Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träning - Vikter & Kondition

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2018-05-15, 02:10   #1
Mertesacker
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2014
Inlägg: 12
Befinner mig i en olustig sits

Har tränat i cirka tre år, tyvärr har jag under den tiden varit en periodare av rang. Nu har det gått ungefär fem månader sedan senaste passet och jag har tappat en hel del i vikt. Från 90 kilo till ca 83, livsstilen har under denna period varit bedrövlig. Dålig kost och en hel del alkohol.

Detta har som ni kanske redan listat ut lett till ungefär samma fettprocent med en betydligt klenare kropp. Nu har jag tröttnat ordentligt och bestämt mig för att komma loss igen. Problemet är att jag inte vet vilken väg jag ska ta, vill inte nödvändigtvis bulka upp mig igen samtidigt som jag alltid haft tanken att det är "värdelöst" att träna på kaloribalans. En deff hade varit ett givet alternativ om jag inte redan vore rätt tunn.

Känner helt enkelt att jag är osäker på hur jag ska lägga upp träning och mat framöver och undrar hur ni andra hade gjort i samma sits.

Lite stats, vet inte om det är relevant men det kanske kan ge någon sorts bild av vart jag befinner mig träningsmässigt. Har alltid tränat mest för utseendets skull men att testa sina max är kul ibland.

Mark: 190
Böj: 155
Bänk: 105

Alla tre från en kroppsvikt på runt 90. Är 188 lång 27 år gammal och väger i nuläget 83 kilo.
Mertesacker är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-15, 07:20   #2
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 829
Jag skulle ha tränat på kaloribalans alternativt ett svagt överskott. Du har nyligen haft musklerna och de lär återvända ganska så snabbt. Jag skulle inte ha lagt mig på någon sorts rejäl bulk och siktat på beach 2019 istället. Utseendet verkar viktigt för dig och då tycker jag att du ska ta viktuppgången lite långsammare. Jag skulle inte ha deffat. Det du kan hoppas uppnå den här sommaren är väl att förbättra hur dig ganska rejält från hur du ser ut idag, att nå formen du hade innan "förfallet" hinner du kanske inte.
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-15, 14:21   #3
vicarious
Proteinbarskonnässör
 
vicariouss avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 15 775
Trådtiteln var fake news, väntade mig något mycket mer spännande

Se till att komma igång med träningen, ät mycket protein och ät kring kaloribalans eller ett litet överskott.
__________________
Citat:
I'll see you in another life, brother.
vicarious är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-15, 20:31   #4
Walsoe
Registered User
 
Reg.datum: Nov 2011
Ort: Uppsala
Inlägg: 72
Börja bara träna och hitta det roliga eller är det bara resultaten som är kul?
Walsoe är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:52.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)