Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2021-08-25, 15:56   #36046
Akerhage
Horny user
 
Akerhages avatar
 
Reg.datum: Jan 2011
Ort: Gräddhyllan Göteborg
Inlägg: 360
Citat:
Ursprungligen postat av TotteShaped4Life Visa inlägg
Pig. 8/10. Inte för alla. Cage gör sin bästa roll på mycket länge. En långsam, men vacker film om sorg, kärlek, smärta och livet. Jag gillade den skarpt och inte minst visar Cage var buren ska stå. He´s back... men lär väl snart ramla tillbaka i trams. Sannolikt inte många på kolo som kommer att gilla den. En mänsklig film med hjärta.
https://www.imdb.com/title/tt1100321...ttexrv_exrv_tt
Är det en sådan film man gråter floder till och känner sig ännu mer ensam och övergiven om man tittar på?
Eller som gör man kommer sakna sin hund ännu mer? Vill se den, vet inte om jag vågar :p

Senast redigerad av Akerhage den 2021-08-25 klockan 16:05.
Akerhage är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-08-25, 16:28   #36047
TotteShaped4Life
Registered User
 
TotteShaped4Lifes avatar
 
Reg.datum: Jul 2016
Inlägg: 721
Citat:
Ursprungligen postat av Akerhage Visa inlägg
Är det en sådan film man gråter floder till och känner sig ännu mer ensam och övergiven om man tittar på?
Eller som gör man kommer sakna sin hund ännu mer? Vill se den, vet inte om jag vågar :p
Nope, inte det minsta sentimental på det viset. Inga stråkar eller känslomanipulering. Vet inte riktigt varför jag gillade den, men den berörde med sin minimalism.
__________________
I’ve been too fucking busy – or vice versa.
TotteShaped4Life är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-08-25, 16:29   #36048
Akerhage
Horny user
 
Akerhages avatar
 
Reg.datum: Jan 2011
Ort: Gräddhyllan Göteborg
Inlägg: 360
Citat:
Ursprungligen postat av TotteShaped4Life Visa inlägg
Nope, inte det minsta sentimental på det viset. Inga stråkar eller känslomanipulering. Vet inte riktigt varför jag gillade den, men den berörde med sin minimalism.
Tack, då skall jag ge den en chans, har väntat på Nicolas Cage att komma tillbaks. Han var ju grym förr.
Akerhage är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-08-25, 16:37   #36049
TotteShaped4Life
Registered User
 
TotteShaped4Lifes avatar
 
Reg.datum: Jul 2016
Inlägg: 721
Citat:
Ursprungligen postat av Akerhage Visa inlägg
Tack, då skall jag ge den en chans, har väntat på Nicolas Cage att komma tillbaks. Han var ju grym förr.
Han blev en favorit efter Mångalen. Troligtvis hans livs roll.
__________________
I’ve been too fucking busy – or vice versa.
TotteShaped4Life är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-08-25, 17:41   #36050
TotteShaped4Life
Registered User
 
TotteShaped4Lifes avatar
 
Reg.datum: Jul 2016
Inlägg: 721
Citat:
Ursprungligen postat av Akerhage Visa inlägg
Tack, då skall jag ge den en chans, har väntat på Nicolas Cage att komma tillbaks. Han var ju grym förr.
Samma år som Mångalen (1987) kom en annan favorit med Cage av bröderna Cohen "Arizona Junior"
__________________
I’ve been too fucking busy – or vice versa.
TotteShaped4Life är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-08-25, 20:38   #36051
Wain
Three apples high and rising
 
Wains avatar
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 1 894
Citat:
Ursprungligen postat av High1ander Visa inlägg
The Green Knight, lite väl pretto och seg, men trots det ibland mysig mytologi. Tillhör "Riddarna av runda bordet"-sagorna.

Budgeten lämnar en del att önska VFX-mässigt.

6 av 10. Men där den är ojämn och ibland 3 och ibland 9...
Seg som tusan, har haft den på paus ett par dagar nu. Kommer det någon förklaring till hur Indierna kom till England på 500-talet?
__________________
Mr. Dad-bod
Wain är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-08-25, 20:45   #36052
Magnus N
Skånsk
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Skåne, Höör
Inlägg: 959
Citat:
Ursprungligen postat av Wain Visa inlägg
Seg som tusan, har haft den på paus ett par dagar nu. Kommer det någon förklaring till hur Indierna kom till England på 500-talet?
Min första tanke är väl någon arvinge ifrån romartiden , skulle inte se det som osannolikt med tanke på dess inflytande.

Dock inte sett filmen så vet ej varför frågan dyker upp :p
Magnus N är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-08-25, 22:11   #36053
High1ander
Mycket Irriterande
 
High1anders avatar
 
Reg.datum: May 2004
Ort: Mitt privata universum, och du är inte inbjuden
Inlägg: 2 637
Citat:
Ursprungligen postat av Wain Visa inlägg
Seg som tusan, har haft den på paus ett par dagar nu. Kommer det någon förklaring till hur Indierna kom till England på 500-talet?
Förklaringen till det hittar du nog mest i modern tid där alla kan spela samma roll.
__________________
There can be only ONE...
Citat:
Ursprungligen postat av Tricklev Visa inlägg
Söta tjejer är dom man tänker på när man är lite småkär allmänt och saknar någon. -
Snygga brudar är dom man tänker på medans man knullar sin söta tjej så aggresivt man kan, samtidigt som man hatar henne för att hon inte är snygg nog.
High1ander är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-08-26, 07:50   #36054
dluddeckens
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 822
Citat:
Ursprungligen postat av High1ander Visa inlägg
The Green Knight, lite väl pretto och seg, men trots det ibland mysig mytologi. Tillhör "Riddarna av runda bordet"-sagorna.

Budgeten lämnar en del att önska VFX-mässigt.

6 av 10. Men där den är ojämn och ibland 3 och ibland 9...
"Översatt från engelska-The Green Knight är en amerikansk episk medeltida fantasyfilm från 2021 regisserad, skriven, redigerad och producerad av David Lowery. Det spelar Dev Patel som Gawain, en brorson till kung Arthur, som ger sig ut på en resa för att testa sitt mod och möta Green Knight."

Varit alldeles för lite fokus på "Epic" på kolo senaste åren, så skönt att det iaf görs episka filmer
dluddeckens är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-08-26, 13:02   #36055
lördagsgrogg
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 30
Citat:
Ursprungligen postat av TotteShaped4Life Visa inlägg
Samma år som Mångalen (1987) kom en annan favorit med Cage av bröderna Cohen "Arizona Junior"
Någon som vet om han grävt sig ur sitt ekonomiska hål ännu? Han var ju i princip tvungen att göra tjugo filmer om året i tio år för att inte gå i konkurs.

Känns som det borde vara tio år sedan det hände på ett ungefär.

Det kostar att köpa slott på alla kontinenter.
lördagsgrogg är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-08-26, 21:20   #36056
Wain
Three apples high and rising
 
Wains avatar
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 1 894
Citat:
Ursprungligen postat av High1ander Visa inlägg
Förklaringen till det hittar du nog mest i modern tid där alla kan spela samma roll.
Va fasiken, jag tänker ju inte sega mig igenom skiten om de droppar hela den plotten utan förklaring.
__________________
Mr. Dad-bod
Wain är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-08-27, 02:02   #36057
High1ander
Mycket Irriterande
 
High1anders avatar
 
Reg.datum: May 2004
Ort: Mitt privata universum, och du är inte inbjuden
Inlägg: 2 637
Citat:
Ursprungligen postat av Wain Visa inlägg
Va fasiken, jag tänker ju inte sega mig igenom skiten om de droppar hela den plotten utan förklaring.
Plott, läggs aldrig fram i filmen att det är något man ska tänka på. Han hänvisas ju aldrig i början som en "främling från annat land" eller dylikt.
__________________
There can be only ONE...
Citat:
Ursprungligen postat av Tricklev Visa inlägg
Söta tjejer är dom man tänker på när man är lite småkär allmänt och saknar någon. -
Snygga brudar är dom man tänker på medans man knullar sin söta tjej så aggresivt man kan, samtidigt som man hatar henne för att hon inte är snygg nog.
High1ander är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-08-27, 07:01   #36058
Wain
Three apples high and rising
 
Wains avatar
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 1 894
Citat:
Ursprungligen postat av High1ander Visa inlägg
Plott, läggs aldrig fram i filmen att det är något man ska tänka på. Han hänvisas ju aldrig i början som en "främling från annat land" eller dylikt.
Både han och hans mor är ju utlänningar och uppenbara outsiders. Hans utanförskap är en av de få röda trådarna i filmen. I övrigt är ju filmen seg och tråkig och hoppar runt mellan olika lösa scener utan koppling,
__________________
Mr. Dad-bod
Wain är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-08-27, 08:15   #36059
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Citat:
Ursprungligen postat av Wain Visa inlägg
Seg som tusan, har haft den på paus ett par dagar nu. Kommer det någon förklaring till hur Indierna kom till England på 500-talet?
Sidenvägen blev etablerad redan på 200-talet f.kr. Även om det var ovanligt med indier i England så fanns det gott om rörelse mellan Europa och Asien sedan flera hundra år när filmen utspelar sig och invandring däremellan är inte ett modernt fenomen. Alltså, hur indierna kom till England på 500-talet behöver inte förklaras då det helt enkelt förekom indier i Europa på den tiden.
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-08-27, 08:36   #36060
Wain
Three apples high and rising
 
Wains avatar
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 1 894
Citat:
Ursprungligen postat av blåvitt Visa inlägg
Sidenvägen blev etablerad redan på 200-talet f.kr. Även om det var ovanligt med indier i England så fanns det gott om rörelse mellan Europa och Asien sedan flera hundra år när filmen utspelar sig och invandring däremellan är inte ett modernt fenomen. Alltså, hur indierna kom till England på 500-talet behöver inte förklaras då det helt enkelt förekom indier i Europa på den tiden.
Jo, när kungens syster och systerson i England på 500-talet är indier behöver det definitivt förklaras.
__________________
Mr. Dad-bod
Wain är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:03.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)