Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2021-11-06, 20:09   #31
Magnus N
Skånsk
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Skåne, Höör
Inlägg: 958
Citat:
Ursprungligen postat av ccm Visa inlägg
Jag fick inte youtube-filmen att funka tydligen, men klippet finns att beskåda här.
Magnus N är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-11-06, 20:35   #32
delta_mats
Illrar pillrar
 
delta_matss avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Skogen
Inlägg: 5 089
Citat:
Ursprungligen postat av Magnus N Visa inlägg
När dom utvecklar det där från dressyr till tornerspel kommer även killar börja med käpphäst!
__________________
NO FEAT IS BEYOND MY REACH, I WILL WRITE MY OWN DESTINY.

Cardio Freak With Science
En Svensk Klassiker 2019/2020
PB: Böj 185 kg. Bänk 137,5 kg. Mark 235 kg.
delta_mats är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-11-06, 20:47   #33
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 231
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nja, skulle påstå att Magic the gathering var snäppet värre.
Hahaha! Jag gömde mina magickort för dåvarande flickvän. De fick hon aldrig se Jag var 16-17 dessutom, inte 12. Hade nog inte blivit nån ligga om jag plockade fram korten.

Körde helsvart swamp lek med...terror, unholy moon? life drain, animate dead, zombier, zombie lords...ibland körde jag plaguerats med.
__________________
Oleg. pseudointellektuell
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-11-06, 22:10   #34
Agitator
Den rättmätige
 
Agitators avatar
 
Reg.datum: Mar 2014
Inlägg: 1 791
Gammal goding som kanske ger några ett skratt ifall de missat den.

__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Att träna utan steroider är som att vattna gräsmattan när det regnar. Slöseri med tid.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Det är aldrig för tidigt för första kuren.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Va, kreatin? Är det kreatin vi har pratat om?
Agitator är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-11-06, 23:08   #35
Langster
Ninja
 
Langsters avatar
 
Reg.datum: Apr 2001
Ort: Enköping
Inlägg: 5 292
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Hahaha! Jag gömde mina magickort för dåvarande flickvän. De fick hon aldrig se Jag var 16-17 dessutom, inte 12. Hade nog inte blivit nån ligga om jag plockade fram korten.

Körde helsvart swamp lek med...terror, unholy moon? life drain, animate dead, zombier, zombie lords...ibland körde jag plaguerats med.
Vad är det som gör Magic mer töntigt än typ att spela random kortspel med vanlig kortlek? Jag är extremt oinsatt i Magic och liknande, är det själva samlaraspekten som gör det töntigt, eller är det fantasytemat? Tjejer verkar ju överlag nästan digga fantasy mer än vad killar gör, så det borde väl inte ha med det att göra?
__________________
Om det vore ett piller skulle jag äta det.

30-års journalen
Langster är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-11-07, 02:24   #36
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 231
Citat:
Ursprungligen postat av Langster Visa inlägg
Vad är det som gör Magic mer töntigt än typ att spela random kortspel med vanlig kortlek? Jag är extremt oinsatt i Magic och liknande, är det själva samlaraspekten som gör det töntigt, eller är det fantasytemat? Tjejer verkar ju överlag nästan digga fantasy mer än vad killar gör, så det borde väl inte ha med det att göra?
Jag vet inte riktigt. Kombon kanske? Men jag hade en stark känsla av att det här måste jag verkligen dölja för min flickvän annars dumpar hon mig

Spelade turnering i Nordstan, mitt i Nordstan var den förlagd av nån anledning. (Ett shoppingcenter så centralt det kan bli) och hade hoodie på mig för att inte bli igenkänd Då körde jag med en svartvit kortlek med "serra angel" och "??? vampire" som skulle upp så fort som möjligt med hjälp av "dark ritual". helvete 27 år senare och det där har fastnat
__________________
Oleg. pseudointellektuell
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-11-07, 12:39   #37
wilkes
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2010
Inlägg: 106
Citat:
Ursprungligen postat av Langster Visa inlägg
Vad är det som gör Magic mer töntigt än typ att spela random kortspel med vanlig kortlek? Jag är extremt oinsatt i Magic och liknande, är det själva samlaraspekten som gör det töntigt, eller är det fantasytemat? Tjejer verkar ju överlag nästan digga fantasy mer än vad killar gör, så det borde väl inte ha med det att göra?
Grundläggande mänsklig sociologi? Förvånar detta verkligen dig?

Ju mer esoteriskt ett intresse är ju tuffare är det för de utanför att förstå, när de inte förstår så anses man som avvikande. Ju svårare något är att förstå, ju mer avvikande anses man vara.
wilkes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-11-07, 14:42   #38
Langster
Ninja
 
Langsters avatar
 
Reg.datum: Apr 2001
Ort: Enköping
Inlägg: 5 292
Citat:
Ursprungligen postat av wilkes Visa inlägg
Grundläggande mänsklig sociologi? Förvånar detta verkligen dig?

Ju mer esoteriskt ett intresse är ju tuffare är det för de utanför att förstå, när de inte förstår så anses man som avvikande. Ju svårare något är att förstå, ju mer avvikande anses man vara.
Mja, det kanske är värdelösheten i intresset som är avgörande? Om man är extremt insatt i t.ex trädgårdsarbete, motorer eller matlagning, alltså på en mycket högre nivå än normalt, så blir man ju istället betraktad som en guru.

Sen har vi ju schack som inte verkar vara cringe-töntigt att vara jätteintresserad av, där har vi ju lärt oss att man blir smart av schack.

Samtidigt är det vanligt att man samlar på typ mumin-porslin utan att det ses ned på… så just att man samlar på saker är inte heller nödvändigtvis töntigt.
__________________
Om det vore ett piller skulle jag äta det.

30-års journalen
Langster är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-11-07, 14:52   #39
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 231
Citat:
Ursprungligen postat av Langster Visa inlägg
Mja, det kanske är värdelösheten i intresset som är avgörande? Om man är extremt insatt i t.ex trädgårdsarbete, motorer eller matlagning, alltså på en mycket högre nivå än normalt, så blir man ju istället betraktad som en guru.

Sen har vi ju schack som inte verkar vara cringe-töntigt att vara jätteintresserad av, där har vi ju lärt oss att man blir smart av schack.

Samtidigt är det vanligt att man samlar på typ mumin-porslin utan att det ses ned på… så just att man samlar på saker är inte heller nödvändigtvis töntigt.
Tror det finns könsfaktorer där. Det är ok för en kvinna att samla på mumin-porslin, men manligt samlande av mumin-porslin ger lite andra vibbar. Just sånt här önskar jag att jag var utbildad psykolog eller dylikt så jag kunde förstå och uttrycka varför, eller forska i varför, för det är intressant.
__________________
Oleg. pseudointellektuell
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-11-07, 15:08   #40
Ett Orm
Silver lifter
 
Ett Orms avatar
 
Reg.datum: Jun 2011
Ort: Mitt i Sverige, lite åt sidan..
Inlägg: 2 611
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Tror det finns könsfaktorer där. Det är ok för en kvinna att samla på mumin-porslin, men manligt samlande av mumin-porslin ger lite andra vibbar. Just sånt här önskar jag att jag var utbildad psykolog eller dylikt så jag kunde förstå och uttrycka varför, eller forska i varför, för det är intressant.
Tror det har med hur man lägger fram det. Kvinnor kan säga att de samlar på muminmuggar för de är så söta och fina och hur de bara älskade mumin som barn.
Män framhäver hellre hur sällsynta eller värdefulla de är, nån tillverkningsprocess eller om de är målade av någon känd konstnär osv.
__________________
ᕦ( ˘ᴗ˘ )ᕤ
Ett Orm är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-11-07, 15:56   #41
r3mpuh
avatartext
 
r3mpuhs avatar
 
Reg.datum: Apr 2008
Ort: Aspergerland
Inlägg: 1 050
Citat:
Ursprungligen postat av Ett Orm Visa inlägg
Tror det har med hur man lägger fram det. Kvinnor kan säga att de samlar på muminmuggar för de är så söta och fina och hur de bara älskade mumin som barn.
Män framhäver hellre hur sällsynta eller värdefulla de är, nån tillverkningsprocess eller om de är målade av någon känd konstnär osv.
Jag fick en muminmugg ifrån blodcentralen som gåva en gång för bloddonation. Valde den där mumintjejen uppenbarligen är prostituterad & står framör spegeln i underkläder med en hel hög med 10.000 tusen-lappar bredvid på en pall. Det faktum att det står att muggen är "Made in Thailand", gör det hela bara ännu bättre.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av mini Visa inlägg
r3mpuh , var det inte du som låg med typ fyra tjejer på en helg? En av dem som blivit sur kanske?
You can do it maybe! ~
r3mpuh:s Träningsjournal ~ Marklyft: 200 kg
Citat:
Ursprungligen postat av Trance Visa inlägg
Du verkar vara en person som skulle kunna koka någons katt som kärleksförklaring och sedan inte förstå deras arga reaktion.

Senast redigerad av r3mpuh den 2021-11-07 klockan 16:02.
r3mpuh är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-11-07, 19:02   #42
delta_mats
Illrar pillrar
 
delta_matss avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Skogen
Inlägg: 5 089
Citat:
Ursprungligen postat av r3mpuh Visa inlägg
Jag fick en muminmugg ifrån blodcentralen som gåva en gång för bloddonation. Valde den där mumintjejen uppenbarligen är prostituterad & står framör spegeln i underkläder med en hel hög med 10.000 tusen-lappar bredvid på en pall. Det faktum att det står att muggen är "Made in Thailand", gör det hela bara ännu bättre.
Muminmuggar kan vara extremt värdefulla, beroende på vilken det är.
__________________
NO FEAT IS BEYOND MY REACH, I WILL WRITE MY OWN DESTINY.

Cardio Freak With Science
En Svensk Klassiker 2019/2020
PB: Böj 185 kg. Bänk 137,5 kg. Mark 235 kg.
delta_mats är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-11-07, 19:12   #43
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Tror det finns könsfaktorer där. Det är ok för en kvinna att samla på mumin-porslin, men manligt samlande av mumin-porslin ger lite andra vibbar. Just sånt här önskar jag att jag var utbildad psykolog eller dylikt så jag kunde förstå och uttrycka varför, eller forska i varför, för det är intressant.
Här har jag en amatörpsykologisk teori som jag tror kommer vara i din smak: det feminina anses ligga närmre det barnsliga än vad det manliga gör. Alltså är det mer okej för kvinnor att göra barnsliga grejer än vad det är för män.

Bevis nummer ett för min teori: många (alla?) kulturer genom historien har haft manlighetsprov, som ofta är väldigt jobbiga. Kvinnlighetsprov är inte samma grej, om de ens existerar. Kvinnor har förväntats bara gå från barn till kvinnor av sig själva, utan någon speciell ansträngning.

Bevis nummer är själva grejen i sig: saker som anses okej icke okej att göra för män anses ofta okej att göra för både kvinnor och barn. Gråta, vara obeslutsam, låta någon annan bestämma över en, visa barnslig förtjusning, osv.

Obs: jag pratar inte om MINA åsikter nu, jag pratar om gamla mossiga värderingar i samhället. Alternativt Jungianska arketyper eller nåt åt det hållet.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-11-07, 19:35   #44
yia
Registered User
 
Reg.datum: Apr 2015
Inlägg: 66
Citat:
Ursprungligen postat av kvarnis Visa inlägg
Cope från din sida, det är först vid andrahands-sortering som en kvinna börjar värdera vad mannen har för hobby, tror du exempelvis följande man skulle bli nobbad även om han lekte med serie gubbar eller samlade på my-little-pony figuer?
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Jag vet inte riktigt. Kombon kanske? Men jag hade en stark känsla av att det här måste jag verkligen dölja för min flickvän annars dumpar hon mig
Jag tror handlar ganska mycket om vad intresset säger om dig som person och hur du utför det.

1. Vilka umgås du med. Låt oss säga att skulle spela Magic the gathering på torsdagar. De vänner du spelar med är som Kvarnis bild modellsnygga och en tredjedel är lika snygga kvinnor. Skulle du skämmas då? Eller om du är med i en liten klubb ihop med svenska finanseliten där ni sitter i någon privat våning, dricker Cognac och spelar kortspelet av nostalgi-skäl. Skulle du dölja det för din flickvän?

Problemet är att den genomsnittliga utövaren av Magic the gathering ser ut som comic book guy; alltså bottenskrapet i samhällshierarkin.

2. Risk. Intressen som involverar risk brukar hamna i andra änden av skalan. Idiotiska ja, töntiga nej. Skulle du skämmas om folk fick reda på att du tävlar i motorcykel, kitesurfar eller har flygcertifikat? Det är det som är skillnaden mot våra fågelskådare och frimärkssamlare. De är (vanligtvis) riskminimerande människor. De går runt i sina tofflor och pysslar, och det mest intressanta som händer på 10 år är att koftan sticks eller kikaren har immat igen.
yia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-11-07, 19:58   #45
kvarnis
Registered User
 
kvarniss avatar
 
Reg.datum: Jul 2015
Ort: Linköping
Inlägg: 703
@yia Fågelskådare och frimärkssamlare är oftast äldre människor som är mogna i sig själva och skiter i vad andra tycker om deras hobby, de är heller inte i sin "reproduktiva" fas.

Motorcykel, kitesurfar eller har flygcertifikat associerar jag med män som har högre testosteron och drivkraft, tror personer som dessa har bättre förutsättningar.

De yngre män som samlar på actionfigurer, spelar dator/rollspel går ofta hand i hand med en ful fysionomi vilket gör att många av dom gett upp.
kvarnis är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:09.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)