Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2017-11-22, 13:06   #16831
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor
 
King Grubs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 78 268
Både på dator och telefon?
__________________


Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-11-22, 13:24   #16832
Ladugårdsdörr
Registered User
 
Ladugårdsdörrs avatar
 
Reg.datum: Oct 2011
Inlägg: 795
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
93xx har kortare och smalare sittdel än 95xx som är avsedd för fullvuxna.
Jag har provat i stort sett varenda "gamingstol" och det är skrämmande vilken skit som säljs under etiketten "ergonomisk". Slutade med att jag körde raka vägen till den lokala Kinnarpsbutiken och beställde en rejäl pjäs. Säljaren skrattade lite och sa att jag var långt ifrån den förste som letat runt bland "gamingstolar" och blivit besviken.
Ladugårdsdörr är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-11-22, 13:36   #16833
timoat
Registered User
 
timoats avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 147
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Både på dator och telefon?
Indeed!

Det har hänt vid minst 2 tillfällen nu som jag är medveten om, där email jag gärna skulle fått vid time of delivery, dykt upp 10-12 timmar senare. Inga attachments heller.
timoat är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-11-22, 14:34   #16834
Agitator
Den rättmätige
 
Agitators avatar
 
Reg.datum: Mar 2014
Inlägg: 1 791
Citat:
Ursprungligen postat av timoat Visa inlägg
Indeed!

Det har hänt vid minst 2 tillfällen nu som jag är medveten om, där email jag gärna skulle fått vid time of delivery, dykt upp 10-12 timmar senare. Inga attachments heller.
Det felet ligger nog inte hos gmail, snarare från de som skickat och deras emailserver.

Överblick över googles status.
https://www.google.com/appsstatus#hl=en


Öppna upp mailet du fått försenat och klicka på "pilknappen ner" som är längst till höger.
Klicka på show original. Så får man se all raw data från mailet, snyggt presenterat också.

__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Att träna utan steroider är som att vattna gräsmattan när det regnar. Slöseri med tid.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Det är aldrig för tidigt för första kuren.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Va, kreatin? Är det kreatin vi har pratat om?

Senast redigerad av Agitator den 2017-11-22 klockan 14:42.
Agitator är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-11-22, 19:23   #16835
agazza
Registered User
 
agazzas avatar
 
Reg.datum: Jan 2007
Ort: Reser runt
Inlägg: 3 898
Citat:
Ursprungligen postat av Agitator Visa inlägg
Inte många som orkar "tvätta" sina sittdynor eller ryggstöd direkt.
Men köper man begagnat så är det att rekomendera.

Enda jag har gjort mot mina är att tvätta tyget ytligt på en kinnarps.


Hur långt har du gått? Ångtvätt?
Körde dom till en polare på brandstationen en solig semestervecka och öste på.

Vattnet var vedervärdigt och tog säkert 45 minuter innan det spolade genomrent, sen gick den naturtorka i sommaren och solen, men man fick tyvärr kräma ur sista vattnet ur dynorna med sin egen vikt. Men bra blev det.

Nu kan stolen vara med i 6 år till. smorde hjulen samtidigt och alla mekanismer.

Dessa riktiga stolar väger däremot bly på riktigt.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av mini Visa inlägg
Jag ber om ursäkt å hela kvinnosläktets vägnar. Vi skäms. Vi är dåliga flickor.
20:35 2009-11-08
öh, jag har börjat träna igen.
agazza är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-11-22, 19:44   #16836
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor
 
King Grubs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 78 268
Jag skulle nog ha jättesvårt att använda en sådan begagnad stol med ingrodda dynor som någon annan suttit på, oavsett hur noga den är rengjord.
__________________


Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-11-23, 09:50   #16837
Kimball
Registered User
 
Kimballs avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 351
Jag börjar ev. bli lite sugen på mekaniskt tangentbord då jag fortfarande inte tagit tag i den biten och folk lovordar ju skillnaden mot membranbrytare. Däremot vet jag att den lilla stund jag testade en polares Razer BlackWidow Chroma, att knapparna kändes väldigt höga? Är detta generellt för mekaniska? Är väl säkert en vanesak. Sen är ju frågan vilka brytare man ska ha, skriver lika mycket som jag spelar hemma, så blå, bruna eller röda är frågan
__________________
Citat:
“Where attention goes, energy flows. Where energy flows, life grows.”
Kimball är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-11-23, 10:33   #16838
Kabuto
man vänjer sig
 
Kabutos avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Ort: Skellefteå
Inlägg: 478
Citat:
Ursprungligen postat av Kimball Visa inlägg
Jag börjar ev. bli lite sugen på mekaniskt tangentbord då jag fortfarande inte tagit tag i den biten och folk lovordar ju skillnaden mot membranbrytare. Däremot vet jag att den lilla stund jag testade en polares Razer BlackWidow Chroma, att knapparna kändes väldigt höga? Är detta generellt för mekaniska? Är väl säkert en vanesak. Sen är ju frågan vilka brytare man ska ha, skriver lika mycket som jag spelar hemma, så blå, bruna eller röda är frågan
Jag tycker likadant, köpte ett tesoro gram, känns lite lägre iaf.
Kabuto är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-11-23, 12:20   #16839
Ladugårdsdörr
Registered User
 
Ladugårdsdörrs avatar
 
Reg.datum: Oct 2011
Inlägg: 795
Citat:
Ursprungligen postat av Kimball Visa inlägg
Jag börjar ev. bli lite sugen på mekaniskt tangentbord då jag fortfarande inte tagit tag i den biten och folk lovordar ju skillnaden mot membranbrytare. Däremot vet jag att den lilla stund jag testade en polares Razer BlackWidow Chroma, att knapparna kändes väldigt höga? Är detta generellt för mekaniska? Är väl säkert en vanesak. Sen är ju frågan vilka brytare man ska ha, skriver lika mycket som jag spelar hemma, så blå, bruna eller röda är frågan
https://www.sweclockers.com/forum/tr...ka-tangentbord

Bruna brukar vara det som rekommenderas till blandat användande. Jag kör det och har kompletterat med gummiringar för att minska ljudet något och få en mjukare känsla när brytaren bottnar.

Senast redigerad av Ladugårdsdörr den 2017-11-23 klockan 12:29.
Ladugårdsdörr är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-11-23, 12:59   #16840
frys
Registered User
 
fryss avatar
 
Reg.datum: Jul 2011
Inlägg: 1 851
jag har en några år gammal dator (ASUS CG8350) där ett minne slutade fungera för ett tag sen. Nu har jag tänkt att köpa ett ny att sätta in men är osäker på vad man kan lägga in?

Kan olika minnen jobba tillsammans med varandra? Eller måste jag köpa en likadan som dom andra då? Ifall dom är 4or kan ja lägga en 8a eller något annat på en annan slot? Just nu har jag 2st 4or tror jag.

Jag försökte söka speccsen på dator men hade lite svårt att hitta https://www.asus.com/se/Tower-PCs/Es...pecifications/

Minne
DDR3 vid 1333MHz
4 x DIMM

gick tex in på webhallen o kollade ddr3 minnen med 1333mhz. Verkar som jag kan köpa något för 300kr-ish.

Vad tycker ni?

har inte någon större koll på vad jag gör men har iaf hjälp tillgänglig att sätta in grejerna och få det att funka, behöver bara veta vilken jag ska köpa.

Suger lite att jag kan freeza 2 sekunder när det kommer för mkt saker samtidigt eller när jag dör i ett spel som csgo eller league
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av HopplösDeff Visa inlägg
ska man behöva suga *** för lite vägledning här ?
frys är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-11-23, 13:01   #16841
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor
 
King Grubs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 78 268
Det kan fungera, men det finns en risk att det inte gör det. Olika timings och spänning på olika minnen gör att man inte kan garantera att det kommer att gå bra, utan det är bäst om man har alla minnesstickor av samma typ.
__________________


Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-11-23, 14:27   #16842
Frågenarkomanen
Banned User
 
Reg.datum: Feb 2014
Inlägg: 177
Jag har en gammal hårddisk från en dator jag hade för 10 år sedan, och undrar om det finns något sätt att få ut information ur den (alltså koppla in den till en annan dator eller så), och om man kan göra detta själv (med Svensson-nivå av kunskap) eller om man behöver lämna in den någonstas?
Frågenarkomanen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-11-23, 14:38   #16843
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor
 
King Grubs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 78 268
Är den i fungerande skick så bör du kunna koppla in den till vilken annan dator som helst. Stationär dator. Är det en gammal IDE-disk så kan du behöva en adapter för att kunna ansluta den till ett modernt SATA-uttag, som https://www.kjell.com/se/sortiment/d...ll-sata-p38784
__________________


Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-11-23, 14:39   #16844
ApexProcyon
Biggus Dickus
 
ApexProcyons avatar
 
Reg.datum: Nov 2016
Inlägg: 368
Citat:
Ursprungligen postat av Frågenarkomanen Visa inlägg
Jag har en gammal hårddisk från en dator jag hade för 10 år sedan, och undrar om det finns något sätt att få ut information ur den (alltså koppla in den till en annan dator eller så), och om man kan göra detta själv (med Svensson-nivå av kunskap) eller om man behöver lämna in den någonstas?
Ifall den bara är 10 år gammal så borde det inte vara några problem att koppla in den i valfri stationär dator, det behöver du troligtvis ingen hjälp med.

Det är bara att koppla in rätt sladd så bör datorn komma åt den. Du behöver inte krångla med att sätta fast den eller något, det är bara att öppna chassit och sätta in sladden likt hur du skulle ha gjort med en USB och föra över det du vill ha. När du är färdig kopplar du ur den bara och skruvar ihop igen.

Länk ifall det finns ytterligare funderingar:
http://www.pcdiy.com/1139/installsat...ive-on-desktop



__________________
Citat:
Man skall inte glädja sig i onödan.

Senast redigerad av ApexProcyon den 2017-11-23 klockan 14:43.
ApexProcyon är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-11-23, 14:40   #16845
Vinter
Lagom
 
Vinters avatar
 
Reg.datum: Sep 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 677
Citat:
Ursprungligen postat av Kimball Visa inlägg
Jag börjar ev. bli lite sugen på mekaniskt tangentbord då jag fortfarande inte tagit tag i den biten och folk lovordar ju skillnaden mot membranbrytare. Däremot vet jag att den lilla stund jag testade en polares Razer BlackWidow Chroma, att knapparna kändes väldigt höga? Är detta generellt för mekaniska? Är väl säkert en vanesak. Sen är ju frågan vilka brytare man ska ha, skriver lika mycket som jag spelar hemma, så blå, bruna eller röda är frågan
Generellt är det höga tangenter, vilket beror på hur switcharna är konstruerade. Det finns däremot kompaktare modeller om man letar runt. De kostar dock lite extra.

Börja med att fundera på om du vill ha högljudda tangenter. Men kika på någon youtube video som beskriver ljudet.

Resten är mest känsla. Bruna brukar vara bra som medel.
Vinter är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:15.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)