Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2017-08-29, 09:52   #46
Petoria
Sponsored by Soros
 
Petorias avatar
 
Reg.datum: Jul 2009
Ort: Köpenhamn
Inlägg: 1 981
Läste hela min bachelors i Glasgow och även om jag ansåg mig själv ha väldigt hög nivå (fick högsta betyg på mitt Cambridge FCE prov) innan jag flyttade dit så är det en helt annan sak att leva i ett engelsktspråkigt land och läsa på universitetsnivå. Man lär sig inte språket "på riktigt" förrän man pratat det till vardags under en längre tid.
Petoria är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-29, 09:54   #47
BelowAverage
Kärvt maskulin
 
BelowAverages avatar
 
Reg.datum: Nov 2011
Inlägg: 1 000
Citat:
Ursprungligen postat av Petoria Visa inlägg
Självklart har folk på utbytesterminer på universitet bra engelska. Men kollar man på genomsnittsbefolkningen så har svenskar väldigt bra engelska jämfört med andra länder.

Med tanke på hur keffa svenskar är på engelska i gemen känns värdsläget rätt tarvligt ;p

Citat:
Ursprungligen postat av Grahn Visa inlägg
Bra på engelska är vi men att jämföra med de som har det som modersmål är lite vanskligt, rätt mycket ord man aldrig kommer i kontakt med om man inte lever i ett engelskspråkigt land.
När jag varit i USA och England och snackat med vanligt folk har jag inte blivit imponerad. Givetvis är väl nivån högre bland högutbildade, men de lever väl samma sanning som vi: i sin vardag använder de flesta väldigt få ord väldigt ofta.
__________________
Do I have potential?
Citat:
Ursprungligen postat av Tolkia Visa inlägg
Jag tror att den kan överleva om den får tillräckligt mycket konstgjord andning:
The bodybuilding industry is a scam meant to prey on your insecurities for the purpose of selling you worthless, overpriced supplements, while showing off bodybuilders with enough prescription and or illegal drugs in them to stock a pharmacy.
BelowAverage är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-29, 09:58   #48
Vinter
Lagom
 
Vinters avatar
 
Reg.datum: Sep 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 677
Språket är en viktig fråga om man ska röra på sig. Ensam resta runt Sri-lanka för några år sedan, och utan tvekan har de mycket bättre engelska nivå än många östeuropeiska länder. Vilket var en ordentlig ögonöppnare. Nu kan det vara så att de som jobbar inom service har bättre kunskap., men ändå.

Senast redigerad av Vinter den 2017-08-29 klockan 09:59.
Vinter är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-29, 10:03   #49
Petoria
Sponsored by Soros
 
Petorias avatar
 
Reg.datum: Jul 2009
Ort: Köpenhamn
Inlägg: 1 981
Citat:
Ursprungligen postat av Vinter Visa inlägg
Språket är en viktig fråga om man ska röra på sig. Ensam resta runt Sri-lanka för några år sedan, och utan tvekan har de mycket bättre engelska nivå än många östeuropeiska länder. Vilket var en ordentlig ögonöppnare. Nu kan det vara så att de som jobbar inom service har bättre kunskap., men ändå.
Gamla brittiska kolonier brukar ha ganska bra engelska. De har däremot väldigt mycket slang och dialekter som kan vara svårt att förstå om man inte är van vid det. Jag har svårt att förstå folk från Singapore ibland, även om engelska är deras modersmål.

Senast redigerad av Petoria den 2017-08-29 klockan 10:04.
Petoria är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-29, 10:06   #50
Blomkål
Registered User
 
Blomkåls avatar
 
Reg.datum: Jan 2015
Inlägg: 297
Gud vad vekt.

Det här är att likställa med att någon knackar på din dörr och vill ha ditt hem. Börjar du då packa väskan är du själv en lika stor del av problemet. Börja stå upp för dig själv och skit i de brudar det är fel i huvudet på. Har du lite testosteron i pungsäcken kommer du bara bli mer och mer attraktiv i det nya Sverige. Man ser redan nu ett skifte där brudar ratar metrosexuella fjollor till förmån för män som kan skydda dem.

Detta är för övrigt hela Europas problem och en flytt till Finland förskjuter bara problemet några år och sedan är du i samma sits igen. Ska du fly resten av ditt liv?

Pinsamt.
Blomkål är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-29, 10:08   #51
Vinter
Lagom
 
Vinters avatar
 
Reg.datum: Sep 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 677
Citat:
Ursprungligen postat av Petoria Visa inlägg
Gamla brittiska kolonier brukar ha ganska bra engelska. De har däremot väldigt mycket slang och dialekter som kan vara svårt att förstå om man inte är van vid det. Jag har svårt att förstå folk från Singapore ibland, även om engelska är deras modersmål.
Jag har problem med en del skottar så inget konstigt där
Vinter är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-29, 10:11   #52
Petoria
Sponsored by Soros
 
Petorias avatar
 
Reg.datum: Jul 2009
Ort: Köpenhamn
Inlägg: 1 981
Citat:
Ursprungligen postat av Vinter Visa inlägg
Jag har problem med en del skottar så inget konstigt där
Skottar har svårt att förstå varandra ibland, lite som danskar

Menade mest att i forna kolonier så blandas engelskan oftast med uttryck och ord från andra språk vilket gör det ännu mer svårt att förstå. Så även om engelska är deras officiella språk så är det väldigt annorlunda från "vanlig" engelska.
Petoria är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-29, 10:18   #53
Vinter
Lagom
 
Vinters avatar
 
Reg.datum: Sep 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 677
Citat:
Ursprungligen postat av Blomkål Visa inlägg
Gud vad vekt.

Det här är att likställa med att någon knackar på din dörr och vill ha ditt hem. Börjar du då packa väskan är du själv en lika stor del av problemet. Börja stå upp för dig själv och skit i de brudar det är fel i huvudet på. Har du lite testosteron i pungsäcken kommer du bara bli mer och mer attraktiv i det nya Sverige. Man ser redan nu ett skifte där brudar ratar metrosexuella fjollor till förmån för män som kan skydda dem.

Detta är för övrigt hela Europas problem och en flytt till Finland förskjuter bara problemet några år och sedan är du i samma sits igen. Ska du fly resten av ditt liv?

Pinsamt.
Nu var väl inte TS orsaker de bästa.

Men jag kan förstå viljan att ta sig utanför Sverige. Ska man flytta runt idag och försöka göra karriär är bostad och annat lätt ett hinder på många ställen i landet. Det finns betydligt många fler möjligheter utomlands för många yrken.
Vinter är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-29, 10:39   #55
The_RobRoy
Living the good life
 
The_RobRoys avatar
 
Reg.datum: Jul 2004
Ort: Hongkong
Inlägg: 1 787
Citat:
Ursprungligen postat av Blomkål Visa inlägg
Gud vad vekt.

Det här är att likställa med att någon knackar på din dörr och vill ha ditt hem. Börjar du då packa väskan är du själv en lika stor del av problemet. Börja stå upp för dig själv och skit i de brudar det är fel i huvudet på. Har du lite testosteron i pungsäcken kommer du bara bli mer och mer attraktiv i det nya Sverige. Man ser redan nu ett skifte där brudar ratar metrosexuella fjollor till förmån för män som kan skydda dem.

Detta är för övrigt hela Europas problem och en flytt till Finland förskjuter bara problemet några år och sedan är du i samma sits igen. Ska du fly resten av ditt liv?

Pinsamt.
Man har ett liv, strida mot väderkvarnar hela livet, nej tack.
__________________
Iron addict for life
The_RobRoy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-29, 10:45   #56
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor
 
King Grubs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 78 283
Citat:
Ursprungligen postat av Blomkål Visa inlägg
Gud vad vekt.

Det här är att likställa med att någon knackar på din dörr och vill ha ditt hem. Börjar du då packa väskan är du själv en lika stor del av problemet. Börja stå upp för dig själv och skit i de brudar det är fel i huvudet på. Har du lite testosteron i pungsäcken kommer du bara bli mer och mer attraktiv i det nya Sverige. Man ser redan nu ett skifte där brudar ratar metrosexuella fjollor till förmån för män som kan skydda dem.

Detta är för övrigt hela Europas problem och en flytt till Finland förskjuter bara problemet några år och sedan är du i samma sits igen. Ska du fly resten av ditt liv?

Pinsamt.
Jag älskar Sverige, men inte dagens Sverige. Mitt Sverige har inte ens existerat på ett antal år. Jag ser inte något som pekar på att det inte är oåterkalleligen förlorat. Jag är inte kaptenen som tänker stanna kvar tills skeppet är på havets botten.
__________________


Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-29, 10:58   #57
Vinter
Lagom
 
Vinters avatar
 
Reg.datum: Sep 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 677
För mig handlar det mest om bostad och yrke. Varför ska jag välja mindre när jag kan välja mer? Finns betydligt mer möjligheter ute i världen.
Köpa hus och starta familj i Sverige för ungdomar från Stockholm, lycka till säger jag bara. Jämför flytta till Köpenhamn och starta nytt med Stockholm.
Jag är less på att finansiera andras slöseri, alternativ finns.
Vinter är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-29, 11:42   #58
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av Dreas Visa inlägg
Kanada eller Nya Zeeland står på min lista. Australien innehåller för mycket odjur!
Det där med odjuren i Australien är kraftigt överdrivet. Definitivt inget man ska ta med i beräkningen om man funderar på att flytta dit.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-29, 12:21   #59
timpaz
Registered User
 
timpazs avatar
 
Reg.datum: May 2017
Inlägg: 20
InBörDeSkrIGet kommer NUUUU, ring Börje, hämta bössan farsan. Nu ska dom uuuuuuutututututut.
timpaz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-29, 12:39   #60
d1anny2
Registered User
 
d1anny2s avatar
 
Reg.datum: Feb 2013
Ort: Varberg
Inlägg: 722
Jag gör mig också tankar kring att lämna landet. Men av lite andra orsaker än TS verkar det som. Snarare i linje med SVT-dokumentären "swedish theory of love". Är ej heller intresserad av att finna icke-feminister utomlands då jag är gift med en i ämnet tämligen påläst kvinna.

Har bott i Norge i 5 år, jobbat där i 10. Upplever att där skedde en rejäl vändning neråt i samband med oljekrisen. Många jobb kommer inte tillbaka, statsekonomin är inte heller lika god, Johaug var dopad etc

Lurade ett tag på Spanien men enklaste sättet att kunna leva där är att vara pensionär. Jobbat två korta perioder i Singapore och trivdes bra med folket och landet.
d1anny2 är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:23.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)