Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2007-04-09, 15:39   #196
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor
 
King Grubs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 78 282
Citat:
Ursprungligen postat av Fighterbabe Visa inlägg
Men om det binder vätska (som jag skrev), blir det inte "svårare" att träna då om man helt plötsligt för bära på massa extra kilo?
Nej, prestationsförmågan förbättras, inte försämras, utom i direkta långdistansgrenar.
__________________


Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-04-09, 15:40   #197
Sverker
Symmetrisk moderator
 
Sverkers avatar
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Örebro
Inlägg: 23 518
Citat:
Ursprungligen postat av NisseEriksson Visa inlägg

Offtopic:
Har det gjorts några studier om kreatinets placeboeffekt?
Hänvisa mig till att söka om ämnet varit uppe innan.
Framgång föder framgång. Alla possitiva effekter kan lyfta en mentalt och ge en mer possitiv syn på vardagens slit. Underskatta aldrig den mentala biten.

Nu kan jag naturligtvis inte veta hur Fighterbabe förhåller sig till träning men säkert många andra uppskattar troligen en liten styrkeökning och lite bättre träning under viktminskningen.
__________________
Sverker
Chairmaster of
Kolozzeum Chemistry Guild.
Sverker är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-04-09, 15:40   #198
NisseEriksson
Registered User
 
Reg.datum: Nov 2006
Inlägg: 1 508
Citat:
Ursprungligen postat av Fighterbabe Visa inlägg

Har DU använt kreatin?
Det står i en av mina tidigare poster, ja.

Citat:
Ursprungligen postat av Handcuff Visa inlägg
Och det av den anledningen att hon inte behöver ytterligare en parameter att fundera kring.
Något sådant tänkte jag också.
NisseEriksson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-04-09, 15:41   #199
Fighterbabe
Banned
 
Reg.datum: Feb 2007
Ort: Karlstad
Inlägg: 506
Citat:
Ursprungligen postat av Handcuff Visa inlägg
Måste hålla med Nisse på så vis att jag INTE tycker att tjejen ska fundera kring kreatin. Och det av den anledningen att hon inte behöver ytterligare en parameter att fundera kring. Det bästa du (Fighterbabe) Kan göra är att plugga in "Deffguiden" och med den kunskapen nå den fysik du eftersträvar. I dagsläget kreatin? No.

(Att kreatin är ett utmärkt tillskott tvivlar jag dock ej på )

Okej... Jag använder mig av/utgår från kostprogramet jag fått av Anna. (Finns i min träningsdagbok). Protein finns med i det, men inte kreatin. Frågan är vem som bäst kan avgöra om jag ska använda kreatin eller inte... Min kropp, jag bestämmer -visst! Men om man inte har kunskapen själv...
Fighterbabe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-04-09, 15:44   #200
Fighterbabe
Banned
 
Reg.datum: Feb 2007
Ort: Karlstad
Inlägg: 506
Citat:
Ursprungligen postat av NisseEriksson Visa inlägg
Det står i en av mina tidigare poster, ja.



Något sådant tänkte jag också.
Okej...

Men det verkar ju inte vara så svårt att blanda kreatinpulver i vatten, eller i proteindrinken eller vad man nu föredrog.
Fighterbabe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-04-09, 15:45   #201
Handcuff
Registered User
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 3 547
Citat:
Ursprungligen postat av Fighterbabe Visa inlägg
Okej... Jag använder mig av/utgår från kostprogramet jag fått av Anna. (Finns i min träningsdagbok). Protein finns med i det, men inte kreatin. Frågan är vem som bäst kan avgöra om jag ska använda kreatin eller inte... Min kropp, jag bestämmer -visst! Men om man inte har kunskapen själv...
Tycker vi flyttar diskussionen från stickyn om kreatin. Du behöver framförallt en sak - lära dig de grundläggande sakerna kring kost och träning. Sedan kan du börja fundera kring att optimera dig med olika tillskott, träningsvarianter mm
Handcuff är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-04-09, 15:48   #202
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor
 
King Grubs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 78 282
Nej, det är inte svårt, och på frågan om vem som avgör om du skall använda kreatin eller inte är svaret: du själv. Det försämrar i alla fall ingen av dom faktorer du nämner, medan det förbättrar en rad, i synnerhet prestationsförmåga och muskelstorlek, utan att ha några skadliga eller kroniska bieffekter. Magproblem är rapporterade hos ett fåtal, men det märker man ju i sådana fall, och det är inte skadligt eller kroniskt.
__________________


Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-04-12, 09:39   #203
thompa1984
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2006
Inlägg: 3
tja


En kompis började med kreatin, och fick då högre puls, stickningar i bröstet och hjärtklappningar. Han slutade då med kreatinet, och upplever nu efter ca 1vecka att det börjar bli bättre. Är det här några förekommande biverkningar när det gäller kreatin?


mvh
thompa1984 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-04-12, 09:42   #204
Handcuff
Registered User
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 3 547
Citat:
Ursprungligen postat av thompa1984 Visa inlägg
tja


En kompis började med kreatin, och fick då högre puls, stickningar i bröstet och hjärtklappningar. Han slutade då med kreatinet, och upplever nu efter ca 1vecka att det börjar bli bättre. Är det här några förekommande biverkningar när det gäller kreatin?


mvh
Säler på att det där var kreatin? Låter mer som typiska effekter av e*****in.
Handcuff är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-04-12, 09:48   #205
thompa1984
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2006
Inlägg: 3
av vad sa du =) ?

han har tidigare bara stoppat i sig proteinpulver, men just då så började han med kreatin för första gången, så det är ju det han misstänker?
thompa1984 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-04-12, 10:22   #206
L-Sami
El grande salami
 
Reg.datum: Jul 2006
Inlägg: 8 600
Citat:
Ursprungligen postat av thompa1984 Visa inlägg
tja


En kompis började med kreatin, och fick då högre puls, stickningar i bröstet och hjärtklappningar. Han slutade då med kreatinet, och upplever nu efter ca 1vecka att det börjar bli bättre. Är det här några förekommande biverkningar när det gäller kreatin?


mvh

Det är förmodligen inte kreatin han har kört med då eller så är det nåt annat än nåt tillskott som gav de där biverkningarna.
__________________
Leg. sjukgymnast (OMT/Idrottsmedicin/Msc)

Min träning

Bloggen - 160107
L-Sami är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-04-12, 19:19   #207
Fighterbabe
Banned
 
Reg.datum: Feb 2007
Ort: Karlstad
Inlägg: 506
Citat:
Ursprungligen postat av thompa1984 Visa inlägg
av vad sa du =) ?

han har tidigare bara stoppat i sig proteinpulver, men just då så började han med kreatin för första gången, så det är ju det han misstänker?
Av ephedrin... Låter det som...
Fighterbabe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-04-12, 19:24   #208
thompa1984
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2006
Inlägg: 3
Citat:
Ursprungligen postat av L-Sami Visa inlägg
Det är förmodligen inte kreatin han har kört med då eller så är det nåt annat än nåt tillskott som gav de där biverkningarna.

Han har tydligen snackat med någon på sitt gymm som sa att vissa som tar kreatin kan få kramp? i hjärtat? Men det måste väll va skitsnack?
thompa1984 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-04-13, 16:46   #209
malik
Registered User
 
Reg.datum: Apr 2007
Inlägg: 47
jag ska dela med mig av vad jag har fått veta om kreatin experter har länge vetat att det bara är en liten del av det kreatin man tar som används av kroppen resten förstörs när det blandas med vatten därför har krealkalyn gjorts som är ett buffrat kreatin som tas upp bättre i kroppen och omvandlas inte till andra produkter som jag tror kallas slaggprodukter om jag minns rätt och om det binder vatten det tror jag alla kreatin gör men jag hoppas det bara gör det där musklerna sitter
malik är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-04-16, 23:27   #210
Kimball
Registered User
 
Kimballs avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 351
Kort sökning gav mig inget svar, så jag bara undrar hur länge kreatin kan stå tillblandat i vatten? 1-2h tordes inte vara någon "fara", i den bemärkelsen att de inte bryts ner på ngt dumt vis, right?
Kimball är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:56.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)