Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träning - Vikter & Kondition

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2002-04-06, 17:26   #1
Killroy
Guest
 
Inlägg: n/a
Post Träningsvärk??

Har "problem" med att jag inte får någon träningsvärk, om jag haft ett träningsuppehåll på 2 veckor så får jag träningsvärk i dom muskler jag tränar under dom 2 första passen men sen upphör träningsvärken och jag känner mig helt utvilad dagen efter träningen...
Det är inte det att jag tränar för lätt för jag har provat under 2 veckor att köra 1 timmes väldigt intensiva pass 4ggr i veckan där jag gjort allt för att träna slut på musklerna men som vanligt ingen träningsvärk och helt utvilad dagen efter.....
Dom kosttillskott jag använder är Glutamin och Protec samt omega-3....
Ska det vara så här eller är det något onormalt med mig??????????
Kan också tillägga att jag har väldigt lätt att lägga på mig muskelmassa......
  Svara med citat
Gammal 2002-04-06, 17:34   #2
Drunken_Sailor
Guest
 
Inlägg: n/a
Post

De är inte alla som får träningsverk.. får själv nästan aldrig de.. har fått de 3 gånger under hela tiden jag tränat tror jag.
Men lägger du på dig massa ändå är de väll inget att oroa sig för?
Klart, de e juh härligt me lite verk så man känner att man kört hårt.. men man kan inte få allt jämt.

P e a c e !
  Svara med citat
Gammal 2002-04-06, 18:33   #3
Petrus
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2001
Ort: sverige
Inlägg: 1 232
Post

Träningsvärk är inget intyg på att ni växer eller kommer att göra det. Men jag kan hålla med er om att det kan vara en skön känsla att stiga upp ur sängen dagen efter ett pass och känna att det svider lite...
Hur som helst så växer inte musklerna varken mer eller mindre om man får träningsvärk eller ej.

Värken är väl egentligen ett tecken på att en stor del av muskelfibrerna har brytits ner och att det då kan göra ont att röra musklerna.
Är ni trots allt fortfanade ute efter att få träningsvärk ska ni prova att jobba mer i den negativa rörelsen på övningarna. Det är framförallt den som är orsaken till träningsvärk. (och muskeltillväxt naturligtvis)

Vänligen,
Petrus
Petrus är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2002-04-06, 18:47   #4
GhostFace
Guest
 
Inlägg: n/a
Post

"svider lite" ? ? ?

...hmm...undrar vilken typ av 'värk' du syftar på....
  Svara med citat
Gammal 2002-04-06, 23:40   #5
Warrior
Banned User
 
Reg.datum: Nov 2001
Inlägg: 227
Post

Träingsvärk suger något så fruktansvärt! Inte skoj med träningsvärk året runt som jag måste handskas med, men växer gör man så jag är nöjd endå.
Warrior är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:24.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)