Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-11-16, 12:37   #9346
Spiffy
Smalfet med lem
 
Spiffys avatar
 
Reg.datum: Dec 2003
Ort: Malmö
Inlägg: 1 420
Citat:
Ursprungligen postat av hahavaffan Visa inlägg
Ja, det kan man fråga sig. Kompatibilitetsproblem och liknande kan ju visa sig på rätt många olika sätt. Vilken modell av Tvix är det? Så kan vi Googla lite.
Tvix HD M-6500
Spiffy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-11-16, 12:40   #9347
Snobbe
Registered User
 
Reg.datum: Sep 2008
Inlägg: 685
Citat:
Ursprungligen postat av 312 Visa inlägg
Kommer säkert bli idiotförklarad och bortjagad från kolo med höggafflar, men varför kostar hårddiskar mer efter översvämningen? Är det för att många gick sönder i översvämningen?
Sweclockers förklarade det rätt bra. Det finns en efterfrågan på HDDs, Seagate, WD osv alla dessa tillsammans skapar tillräkligt många HDDs tillsammans för o möta efterfrågan (de vill ju inte planera att bygga för många som inte kommer säljas sen). Thailändska översvämmningen har stoppat western digital totalt. Eller jag tror iaf alla deras fabriker ligger i thailand. Iaf eftersom dom inte kan skapa diskar så finns det en brist i efterfrågan och just nu vad jag fattar det som så eftersom det finns en brist så har inte OEM företagen (dell, hp osv) nog med diskar för att bygga sina datorer. Och då kontaktar dom alla företag som bygger diskar och ger sjukt höga summor för diskar bara för att dom måste få tag på det för o kunna tillverka datorer. Detta gör så att vi dom småkunderna lider mest eftersom det inte finns några diskar över till oss. Och Seagate (deras fabriker e fortfarande uppe) kan inte bara öka sin produktion me 400% eftersom deras fabriker inte e byggda för det.

Långt svar men ja det är väl så det är.

Något jag inte tänkt på innan detta men seagate osv måste tjäna jäääääkligt bra med pengar på denna bristen? Dom kan ju sälja sina diskar till så sjuka överpriser.

Senast redigerad av Snobbe den 2011-11-16 klockan 12:41.
Snobbe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-11-16, 14:14   #9348
hahavaffan
tuff shit
 
hahavaffans avatar
 
Reg.datum: May 2005
Ort: Skåné
Inlägg: 2 528
Citat:
Ursprungligen postat av Spiffy Visa inlägg
Tvix HD M-6500
Enligt signaturen distortion2 på Minhembio.com:

Citat:
3 TB diskarna behöver väl en speciell drivrutin för att de ska fungera, tror inte att det funkar med Tvixen. Men 2 TB fungerar ju felfritt.
Så det kanske är så att det inte finns stöd helt enkelt. Dessvärre är det ingen som säger något om en lösning, mer än att de konstaterar att nya firmwares inte längre släpps till 6500-modellen p.g.a. sin ålder. Men om du googlar lite själv så kanske du hittar nån uppdatering, drivrutiner som funkar, eller annan hjälp!
__________________
IN SOILWORK we trust
hahavaffan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-11-16, 14:26   #9349
Spiffy
Smalfet med lem
 
Spiffys avatar
 
Reg.datum: Dec 2003
Ort: Malmö
Inlägg: 1 420
Citat:
Ursprungligen postat av hahavaffan Visa inlägg
Enligt signaturen distortion2 på Minhembio.com:



Så det kanske är så att det inte finns stöd helt enkelt. Dessvärre är det ingen som säger något om en lösning, mer än att de konstaterar att nya firmwares inte längre släpps till 6500-modellen p.g.a. sin ålder. Men om du googlar lite själv så kanske du hittar nån uppdatering, drivrutiner som funkar, eller annan hjälp!
Tack för den infon. Segt dock
Får leta efter en lösning, alt sälja och köpa annan disk/mediaspelare.
Spiffy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-11-16, 23:20   #9350
ceejay
å nej, måste man komma på en ny text igen
 
ceejays avatar
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: uppsala
Inlägg: 20 104
Får hem en ny dator imorrn

Jag köpte bara en ssd disk till den som jag ska installera windows 7 på och använda en HDD jag redan har som lagring

Spelar det någon roll att jag har installerat windows xp på den hddn? Det är den som jag använder just nu till denna dator. Är det bara o ta ur hddn och klicka i nya?
__________________
Ceejay's träningsjournal!
ceejay är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-11-17, 06:56   #9351
Dreas
Maaaaaaat!
 
Dreass avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: Karlstad
Inlägg: 6 323
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Får hem en ny dator imorrn

Jag köpte bara en ssd disk till den som jag ska installera windows 7 på och använda en HDD jag redan har som lagring

Spelar det någon roll att jag har installerat windows xp på den hddn? Det är den som jag använder just nu till denna dator. Är det bara o ta ur hddn och klicka i nya?
Stoppa i den nya, aktivera ACHI i bios, installera windows 7.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Deceiver85 Visa inlägg
"Vem vare? Vem vare som curla?"
"Ingen"
"Vadå ingen? Säg vem det fucking var"
"Ta det lugnt, vi sa att vi ska curla i squat racket, ni sa okej..."
"Vad ska jag göra med min fucking böjdräkt?"
Dreas är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-11-18, 19:01   #9352
pialia
Go heavy or go home
 
pialias avatar
 
Reg.datum: May 2010
Ort: Gävle
Inlägg: 1 984
Har sen ~8 år tillbaka använt ett Logitech Ultra X Flat tangentbord och lirat diverse spel, använde detta tangentbord utan problem fram tills några dagar sen när jag dammsög bort några knappar och kände att det var dags att uppgradera. Nu sitter jag här med ett Logitech Illuminated Keyboard och är irriterad. Jag kan nämligen inte gå framåt + sprinta(shift) + hoppa(space) samtidigt i spel(testade precis i BF3) Det går hur bra som helst att gå fram + sprint + strafe, och det är samma antal knappar :S

Varför låser den sig när det är space inblandat? Det går att gå framåt och hoppa, men inte med shift nerhållen. I spelet fortsätter jag bara att sprinta framåt utan något hopp oavsett hur många gånger jag trycker ner shift.

Nån som har idéer? Har inte bytt operativssystem eller moderkort eller nåt sånt sen jag bytte tangentbord. Känns konstigt att det skulle bli knas :S Enda skillnaden är att jag har gått från Ultra X Flat till Illuminated Keyboard och installerat SetPoint(logitechs drivisar) Bör jag avinstallera setpoint och köra utan? Känns dumt om det skulle vara så.

Help is muchos apreciado!
__________________
Journal!

Citat:
Ursprungligen postat av Rickard Visa inlägg
Men mjukglass kan aldrig vara dåligt.
Citat:
Ursprungligen postat av Mirza Visa inlägg
har hört att det inte blir lika stor "effekt" som när man dricker den direkt efter en shakening
pialia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-11-18, 19:09   #9353
HMB
Det kunde vart värre
 
HMBs avatar
 
Reg.datum: Sep 2009
Inlägg: 616
Citat:
Ursprungligen postat av pialia Visa inlägg
Har sen ~8 år tillbaka använt ett Logitech Ultra X Flat tangentbord och lirat diverse spel, använde detta tangentbord utan problem fram tills några dagar sen när jag dammsög bort några knappar och kände att det var dags att uppgradera. Nu sitter jag här med ett Logitech Illuminated Keyboard och är irriterad. Jag kan nämligen inte gå framåt + sprinta(shift) + hoppa(space) samtidigt i spel(testade precis i BF3) Det går hur bra som helst att gå fram + sprint + strafe, och det är samma antal knappar :S

Varför låser den sig när det är space inblandat? Det går att gå framåt och hoppa, men inte med shift nerhållen. I spelet fortsätter jag bara att sprinta framåt utan något hopp oavsett hur många gånger jag trycker ner shift.

Nån som har idéer? Har inte bytt operativssystem eller moderkort eller nåt sånt sen jag bytte tangentbord. Känns konstigt att det skulle bli knas :S Enda skillnaden är att jag har gått från Ultra X Flat till Illuminated Keyboard och installerat SetPoint(logitechs drivisar) Bör jag avinstallera setpoint och köra utan? Känns dumt om det skulle vara så.

Help is muchos apreciado!
Hårdvarubegränsning i tangentbordet, bara köpa annat. Vissa "finare" speltangentbord skyltar med att de kan registrera flera knapptryckningar samtidigt.
__________________
scchhornaal
HMB är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-11-18, 19:13   #9354
pialia
Go heavy or go home
 
pialias avatar
 
Reg.datum: May 2010
Ort: Gävle
Inlägg: 1 984
Citat:
Ursprungligen postat av HMB Visa inlägg
Hårdvarubegränsning i tangentbordet, bara köpa annat. Vissa "finare" speltangentbord skyltar med att de kan registrera flera knapptryckningar samtidigt.
Är det verkligen så illa? Logitech har alltså inte ens förutsett att det kan finnas människor som använder deras produkter som vill trycka på 3 knappar samtidigt på ett tangentbord som är skapat i 2011?

Det är inte heller så att mitt förra tangentbord var på något sätt ett speltangentbord. Känns som en fruktansvärd basic egenskap.
__________________
Journal!

Citat:
Ursprungligen postat av Rickard Visa inlägg
Men mjukglass kan aldrig vara dåligt.
Citat:
Ursprungligen postat av Mirza Visa inlägg
har hört att det inte blir lika stor "effekt" som när man dricker den direkt efter en shakening
pialia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-11-18, 19:20   #9355
HMB
Det kunde vart värre
 
HMBs avatar
 
Reg.datum: Sep 2009
Inlägg: 616
Citat:
Ursprungligen postat av pialia Visa inlägg
Är det verkligen så illa? Logitech har alltså inte ens förutsett att det kan finnas människor som använder deras produkter som vill trycka på 3 knappar samtidigt på ett tangentbord som är skapat i 2011?

Det är inte heller så att mitt förra tangentbord var på något sätt ett speltangentbord. Känns som en fruktansvärd basic egenskap.
Står mer här: http://www.microsoft.com/appliedscie...Explained.aspx

Vissa modeller är bättre konstruerade än andra, finns även ett test på sidan där man kan testa sitt egna tangentbord.
__________________
scchhornaal
HMB är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-11-18, 19:22   #9356
Jarod
Kolozzeum Security
 
Jarods avatar
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sverige
Inlägg: 8 292
pialia: http://www.sweclockers.com/recension...-sidewinder-x4

Microsoft Sidewinder X4 är ett bra tips. Got one myself. Lyser rött och jättefint..
__________________
Citat:
Stop trollin´
Jarod är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-11-18, 19:28   #9357
pialia
Go heavy or go home
 
pialias avatar
 
Reg.datum: May 2010
Ort: Gävle
Inlägg: 1 984
Tack för hjälpen! Uppskattas.

Blir nog att beställa en Arctosa, den verkade ha minst onödiga funktioner.
__________________
Journal!

Citat:
Ursprungligen postat av Rickard Visa inlägg
Men mjukglass kan aldrig vara dåligt.
Citat:
Ursprungligen postat av Mirza Visa inlägg
har hört att det inte blir lika stor "effekt" som när man dricker den direkt efter en shakening

Senast redigerad av pialia den 2011-11-18 klockan 19:34.
pialia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-11-18, 21:10   #9358
Glen
Registered User
 
Glens avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Ort: Bortom dimhöljet
Inlägg: 793
Vad i hela världen är detta?

Startade aktivitetshanteraren då firefox kraschade och såg att explorer.exe är igång under "processer" (inte under "program") och ligger och drar ungefär 28 mb "privat arbetsminne". Tror aldrig jag använt explorer på datorn öht och allra minst sen jag startade datorn senast.
Glen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-11-18, 21:16   #9359
Glen
Registered User
 
Glens avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Ort: Bortom dimhöljet
Inlägg: 793
Ok det här gick ju inte helt enligt plan... Stängde ner processen med resultat att hela delen längst ner på skrivbordet försvann (alltså där windows-loggan finns bl.a.). Ska prova stänga av datorn med knappen och se om det löser sig...
Glen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-11-18, 21:20   #9360
Jarod
Kolozzeum Security
 
Jarods avatar
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sverige
Inlägg: 8 292
Citat:
Ursprungligen postat av Glen Visa inlägg
Ok det här gick ju inte helt enligt plan... Stängde ner processen med resultat att hela delen längst ner på skrivbordet försvann (alltså där windows-loggan finns bl.a.). Ska prova stänga av datorn med knappen och se om det löser sig...
bara att starta explorer.exe igen via cmd annars..
__________________
Citat:
Stop trollin´
Jarod är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:10.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)