Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Kosttillskott

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2018-01-09, 11:54   #3526
vicarious
Proteinbarskonnässör
 
vicariouss avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 15 775
Det där kallas ju pulvervana Finkorniga pulver väger mer per dl eftersom det ryms mer. Mer luftiga pulver med större korn väger lite mindre.

Leaders och Top Formula är exempel på finkorniga, tunga pulver. SN och Body Science är lite luftigare och lättare. Största nackdelen med finkorniga pulver tycker jag är att dom oftast dammar väldigt mycket.
__________________
Citat:
I'll see you in another life, brother.
vicarious är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-09, 17:44   #3527
Kaukasuskokosnöt
Vevar med spett
 
Kaukasuskokosnöts avatar
 
Reg.datum: Jul 2016
Ort: Göteborg
Inlägg: 525
Citat:
Ursprungligen postat av Kaukasuskokosnöt Visa inlägg
Haha! Ibland får jag en kick av att saker är äckliga, PWO bland annat ska inte vara gott. Får se vad jag tycker, återkommer med recension.
Angående vasslet,

Star Nurtirion - Whey 80 Red (Candy) 2,5/5:
Smakar kemiskt som vicarious skrev, men fortfarande inte fruktansvärt enligt mina smaklökar. Drickbart absolut! Påminner helt klart om någon godis (röd) , kan dock inte komma på vilken. Ska dricka ett par ggr till för att se om jag kommer på vilken.
__________________
Min journal 🏋🏻
Totalen: 555 kg. Bänk: 135 kg. Böj: 190 kg. Mark: 230 kg.
Löpning: 10k 43:00, 5k 20:49.
"När man vill äta en Wasa Husman rätt upp och ner vet man att man är hungrig!" 🤓 - J.Gudiol
Kaukasuskokosnöt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-10, 17:49   #3528
Bulkperiod
Registered User
 
Bulkperiods avatar
 
Reg.datum: Nov 2013
Inlägg: 216
PureSwe whey (choklad, jordgubb och vanilj) för 99kr/kg hos mmsports. Möjligtvis fungerar det att kombinera med rabattkoden extra15 också om man inte har studentrabatt redan.
Bulkperiod är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-10, 19:01   #3529
sailorman
Registered User
 
sailormans avatar
 
Reg.datum: Oct 2011
Inlägg: 86
Citat:
Ursprungligen postat av Rahf Visa inlägg
Tror flesta vassleprotein är rätt vattniga om du doserar rätt. Både Tyngre och PureSwe har den konsistens du söker.
Tyngre fungerade fint! Tack och bock!
sailorman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-10, 19:43   #3530
KT81
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2017
Inlägg: 149
Citat:
Ursprungligen postat av Bulkperiod Visa inlägg
PureSwe whey (choklad, jordgubb och vanilj) för 99kr/kg hos mmsports. Möjligtvis fungerar det att kombinera med rabattkoden extra15 också om man inte har studentrabatt redan.
Sjukt tråkiga smaker. Lite kul att GG och mmsports typ måste ligga på luren för varje rea och kampanj och koordinera för det slår aldrig fel har den ena så kommer det nästan exakt liknande hos den andra.
KT81 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-10, 22:15   #3531
vicarious
Proteinbarskonnässör
 
vicariouss avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 15 775
Citat:
Ursprungligen postat av Bulkperiod Visa inlägg
PureSwe whey (choklad, jordgubb och vanilj) för 99kr/kg hos mmsports. Möjligtvis fungerar det att kombinera med rabattkoden extra15 också om man inte har studentrabatt redan.
Det funkar.
__________________
Citat:
I'll see you in another life, brother.
vicarious är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-11, 23:58   #3532
frys
Registered User
 
fryss avatar
 
Reg.datum: Jul 2011
Inlägg: 1 852
Köpt lite påsar av topformula som jag kommer testa.

Chokladboll 1/5

Känner smaken men verkar vara väldigt svårblandat. Trodde först det kanske var kokos inuti den men tror inte det xD

den blir för tjock på något sätt(körde 2dl med 6 dl mjölk) lite svårt att dricka klart. Får se ifall det går att få ner den enklare med vatten. kommer inte köpa den igen xD
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av HopplösDeff Visa inlägg
ska man behöva suga *** för lite vägledning här ?
frys är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-12, 08:00   #3533
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 711
Citat:
Ursprungligen postat av frys Visa inlägg
Känner smaken men verkar vara väldigt svårblandat. Trodde först det kanske var kokos inuti den men tror inte det xD
Topformula är enligt mig ett av dom pulver som blandar sig absolut bäst. Plus att det blir lite tjockare än andra, vilket jag gillar.

Det är äkta kokosflingor i smaken chokladboll, det är inte oblandade bitar pulver
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.
StarkaUlf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-12, 09:39   #3534
MrMuggelSnuggel
EXPERT USER
 
MrMuggelSnuggels avatar
 
Reg.datum: May 2010
Inlägg: 322
Citat:
Ursprungligen postat av frys Visa inlägg
Köpt lite påsar av topformula som jag kommer testa.

Chokladboll 1/5

Känner smaken men verkar vara väldigt svårblandat. Trodde först det kanske var kokos inuti den men tror inte det xD

den blir för tjock på något sätt(körde 2dl med 6 dl mjölk) lite svårt att dricka klart. Får se ifall det går att få ner den enklare med vatten. kommer inte köpa den igen xD
Se till att du använder ett deciliter-mått och inte skopan som följer med deras förpackning. Det var någon som påpekade att det är närmare 40-50 g protein vilket innebär att du behöver mer vätska för att det inte ska bli för tjockt.

Du kan alltid pröva att använda mer vätska bara.

I vilket fall som helst är chokladboll deras sämsta smak.
MrMuggelSnuggel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-12, 12:08   #3535
frys
Registered User
 
fryss avatar
 
Reg.datum: Jul 2011
Inlägg: 1 852
kastar alltid skopan och använder vanligt dl-mått. Min shaker rymmer max 6-7dl så att använda mer vätska blir svårt :p

Är så van att samma mängd 2dl + 5-6 dl vätska från både gymgg & myprotein funkar.

Drickar chokladboll med vatten nu och då höjs betyget till 2-2.5/5 så nu slipper jag iaf kasta påsen.

Ska testa kanelbulle med mjölk ikväll
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av HopplösDeff Visa inlägg
ska man behöva suga *** för lite vägledning här ?
frys är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-12, 14:51   #3536
Maximal
Finns det något att äta?
 
Reg.datum: Jan 2013
Inlägg: 429
Citat:
Ursprungligen postat av frys Visa inlägg
Köpt lite påsar av topformula som jag kommer testa.

Chokladboll 1/5

Känner smaken men verkar vara väldigt svårblandat. Trodde först det kanske var kokos inuti den men tror inte det xD

den blir för tjock på något sätt(körde 2dl med 6 dl mjölk) lite svårt att dricka klart. Får se ifall det går att få ner den enklare med vatten. kommer inte köpa den igen xD
Oj du ger den alltså bottenbetyg?? Har kört deras vassle i något år nu, handlar alltid på mig större mängd när de kör 3 för 2 eller något.

Chokladboll smakar lite olika varje gång av någon anledning, men det smakar mest vanlig choklad med bitar av kokos i. Vilket jag tycker är nice!

Den med mest smak är väl double rich chocolate eller chocolate peanut. Kanelbulle smakar helt ok, men vet inte om jag skulle kunna gissa på at det var kanelbulle om jag inte visste det innan. Lämpar sig jävligt bra i gröt eller kvarg dock!!



Deras kasein är också bra, double chocolate med lite sötning i vispad till fluff och in i frysen en stund blir jävligt god. Salted caramel är lite besvikelse dock då det inte smakar så mycket direkt.
Maximal är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-12, 14:58   #3537
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 711
Citat:
Ursprungligen postat av Maximal Visa inlägg



Deras kasein är också bra, double chocolate med lite sötning i vispad till fluff och in i frysen en stund blir jävligt god. Salted caramel är lite besvikelse dock då det inte smakar så mycket direkt.
Har precis testat dessa två. Double Chocolate tycker jag smakar lite likt chokladtryffel som brukar finnas i praliner. Helt klart bra för det priset och mycket bra konsistens+lättblandat.

Salted Caramel smakar lite likt kolasnören tycker jag. Godkänd, ska dock testa tillsätta lite salt själv nästa gång.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.
StarkaUlf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-12, 18:46   #3538
Skrollovicz
Registered User
 
Skrolloviczs avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 1 045
Peach Tea var inte dum, ett av de bättre koncentraten från MP.
Skrollovicz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-14, 18:18   #3539
emoris
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2017
Inlägg: 25
Jag absolut älskar MMsports Salted caramel.
Någon som känner till andra märken i samma smak/något ditåt?
emoris är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-14, 19:52   #3540
Ozziking
Registered User
 
Ozzikings avatar
 
Reg.datum: Jul 2013
Ort: Visby, gotland
Inlägg: 11 673
Citat:
Ursprungligen postat av emoris Visa inlägg
Jag absolut älskar MMsports Salted caramel.
Någon som känner till andra märken i samma smak/något ditåt?


Alltså MP apelsin-choklad var fan över förväntan. Nästan romerska-bågar. Helt sjukt god.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Bara den som inte tränar hårt som tycker att kolhydrater är överskattade. Den som gör det tycker att dom är uppskattade.
Ozziking lyfter och tränar på

/Mark-185/Bänk-100/Böj-160/Ryck-86/Stöt-116/
Ozziking är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:43.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)