Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2020-01-06, 09:15   #11
RassK
Registered User
 
RassKs avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 6 417
Citat:
Ursprungligen postat av smerk Visa inlägg
Motiverande att läsa om din träning då vi har identisk längd, axelbredd, midja, muskelbukar etc. Har hittat en livsstil som är opti för mig; tidig sänggång, 4000 kcal, simpla övningar åå gymmet. Går upp 1-2 kg per år av detta och håller samma form (ca 12 %). Har du provat ett liknande upplägg eller finner du det mer lönsamt att gå upp så pass mycket som du gör?
Inspirerande! Din livsstil låter väldigt främjande för optimala resultat. Jag har gått upp ca 1 kg/år de senaste 5-10 åren av konsekvent träning och är väldigt nöjd med det. Håller mig också alltid i rimlig form runt 9-12% förutom när jag shreddar ner till 6-7% kroppsfett vilket är 1-3 gånger per år. Som svar på din fråga så var det var en intressant och lärorik upplevelse att gå upp till 11,5% kroppsfett och 91-92kg i år. Men jag kommer aldrig göra det igen. Det är som att gräva ett djupt hål och det blir svårare och svårare att ta sig ur det. Jag la ju som sagt på mig 2-3kg fettfri massa tack vare ändringen i träningsstimuli och kaloriöverskott men jag hade nog hellre tagit 1-2 år längre på mig att göra det och hållt mig i form hela året istället. Jag är ingen "byggare" som behöver ta mig igenom extrema faser av off-season och överskott för att vara bättre på nästa tävling (eftersom jag inte tävlar mot någon annan än mig själv). Mitt mål är bara att ha en väl fungerande fysik och hålla mig i en form som jag tycker är rimlig året om.

Och är var jag kommer göra detta året och i fortsättningen. Consistency > Intensity.

Peakade dagsformen i mellandagarna. Uttorkad AF efter 2-3 nätters jobbande i Bangkoks nattliv. Vägde in på 86,5kg innan jag åkte hemifrån och här väger jag drygt 84,3kg här. Fortsatte faktiskt komma i bättre och bättre form när jag anlänt på destinationen. Vilket är jävligt opti med tanke på förutsättningarna!

Citat:
Ursprungligen postat av RassK Visa inlägg
Träffade en kompis på gymmet och drog en photosh00t i optiljus


Joe Aesthetics (@joesthetics) är grymt mycket större än mig; bilderna gör inte honom rättvisa. Jag är ett par centimeter längre än honom och han väger 100kg jmf med mina 85kg på 183cm. Han armar är lika stora som mina ben och ryggen är i tjocklek som en jävla tegelvägg. Väldigt trevlig kille för övrigt!
__________________
Instagram: optiholm
Journal - En kronisk kaloriräknares krönika
Onlinecoaching - Body Comp Coaching Halmstad
Citat:
Ursprungligen postat av John Kiefer
Best Breakfast Ever - None.
RassK är inte uppkopplad   Svara med citat


 

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:04.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)