Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2019-09-08, 20:03   #11251
RassK
Registered User
 
RassKs avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 6 417
Citat:
Ursprungligen postat av Fishta Visa inlägg
Första bilden är första dagen (91.4 kg). Andra bilden är 1 månad senare och tredje bilden är efter tre månader (86.5 kg).

Det går framåt.
Riktigt bra jobbat.

Citat:
Ursprungligen postat av Aristocrat Visa inlägg
Inne på deffvecka 28 och stadigt tappat 0,5kg i veckan sen dess dvs 14kg(startläge 19% kroppsfett)
Börjar mentalt bli jobbigt nu när kroppsfettet inte hjälper till som energidepå och suget för att kliva upp 1000kcal är påtagligt
Bra jobbat båda två. Hur ofta gör du en systematisk refeed Aristocrat? Har du tagit någon utökad dietbreak eller har du legat på underskott i 7 månader?
__________________
Instagram: optiholm
Journal - En kronisk kaloriräknares krönika
Onlinecoaching - Body Comp Coaching Halmstad
Citat:
Ursprungligen postat av John Kiefer
Best Breakfast Ever - None.
RassK är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-08, 20:35   #11252
Aristocrat
Registered User
 
Aristocrats avatar
 
Reg.datum: Aug 2019
Inlägg: 58
Citat:
Ursprungligen postat av RassK Visa inlägg
Riktigt bra jobbat.







Bra jobbat båda två. Hur ofta gör du en systematisk refeed Aristocrat? Har du tagit någon utökad dietbreak eller har du legat på underskott i 7 månader?
Tack! Har egentligen hållt på 30 veckor med 2 ätarveckor. En i juni och en i slutet av augusti . Tycker det har hjälpt mycket för träningen med 1 vecka men har funderat på andra upplägg med som är mer optimala för deffen. Kom gärna med förslag

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
__________________
The only way is up
Aristocrat är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-09, 12:56   #11253
RassK
Registered User
 
RassKs avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 6 417
Citat:
Ursprungligen postat av Aristocrat Visa inlägg
Tack! Har egentligen hållt på 30 veckor med 2 ätarveckor. En i juni och en i slutet av augusti . Tycker det har hjälpt mycket för träningen med 1 vecka men har funderat på andra upplägg med som är mer optimala för deffen. Kom gärna med förslag
En längre period på underskott bör brytas upp i faser med stabiliseringsplatåer periodsvis. Detta hjälper i längden både mentalt och fysiskt. T.ex. 8-16 veckor på underskott och en "dietbreak" på energibalans eller högre på 1-4 veckor. Ett annat förslag är att ha undulerande energiintag över veckan, d.v.s. att systematiskt refeeda 1-2 dagar varje vecka. T.ex. mån-fre: underskott. Lör-Sön: Energibalans eller refeed (systematiskt planerat överskott).

Om mina dieter blir längre än 12 veckor bryter jag alltid upp dem med dietbreaks på minst 1 vecka. Alltså 16 veckor blir då 8 veckor underskott, en vecka överskott, 8 veckor underskott. Kallas two-phase-diet.

Sen har jag undulerande upplägg med 2-3 refeeddagar varje vecka. Oftast kör jag dietmakros måndag-torsdag (3000-3500 kcal) och sen tapering från fredagen (4500kcal) lördag (4000 kcal) söndag (3500 kcal). Det är det mest effektiva upplägget jag testat hittills och jag har gjort många tävlingsdieter ner till låg kroppsfett.

Tänk långsiktigt; break up your diets.
__________________
Instagram: optiholm
Journal - En kronisk kaloriräknares krönika
Onlinecoaching - Body Comp Coaching Halmstad
Citat:
Ursprungligen postat av John Kiefer
Best Breakfast Ever - None.
RassK är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-09, 13:01   #11254
Aristocrat
Registered User
 
Aristocrats avatar
 
Reg.datum: Aug 2019
Inlägg: 58
Citat:
Ursprungligen postat av RassK Visa inlägg
En längre period på underskott bör brytas upp i faser med stabiliseringsplatåer periodsvis. Detta hjälper i längden både mentalt och fysiskt. T.ex. 8-16 veckor på underskott och en "dietbreak" på energibalans eller högre på 1-4 veckor. Ett annat förslag är att ha undulerande energiintag över veckan, d.v.s. att systematiskt refeeda 1-2 dagar varje vecka. T.ex. mån-fre: underskott. Lör-Sön: Energibalans eller refeed (systematiskt planerat överskott).



Om mina dieter blir längre än 12 veckor bryter jag alltid upp dem med dietbreaks på minst 1 vecka. Alltså 16 veckor blir då 8 veckor underskott, en vecka överskott, 8 veckor underskott. Kallas two-phase-diet.



Sen har jag undulerande upplägg med 2-3 refeeddagar varje vecka. Oftast kör jag dietmakros måndag-torsdag (3000-3500 kcal) och sen tapering från fredagen (4500kcal) lördag (4000 kcal) söndag (3500 kcal). Det är det mest effektiva upplägget jag testat hittills och jag har gjort många tävlingsdieter ner till låg kroppsfett.



Tänk långsiktigt; break up your diets.
Körde 1-2 dar på 3000kcal förut. Slutade med det efter att nån sa att det förstörde mer än det gjorde nytta. Men håller med dig att det ska fungera långsiktigt. Inför ätardagar fr o m denna vecka igen för ny utvärdering, tack!

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
__________________
The only way is up
Aristocrat är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-09, 17:53   #11255
r3mpuh
avatartext
 
r3mpuhs avatar
 
Reg.datum: Apr 2008
Ort: Aspergerland
Inlägg: 1 050
Bara ätstörda individer räknar kcalorier, skärp er.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av mini Visa inlägg
r3mpuh , var det inte du som låg med typ fyra tjejer på en helg? En av dem som blivit sur kanske?
You can do it maybe! ~
r3mpuh:s Träningsjournal ~ Marklyft: 200 kg
Citat:
Ursprungligen postat av Trance Visa inlägg
Du verkar vara en person som skulle kunna koka någons katt som kärleksförklaring och sedan inte förstå deras arga reaktion.
r3mpuh är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-09, 20:47   #11256
Brofessorn
Registered User
 
Brofessorns avatar
 
Reg.datum: May 2015
Inlägg: 1 601
Citat:
Ursprungligen postat av r3mpuh Visa inlägg
Bara ätstörda individer räknar kcalorier, skärp er.
Hur många hästkorvar om dagen bör jag äta?
Brofessorn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-09, 22:10   #11257
r3mpuh
avatartext
 
r3mpuhs avatar
 
Reg.datum: Apr 2008
Ort: Aspergerland
Inlägg: 1 050
Citat:
Ursprungligen postat av Brofessorn Visa inlägg
Hur många hästkorvar om dagen bör jag äta?
1/3 Gustafskorvsring per måltid, ät gärna ett par 17% hushållsostskivor till om du känner kalciumbristen nalkas. Har gudarna välsignat dig med microvågsugn kan du alltid experimentera/variera dig med denna. Tror dock det viktigaste är att inta ~5 dl vatten innan måltiderna. Annars stillas inte hungern förens vätskeintaget ens är adekvat tillfredsställt. Äter själv automagiskt ungefär dubbelt så mycket mängd mat per sittning om jag inte orkat diska rent ett glas att intaga vätska ur innan självaste måltiden.

Måltidsbild för opti deff-inspiration:
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av mini Visa inlägg
r3mpuh , var det inte du som låg med typ fyra tjejer på en helg? En av dem som blivit sur kanske?
You can do it maybe! ~
r3mpuh:s Träningsjournal ~ Marklyft: 200 kg
Citat:
Ursprungligen postat av Trance Visa inlägg
Du verkar vara en person som skulle kunna koka någons katt som kärleksförklaring och sedan inte förstå deras arga reaktion.

Senast redigerad av r3mpuh den 2019-09-09 klockan 22:14.
r3mpuh är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-10, 08:16   #11258
Brofessorn
Registered User
 
Brofessorns avatar
 
Reg.datum: May 2015
Inlägg: 1 601
Dricker du vanligt kranvatten eller bubbelvatten? Bubbelvatten är i mitt tycke mer mättande, SodaStreamen går på högvarv här hemma.
Brofessorn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-11, 13:54   #11259
r3mpuh
avatartext
 
r3mpuhs avatar
 
Reg.datum: Apr 2008
Ort: Aspergerland
Inlägg: 1 050
Citat:
Ursprungligen postat av Brofessorn Visa inlägg
Dricker du vanligt kranvatten eller bubbelvatten? Bubbelvatten är i mitt tycke mer mättande, SodaStreamen går på högvarv här hemma.
Avskyr bubbelvatten, men dricker gärna ICA Lightsaft Tropical till måltiden. Eller Monster Absolut Zero.


#Goalz
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av mini Visa inlägg
r3mpuh , var det inte du som låg med typ fyra tjejer på en helg? En av dem som blivit sur kanske?
You can do it maybe! ~
r3mpuh:s Träningsjournal ~ Marklyft: 200 kg
Citat:
Ursprungligen postat av Trance Visa inlägg
Du verkar vara en person som skulle kunna koka någons katt som kärleksförklaring och sedan inte förstå deras arga reaktion.
r3mpuh är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-11, 19:55   #11260
Brofessorn
Registered User
 
Brofessorns avatar
 
Reg.datum: May 2015
Inlägg: 1 601
Citat:
Ursprungligen postat av r3mpuh Visa inlägg
Avskyr bubbelvatten, men dricker gärna ICA Lightsaft Tropical till måltiden. Eller Monster Absolut Zero.


#Goalz
Har du druckit Monster Ultra (den vita)? Är Absolute Zero lika god/godare? Ska nog ta och prova den imorgon,
Brofessorn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-11, 20:42   #11261
r3mpuh
avatartext
 
r3mpuhs avatar
 
Reg.datum: Apr 2008
Ort: Aspergerland
Inlägg: 1 050
Citat:
Ursprungligen postat av Brofessorn Visa inlägg
Har du druckit Monster Ultra (den vita)? Är Absolute Zero lika god/godare? Ska nog ta och prova den imorgon,
Original-smakerna, grön & blå(light) innehåller mest L-karnitin utav deras utbud. Ser valet som självklart.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av mini Visa inlägg
r3mpuh , var det inte du som låg med typ fyra tjejer på en helg? En av dem som blivit sur kanske?
You can do it maybe! ~
r3mpuh:s Träningsjournal ~ Marklyft: 200 kg
Citat:
Ursprungligen postat av Trance Visa inlägg
Du verkar vara en person som skulle kunna koka någons katt som kärleksförklaring och sedan inte förstå deras arga reaktion.
r3mpuh är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-11, 20:58   #11262
Brofessorn
Registered User
 
Brofessorns avatar
 
Reg.datum: May 2015
Inlägg: 1 601
Citat:
Ursprungligen postat av r3mpuh Visa inlägg
Original-smakerna, grön & blå(light) innehåller mest L-karnitin utav deras utbud. Ser valet som självklart.
Akta så du inte blir ett monster själv
Brofessorn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-15, 17:19   #11263
r3mpuh
avatartext
 
r3mpuhs avatar
 
Reg.datum: Apr 2008
Ort: Aspergerland
Inlägg: 1 050
Citat:
Ursprungligen postat av Brofessorn Visa inlägg
Akta så du inte blir ett monster själv
Inga problem, har börjat med vassle nu vilket är askefft. Kastar ut en ur keto länge & väl, prompto.


Långsamt men säkert!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av mini Visa inlägg
r3mpuh , var det inte du som låg med typ fyra tjejer på en helg? En av dem som blivit sur kanske?
You can do it maybe! ~
r3mpuh:s Träningsjournal ~ Marklyft: 200 kg
Citat:
Ursprungligen postat av Trance Visa inlägg
Du verkar vara en person som skulle kunna koka någons katt som kärleksförklaring och sedan inte förstå deras arga reaktion.
r3mpuh är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-17, 17:25   #11264
Brofessorn
Registered User
 
Brofessorns avatar
 
Reg.datum: May 2015
Inlägg: 1 601
Vad duktig du är, siktar du på någon målvikt?
Brofessorn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-18, 11:41   #11265
r3mpuh
avatartext
 
r3mpuhs avatar
 
Reg.datum: Apr 2008
Ort: Aspergerland
Inlägg: 1 050
#Beach2020 Rolf

Citat:
Ursprungligen postat av Brofessorn Visa inlägg
Vad duktig du är, siktar du på någon målvikt?
Haha, tack tack!
Nja, inte direkt? Föreställer mig iaf att kroppen till slut automagiskt hamnar i energibalans för ens nya kosthållning osv.



103,4kg@108cm?23Juli?
101,4kg@105cm30Aug?
99,2kg@103,5cm3Aug
98,5kg@103,0cm8Aug
96,4kg@101cm16Aug
92,3kg@97,0cm27Aug
88,3kg@92,5cm15Sep
86,9kg@91,5cm18Sep

Kan bjuda på en snibb vinkeloptimerad quick-scope utav min keto(glykogentömd?)-biceps:
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av mini Visa inlägg
r3mpuh , var det inte du som låg med typ fyra tjejer på en helg? En av dem som blivit sur kanske?
You can do it maybe! ~
r3mpuh:s Träningsjournal ~ Marklyft: 200 kg
Citat:
Ursprungligen postat av Trance Visa inlägg
Du verkar vara en person som skulle kunna koka någons katt som kärleksförklaring och sedan inte förstå deras arga reaktion.
r3mpuh är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:46.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)