Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2018-03-20, 17:28   #31
DerImperator
Registered User
 
DerImperators avatar
 
Reg.datum: Dec 2015
Ort: Norrut
Inlägg: 471
Citat:
Ursprungligen postat av shut teh face Visa inlägg
När motivationen är hög bygger man vanor som man sedan gör oavsett
this

ingen planering är att planera för misslyckande.

Sen som Karin Boye en gång skrev, det är just vägen man måste hitta ro och nöje i. Att alltid vara i rörelse och hopp om att det kommer bli bättre i framtiden, att man kommer ha det bättre, må bättre, ha mer tid, mer pengar etc. Gäller bara att hålla sig i rörelse
__________________
JOURNAL
DerImperator är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-20, 17:45   #32
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 231
Jag är varken motiverad eller disciplinerad. Det jag måste göra gör jag, inte ett dyft utöver. Det gäller inte träning, för det är kul, jag älskar det så jag behöver egentligen varken motivation eller disciplin.
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-20, 18:06   #33
chadd
Registered User
 
chadds avatar
 
Reg.datum: Aug 2016
Inlägg: 123
Motiveras av att min insats bygger ett bättre samhälle och framtid för Folket. Att liberalt tänk där man jobbar för att främja sig själv främst är innegrejen är ledsamt.
chadd är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-20, 18:13   #34
micke81
något kärvare
 
Reg.datum: Sep 2007
Ort: sumpan
Inlägg: 1 634
Väljer att citera den store nationalhjälten :
"Det är som inte lönt att förklara för den som ändå inte begriper"
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Inget som inte är dopningsklassat eller läkemedelsklassat är mer anabolt än mjölk.
micke81 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-20, 18:15   #35
Angel
Ge mig nått fint nu!
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 5 239
Jag älskar mitt jobb!


Om jag ska motivera mig för att träna när jag inte vill så brukar jag tänka på att ligga med någon. Gärna någon lång med bra rumpa.
Angel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-20, 18:27   #36
Bärsärk
 
Reg.datum: Apr 2015
Inlägg: 1 171
Citat:
Ursprungligen postat av Angel Visa inlägg
Jag älskar mitt jobb!


Om jag ska motivera mig för att träna när jag inte vill så brukar jag tänka på att ligga med någon. Gärna någon lång med bra rumpa.

Bärsärk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-21, 07:31   #37
Raschmus
Registered User
 
Raschmuss avatar
 
Reg.datum: Dec 2007
Ort: Västkusten
Inlägg: 6 172
Att ha hög sparkvot på börsen via autogiro är motiverande, även om man (läs: jag) är jäkligt långt från att bli ekonomiskt oberoende så vet man att man har en plan som man följer och att det finns ett slut på eländet bortom horisonten.
__________________
Journalen

Citat:
Ursprungligen postat av ryss Visa inlägg
Om jag ser en snigg tjejen moste jag ge till henne stor knull hehehe :P
Citat:
Ursprungligen postat av hibbe Visa inlägg
Bara jag bygger muskler o ser kriminell ut är det chill
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bland kycklingar är det lätt att vara tupp.
Raschmus är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-21, 08:06   #38
Alexton
Registered User
 
Alextons avatar
 
Reg.datum: Oct 2006
Ort: Frankrike
Inlägg: 524
Ja du, skiter jag i att gå till jobbet så väntar prick i registret och potentiellt militärfängelse, rätt bra för motivationen

Annars är det väl bara att hoppas att du har drillar dig själv tillräckligt när det var lätta tider att det fungerar i de svåra.
__________________
“If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality.”

/ Desmond Tutu
Alexton är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-21, 13:20   #39
baktung
cool bispes kung
 
baktungs avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 271
Citat:
Ursprungligen postat av Fordon Visa inlägg
Skitnack. Då hade jag troligtvis inte haft någon som helst disciplin när jag vaknade upp ur respiratorn i höstas med ett orörligt ben, efter att ha fått höften krossad och nerver i ryggen kapade och en läkare som sagt att jag säkert kan gå igen om 3 år eller så. Min motivation var i botten i ett bottenlöst hål.
Jag kämpade för att inte bli deprimerad och ändå så tränade jag flera gånger om dagen och har gjort så sedan dess. Sådan rehabträning är värre än något böjpass du kan hitta på.

Du vet inte vad du pratar om.
Jag får det antagligen att låta okänsligt nu, men det du visade prov på var ren och skär överlevnadsinstinkt. Alla som hade kunnat finna bara något värt att leva för hade gjort vad som krävts för att rehabilitera sig från ditt läge. Du hade inget annat val. Du stred för att återfå ditt eget liv och det är en markant skillnad mot att vara disciplinerad med t.ex. ett arbete, eller med att författa ett par timmar om dagen på en roman trots att man avskyr att skriva.

Ett böjpass är en njutning så där håller jag med dig. Jag är övertygad om att ingen hade velat gå igenom din rehab, men jag är lika säker på att lika många hade gjort det lika framgångsrikt som du, och det hade ingenting med disciplin att göra.
__________________
Om: Försöker styrkebygga och bli bra på knäböj. 176 cm, född 87.
Pers: Knäböj: 185 kg Hantelpreachercurl: 30 kg Benspark: hela magasinet
So Journalistic
baktung är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-28, 15:35   #40
xarizma
Registered User
 
xarizmas avatar
 
Reg.datum: Oct 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 304
Intressant med alla svar.. Bumpar gärna
xarizma är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-29, 07:10   #41
Läskeblask
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2015
Inlägg: 537
Jag tänker på ölen jag får dricka på fredag. Man måste ha små morötter på vägen helt enkelt och allt kostar ju pengar.
Angående t.ex tränandet så citerar jag texten som står på gymnets vägg: Att inte vara det du vill borde vara tillräckligt motiverande
Läskeblask är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-04-24, 21:29   #42
xarizma
Registered User
 
xarizmas avatar
 
Reg.datum: Oct 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 304
Bump.
xarizma är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-04-24, 21:39   #43
r3mpuh
avatartext
 
r3mpuhs avatar
 
Reg.datum: Apr 2008
Ort: Aspergerland
Inlägg: 1 050
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Går det ens? Man måste väl visa att man sökt x antal arbeten per vecka för att få bidrag?
Inte vad jag vet. Jag har lyft bidrag under en begränsad period som jag sedan betalade tillbaka ett halvår senare.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av mini Visa inlägg
r3mpuh , var det inte du som låg med typ fyra tjejer på en helg? En av dem som blivit sur kanske?
You can do it maybe! ~
r3mpuh:s Träningsjournal ~ Marklyft: 200 kg
Citat:
Ursprungligen postat av Trance Visa inlägg
Du verkar vara en person som skulle kunna koka någons katt som kärleksförklaring och sedan inte förstå deras arga reaktion.
r3mpuh är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-04-25, 10:21   #44
xan
Registered User
 
xans avatar
 
Reg.datum: Feb 2017
Inlägg: 894
Ångesten för vad som händer om man inte gör det man ska räcker som bränsle i de flesta fall.

Planering är också viktig. Motivationen försvinner helt när man skjuter upp saker och sedan tvingas stressa igenom massa skit på en gång. Då börjar man associera det med lidande vilket gör att hjärnan bara vill stänga av nästa gång. Men detta gäller kanske inte vanliga 9/5-jobb, utan studier osv.

När det gäller viljan att inte bara överleva men också bli framgångsrik och leva livet till fullo så har jag aldrig kunnat "hitta" den motivationen, den har hittat mig.
xan är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:43.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)