Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Tävlingsforum > Styrkesport > Tävlingar och serien

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-08-22, 19:46   #46
Kristoffer Lindqvist
Registered User
 
Kristoffer Lindqvists avatar
 
Reg.datum: Jul 2007
Ort: Helsingfors, Finland
Inlägg: 18
Citat:
Ursprungligen postat av Doctor Snuggles Visa inlägg
Fast jag menar inte att man bör utmana dem, det är just det som är grejen - att ni INTE är en konkurrerande organisation. Poängen med att de vill ha ensamrätt är antagligen flerfaldig; pengar, kvalitetskontroll osv.
Håller absolut med och i den bemärkelsen har jag förståelse för SSF:s inställning i frågan. Men ingen av oss som håller på med det här tror att vi gör officiella resultat och vi tar inga tävlingsavgifter, så ärligt talat hade jag hoppats på att vi inte skulle betraktas som en konkurrerande organisation. Men fair enough.

Citat:
Det skulle snarare gynna SSF att ändra sin inställning, då många nya lyftare potentiellt kan värvas genom att de får smygstarta hos er.
Trenden verkar gå åt det hållet. Vi har redan haft flera lyftare som börjat sin tävlingsbana hos oss för att sedan delta i sina första riktiga tävlingar (det roliga är att de verkar fortsätta tävla virtuellt också). Vi samarbetar också med ett amerikanskt högstadium och gymnasium som deltagit med flera lyftare under sin strength coachs ledning i styrkelyft och bänkpress. Där fungerar vi som en ypperlig plattform och motivationsfaktor för skolan som ligger ute på landsbyggden i Mississippi där möjligheterna och ambitionerna till riktigt tävlande är få. Att både nybörjare och erfarna lyftare deltar i tävlingarna är också mycket positivt, jag kommer att fortsätta jobba för att upprätthålla en miljö där alla känner sig välkomna oberoende av om de bänkar 40kg eller 240kg.

Vår domarlinje är naturligtvis långt ifrån perfekt då bara en del av våra domare har domarkort, men vi strävar efter att hålla en stram linje så att deltagarna får en realistisk bild av vad som krävs för att få sina lyft igenom på en riktig tävling. Att t.ex. 40% av alla knäböjar och 52% av alla bänkpressar blivit underkända tror jag pekar mot att vi lyckats ganska hyfsat med det. Bildvinklarna är begränsade, men det hjälper otroligt mycket att t.ex. kunna se på en böj 20 gånger om så behövs före man gör sitt beslut... det eliminerar kravet på ett rutinerat öga som kan bedöma ett lyfts alla delområden under de några sekunder ett live lyft tar.

Citat:
Men som sagt, interna kanaler är nog mer effektivt att gå igenom om man vill driva frågan vidare - det är ju SSF:s lyftare som "drabbas" av regeln.
Bra sagt.
Kristoffer Lindqvist är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-08-22, 20:07   #47
Doctor Snuggles
Pink belt
 
Doctor Snuggless avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Var du bor
Inlägg: 5 490
Mycket bra initiativ för övrigt, som jag glömde nämna.
__________________
Har någon varit riktigt långt även som beslutat att använda ens gå vill göra ser mer ut?
Doctor Snuggles är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-08-22, 20:49   #48
Kristoffer Lindqvist
Registered User
 
Kristoffer Lindqvists avatar
 
Reg.datum: Jul 2007
Ort: Helsingfors, Finland
Inlägg: 18
Citat:
Ursprungligen postat av Doctor Snuggles Visa inlägg
Mycket bra initiativ för övrigt, som jag glömde nämna.
Tackar för det.
Kristoffer Lindqvist är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:58.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)