för hoppig, i både tid och rum, för att man helt ska hänga med. Den mår nog bra av en andra titt. Rekommenderas!
__________________
Leg. fysioterapeut.
Skribent på Styrkelabbet
Scratch89 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-11-01, 00:08   #36128
r3mpuh
avatartext
 
r3mpuhs avatar
 
Reg.datum: Apr 2008
Ort: Aspergerland
Inlägg: 1 050
Tokyo Gore Police - 5/7

__________________
Citat:
Ursprungligen postat av mini Visa inlägg
r3mpuh , var det inte du som låg med typ fyra tjejer på en helg? En av dem som blivit sur kanske?
You can do it maybe! ~
r3mpuh:s Träningsjournal ~ Marklyft: 200 kg
Citat:
Ursprungligen postat av Trance Visa inlägg
Du verkar vara en person som skulle kunna koka någons katt som kärleksförklaring och sedan inte förstå deras arga reaktion.

Senast redigerad av r3mpuh den 2021-11-01 klockan 00:12.
r3mpuh är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-11-04, 23:04   #36129
Pherall
Registered User
 
Pheralls avatar
 
Reg.datum: Jun 2013
Inlägg: 73
Jag gillade nya Halloweenrullen!

Väldigt underhållande och morden skedde på löpande band så det var inte mycket dötid alls ;p Att slutrullarna spelade en i mitt tycke bättre version av Ghost - Hunters Moon var både förvånande och välkomnande!


Senast redigerad av Pherall den 2021-11-04 klockan 23:06.
Pherall är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2021-11-04, 23:22   #36130
Ett Orm
Silver lifter
 
Ett Orms avatar
 
Reg.datum: Jun 2011
Ort: Mitt i Sverige, lite åt sidan..
Inlägg: 2 611
Suicide squad.

Över förväntan faktiskt, underhållande. Bra mix på fånigt och våld.
__________________
ᕦ( ˘ᴗ˘ )ᕤ
Ett Orm är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-11-05, 06:55   #36131
Kaalle
Registered User
 
Kaalles avatar
 
Reg.datum: Nov 2013
Inlägg: 242
Citat:
Ursprungligen postat av Pherall Visa inlägg
Jag gillade nya Halloweenrullen!

Väldigt underhållande och morden skedde på löpande band så det var inte mycket dötid alls ;p Att slutrullarna spelade en i mitt tycke bättre version av Ghost - Hunters Moon var både förvånande och välkomnande!

Håller med dig, det var helt klart mer tryck i denna versionen av låten.
Kaalle är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-11-05, 08:26   #36132
hahavaffan
tuff shit
 
hahavaffans avatar
 
Reg.datum: May 2005
Ort: Skåné
Inlägg: 2 528
Såg nya Dune, i två omgångar p.g.a. småbarnsförälder. Visuellt fantastisk, men känslan när eftertexterna rullade var väldigt "meh...". Kändes mycket händelsefattig med tanke på sin längd.
__________________
IN SOILWORK we trust
hahavaffan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-11-05, 12:23   #36133
Agitator
Den rättmätige
 
Agitators avatar
 
Reg.datum: Mar 2014
Inlägg: 1 791
Citat:
Ursprungligen postat av hahavaffan Visa inlägg
Såg nya Dune, i två omgångar p.g.a. småbarnsförälder. Visuellt fantastisk, men känslan när eftertexterna rullade var väldigt "meh...". Kändes mycket händelsefattig med tanke på sin längd.
2022 får vi se uppföljaren. Som du säger. Fantastisk film men väldigt långsam. Känns som Dune behöver vara episka långa filmer. Helst 3h film och 5-10 filmer. Varpå de filmas i batchar om 2-3 filmer i stöpet och släpps med halvårs mellanrum eller liknande. Vänta 1-2 år på uppföljare suger pung.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Att träna utan steroider är som att vattna gräsmattan när det regnar. Slöseri med tid.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Det är aldrig för tidigt för första kuren.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Va, kreatin? Är det kreatin vi har pratat om?
Agitator är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-11-05, 12:39   #36134
Anton Fräs
Stark
 
Anton Fräss avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 9 035
Såg gamla Dune från 80-talet och vet inte var jag ska börja, fy fan vilken usel film.
Anton Fräs är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-11-05, 13:43   #36135
Ozziking
Registered User
 
Ozzikings avatar
 
Reg.datum: Jul 2013
Ort: Visby, gotland
Inlägg: 11 673
Citat:
Ursprungligen postat av Agitator Visa inlägg
2022 får vi se uppföljaren. Som du säger. Fantastisk film men väldigt långsam. Känns som Dune behöver vara episka långa filmer. Helst 3h film och 5-10 filmer. Varpå de filmas i batchar om 2-3 filmer i stöpet och släpps med halvårs mellanrum eller liknande. Vänta 1-2 år på uppföljare suger pung.

Tyckte den var riktigt bra under hela filmen. Cool story, bra spänning osv. Taggad på uppföljaren!


Skickat från min iPhone med Tapatalk
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Bara den som inte tränar hårt som tycker att kolhydrater är överskattade. Den som gör det tycker att dom är uppskattade.
Ozziking lyfter och tränar på

/Mark-185/Bänk-100/Böj-160/Ryck-86/Stöt-116/
Ozziking är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:04.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)