Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2021-11-05, 17:50   #1
Blomkål
Registered User
 
Blomkåls avatar
 
Reg.datum: Jan 2015
Inlägg: 297
Världens töntigaste intresse

Hej på er.

Jag har glömt lösenordet till mitt Flashbackkonto så jag testar här.

Hur som helst så har jag den senaste tiden börjat intressera mig för radiostyrda bilar. Jag surfade runt lite och avfärdade först idéen för att jag inte tycker det passar min image. Jag stängde boken helt och hållet för att jag insåg att det inte passar någon vuxen mans image men fick sedan ett infall och köpte nyligen en bensindriven för flera tusen.

Det tog sedan drygt en vecka innan jag samlade mod och vågade köra den utomhus. Det var i helgen jag tog bilen till ett område bortanför SU, typ vid Lappis, där jag tänkte att jag skulle få vara ensam. Just i det kanske allra sämsta läget på hela dagen, när jag stod på knä för att jag ville se på nära håll hur den jobbade sig över rötterna, så gick ett ganska ungt par förbi. De log mot mig sådär som man gör mot barn och jag kände mig som ett riktigt miffo och ville bara sjunka genom jorden. Ensam och med en jävla radiobil.

Jag skulle känna mig ännu mer som en byfåne om jag blev påkommen med detta långt ute i en skog eller något så än mer avskilda platser är uteslutet och det är långt kvar tills jag törs göra det i någon park här i innerstan. Troligtvis kommer det aldrig ske.

Kan ni inte bara berätta vad ni tycker om en vuxen person som gillar radiobilar? Hur tror ni att era flickvänner eller polare skulle reagera om ni sa att ni har köpt en?
Blomkål är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-11-05, 18:11   #2
berserken
Registered User
 
Reg.datum: May 2020
Inlägg: 171
Citat:
Ursprungligen postat av Blomkål Visa inlägg
Hej på er.

Jag har glömt lösenordet till mitt Flashbackkonto så jag testar här.

Hur som helst så har jag den senaste tiden börjat intressera mig för radiostyrda bilar. Jag surfade runt lite och avfärdade först idéen för att jag inte tycker det passar min image. Jag stängde boken helt och hållet för att jag insåg att det inte passar någon vuxen mans image men fick sedan ett infall och köpte nyligen en bensindriven för flera tusen.

Det tog sedan drygt en vecka innan jag samlade mod och vågade köra den utomhus. Det var i helgen jag tog bilen till ett område bortanför SU, typ vid Lappis, där jag tänkte att jag skulle få vara ensam. Just i det kanske allra sämsta läget på hela dagen, när jag stod på knä för att jag ville se på nära håll hur den jobbade sig över rötterna, så gick ett ganska ungt par förbi. De log mot mig sådär som man gör mot barn och jag kände mig som ett riktigt miffo och ville bara sjunka genom jorden. Ensam och med en jävla radiobil.

Jag skulle känna mig ännu mer som en byfåne om jag blev påkommen med detta långt ute i en skog eller något så än mer avskilda platser är uteslutet och det är långt kvar tills jag törs göra det i någon park här i innerstan. Troligtvis kommer det aldrig ske.

Kan ni inte bara berätta vad ni tycker om en vuxen person som gillar radiobilar? Hur tror ni att era flickvänner eller polare skulle reagera om ni sa att ni har köpt en?
Skillnaden mot en vuxens leksaker mot ett barns är att en vuxen lägger ner mer pengar på den så kör på .Finns ju flera här som bygger Lego .Själv funderar jag på att börja bygga modeller av hus
berserken är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-11-05, 18:14   #3
Langster
Ninja
 
Langsters avatar
 
Reg.datum: Apr 2001
Ort: Enköping
Inlägg: 5 298
Känns inte märkligt alls. Finns ju gott om radiostyrda fordon som uppenbart riktar sig enbart till vuxna.
I samma byggnad som mitt gym ligger finns en butik som enbart säljer såna "hardcore" radiostyrda grejer, de har en egen bana utanför t.o.m.
Finns ju betydligt töntigaste saker som vuxna män håller på med, som TV spel, och med extremer som att gilla JRPGs utan att verka skämmas.

Jag brukar tänka så här, finns det en marknad för det jag är intresserad av? I så fall kan det inte vara särskilt avvikande. Gäller allt möjligt, som musiksmak och annat.

De flesta hobbies och intressen är väl iofs lite töntiga i en utomståendes ögon, men vore det bättre om man var en helt grå person som inte tyckte att någonting var kul eller intressant? Eller ännu värre en som bara intresserar sig för fotboll - den riktigt hjärndöda homo zombiensis.
__________________
Om det vore ett piller skulle jag äta det.

30-års journalen
Langster är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-11-05, 18:29   #4
r3mpuh
avatartext
 
r3mpuhs avatar
 
Reg.datum: Apr 2008
Ort: Aspergerland
Inlägg: 1 050
Citat:
Ursprungligen postat av Blomkål Visa inlägg
Jag stängde boken helt och hållet för att jag insåg att det inte passar någon vuxen mans image men fick sedan ett infall och köpte nyligen en bensindriven för flera tusen.
Hur coolt som helst!

__________________
Citat:
Ursprungligen postat av mini Visa inlägg
r3mpuh , var det inte du som låg med typ fyra tjejer på en helg? En av dem som blivit sur kanske?
You can do it maybe! ~
r3mpuh:s Träningsjournal ~ Marklyft: 200 kg
Citat:
Ursprungligen postat av Trance Visa inlägg
Du verkar vara en person som skulle kunna koka någons katt som kärleksförklaring och sedan inte förstå deras arga reaktion.
r3mpuh är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-11-05, 18:35   #5
Köttis
Registered User
 
Reg.datum: Oct 2009
Inlägg: 612
r3mpuh tycker det är coolt. Det borde vara svar nog på din fråga.

Skämt åsido, jag tror få vuxna personer bryr sig nämnvärt. Töntigare att oroa sig över vad någon ska tycka om ens intresse isåfall.

Sent from my ASUS_I006D using Tapatalk
Köttis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-11-05, 18:39   #6
Lafayette
Jag har frågat två år i rad, jag ger upp.
 
Lafayettes avatar
 
Reg.datum: Oct 2018
Inlägg: 519
Allt är acceptabelt förutom att vara en brony.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Livet är upp och ner, som en knäböj.
Lafayette är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-11-05, 18:49   #7
Langster
Ninja
 
Langsters avatar
 
Reg.datum: Apr 2001
Ort: Enköping
Inlägg: 5 298
Citat:
Ursprungligen postat av Lafayette Visa inlägg
Allt är acceptabelt förutom att vara en brony.
Jag hade tänkt nämna att vara en furrie, det är inte ett acceptabelt beteende.

Brony, ja man kan väl lika väl tycka att my little pony är kul och samla på sådana dockor som att man kan kolla på typ sailor moon och annan anime och samla på sådana dockor... troligen mer creepy att kolla på pantieflashande skolflickor...
__________________
Om det vore ett piller skulle jag äta det.

30-års journalen
Langster är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-11-05, 18:49   #8
Ett Orm
Silver lifter
 
Ett Orms avatar
 
Reg.datum: Jun 2011
Ort: Mitt i Sverige, lite åt sidan..
Inlägg: 2 620
Allt som görs bra är coolt.
__________________
ᕦ( ˘ᴗ˘ )ᕤ
Ett Orm är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-11-05, 19:08   #9
delta_mats
Illrar pillrar
 
delta_matss avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Skogen
Inlägg: 5 089
Tjaaa. Jag håller själv på med discgolf vilket nog faller under töntighetshobbys. Jag inte bara spelar på en halvseriös nivå, jag är medlem i flera FB-grupper som köper och säljer discar. Jag samlar också till viss del på lite mer ovanliga/exklusiva discar. Samt har nördat ner mig i att färga dem vilket kräver särskilda tekniker beroende på vad man vill uppnå.

Det är okej att ha en eller flera töntiga hobbys, tror man mår bra av det!
__________________
NO FEAT IS BEYOND MY REACH, I WILL WRITE MY OWN DESTINY.

Cardio Freak With Science
En Svensk Klassiker 2019/2020
PB: Böj 185 kg. Bänk 137,5 kg. Mark 235 kg.
delta_mats är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-11-05, 20:32   #10
yia
Registered User
 
Reg.datum: Apr 2015
Inlägg: 66
Citat:
Ursprungligen postat av Blomkål Visa inlägg
Kan ni inte bara berätta vad ni tycker om en vuxen person som gillar radiobilar? Hur tror ni att era flickvänner eller polare skulle reagera om ni sa att ni har köpt en?
Radiobilar skulle jag säga är en 8 av 10 på töntskalan. Lite under Magic the gathering, fågelskådande och strumpor i sandaler, men ovanför frimärkssamlare och datorentusiaster.

Mer allvarligt talat så skulle jag säga att det är 10 gånger värre att du är så orolig över andra människors åsikter.
yia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-11-05, 20:38   #11
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 234
Det blir nördigt på allvar om du bygger dig en radiostyrd robotwars- robot.
__________________
Oleg. pseudointellektuell
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-11-05, 21:02   #12
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Jag har alltid tyckt att mitt hönsintresse är det töntigaste som finns. Känns som att det bara är okej att gilla om man är en gammal gumma. Om det hade handlat om en annan fågel åtminstone. Papegojor hade varit mycket bättre.

Men till min stora förvåning är jag aldrig någonsin med om att någon annan människa, allra minst snygga tjejer, tycker att det är det minsta töntigt.

Ett annat exmpel: för några år sedan hade jag en intensiv men kortvarig kärleksaffär med Lego, något som bara känns okej för barn. Även där förväntade jag mig byfånestämpel. Men icke. Ingen person av något kön hade något emot det. (Lego-exemplet är extra relevant eftersom vi hade en diskussion på Kolo för ett tag sedan där några felinformerade själar hävdade att Lego skulle skrämma bort kvinnor).

Jag kan göra en lista över saker med mig som skrämt bort kvinnor... Men hobbyer finns inte på den.

Så enligt min undersökning med n=2 så finns det ingen hobby som gör dig mindre populär hos damerna. Du är dessutom extremt manlig i övrigt, så det blir en skön kontrast om du har en ”töntig” hobby.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-11-05, 21:29   #13
Agitator
Den rättmätige
 
Agitators avatar
 
Reg.datum: Mar 2014
Inlägg: 1 791
Dom grabbarna har hur kul som helst. RC är skoj. Gör det du tycker är kul i livet och ignorera vad andra tycker om dig och din hobby.







Pinsamt hur man kan bygga så dåligt på den här nivån.

__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Att träna utan steroider är som att vattna gräsmattan när det regnar. Slöseri med tid.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Det är aldrig för tidigt för första kuren.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Va, kreatin? Är det kreatin vi har pratat om?
Agitator är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-11-05, 21:49   #14
Agitator
Den rättmätige
 
Agitators avatar
 
Reg.datum: Mar 2014
Inlägg: 1 791








__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Att träna utan steroider är som att vattna gräsmattan när det regnar. Slöseri med tid.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Det är aldrig för tidigt för första kuren.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Va, kreatin? Är det kreatin vi har pratat om?
Agitator är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-11-06, 08:42   #15
shut teh face
Mother love bone
 
shut teh faces avatar
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 1 709
Det är ascoolt. Det finns i princip inga töntiga intressen längre.
Alla vill vara som grabbarna i Big Bang Theory
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av lectris Visa inlägg
Är shut teh face knäpp som klagar över att en tjej skickar porr?
shut teh face är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:53.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)