Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2017-08-29, 02:07   #1
MaxTheMarketer
Banned User
 
Reg.datum: Nov 2013
Ort: Sverige
Inlägg: 501
Question Vilket land ska man dra till om Sverige skiter sig?

Inte för att jag tror att det kommer inträffa precis detta år eller direkt efter om SD förlorar valet (dessutom är jag ypperligt intresserad över vad SD praktiskt talat kan utföra) 2018, men; vilket land bör man flytta till om Sverige skiter sig?

OBS: visst kunde jag ha skrivit på flashback, men det känns tyvärr som en liten för dyster plats, även om det kan dyka upp guldtrådar där någon gång per år. Här känns det som att folk som åtminstone tränar och har fått i sig tillräckligt med syre för att tänka och kunna formulera sig mycket bättre.

"Sverige skiter sig" definierar jag som att det blir så många fler män här att andelen tjejer kontra killar blir så dålig, samt påverkan av sociala medier som gör att till och med överviktiga tjejer tror att dem ska behandlas som "10or", att man omöjligt kan skaffa en flickvän som man kan gifta och bosätta sig med i Sverige.

"Sverige skiter sig" definierar jag också som att risken för överfall, rån, våldtäkter, och andra brott, ökar med flera procentenheter efter några år nu (även om SD vinner valet, för i sådana fall så hjälpte dem inte något).

Nu vill jag understryka att jag ÄR en person som faktiskt bor i ett invandrarområde i norra Sverige med 1,5 km till stadens centrum. Majoriteten i denna "förort" är invandrare sedan flera år tillbaka (ej flyktingar) och många av dem lever på bidrag. Jag har aldrig blivit överfallen (har varit ute många helger i rad på krogen och gått eller cyklat hem alkoholpåverkad och vurpat så klart några ggr).

Samtidigt så läser jag varannan helg om mord, våldtäkter, rån och liknande brott i staden eller närliggande orter (som ligger knappt 1-2 mil ifrån staden) och ändå har jag aldrig varit i närheten av dessa när dem inträffat? Däremot inträffade ett dåd där det var en ung 18-årig kille med utländsk bakgrund som dräpte en kvinna och sedan "turned himself in" hos polisen och fick ta kölapp, LOL. Detta inträffade 900 m ifrån min dörrport.

Så....

Vart i Europa eller i världen kan man tänkas bo om man vill kunna driva eget företag (arbeta hemifrån med dator å övrig elektronisk utrustning) och hitta en kvinna som är FEMININ? (ej hjärntvättad badoo:are som är self-entitled och som fått för sig att hon måste hata män för att komma nånvart i världen)

Jag känner en snubbe som är medborgare i USA men jag är extremt osäker på USA med tanke på att du t.ex. i Texas kan köpa hagelgevär utan någon licens ("don't worry about it", sa en säljare inne i en vanlig mataffär till en släkting åt mig som var där för några år sen) och det verkar finnas fler vapen i USA än invånare. Nu är jag en vit man så kmr troligen inte att skjutas ihjäl av polisen dock.

Mina kriterier är att: 1) man ska kunna hitta FEMININA tjejer/kvinnor som inte känner sig kränkta över att ha en mer "feminin" roll även om dem jobbar, 2) svårt att komma åt vapen, 3) minimal invandring & flyktingar.

JAG VET!!!!!!!!! Ironin i hela tråden ÄR att det är JAG då som blir "invandraren"och "flyktingen". Det är därför jag ska försöka lämna landet utan att få en PTSD eller annat men som jag riskerar ta med till det andra landet som vore skäl till att aldrig släppa in mig där.

Och visst, med tanke på när tråden skrevs så går det självfallet att erkänna att jag kollat några för många "arg blatte talar ut"-videos, däremot läser jag aldrig på Propagrandabladet (AF), Propagandapressen (Expressen), friatider, nyatider, modernatider(?), flashback-trådar eller liknande. Jag upplever att det är bara två sidor som visas upp i Sverige numera som vänstern å högern och att båda är "galningar" från motsatta hålls uttalanden. Själv är jag mer i mitten (varav varför jag vill starta ett eget politiskt parti men folk verkar inte vilja vara engagerade; hellre spendera 4 timmar på att hitta bästa donken med mat man bajsar ut på en timme medan det spenderas 4 minuter på att välja ett parti man ska leva med i 4 år minst), men det verkar vara en extremt sällsynt egenskap som medmänniska i dagens moderna tider (self-entilted fucking bastard jag är som säger så).

Visst har jag huvudet en del i sanden, men källorna som visas (från arga blatte) är ändå statliga som visar på ökade siffror i vissa brott å att det blir "sämre" i Sverige på vissa sätt och vis (dock inte ännu helt nationellt i exakt alla orter) och alltså skulle de statliga källorna ha kunnat blivit politiskt påverkade och alltså gett oss en snedvriden bild på verkligheten, men det har ej gjorts? (än)

Så... vilket land rekommenderar ni enligt mina 3 kriterier? Australien har ju tyvärr oxå "feminiserats" om jag förstått rätt T_T tack för att du palla läsa denna uppsats.

Senast redigerad av MaxTheMarketer den 2017-08-29 klockan 02:10.
MaxTheMarketer är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-29, 02:57   #2
The_RobRoy
Living the good life
 
The_RobRoys avatar
 
Reg.datum: Jul 2004
Ort: Hongkong
Inlägg: 1 787
Är du välutbildad, välkommen till Asien, föreslår Japan/Hongkong/Singapore, tre fantastiska platser.

Klimatmässigt Japan som Sverige, Hongkong mestadels varmt, men svalare på vintern, Singapore alltid varmt.

Språkmässigt Japan du bör lära dig språket, Hongkong så funkar engelska, Singapore de är bättre på engelska än dig.

Är du lågutbildad, flytta till svensktalande delar av Finland.
__________________
Iron addict for life
The_RobRoy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-29, 03:01   #3
PsykopatVegan
Banned User
 
Reg.datum: Aug 2017
Inlägg: 36
Sverige kommer skita sig!

Själv drömmerman om Australien och Nya Zeeland. Australien har då ingen öppen dörr för kamelryttare och annat löst folk. Dessutom ligger båda länderna på tryggt avstånd mellan de värsta zonerna att befinna sig när kärnvapnen börjar triggas. #triggered

Men även om klimat och annat kanske är perfekt i dessa länder har man ju ties with Sweden. Men sådant får man väl arbeta bort och man kan väl knyta nya.
Sen är det ju tyvärr så att egentligen ska du flytta så snart du kan för när det väl brakar då kommer alla fly och du är bara en i mängden.

Men skaffa inte barn så kommer det vara mycket enklare med ombytet.
PsykopatVegan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-29, 03:04   #4
Leeee
Bacon
 
Leeees avatar
 
Reg.datum: Jun 2017
Inlägg: 26
Citat:
Ursprungligen postat av PsykopatVegan Visa inlägg
Sverige kommer skita sig!

Själv drömmerman om Australien och Nya Zeeland. Australien har då ingen öppen dörr för kamelryttare och annat löst folk. Dessutom ligger båda länderna på tryggt avstånd mellan de värsta zonerna att befinna sig när kärnvapnen börjar triggas. #triggered

Men även om klimat och annat kanske är perfekt i dessa länder har man ju ties with Sweden. Men sådant får man väl arbeta bort och man kan väl knyta nya.
Sen är det ju tyvärr så att egentligen ska du flytta så snart du kan för när det väl brakar då kommer alla fly och du är bara en i mängden.

Men skaffa inte barn så kommer det vara mycket enklare med ombytet.
Ledsen att säga men Australien är inte bättre än sverige inom det området tyvärr
Leeee är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-29, 03:52   #5
Klein
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 696
Om du vill få tag i en fysiskt attraktiv kvinna med gott rykte som kan och vill laga mat, städa, diska, tvätta, och ta hand om barn så måste du nog resa tillbaka i tiden.
Klein är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-29, 04:26   #6
Starke75an
Mulkku of Sweden
 
Starke75ans avatar
 
Reg.datum: Jan 2015
Ort: I en by på landet
Inlägg: 882
Monaco eller Sibirien.
Starke75an är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-29, 05:34   #7
shut teh face
Mother love bone
 
shut teh faces avatar
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 1 709
Jag hade satsat på canada
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av lectris Visa inlägg
Är shut teh face knäpp som klagar över att en tjej skickar porr?
shut teh face är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-29, 06:00   #8
Snubben
är en liten legend.
 
Snubbens avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Ort: Stockholm
Inlägg: 3 125
Jag hade satsat på Sverige.
__________________
Mvh Snubben - Lyfta vikter + Löpning = #curl4lajf

Citat:
Ursprungligen postat av TomasB Visa inlägg
Yes! Ser ut som rena rama fett-boven. Tror det där är orsaken till södra USA's fettma-epedemi också. Jävla tallriksmodell!
Snubben är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-29, 06:04   #9
Vinter
Lagom
 
Vinters avatar
 
Reg.datum: Sep 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 677
Du får ta och flytta till Estland.
Vinter är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-29, 06:17   #10
Petoria
Sponsored by Soros
 
Petorias avatar
 
Reg.datum: Jul 2009
Ort: Köpenhamn
Inlägg: 1 981
"Varför stannar inte flyktingar i Syrien och slåss för sitt land???"

/Sverigevänner

Jag antar att du inte är högutbildad eller har 5+ års erfarenhet inom ett välbetalt yrke så du är ganska begränsad till EU
Petoria är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-29, 06:19   #11
Grahn
Registered User
 
Grahns avatar
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: Vault 13
Inlägg: 11 123
Island?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Utöver det bör du endast gå värdigt men bestämt.
Grahn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-29, 06:21   #12
Vinter
Lagom
 
Vinters avatar
 
Reg.datum: Sep 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 677
Citat:
Ursprungligen postat av Petoria Visa inlägg
"Varför stannar inte flyktingar i Syrien och slåss för sitt land???"

/Sverigevänner

Jag antar att du inte är högutbildad eller har 5+ års erfarenhet inom ett välbetalt yrke så du är ganska begränsad till EU
Man är till och med begränsad till de språk man behärskar inom EU. I övriga världen får man slåss om jobben med Indier och Kineser som både talar bättre engelska och har bättre utbildning
Vinter är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-29, 06:43   #13
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor
 
King Grubs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 78 268
Citat:
Ursprungligen postat av Grahn Visa inlägg
Island?
Island ser väldigt trevligt ut. Skönt klimat också.
__________________


Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-29, 06:46   #14
Grahn
Registered User
 
Grahns avatar
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: Vault 13
Inlägg: 11 123
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Island ser väldigt trevligt ut. Skönt klimat också.
Kunde väl vara lite varmare iofs
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Utöver det bör du endast gå värdigt men bestämt.
Grahn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-08-29, 07:07   #15
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av The_RobRoy Visa inlägg
Är du välutbildad, välkommen till Asien, föreslår Japan/Hongkong/Singapore, tre fantastiska platser.

Klimatmässigt Japan som Sverige, Hongkong mestadels varmt, men svalare på vintern, Singapore alltid varmt.

Språkmässigt Japan du bör lära dig språket, Hongkong så funkar engelska, Singapore de är bättre på engelska än dig.

Är du lågutbildad, flytta till svensktalande delar av Finland.
Jag älskade Hongkong när jag var på besök. Mest var det faktiskt pga den positiva rasismen. Jag blev mottagen ungefär som Brad Pitt, bara för att jag är vit. Sen verkade där vara väldigt laglydigt, rent och snyggt. Fin natur och gött klimat.

Observera att samma sak inte alls gällde för "mainland China" när jag var där.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:53.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)