Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2013-01-30, 21:27   #3811
Denförvirrade
Registered User
 
Reg.datum: Dec 2012
Inlägg: 68
Ni som ligger i deff: kör ni lågreps, högreps eller skiftar ni? Oftast hänvisas det till att man bör köra färre sets och tyngre (3 x 5). Vad föredrar ni och hur kör ni?
Denförvirrade är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-01-30, 22:30   #3812
madballz
Registered User
 
madballzs avatar
 
Reg.datum: Apr 2011
Inlägg: 425
Jag kör 8-20 reps beroende på övning, men pressar ligger jag mellan 8-12 på, isolationsövningar högre :-)

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
__________________
PB's: Bänk 80kgx4, Mark 160kg, Benböj 90x3kg.
Journal, mitt livs bästa form! http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=195063
madballz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-01-30, 23:25   #3813
maxiimous
Registered User
 
maxiimouss avatar
 
Reg.datum: May 2010
Ort: Limhamn
Inlägg: 104
Citat:
Ursprungligen postat av Denförvirrade Visa inlägg
Ni som ligger i deff: kör ni lågreps, högreps eller skiftar ni? Oftast hänvisas det till att man bör köra färre sets och tyngre (3 x 5). Vad föredrar ni och hur kör ni?
I basövningar kör jag tungt. Resten kör jag 6-10rep. Funkar bra för mig.
__________________
Ingen blir imponerad när du lastar tungt och utför övningar fel, framför allt inte din egen kropp.
maxiimous är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-01-30, 23:54   #3814
nitz
Godisgris
 
nitzs avatar
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 1 451
Citat:
Ursprungligen postat av Denförvirrade Visa inlägg
Ni som ligger i deff: kör ni lågreps, högreps eller skiftar ni? Oftast hänvisas det till att man bör köra färre sets och tyngre (3 x 5). Vad föredrar ni och hur kör ni?
Lägre reps ofta och tung i basövningar, antingen RPT eller 531.... Högreps assistans.
Ungefär som jag kör året runt
nitz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-01-31, 09:37   #3815
Woody R
Registered User
 
Woody Rs avatar
 
Reg.datum: Apr 2011
Ort: Norrland
Inlägg: 952
började på 80.7 för 10 dagar sen, ligger nu på 78.1, går alldeles för fort enligt mig ändå ligger jag nu på 2300-2400 kalorier per dag, är inte aktiv alls förutom på gympassen...
Woody R är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-01-31, 10:19   #3816
nitz
Godisgris
 
nitzs avatar
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 1 451
Citat:
Ursprungligen postat av Woody R Visa inlägg
började på 80.7 för 10 dagar sen, ligger nu på 78.1, går alldeles för fort enligt mig ändå ligger jag nu på 2300-2400 kalorier per dag, är inte aktiv alls förutom på gympassen...
Alternativ 1: testa och utvärdera en vecka till, kan vara vätsketapp samt tarminnehåll och annat, om trenden fortsätter öka.
Alternativ 2: öka direkt för säkerhets skull.
Personligen hade jag kört alternativ 1.
nitz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-01-31, 10:54   #3817
Woody R
Registered User
 
Woody Rs avatar
 
Reg.datum: Apr 2011
Ort: Norrland
Inlägg: 952
Citat:
Ursprungligen postat av nitz Visa inlägg
Alternativ 1: testa och utvärdera en vecka till, kan vara vätsketapp samt tarminnehåll och annat, om trenden fortsätter öka.
Alternativ 2: öka direkt för säkerhets skull.
Personligen hade jag kört alternativ 1.
Yes, har ju också blivit en del snöskottning nu, inte för att jag vet hur mycket det bränner men det är jobbigt som faaan..
Woody R är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-01-31, 11:18   #3818
fredrik89
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2011
Inlägg: 113
Går än så länge kanon med deffen gått ner från 98kg till 83,5kg på en månad kanske lite väl snabbt men orkar ta tyngre vikter på gymet så utvecklingen går bra tycker jag.

Idagsläget kör jag 5*3 i de övningar jag kör är det ett bra tal eller ska det ökas?
fredrik89 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-01-31, 13:45   #3819
nitz
Godisgris
 
nitzs avatar
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 1 451
Citat:
Ursprungligen postat av Woody R Visa inlägg
Yes, har ju också blivit en del snöskottning nu, inte för att jag vet hur mycket det bränner men det är jobbigt som faaan..
Det är drygt som fan, därför jag bor i lägenhet
Shoveling - snow
468 calories in 1 hr
nitz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-01-31, 14:19   #3820
Nephelite
Registered User
 
Nephelites avatar
 
Reg.datum: Nov 2009
Inlägg: 998
började i söndags, flyter på bra. Kommer nog ta ett tag innan det börjar synas dock

Slow-dieting ftl men blir nog bra slutresultat
__________________
http://www.kolozzeum.com/forum/showt...=179532&page=7
Böj: 190 kg
Mark: 240 kg
Bänk: 145 kg
------Shape store - Uppsala representative! -----
Nephelite är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-01-31, 14:58   #3821
MåsBjörn Pålsson
Registered User
 
Reg.datum: Nov 2012
Inlägg: 16
Det går bra. Ganska exakt en månad in nu.
Då jag inte äger någon våg blir invägningarna relativt sparsamma så jag låter spegeln tala istället.
Startvikt var iaf 86kg på 182cm. Senast jag kollade på vågen visade den 81.5kg.
Efter ett rejält tapp första veckan har viktnedgången varit mer modest de resterande veckorna. Som planerat kanske jag bör tillägga.
Ser stora skillnader i spegeln De två (tidigare osynliga) översta magrutorna blottade sig rätt fort sen har det rullat på.
Har sagt två månaders deff till att börja med så jag får väl köra på en månad till och utvärdera sen.
Går aldrig hungrig och sötsuget är klart hanterbart.
Började samtidigt med ett 5/3/1-upplägg. Något jag upplever passar mig väldigt bra. Bra tryck och styrka fortfarande.
Det enda "negativa" jag upplevt är en klart minskad sexualdrift. Men men, man får väl lägga tiden på något mer konstruktivt. Har alltid drömt om att kunna spela lergök...
MåsBjörn Pålsson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-01-31, 15:23   #3822
JohanLagerström
Registered User
 
JohanLagerströms avatar
 
Reg.datum: Nov 2012
Ort: Västerås
Inlägg: 202
Det går bra, 118 - 91 kg på drygt 4 månader. Styrkan är i princip kvar på samma nivå tappat några kilon här och där i vissa övningar men inte drastiskt mycket en bra bulk och nu en bra diet. Jag kör på!
JohanLagerström är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-01-31, 15:29   #3823
Mastodntflmsmats
Registered User
 
Mastodntflmsmatss avatar
 
Reg.datum: Nov 2012
Inlägg: 78
Idag har det gått 4 veckor av 10 på min deff. Försöker köra lchf och ligga nånstans runt 2533 kcal/ dag och gå ned runt 1/2 kg i veckan. Har blivit lite kolhydrater, en del havregrynsgröt till frukost eller i samband med mat innan eller efter träning

Min viktkurva ned har blivit brantare än jag trott innan. Känns som allt fett runt magen är kvar. Har blivit dåligt med cardio, ett fåtal boxningspass är allt jag avverkat under denna period. Styrketränar ca 4-6ggr/ veckan Hade planerat morgonpromenader men inte kommit till kritan med det än. Men ligger ju på kaloriminus så magen borde väl försvinna sinom tid.(!?)

Började på ~96kg
Ligger nu på 92,6kg

Har svårt att få tryck på gymmet men ligger kvar i samma vikter som innan, tycker bara det är jobbigt med hungerkänslorna och att det är svårt att bli mätt utan kolhydrater.

Senast redigerad av Mastodntflmsmats den 2013-01-31 klockan 15:37.
Mastodntflmsmats är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-01-31, 15:36   #3824
nitz
Godisgris
 
nitzs avatar
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 1 451
Citat:
Ursprungligen postat av Mastodntflmsmats Visa inlägg
Idag har det gått 4 veckor av 10 på min deff. Försöker köra lchf och ligga nånstans runt 2533 kcal/ dag och gå ned runt 1/2 kg i veckan. Har blivit lite kolhydrater, dock uteslutande direkt innan eller efter träning.

Min viktkurva ned har blivit brantare än jag trott innan. Känns som allt fett runt magen är kvar. Har blivit dåligt med cardio, ett fåtal boxningspass är allt jag avverkat under denna period. Styrketränar ca 4-6ggr/ veckan Hade planerat morgonpromenader men inte kommit till kritan med det än. Men ligger ju på kaloriminus så magen borde väl försvinna sinom tid.(!?)

Började på ~96kg
Ligger nu på 92,6kg

Har svårt att få tryck på gymmet men ligger kvar i samma vikter som innan, tycker bara det är jobbigt med hungerkänslorna och att det är svårt att bli mätt utan kolhydrater.
Hur kommer det sig att du ligger så lågt på kolhydrater?
Så länge man ligger på underskott behöver man ingen cardio.
nitz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-01-31, 19:28   #3825
Mastodntflmsmats
Registered User
 
Mastodntflmsmatss avatar
 
Reg.datum: Nov 2012
Inlägg: 78
Citat:
Ursprungligen postat av nitz Visa inlägg
Hur kommer det sig att du ligger så lågt på kolhydrater?
Så länge man ligger på underskott behöver man ingen cardio.
Gjorde en uträkning på matkalkyl.se som sa att för att behålla min nuvarande vikt skulle jag ligga på 3033kcal och för att gå ned 0,5kg/dag skulle jag ligga på 2533kcal /dag, så jag använder de som riktmärke att gå efter i min deff.
Mastodntflmsmats är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:29.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)