Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Kosttillskott

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2013-05-28, 07:12   #1
LJF
Registered User
 
Reg.datum: Sep 2001
Inlägg: 20
Seriöst är verkligen Ursolic Acid värt att köpa?

Får man mer ut för pengarna om man läggeer det på HMB? Resultaten verkar luddiga och "välbefinnande" som en del använder som argument har jag sett på fler tillskott som efter hypen försvinner. Eller kan det verkligen ge något konkret?
LJF är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-05-28, 11:46   #2
Birkharju
Registered User
 
Birkharjus avatar
 
Reg.datum: Aug 2009
Ort: Örebro
Inlägg: 1 502
Hur stora effekter HMB verkligen har på inhibering av muskelnedbrytning är fortfarande väldigt oklara. Det finns en rad studier som visat på en positiv effekt gällande fettfri massa hos de grupper som fått HMB jämfört med grupper som fick placebo. Samtidigt finns det studier där man inte sett någon skillnad.

Är man inte en idrottare på elitnivå eller elitmotionär som märker av en 1-2 % prestationsförbättring så kan jag inte tänka mig att det fyller något stort syfte.
Birkharju är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-05-28, 17:44   #3
Ekonom
Registered User
 
Ekonoms avatar
 
Reg.datum: May 2005
Ort: Södermalm
Inlägg: 560
Verkar vara främst folk som är sponsrade av mm sports som anser att urso är något att ha. De opartiska recensioner som jag har sett säger att det är verkningslöst.

HMB tycker jag själv gör att jag känner mig mindre sliten av hård träning.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Det var sammanfattningen jag postade. Att jag skulle agera översättare är inte aktuellt.
Ekonom är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-05-28, 18:47   #4
Depzon
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 904
På tal om sponsrade, är det vanligt att kosttillskottsäljare ber ett gäng personer gå in och ge bra recensioner till diverse produkter? Jag tyckte att Raw Rampage hade fått oförklarligt många och positiva recensioner på SKT:s sida. Betydligt fler recensioner än produkter som mig veterligen funnits mycket längre.
__________________
60 reps om dan gör kroppen dramatisk
208 reps om dan med slumpmässig muskelgrupp gör kroppen sporadisk
Depzon är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-05-28, 19:06   #5
Gober
Surgubbe
 
Gobers avatar
 
Reg.datum: Feb 2010
Inlägg: 5 511
Jag kör ursobolic + HMB nu i min diet, det är den bästa dieten jag gjort styrkemässigt med tanke på 700kcal om dagen. Men hur vet jag om ursobolic har någon inverkan på mina resultat öht? Det har jag inte så det är mycket möjligt att det inte gör ett skit. HMB har en hel del positiva studier bakom sig, för ursobolic handlar det väl främst om studier där man har lyckats motverka de negativa effekterna med svält, men det är väl som vanligt på gnagare.

Med andra ord så kan man ju testa det på diet om man tycker att det är värt att lägga pengar på det, väntar man sig någon kännbar effekt så blir man nog besviken. Ska man välja ett tillskott just i syfte att spara muskler vid deff kanske HMB är ett säkrare kort.
Gober är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:44.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)