Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Kost & Näring

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-05-20, 22:35   #106
Mackan58
High King Latsbrah
 
Mackan58s avatar
 
Reg.datum: Apr 2011
Ort: Elven Dominion of Mirkwood.
Inlägg: 1 862
Beställde den nu, boken skall tjäna mig som en motivation till stundande deff samt upplysa mig med kunskap
Mackan58 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-06-01, 15:08   #107
Eddie Vedder
Registered User
 
Eddie Vedders avatar
 
Reg.datum: Nov 2006
Inlägg: 33 687
Ny rapport: 948!
Eddie Vedder är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-06-01, 19:24   #108
SiSenior
Registered User
 
SiSeniors avatar
 
Reg.datum: Jun 2009
Ort: aldrig hemma
Inlägg: 2 602
Citat:
Ursprungligen postat av Eddie Vedder Visa inlägg
Ny rapport: 948!
Vad hade ni för förväntningar i säljväg när ni släppte boken? =-)
__________________
Efter orkanen Irene blåst ner halva New York sågs detta på facebook:
Citat:
Irene: Such a bad week to have my name! LOL!
Robert: Yeah, after this weekend I can say I have been blown by two Irenes.
Irene: SHUTUP ROB! jeez, that was in highschool!
Robert: People don't forget natural disaster ;D
SiSenior är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-06-01, 19:37   #109
Eddie Vedder
Registered User
 
Eddie Vedders avatar
 
Reg.datum: Nov 2006
Inlägg: 33 687
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior Visa inlägg
Vad hade ni för förväntningar i säljväg när ni släppte boken? =-)
Jag har iofs alltid låg tilltro på mig själv i allt jag gör jämt. Fråga Jacob. Jag hoppades på att kanske nå break even men såg det mest som en häftig grej och bra på CV:t.

Men sedan kom ju massa PM och frågor både av folk på gymmet och i min övriga närhet, massa PM, kommentarer på blogg, mail etc. så jag insåg ju med tiden att den var eftertraktad.

Men det är svårt att greppa ändå, nära 1000 sålda på första månaden är iaf långt över min förväntan.
Eddie Vedder är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-06-01, 19:47   #110
SiSenior
Registered User
 
SiSeniors avatar
 
Reg.datum: Jun 2009
Ort: aldrig hemma
Inlägg: 2 602
Citat:
Ursprungligen postat av Eddie Vedder Visa inlägg
Jag har iofs alltid låg tilltro på mig själv i allt jag gör jämt. Fråga Jacob. Jag hoppades på att kanske nå break even men såg det mest som en häftig grej och bra på CV:t.

Men sedan kom ju massa PM och frågor både av folk på gymmet och i min övriga närhet, massa PM, kommentarer på blogg, mail etc. så jag insåg ju med tiden att den var eftertraktad.

Men det är svårt att greppa ändå, nära 1000 sålda på första månaden är iaf långt över min förväntan.
Okej. Då bollar jag frågan vidare till Jacob, hehe.

Kul att det går bra för er är det i alla fall =-)
__________________
Efter orkanen Irene blåst ner halva New York sågs detta på facebook:
Citat:
Irene: Such a bad week to have my name! LOL!
Robert: Yeah, after this weekend I can say I have been blown by two Irenes.
Irene: SHUTUP ROB! jeez, that was in highschool!
Robert: People don't forget natural disaster ;D
SiSenior är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-06-04, 08:19   #111
Mell
Registered User
 
Mells avatar
 
Reg.datum: May 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 424
Är det inte ett faktafel högst upp på sidan 38?

"Det innebär att ett kilo fett på din kropp kan ge ungefär 3500 kcal."

Det ska väl ändå vara ungefär 7000 kcal istället? Kan tänka mig att Nicklas tänkt lite fel här i och med att han pratade om ett halvt kilo fett några rader tidigare i boken.

Tycker för övrigt boken är bra med en hel del matnyttig information. Dock är prosan inte alltid så jättevacker, väldigt hackig emellanåt. Märker också att Nicklas har utelämnat en hel del av sina hypoteser/åsikter om olika saker. Å andra sidan så tituleras ju boken med "... vetenskaplig grund" så det kanske inte är så oväntat

Gillar inte heller riktigt att Nicklas totaldissar choklad "...sällan tillför något alls" (sida 32). Choklad i begränsad mängd kan väl ändå ha en del positiva effekter - http://ngruppen.blogspot.com/2011/02...r-hjartat.html
Mell är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-06-04, 09:07   #112
Eddie Vedder
Registered User
 
Eddie Vedders avatar
 
Reg.datum: Nov 2006
Inlägg: 33 687
Citat:
Ursprungligen postat av Mell Visa inlägg
Är det inte ett faktafel högst upp på sidan 38?

"Det innebär att ett kilo fett på din kropp kan ge ungefär 3500 kcal."

Det ska väl ändå vara ungefär 7000 kcal istället? Kan tänka mig att Nicklas tänkt lite fel här i och med att han pratade om ett halvt kilo fett några rader tidigare i boken.
Vi svarade på det i tråden i träningsdelen också. Och jo du har rätt, vi har korrigerat den missen men den finns ju tyvärr i vissa böcker. Antingen har vi missat att skriva "halvt" eller tänkt på halvt även fast vi menat helt och gjort en freudiansk felskrivning.

Citat:
Ursprungligen postat av Mell Visa inlägg
Tycker för övrigt boken är bra med en hel del matnyttig information. Dock är prosan inte alltid så jättevacker, väldigt hackig emellanåt. Märker också att Nicklas har utelämnat en hel del av sina hypoteser/åsikter om olika saker. Å andra sidan så tituleras ju boken med "... vetenskaplig grund" så det kanske inte är så oväntat
Det är inte en bok om mina eller Jacobs åsikter. Det är en bok om vad vi läst in oss på. Om jag inte hittar absoluta stöd för det jag kanske tror ändå kan jag ju inte skriva det.

Citat:
Ursprungligen postat av Mell Visa inlägg
Gillar inte heller riktigt att Nicklas totaldissar choklad "...sällan tillför något alls" (sida 32). Choklad i begränsad mängd kan väl ändå ha en del positiva effekter - http://ngruppen.blogspot.com/2011/02...r-hjartat.html
Haha, jo tack jag känner till kakaons effekter. Har ju skrivit en hel text om det bloggen. Men att de som tar sig en liten chokladbot då och då och kan hålla sig till det är ju oftast människor som gör det mesta med moderation. Det är som vindrickande. Det finns mekanismer att förklara de med men fynden beror nog sällan på just chokladen eller vinet.

Och det är inte JAG som dissar något, vi är två författare och är vi oense så kommer det inte med. Det finns exempel på saker vi sket i helt eftersom vi inte delade åsikt.
Eddie Vedder är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-06-06, 15:16   #113
georgh
Registered User
 
Reg.datum: Nov 2010
Inlägg: 75
I eran bok skriver ni om att man kan ta ett återhämtningspass för att bryta nedbrytningen och på så viss få en effektivare muskeltillväxt. Betyder det då att man Dag1 kör bröst stenhårt för att dag2 köra ben stenhårt. Men i slutet av passet på dag2 kör man ett lite lättare bröst pass för bryta trenden. Och dag3 kör man något annat men kör i slutet av passet lite lätt ben.

Eller hur funkar det? Man kanske ska variera det mer så att man kanske kör dag5 ett lätt bröst pass istället om du försår vad jag menar?
georgh är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-06-06, 17:34   #114
Eddie Vedder
Registered User
 
Eddie Vedders avatar
 
Reg.datum: Nov 2006
Inlägg: 33 687
Citat:
Ursprungligen postat av georgh Visa inlägg
I eran bok skriver ni om att man kan ta ett återhämtningspass för att bryta nedbrytningen och på så viss få en effektivare muskeltillväxt. Betyder det då att man Dag1 kör bröst stenhårt för att dag2 köra ben stenhårt. Men i slutet av passet på dag2 kör man ett lite lättare bröst pass för bryta trenden. Och dag3 kör man något annat men kör i slutet av passet lite lätt ben.

Eller hur funkar det? Man kanske ska variera det mer så att man kanske kör dag5 ett lätt bröst pass istället om du försår vad jag menar?
Nej snarare att du tar ett pass i veckan med lite lättare träning helt enkelt. Om du har tre riktigt hårda pass per veckan så kanske du tar ett helkroppspass på lätta vikter mest för genomblödnings skull. Eller ett lite lätt joggingpass, kanske drar och simmar eller så.
Eddie Vedder är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-06-06, 17:54   #115
Fjällbrynt
Jarod är bäst Admin!
 
Fjällbrynts avatar
 
Reg.datum: Sep 2007
Inlägg: 1 696
Grattis

Till en riktigt bra bok!

Jag anser att den var riktigt bra skriven dessutom. Utan att låta dum tycker jag att folk verkar vilja vara smarta när de skriver genom att förklara saker på väldigt akademiskt sätt. Detta tycker jag ni har frångått och boken känns riktad mot en väldigt bred målgrupp. Fick ihop en hel del bra information om mestadels träning, att 30-60 reps är det optimala hade jag ingen aning om även fast jag hängt på detta forum i 4 år.

Bra nyansering tycker jag också att det är. Ni sklriver uttryckligen när ni har egna åsikter men backar för det mesta upp allt med diverse studier.

Jag vill ha en uppföljare
__________________
Jojo-bantar med hopp om fred på jorden
Crossfitjournal, mot Regionals!
Fjällbrynt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-06-06, 20:26   #116
dobarj3
Registered User
 
Reg.datum: May 2011
Inlägg: 69
Citat:
Ursprungligen postat av Fjällbrynt Visa inlägg

Jag vill ha en uppföljare
+1 Jag med!
dobarj3 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-06-06, 21:07   #117
georgh
Registered User
 
Reg.datum: Nov 2010
Inlägg: 75
Citat:
Ursprungligen postat av Eddie Vedder Visa inlägg
Nej snarare att du tar ett pass i veckan med lite lättare träning helt enkelt. Om du har tre riktigt hårda pass per veckan så kanske du tar ett helkroppspass på lätta vikter mest för genomblödnings skull. Eller ett lite lätt joggingpass, kanske drar och simmar eller så.
Ok, då är jag med!
georgh är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-06-06, 22:59   #118
Beethoven
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2010
Ort: Linköping
Inlägg: 275
Kan meddela att mitt bibliotek gav med sig och har tagit in den. Ser fram emot att låna hem den i morgon.
Beethoven är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-06-06, 23:53   #119
riggen
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2010
Ort: Norrtälje Kommun
Inlägg: 17
Äntligen har man då lyckats skrapa ihop lite pengar under svåra studenttider till att beställa boken, längtar!
riggen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-06-07, 11:21   #120
Eddie Vedder
Registered User
 
Eddie Vedders avatar
 
Reg.datum: Nov 2006
Inlägg: 33 687
Citat:
Ursprungligen postat av Fjällbrynt Visa inlägg
Grattis

Till en riktigt bra bok!

Jag anser att den var riktigt bra skriven dessutom. Utan att låta dum tycker jag att folk verkar vilja vara smarta när de skriver genom att förklara saker på väldigt akademiskt sätt. Detta tycker jag ni har frångått och boken känns riktad mot en väldigt bred målgrupp. Fick ihop en hel del bra information om mestadels träning, att 30-60 reps är det optimala hade jag ingen aning om även fast jag hängt på detta forum i 4 år.

Bra nyansering tycker jag också att det är. Ni sklriver uttryckligen när ni har egna åsikter men backar för det mesta upp allt med diverse studier.

Jag vill ha en uppföljare
Citat:
Ursprungligen postat av dobarj3 Visa inlägg
+1 Jag med!
Tack ska ni ha! Angående uppföljaren så kanske jag törs avslöja att en andra upplaga verkar vara mycket möjligt. Inget är bestämt men det kan bli så. Det blir ju "samma" bok fast uppdaterad med mer forskning, nya ämnen och förbättringar.

Citat:
Ursprungligen postat av Beethoven Visa inlägg
Kan meddela att mitt bibliotek gav med sig och har tagit in den. Ser fram emot att låna hem den i morgon.
Citat:
Ursprungligen postat av riggen Visa inlägg
Äntligen har man då lyckats skrapa ihop lite pengar under svåra studenttider till att beställa boken, längtar!
Kul! Återkom gärna med såväl ris som ros.
Eddie Vedder är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:24.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)