Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2017-11-03, 00:12   #10546
waspen123
Registered User
 
Reg.datum: May 2013
Ort: Söderhamn
Inlägg: 423
Går bra, gått ner 4-5kg pga sjukdom och överdrivet med jobb. Nu när jag börjar bli frisk och inte längre jobbar 80 timmar natt per vecka funderar jag faktiskt på att ta tag i vikten. Så jäkla surt att bli svagare i gymmet bara... Funderat på LCHF faktiskt dock, mest för o kunna säga min åsikt o synpunkter när folk frågar om det.
__________________
#Trasigmengårändå
waspen123 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-11-03, 07:35   #10547
Shqypnia
Dardania
 
Shqypnias avatar
 
Reg.datum: Nov 2013
Inlägg: 3 147
Citat:
Ursprungligen postat av waspen123 Visa inlägg
Går bra, gått ner 4-5kg pga sjukdom och överdrivet med jobb. Nu när jag börjar bli frisk och inte längre jobbar 80 timmar natt per vecka funderar jag faktiskt på att ta tag i vikten. Så jäkla surt att bli svagare i gymmet bara... Funderat på LCHF faktiskt dock, mest för o kunna säga min åsikt o synpunkter när folk frågar om det.
Det är svårare att bli starkare under diet men varför tror alla att man blir svagare? En god diet ska inte göra dig svagare.

LCHF lär dock med stor sannolikhet göra det.
__________________
Den typen av människa
Shqypnia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-11-03, 07:55   #10548
Anton Fräs
Stark
 
Anton Fräss avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 9 035
Det går åt helvete men det är inte så konstigt med tanke på hur värdelös jag är som person.
Anton Fräs är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-11-03, 08:18   #10549
Pepparspray
Mätt är bara en känsla
 
Pepparsprays avatar
 
Reg.datum: Feb 2017
Ort: V-vik
Inlägg: 85
Citat:
Ursprungligen postat av Shqypnia Visa inlägg
Det är svårare att bli starkare under diet men varför tror alla att man blir svagare? En god diet ska inte göra dig svagare.

LCHF lär dock med stor sannolikhet göra det.
Jag har aldrig upplevt att jag blivit svagare i maxstyrka dock upplever jag att man har betydligt färre reps att ge samt mer mjölksyra.
Pepparspray är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-11-03, 09:01   #10550
LunaSpice
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2003
Inlägg: 3 077
Citat:
Ursprungligen postat av Anton Fräs Visa inlägg
Det går åt helvete men det är inte så konstigt med tanke på hur värdelös jag är som person.
That´s the spirit!
__________________
"If you like an exercise chances are you´re doing it wrong - Arthur Jones"
LunaSpice är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-11-03, 15:10   #10551
Maximal
Finns det något att äta?
 
Reg.datum: Jan 2013
Inlägg: 429
Citat:
Ursprungligen postat av Shqypnia Visa inlägg
Det är svårare att bli starkare under diet men varför tror alla att man blir svagare? En god diet ska inte göra dig svagare.

LCHF lär dock med stor sannolikhet göra det.
Det är väl helt normalt att man tappar styrka allt eftersom man blir lättare? Maxar du 250 i mark med kv 100kg och går ner 10kg har du säkert inte kvar samma styrka.

Blir man dock mycket svagare och snabbt kanske man ska kolla upp om man gör något tokigt
Maximal är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-11-07, 19:06   #10552
Pepparspray
Mätt är bara en känsla
 
Pepparsprays avatar
 
Reg.datum: Feb 2017
Ort: V-vik
Inlägg: 85
101,8 kg idag började på 108 så -6,2 kg på vad jag tror är 17 dagar.

Börjar se lite mindre fet ut sakta men säkert, jag ska äta en riktigt fläskig burgarmeny då jag går -99 så det har jag att se fram mot. I helgen kommer jag vara bortrest och inte ha möjlighet att räkna kalorier heller men jag får försöka uppskatta och hålla igen.
Pepparspray är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-11-17, 09:59   #10553
smerk
Lägg in nått kul
 
smerks avatar
 
Reg.datum: Nov 2016
Inlägg: 1 654
76.5kg på 183cm. Tydligen så deffar jag, på 3700 kcal. Midjemåttet ligger på 73cm.
smerk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-11-17, 10:08   #10554
Shqypnia
Dardania
 
Shqypnias avatar
 
Reg.datum: Nov 2013
Inlägg: 3 147
Citat:
Ursprungligen postat av smerk Visa inlägg
76.5kg på 183cm. Tydligen så deffar jag, på 3700 kcal. Midjemåttet ligger på 73cm.
Allt du precis skrev låter jävligt opti. Vikt, längd, energi och midjemått.
__________________
Den typen av människa
Shqypnia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-11-17, 18:15   #10555
smerk
Lägg in nått kul
 
smerks avatar
 
Reg.datum: Nov 2016
Inlägg: 1 654
Citat:
Ursprungligen postat av Shqypnia Visa inlägg
Allt du precis skrev låter jävligt opti. Vikt, längd, energi och midjemått.
Är nöjd med fysiken men är ju inte grov på nått sätt direkt!
smerk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-11-21, 17:11   #10556
Maximal
Finns det något att äta?
 
Reg.datum: Jan 2013
Inlägg: 429
Svårare än jag trodde det skulle bli att hålla formen här i Thailand. Själva livsmedlen som är i thaimat är väl bra och nyttiga i sig, men problemet är att de använder litervis med olja i allt..

Bästa alternativet är soppor av olika slag
Maximal är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-11-22, 05:27   #10557
AlexGBG
Registered User
 
AlexGBGs avatar
 
Reg.datum: Dec 2005
Ort: Bangkok
Inlägg: 1 442
Citat:
Ursprungligen postat av Maximal Visa inlägg
Svårare än jag trodde det skulle bli att hålla formen här i Thailand. Själva livsmedlen som är i thaimat är väl bra och nyttiga i sig, men problemet är att de använder litervis med olja i allt..

Bästa alternativet är soppor av olika slag
Ja, du ser mina problem som jag lider av vardagligen...

Var i Thailand är du? En standardlunch för mig är t.ex. ett par filer grillad kyckling, lite sticky rice och/eller lite frukt.

40 thb per kycklingfile, 20thb per fruktportion, 5 thb per portion sticky rice a 125g.

Du kan be om att dom använder lite mindre olja för dig, på thai, typ "mai sai namm mann jö, krap"
AlexGBG är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-11-22, 07:54   #10558
Maximal
Finns det något att äta?
 
Reg.datum: Jan 2013
Inlägg: 429
Citat:
Ursprungligen postat av AlexGBG Visa inlägg
Ja, du ser mina problem som jag lider av vardagligen...

Var i Thailand är du? En standardlunch för mig är t.ex. ett par filer grillad kyckling, lite sticky rice och/eller lite frukt.

40 thb per kycklingfile, 20thb per fruktportion, 5 thb per portion sticky rice a 125g.

Du kan be om att dom använder lite mindre olja för dig, på thai, typ "mai sai namm mann jö, krap"
Nu är jag på Ko Chang. Ja grillspett, eller steamed pork/chicken samt plain rice Eller nudlar funkar. Hittade dock ett litet hak där jag får en halv kyckling + färsk sallad för 100baht. Borde vara omk 50-75g protein där åtminstone!
Maximal är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-05, 11:53   #10559
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 829
heh
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-05, 13:15   #10560
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 829
Är i startblocken för 2018 års deff.

2017
Januari: Vägde in mig på 97,5 kg när det var som värst. Hade aldrig lyckats med en deff tidigare men tänkte att nu fick det fan vara nog. Såg ut som skit.
Juni: Nådde målvikten på sub 90 kg. Gick därefter ned till 89 kg, en vikt som jag höll till början av vintern.
Juletider: Sprang inte på fem veckor p.g.a. ljumskproblem och intog mycket alkohol och annat skit under ledigheten. Insåg att jag hade gått upp lite i vikt.

2018
Vägde in mig på 91,7 kg häromkvällen. Var rätt tom i magen men gissar att morgonvikten är något lägre. Ska börja morgon-väga mig frekvent men uppskattar morgon-vikten till runt 91 kg. Det blir utgångsläget.

Mål
Februaris slut(Vasaloppet): 90 kg.
Maj(Göteborgsvarvet): 87-87,5 kg. Det ska vara min faktiska vikt och inte en enstaka lägstanotering.

Tankar
Förra året var jag riktigt nöjd med mitt utseende på 89 kg. Jag vill inte bli hård utan bara få en i mitt tycke snygg, muskulös och hälsosam kropp. 1-2 kg lägre kroppsvikt kontra ifjol skulle innebära det samt vara en liten förbättring jämfört med 2017. Ännu lägre vikt ger mig dessutom en liten fördel i löpningen, något som jag kommer att syssla frekvent med hela året.

Tillvägagångssätt
Kost
Extremt enkelt på kostfronten. Jag begränsar mitt skitmatsintag till ibland istället för ofta. Drar ned på sötsakerna rejält där jag kanske köper en påse av något en gång i veckan på sin höjd. Småätandet är redan litet och förblir så. En slapp periodisk fasta där jag äter lunch vid 12 och middag kring 18. Mitt nyårslöfte blir att inta proteinpulver två gånger per dag istället för en gång. Slarvar ofta med detta. Bästa vore att ta en shake innan man går till jobbet.
Träning
Det är det här som gör det lätt att gå ned i vikt. Inför Vasaloppet blir det skidträning två gånger per vecka, löpning två, styrketräning fyra samt en fotbollsmatch varje vecka. Lite senare kommer det bli gott om cykelträning inför Vätternrundan. Kort sagt så kommer jag att röra på mig väldigt mycket under 2018.

2018 ska helt enkelt bli lite bättre än det lyckade 2017. Dels genom lite lägre kv(89 vs 87-87,5) och dels genom att bli klar lite tidigare(juni vs maj).
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08

Senast redigerad av MackeJuve den 2018-01-05 klockan 13:20.
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:29.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)