Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Stängt ämne
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2018-10-15, 17:38   #3676
bertbert
Coming from my Galaxy Nexus using Tapatalk
 
bertberts avatar
 
Reg.datum: May 2006
Ort: van Hell-sing
Inlägg: 9 375
Det där med flytande hus är givetvis bara dravel. Varför skulle man drunkna för att havet stiger 2 m på 100 år? Om det nu blir så...
__________________
Skäggträning
Citat:
Ursprungligen postat av Pony Visa inlägg
Bäen på Gerda med Bertbert. Rasande trevlig, kunnig och hjälpsam typ. Passa på innan han tröttnar på att ge bort tips gratis!
Citat:
Ursprungligen postat av EMNO Visa inlägg
Det var det Thåström sjöng om: Surabaya Berra varför är du så RAW...
bertbert är inte uppkopplad  
Gammal 2018-10-15, 17:40   #3677
Aryt
Banned User
 
Reg.datum: Aug 2011
Ort: Götet :)):
Inlägg: 380
Citat:
Ursprungligen postat av micke81 Visa inlägg
Lite sött att du väljer att svara med en bild och ett förminskande.
Med tanke på din posthistorik så kan du väl inte bli förvånad om du får hjälpsamma och förklarande inlägg när du skriver tokigheter.
Aryt är inte uppkopplad  
Gammal 2018-10-15, 17:49   #3678
micke81
något kärvare
 
Reg.datum: Sep 2007
Ort: sumpan
Inlägg: 1 634
Citat:
Ursprungligen postat av bertbert Visa inlägg
Det där med flytande hus är givetvis bara dravel. Varför skulle man drunkna för att havet stiger 2 m på 100 år? Om det nu blir så...
Har alltid varit en smula skeptisk till dom där siffrorna i största allmänhet,räcker liksom med att titta på en jordglob och att veta någonting om skillnaden på vatten och is i volym mätt för dom som inte förstår så flyter is,sen finns det många andra faktorer så som att diverse grundvattentäckter bör kunna fyllas upp och att folk kan flytta från de lägsta landområdena i samma takt som byggnaderna blir för dåliga av ålder.

Citat:
Ursprungligen postat av Aryt Visa inlägg
Med tanke på din posthistorik så kan du väl inte bli förvånad om du får hjälpsamma och förklarande inlägg när du skriver tokigheter.
Nämen gulliputtinutt så sött. Määää duurrråååååå
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Inget som inte är dopningsklassat eller läkemedelsklassat är mer anabolt än mjölk.

Senast redigerad av micke81 den 2018-10-15 klockan 17:52.
micke81 är inte uppkopplad  
Gammal 2018-10-16, 03:19   #3679
Hemi
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 2 304
Ja om det blir "Waterworld" om 100 år vet man väl inte.

Just nu så är områden som drabbas eller nya områden som inte drabbats förut, av översvämningar först och främst, vilket t ex hände förra året och folk dog, då vatten och siffrorna på internet där i underkant, folk dör fortfarande av sveterna av förra årets oväder. New Orleans och alla lägre områden däromkring ligger inte så bra.

Om siffror på vattennivåer så vet jag inte, har hört mindre ä'n sådär det låter extremt. Vatten expanderar av ökad temeratur och s'r medr'knat det 'r inte bara att is sm'lter. Att flodvatten och grundvatten 'ndras vet man, det blir stora svallvågor som små tsunamis runt vissa deltan n'r vatten rör sig in och ut. Sedan blir det effekter av enorma svallvågor av att värme pumpar upp vatten upåp och ned pga av trycket, utan att det ens blåser, rätt lustigt och kul att se på, båtturer fär st'ällas in. Det drä'nker områden likaså.

Senast redigerad av Hemi den 2018-10-16 klockan 03:20.
Hemi är inte uppkopplad  
Gammal 2018-10-16, 03:31   #3680
Hemi
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 2 304
Allt detta hñnder varje år men men man önskar att folk var mer skyddade, de kan inte flytta heller. Folk i ett land som USA kan väl rent geografiskt det men det men det är inte så troligt att de kommer att göra det. New Orleans tex komer nog att ligga kvar.
Hemi är inte uppkopplad  
Gammal 2018-10-16, 04:50   #3681
MaxTheMarketer
Banned User
 
Reg.datum: Nov 2013
Ort: Sverige
Inlägg: 501
Thumbs up

Käre klimatnekare. Om du är emot invandring så ska du veta att majoriteten av folket vid ekvatorn kommer att röra sig uppåt när det börjar bli för varmt att bo där nere. Vips så sitter Du med några fler miljoner människor som inte får plats.

Citat:
Ursprungligen postat av bertbert Visa inlägg
Att önska att andra ska drunkna med sina barn är så vidrigt att jag helt saknar ord. Jävla äckel.
Att sitta på makt och vägra gå över till förnyelsebar energi bara för att man är gammal och grå (som majoriteten av alla världens rikaste&mäktigaste människor är) och vägrar göra sitt för planeten är inte långt ifrån det jag sa.

De ser hellre HELA JORDEN BLI OBEBOELIG eftersom de kommer ju ändå att dö om 10-20 år så varför ska de bidra till samhället för? De har med andra ord inga problem med att se HELA JORDEN DRUNKNA + ALLA FATTIGA BARN.

Och du tycker att det är jag som är ett "jävla äckel"? Dra på trissor och skrapa dem.

Jag tycker att fler skall önska liknande mot alla KLIMATNEKARE. Synd tycker jag om alla som faktiskt vill göra skillnad men blir rövknullad av alla KLIMATNEKARE som ofattbart nog är självutnämnda klimatologer tack vare lite misinformation från ryska internettroll vars enda uppgift är att skapa den osämja som vi har just nu på forumet och varför flera trådar blir låsta stup i kvarten. Well played, KGB!

Därmed ber jag dig med allra största ödmjukhet och respekt att tänka om igen innan du tycker att jag är det "jävla äcklet" här i det stora hela som kan bli våra 20 sista "normala jordår".

Det är en skam och tydlig riktlinje från Kolo-forumet som hellre låser trådar om "kvinnohat" och "politik" än pseudovetenskapligt dravel som klimatnekarna kommer med. Trollen är minst lika irriterande här i klimatfrågan.

Den stora skillnaden? Om ett par decennier blir det kaos varje vecka i något land som ligger längs ekvatorn på grund av mer energi -> mer kraftfullare väder -> värre naturkatastrofer -> fler som flyttar -> ny flyktingkris.

Men visst, kalla mig ett "Jävla äckel", det är kommer ju verkligen att lösa det vetenskapligt etablerade, med 98% konsensus, problemet om sisådär 20 år!

Senast redigerad av MaxTheMarketer den 2018-10-16 klockan 04:52.
MaxTheMarketer är inte uppkopplad  
Gammal 2018-10-16, 05:00   #3682
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av MaxTheMarketer Visa inlägg
Käre klimatnekare. Om du är emot invandring så ska du veta att majoriteten av folket vid ekvatorn kommer att röra sig uppåt när det börjar bli för varmt att bo där nere. Vips så sitter Du med några fler miljoner människor som inte får plats.



Att sitta på makt och vägra gå över till förnyelsebar energi bara för att man är gammal och grå (som majoriteten av alla världens rikaste&mäktigaste människor är) och vägrar göra sitt för planeten är inte långt ifrån det jag sa.

De ser hellre HELA JORDEN BLI OBEBOELIG eftersom de kommer ju ändå att dö om 10-20 år så varför ska de bidra till samhället för? De har med andra ord inga problem med att se HELA JORDEN DRUNKNA + ALLA FATTIGA BARN.

Och du tycker att det är jag som är ett "jävla äckel"? Dra på trissor och skrapa dem.

Jag tycker att fler skall önska liknande mot alla KLIMATNEKARE. Synd tycker jag om alla som faktiskt vill göra skillnad men blir rövknullad av alla KLIMATNEKARE som ofattbart nog är självutnämnda klimatologer tack vare lite misinformation från ryska internettroll vars enda uppgift är att skapa den osämja som vi har just nu på forumet och varför flera trådar blir låsta stup i kvarten. Well played, KGB!

Därmed ber jag dig med allra största ödmjukhet och respekt att tänka om igen innan du tycker att jag är det "jävla äcklet" här i det stora hela som kan bli våra 20 sista "normala jordår".

Det är en skam och tydlig riktlinje från Kolo-forumet som hellre låser trådar om "kvinnohat" och "politik" än pseudovetenskapligt dravel som klimatnekarna kommer med. Trollen är minst lika irriterande här i klimatfrågan.

Den stora skillnaden? Om ett par decennier blir det kaos varje vecka i något land som ligger längs ekvatorn på grund av mer energi -> mer kraftfullare väder -> värre naturkatastrofer -> fler som flyttar -> ny flyktingkris.

Men visst, kalla mig ett "Jävla äckel", det är kommer ju verkligen att lösa det vetenskapligt etablerade, med 98% konsensus, problemet om sisådär 20 år!
Vem sade att kalla dig "jävla äckel" skulle lösa några problem?

Tror du själv att ditt beteende hjälper på något sätt? Att önska livet ur folk och deras familjer för att de inte håller med dig på ett internetforum är ett vidrigt beteende oberoende av vilken fråga ni är oense om.

Hälften av det du skrivit i detta inlägg ser helt osammanhängande ut, så varför ska man öht ta det du skriver på allvar?
svenbanan är inte uppkopplad  
Gammal 2018-10-16, 05:06   #3683
Hemi
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 2 304
Fast det är mest regn vid oväder, som kommer ganska frekvent som folk behäver sjydda sig mot. Inte så mycket vågor, för det mesta. Vågor slår sönder byggnader och båtar, krashar i sin tur ekomomi när ägare och företagare flyr i ställeet för att reda ut pröblemen efteråt. I kombo med regn och översvämningar, sjukdomar om det blir långvaright.
Hemi är inte uppkopplad  
Gammal 2018-10-16, 06:20   #3684
bertbert
Coming from my Galaxy Nexus using Tapatalk
 
bertberts avatar
 
Reg.datum: May 2006
Ort: van Hell-sing
Inlägg: 9 375
Citat:
Ursprungligen postat av MaxTheMarketer Visa inlägg
Käre klimatnekare. Om du är emot invandring så ska du veta att majoriteten av folket vid ekvatorn kommer att röra sig uppåt när det börjar bli för varmt att bo där nere. Vips så sitter Du med några fler miljoner människor som inte får plats.



Att sitta på makt och vägra gå över till förnyelsebar energi bara för att man är gammal och grå (som majoriteten av alla världens rikaste&mäktigaste människor är) och vägrar göra sitt för planeten är inte långt ifrån det jag sa.

De ser hellre HELA JORDEN BLI OBEBOELIG eftersom de kommer ju ändå att dö om 10-20 år så varför ska de bidra till samhället för? De har med andra ord inga problem med att se HELA JORDEN DRUNKNA + ALLA FATTIGA BARN.

Och du tycker att det är jag som är ett "jävla äckel"? Dra på trissor och skrapa dem.

Jag tycker att fler skall önska liknande mot alla KLIMATNEKARE. Synd tycker jag om alla som faktiskt vill göra skillnad men blir rövknullad av alla KLIMATNEKARE som ofattbart nog är självutnämnda klimatologer tack vare lite misinformation från ryska internettroll vars enda uppgift är att skapa den osämja som vi har just nu på forumet och varför flera trådar blir låsta stup i kvarten. Well played, KGB!

Därmed ber jag dig med allra största ödmjukhet och respekt att tänka om igen innan du tycker att jag är det "jävla äcklet" här i det stora hela som kan bli våra 20 sista "normala jordår".

Det är en skam och tydlig riktlinje från Kolo-forumet som hellre låser trådar om "kvinnohat" och "politik" än pseudovetenskapligt dravel som klimatnekarna kommer med. Trollen är minst lika irriterande här i klimatfrågan.

Den stora skillnaden? Om ett par decennier blir det kaos varje vecka i något land som ligger längs ekvatorn på grund av mer energi -> mer kraftfullare väder -> värre naturkatastrofer -> fler som flyttar -> ny flyktingkris.

Men visst, kalla mig ett "Jävla äckel", det är kommer ju verkligen att lösa det vetenskapligt etablerade, med 98% konsensus, problemet om sisådär 20 år!
Du fattar ju precis ingenting. Att önska livet av folk - som du gjorde för ett par inlägg sedan - är vedervärdigt oavsett vad du har för bevekelsegrunder. Du ville se familjer drunkna med sina barn. Som förälder finner jag det fruktansvärt motbjudande. Det har inget med klimatet eller min inställning till klimatet att göra.

Att jag inte tror ett ögonblick på dina vansinniga undergångsprofetior är en annan sak.

Våra sista 20 normala jordår? Sluta röka på och kom in i matchen.
__________________
Skäggträning
Citat:
Ursprungligen postat av Pony Visa inlägg
Bäen på Gerda med Bertbert. Rasande trevlig, kunnig och hjälpsam typ. Passa på innan han tröttnar på att ge bort tips gratis!
Citat:
Ursprungligen postat av EMNO Visa inlägg
Det var det Thåström sjöng om: Surabaya Berra varför är du så RAW...
bertbert är inte uppkopplad  
Gammal 2018-10-16, 06:22   #3685
MaxTheMarketer
Banned User
 
Reg.datum: Nov 2013
Ort: Sverige
Inlägg: 501
Thumbs up

Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
Vem sade att kalla dig "jävla äckel" skulle lösa några problem?

Tror du själv att ditt beteende hjälper på något sätt? Att önska livet ur folk och deras familjer för att de inte håller med dig på ett internetforum är ett vidrigt beteende oberoende av vilken fråga ni är oense om.

Hälften av det du skrivit i detta inlägg ser helt osammanhängande ut, så varför ska man öht ta det du skriver på allvar?
Jag beklagar över mitt parallella tänkande. Både på gott och ont. Angående mina idiotiska uttryck är bara för att skapa obehag så folk förändrar sig. Du förändrar inte hur du sitter om du redan sitter bekvämt, samma sak med ditt liv. Hursomhelst:

Att låta en sådan här tråd få fortsätta existera vars potentiella konsekvenser är så allvarliga är helt förbluffande för mig. Ingen säger sig vara självutnämnd expert på hur man bäst skall hantera kärnvapen, biologiska eller kemiska vapen som kan ha liknande förödande global effekt. Men inom klimatfrågan? Sign everyone up!

Om en tråd inom kost hade dykt upp som talade om, "så här överlever du på bara luft" ("Breatharians", verkligt fenomen, missledda personer hela bunten), så hade det snabbt lett till "slutgiltiga ord" med låsning från någon moderator. Att förespråka att bara leva på luft är absurt, och att förneka klimatfrågan är samma sak: konsensus är alldeles för stark i båda fallen.

Vad skulle klimatologer vinna på att "ljuga" om global uppvärmning och dess allvarliga följder? Vi talar alltså om ovändbar global katastrof och missledda personer agerar som om de har forskat om klimatet längre än alla klimatforskare sammanlagt. Ponera sedan att INGEN av dessa personer ens brydde sig om "miljön" innan detta fastnade på tapeten.
MaxTheMarketer är inte uppkopplad  
Gammal 2018-10-16, 06:25   #3686
Jorgen
Blibloblooobli
 
Jorgens avatar
 
Reg.datum: Apr 2002
Ort: SKÅNE
Inlägg: 27 347
__________________


Citat:
Ursprungligen postat av rubusvulvan Visa inlägg
alltså mannen jag svär på gud du skriver med flera ord
Jorgen är inte uppkopplad  


Stängt ämne


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:05.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)