Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2018-01-21, 16:15   #16
Permaximum
Registered User
 
Permaximums avatar
 
Reg.datum: Jan 2013
Inlägg: 126
Citat:
Ursprungligen postat av Ignatius72 Visa inlägg
Eftersom det fungerade att säga till kollegan så gör det igen.
Jag har halvt påbörjat ett slags projekt att smådryga mig tillbaka, inte alls i samma omfattning dock och jag var upptäckt att jag känner mig som en jävla idiot när jag beter mig som honom så det går inte så bra. Men det jag menar är att eftersom jag själv också drygat mig blir det lite dubbelmoraliskt att i det här läget säga till honom igen.

Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
Det där med "ja, jag vet" som svar när man förklarat något som personen uppenbarligen inte vet är så in i helvete irriterande. Min farsa gör exakt samma sak varenda gång, och det driver mig till vansinne. Tyvärr har jag inget råd på att hantera det.

Vad gäller allt det övriga låter det som att din kollega inte gillar dig och du inte gillar honom. Han tar alla chanser att sätta sig på dig och trycka ner dig. Antingen slår du honom på käften (eller hotar med det) eller ger tillbaka med samma mynt (om du har det i dig). Alternativt finner du dig i att han kör med dig. Eller så byter du jobb så du slipper honom.
Haha, min svärfar är exakt som du och timoat beskriver era farsor.

Att ta till våld på en arbetsplats känns som ett säkert sätt att döda karriären på.

Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
Hög igenkänningsfaktor. Har både kollegor och gamla pluggkompisar osv som är/har varit exakt så. I 9 fall av 10 så har det varit väldigt små osäkra personligheter som försöker skapa en fasad att gömma sig bakom, gärna med att försöka göra sig "viktiga" och/eller göra sig lustiga på andras bekostnad.

Jag hade nog delat upp det hela. De första delarna om hans arbetsuppgifter och att han kan allt och vet allt, hade jag ignorerat. Om det gått undvikt personen helt och hållet och fokuserat på mitt eget istället. Om det är en bra arbetsgivare hade jag talat om för min chef att det sänker min arbetsmiljö med hans agerande och låtit cheferna jobba för lönen och se till att hjälpa honom jobba på sin personlighet.

De andra delarna hade jag tagit ett allvarligt samtal kring. Kort och gott hade jag sagt att visst kan det vara skoj att kivas ibland, men att det är tröttsamt när han gör det så ofta och hela tiden använder dig som hackkyckling. Hade på riktigt sagt att det där får han lägga av med och visat att jag inte skämtat, utan att jag varit märkbart irriterad. Fortsätter han efter det så gör han det med vetskap om att du har markerat på allvar och då tar man det till en annan nivå, men min erfarenhet är att säger man till en sådan här person på skarpen så backar de faktiskt.

Använd dock alltid exempel, precis som du gjorde nu, så det blir sakligt och konkret vad det är du reagerar emot.

Vi hade en konferens på mitt jobb i höstas där en kollega som är känd för att han hela tiden ska skämta på andras bekostnad vevade loss mot en tjej och flera gånger om skulle få hela gänget att skratta åt henne, men vi hade en ny tillfällig chef som plötsligt avbröt och i lugn ton talade om att vi fick gärna skämta på hans bekostnad om vi ville, men att från och med den sekunden gällde regeln att vi skämtar inte på någon annans bekostnad. Det blev knäpptyst kan jag säga och kollegan som alltid beter sig så, skämdes rejält. Blev lite tryckt stämning först, men sedan blev det bättre stämning. SÅ ska slipstenen dras.
Som jag skrev till Ignatius så känner jag mig inte som att jag är i ett läge att säga till honom en gång till eftersom jag lite grann sjunkit till samma nivå, även om jag misslyckats.

Citat:
Ursprungligen postat av Snubben Visa inlägg
Såg åt honom att sluta,inför alla andra. Då kommer han säga något i typ om "vadå?", be honom sluta sen är det över.

Sen bara ignorera rakt av, tipsa inte om saker, undvik frågorna etc.

Så kommer han krypande efter ett tag.
Du tänker ungefär så här:

Han: Oj, har du bara 10 olästa mail, det var ju gulligt (här syftar har på att han har 50 olästa som att det skulle finnas någon prestige i det)

Jag: Men alltså lägg av nu.

Han: Vadå? Tar du illa upp av att jag säger som det är?

Jag: Sluta *tar på mig hörlurar*

Han: *Går därifrån skrattandes*

Typ så kan jag tänka mig att det skulle utspela sig. Men vinner jag någonting på det annat än att framstå som en surjävel framför alla?

Citat:
Ursprungligen postat av Alexton Visa inlägg
Säger han :" jag vet " kontra med "varför gjorde du inte det direkt då?" Och liknande, helst högt nog att andra hör.
Pika när personen använder ett drygt ordval, efter en stund brukar de sluta för de inte gillar att behöva bli defensiva när de ska framstå som effektiva / bättre.

Oftast osäkra personer som måste försöka höja sin status genom att försöka sänka andra till deras nivå.
Detta ska jag börja göra.

Citat:
Ursprungligen postat av Angel Visa inlägg
Ja, jag vet.
-Varför frågar du då?
Och detta

Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Svara "ja, jag vet att du vet" varje gång han säger "ja, jag vet".
Inte detta. Han är nog inte kapabel att förstå att jag ironiserar över att han tror att han vet allt utan blir bara glad att jag insett att han är bäst i världen.

Citat:
Ursprungligen postat av chidde Visa inlägg
@Permaximum
Ar din kollega i en hogre position an vad du ar?
Hur manga ggr per dag maste du ga till honom och radfraga?

En jakligt effektiv grej om man vill ha minimal kontakt ar musik i oronen, garna head phones sa det ar klart och tydligt att man inte ar med i andras konversationer

Man far vara lite smart och strategisk ocksa, i ett jobb dar man ar beroende av varandra bor man helst undvika att hamna i kant med andra och forsoka vara i god fot med alla

Tank lite pa hur en brand uppstar t ex, vilket ar Bransle, Syre och Varme
Forestall dig att han ar branslet, kollegorna ar syret och er uppmarksamhet ar varmen

Plocka bort ett av ovan, forslagsvis er uppmarksamhet?
Sa nagon/nagra maste borja ignorera honom och sasmaningom kvavs han for att ingen tycker att han ar rolig

Vissa personligheter maste man helt enkelt lara sig att hantera och det kan enbart komma med erfarenhet. Man tror alltid att man har sett allt och traffat alla typer, men det blir sa otroligt latt att glomma bort att den siste idioten aldrig ar fodd
Jag är inte alls beroende av honom, vi har exakt samma befattning och jag frågor honom ALDRIG om råd. Problemet med hörlurar är ju att jag fortfarande gillar kommunikationen med resten av mina kollegor. Känns kasst att han ska få förstöra det.

Någonting han också gör för att demonstrera makt är att flera gånger per vecka klaga över min jävla matlåda "oj det där såg inte gott ut" "jaså du har potatis igen" osv medan hans egen matlåda alltid är så fantastiskt god. "Åh jag har med torsk idag som smakar fantastiskt" följt av en ingående förklaring om hur han tillagat den som att det skulle vara kvantfysik han sysslat med. Kontrar jag med "jag kan faktiskt rätt duktig på att laga mat" så komme det "Jaha vadå för nåt? Fiskpinnar med pulvermos höhöhöhöh".

Aaahhhhh jag säger upp mig snart.

Senast redigerad av Permaximum den 2018-01-21 klockan 16:17.
Permaximum är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-21, 16:19   #17
Yes
Banned User
 
Yess avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 382
Sluta försöka dryga dig tillbaka. Säg ifrån utan en massa barnsligt bullshit.
Yes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-21, 16:30   #18
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Jag tycker fortfarande att du får välja striderna lite. Det är två olika delar, där hans besserwisser-egenskaper, är de som är lättast att ignorera och blunda för. Att han ger sig på och hackar på dig är det du borde ta itu med primärt. Det kommer du inte att rå på om du fokuserar på att attackera/hantera hans besserwisserattityd. Tvärtom kan det faktiskt bli så att han ger sig på dig ännu mer, eftersom han känner att du markerar lite och då drar han hackkycklingskortet eftersom du inte markerat tillräckligt hårt där.

Enda rätta är att säga till honom på skarpen, antingen i enrum om du inte vill ställa till med en scen, eller rakt av när han precis har levererat någon av sina "lustiga" oneliners.

Att sätta ner foten och markera är inte att vara "dryg" eller tappa anseendet. Du behöver bara förklara att har han inget bättre att komma med än att hålla på och klanka ner och göra sig lustig på andras bekostnad, så kan han göra världen en tjänst med att hålla käft. Vill du göra det i en mildare ton så talar du om att du är fruktansvärt trött på hans agerande.

Något i stil med "Du, det räcker nu, jag är på riktigt trött på ditt sätt att bete dig. På riktigt, i morse sa du detta, igår sa du detta och nu kommer du med detta" så du ställer honom mot väggen lite.

Sådana personer är inte vana vid att bli avväpnade eller konfronterade, utan lever i sin lilla bubbla. En del menar inget illa, men uppfattar inte signaler och är inte medvetna om hur de framstår utåt.

Jag har fått säga ifrån till ett par vänner som så fort jag gör något bra och talar om att jag gjort något bra, så ska de tala om att någon annan har gjort det bättre. Har jag bestigit ett berg så ska de tala om att någon handikappad utan armar, ben och huvud, redan har gjort det före mig osv. Inte för att vara elak, utan för att de har tyckt det varit ett kul sätt att retas på. Först när jag sagt att jag är i ärlighetens namn trött på det beteendet så har de lagt ner, helt utan protest.

Känner du att du inte orkar ta striden och känner du att arbetsgivare inte kan ta tag i det och skapa en bättre arbetsmiljö, så är det att söka nytt jobb som gäller. Han kommer garanterat INTE att sluta med sitt sätt och byter du tjänst så kommer han fortsätta racka ner på någon annan på jobbet istället.
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-21, 16:31   #19
chidde
Projektledare
 
chiddes avatar
 
Reg.datum: Mar 2003
Ort: London
Inlägg: 1 352
Citat:
Ursprungligen postat av Permaximum Visa inlägg
Jag är inte alls beroende av honom, vi har exakt samma befattning och jag frågor honom ALDRIG om råd. Problemet med hörlurar är ju att jag fortfarande gillar kommunikationen med resten av mina kollegor. Känns kasst att han ska få förstöra det.

Någonting han också gör för att demonstrera makt är att flera gånger per vecka klaga över min jävla matlåda "oj det där såg inte gott ut" "jaså du har potatis igen" osv medan hans egen matlåda alltid är så fantastiskt god. "Åh jag har med torsk idag som smakar fantastiskt" följt av en ingående förklaring om hur han tillagat den som att det skulle vara kvantfysik han sysslat med. Kontrar jag med "jag kan faktiskt rätt duktig på att laga mat" så komme det "Jaha vadå för nåt? Fiskpinnar med pulvermos höhöhöhöh".

Aaahhhhh jag säger upp mig snart.
Well well well, vad kan jag saga? Det kravs tva for att dansa tango
Den ena mjolkar och den andra tillater sig att bli mjolkad

Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Sluta försöka dryga dig tillbaka. Säg ifrån utan en massa barnsligt bullshit.
Eller hur, dryga sig tillbaka ar sandlada-niva
Kanns som TS har ratt lag troskel, det blir nog en uppsagning snart
__________________
chidde.blogg.se

Projekt: Hästsvans
Läs om mig och Titta på mig
chidde är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-21, 17:33   #20
timoat
Registered User
 
timoats avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 147
timoat är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-21, 17:43   #21
Rahf
Registered User
 
Rahfs avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 11 827
Skuggan har givit exakt tillvägagångssätt som en rak lösning på ditt problem. Kan du inte hantera det får du finna dig i situationen eller byta jobb.

Kom igen nu, lite jäkla mod får du ta till dig. Du behöver inte ens vara otrevlig när du säger till honom, men en gränsdragning måste göras.
Rahf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-21, 18:19   #22
Permaximum
Registered User
 
Permaximums avatar
 
Reg.datum: Jan 2013
Inlägg: 126
Jag har egentligen inga problem att säga till folk. Jag har gjort det förr på jobbet i andra sammanhang utan särskilt mycket tvekan.

Skillnaden i det här fallet är att det blir en lite konstig situation. Jag brukar också "skojretas" med folk på jobbet ibland men jag känner att jag iaf inte går över gränsen och jag nöter inte ner människor. Men helt klart kan jag upplevas som lite vass.

Det jag funderar över just nu är ifall det blir lite "ehh alltså ska han få skoja med folk men ingen får skoja med honom" över det hela om ingen annan uppfattar hans dryghet som jag själv gör det. Eftersom de själva inte blir drabbade kan de eventuellt se det som helt vanligt skojande tänker jag.
Permaximum är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-21, 18:31   #23
Termy
理学療法士
 
Termys avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 2 205
Håller med Yes i frågan.

Är du konflikträdd? Med din tankegång om hur en konversation bör gå till för att komma till grunden med ett sådant beteende, dvs:

"Han: Oj, har du bara 10 olästa mail, det var ju gulligt (här syftar har på att han har 50 olästa som att det skulle finnas någon prestige i det)

Jag: Men alltså lägg av nu.

Han: Vadå? Tar du illa upp av att jag säger som det är?

Jag: Sluta *tar på mig hörlurar*

Han: *Går därifrån skrattandes*"


Hur tänker du när du skulle låta en konversation sluta på det viset istället för att vara rätfram och komma till botten med det? "lägg av nu" och "sluta" är ju inga argument överhuvudtaget. Ju längre ett sådant beteende som han har pågår, desto mer accepterat blir det i hans (och förmodligen även kollegornas) sinne och ju lättare blir det för honom att försöka bagatellisera försök till att få honom att sluta. Att ignorera honom är troligen en dålig idé (eftersom du nämner att du ändå inte gör det, utan stör dig på det), och att en enda gång när han gått för långt säga att "han får ta det lite lugnt" är ett ganska tamt försök att försöka hantera det.
Termy är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2018-01-21, 18:40   #24
Permaximum
Registered User
 
Permaximums avatar
 
Reg.datum: Jan 2013
Inlägg: 126
Citat:
Ursprungligen postat av Termy Visa inlägg
Håller med Yes i frågan.

Är du konflikträdd? Med din tankegång om hur en konversation bör gå till för att komma till grunden med ett sådant beteende, dvs:

"Han: Oj, har du bara 10 olästa mail, det var ju gulligt (här syftar har på att han har 50 olästa som att det skulle finnas någon prestige i det)

Jag: Men alltså lägg av nu.

Han: Vadå? Tar du illa upp av att jag säger som det är?

Jag: Sluta *tar på mig hörlurar*

Han: *Går därifrån skrattandes*"


Hur tänker du när du skulle låta en konversation sluta på det viset istället för att vara rätfram och komma till botten med det? "lägg av nu" och "sluta" är ju inga argument överhuvudtaget. Ju längre ett sådant beteende som han har pågår, desto mer accepterat blir det i hans (och förmodligen även kollegornas) sinne och ju lättare blir det för honom att försöka bagatellisera försök till att få honom att sluta. Att ignorera honom är troligen en dålig idé (eftersom du nämner att du ändå inte gör det, utan stör dig på det), och att en enda gång när han gått för långt säga att "han får ta det lite lugnt" är ett ganska tamt försök att försöka hantera det.
Jag kanske är lite konflikträdd men jag har försökt arbeta på det på senare år.

I exemplet du tar upp så använde jag bara den jag citerades "mall", det var inte ett exempel på hur jag skulle reda upp situationen. Jag inser ju nu i efterhand att det inte var tänkt att användas som en mall.

Ditt citat är också felaktigt, så gick det inte till. Jag gick fram till honom och frågade vad han menade. Sen förklarade jag att jag inte uppskattar den sortens skämt. Han blev då lite skamsen och sa att han inte menade något illa och kunde sluta helt om jag ville. Vi kom överens om att vi kunde hålla en viss nivå på skämten i fortsättningen. Den nivå han valde att lägga den på efter det visade sig dock vara helt fel.
Permaximum är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-21, 19:28   #25
MaxTheMarketer
Banned User
 
Reg.datum: Nov 2013
Ort: Sverige
Inlägg: 501
Om du vill psyka ut honom rejält så ska du använda dig av "framing", det vill säga, spela en slags "teater" med honom där det oskrivna sociala kontraktet är att Du är terapeuten och han är den osäkra personen som bara kan höja sig egen självkänsla genom att försöka sänka andras. Varning på egen risk: det finns en hög risk att han blir våldsamt provocerad av detta. Use at your own risk!

X = hans förnamn.

Du börjar med att plötsligt en dag säga till honom, "jag förstår vad du går igenom, X, och det är inte ditt fel. Du kan inte rå för det andra har gjort mot dig." och säger inget mer och du låter inte ens han få ge dig svar på ditt uttalande. Säg det bara plötsligt och gå därifrån och arbeta som om du aldrig har sagt något. Du har sått ett frö nu och en slags "frame" som du kommer att agera utifrån och han kommer att "sugas in i den" om han är psykiskt svagare än dig.

Sedan när han försöker vara lustig med dig i situationer så säger du med en slags empatisk röst som nästan kommer att låta som sarkastisk (fast du försöker inte låta sarkastisk utan empatisk och förstående som en terapeut), "ja, X, släpp ut det, släpp ut allt du har, säg det så det känns bättre!!!"

Andra fraser du kan säga när han kommenterar som upplevs onödigt, "hur mår du egentligen idag, X?", "du verkar ha en jobbig dag". Om du verkligen vill göra något som känns ännu mer "psyk" är att du ställer dig upp och går nära mot personen och säger med empatisk röst, "det är inte ditt fel. det är inte ditt fel! det är INTE DITT FEL!!!" och sedan går därifrån och arbetar igen.

"Frejma" (svara som om han sa/agera som om) det hela att varje gång han kommenterar något så mår han egentligen dåligt inombords som han försöker dölja bakom sin fasad som översittare. Han är den 12-åriga pojken som förlorade sina föräldrar när han var liten och som bara mår bra genom att få andra att må dåligt och du ser rakt igenom honom och kan därför inte ta något han säger seriöst.

En annan rolig "frame" du kan via oskrivet socialt kontrakt "spela" med honom i det "sociala teaterspelet" är att han försöker imponera på dig och söka bekräftelse från dig. Då när han gör sig lustig så säger du, "Kom igen, X, bättre kan du!!" som om du försöker peppa någon i sport. Och skulle han falla för denna "frame", dvs., försöka göra sig ännu lustigare nu så svarar du, "så där ja! bra gjort pöjk! Om jag hade haft en femma hade du fått den, det förtjänar du!".

Och som det sägs inom sociala sammanhang: "ALWAYS KEEP YOUR FRAME STRONGER THAN YOUR OPPONENT".

P.S. Detta är bara för den psykiskt starke och det finns risk för att våld kan uppstå från mottagarens håll på grund av hög provokation hos mottagaren. D.S.

Senast redigerad av MaxTheMarketer den 2018-01-21 klockan 19:29.
MaxTheMarketer är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-21, 19:41   #26
Termy
理学療法士
 
Termys avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 2 205
Citat:
Ursprungligen postat av Permaximum Visa inlägg
Jag kanske är lite konflikträdd men jag har försökt arbeta på det på senare år.

I exemplet du tar upp så använde jag bara den jag citerades "mall", det var inte ett exempel på hur jag skulle reda upp situationen. Jag inser ju nu i efterhand att det inte var tänkt att användas som en mall.

Ditt citat är också felaktigt, så gick det inte till. Jag gick fram till honom och frågade vad han menade. Sen förklarade jag att jag inte uppskattar den sortens skämt. Han blev då lite skamsen och sa att han inte menade något illa och kunde sluta helt om jag ville. Vi kom överens om att vi kunde hålla en viss nivå på skämten i fortsättningen. Den nivå han valde att lägga den på efter det visade sig dock vara helt fel.
Ok. Då har det ju ändå skett en kommunikation till den grad att ni har kommit överens om någonting, som uppenbarligen har tolkats på olika sätt av båda parter. Har du följt upp just det samtalet och återkopplat kommunikationsbristen? Om han har erbjudit sig att sluta skämta helt och hållet så låter det ju som en betydligt mer energibesparande åtgärd än att du går runt och stör dig på hans skämt som uppenbarligen inte uppskattas ändå (så varför hålla det på en viss nivå överhuvudtaget?).
Termy är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2018-01-21, 22:14   #27
Simonser
Registered User
 
Simonsers avatar
 
Reg.datum: Aug 2008
Ort: Kinna
Inlägg: 41
Det finns massvis med smarta och effektiva sätt du kan jävlas tillbaka på men det kostar oftast mycket energi om man inte är en väldigt utåtriktad och självsäker person som gillar drama.

Jag har en liknande kollega som jag stör mig på. Arbetsplatsen är liten och kontakt över hela arbetsdagen är oundviklig. I början gick han mig på nerverna och vi hade en jargong som jag inte trivdes med tills jag började misstänka att han själv inte är medveten om sitt beteende. Han är som ett barn, han reflekterar inte över vad han ger för intryck eller hur mottagarna tar emot hans signaler. Min kollega är vad jag kallar en idiot. Han kan inte hjälpa det. Han är inte medveten om det och framförallt, det är inte hans fel. Han har blivit sån av sina erfarenheter, uppväxt och personlighet. Jag är inte ensam om att tycka det och jag är inte ensam om att störa mig på det. Jag kan inte förändra honom och jag tänker inte låta honom förstöra min arbetsglädje.

Mitt sätt att hantera honom på är att ignorera hans kommentarer och istället direkt kontra med frågor som "annars då?", "hur går det för dig idag då?" precis som om jag inte ens hört att han sagt något. Jag märker att han glömmer bort hans egna störiga kommentar och svarar på mina frågor så vi rentav kan ha en normal konversation i just den stunden. Jag bryr mig egentligen inte vad han svarar men han har i princip slutat hålla på som en idiot för jag upplever att han blivit bekväm i mitt sällskap istället för att ha syrliga kommentarer redo. Detta har också gjort att jag tror ännu mer att hans tidigare beteende kommit från osäkerhet/automatik och inte pga elakhet.

Det funkar såklart inte på alla men det kan vara värt ett försök.
Simonser är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-22, 09:37   #28
Macroman
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2011
Inlägg: 921
Citat:
Ursprungligen postat av Permaximum Visa inlägg
Jag har egentligen inga problem att säga till folk. Jag har gjort det förr på jobbet i andra sammanhang utan särskilt mycket tvekan.

Skillnaden i det här fallet är att det blir en lite konstig situation. Jag brukar också "skojretas" med folk på jobbet ibland men jag känner att jag iaf inte går över gränsen och jag nöter inte ner människor. Men helt klart kan jag upplevas som lite vass.

Det jag funderar över just nu är ifall det blir lite "ehh alltså ska han få skoja med folk men ingen får skoja med honom" över det hela om ingen annan uppfattar hans dryghet som jag själv gör det. Eftersom de själva inte blir drabbade kan de eventuellt se det som helt vanligt skojande tänker jag.
Vad tycker de andra om honom? Jag kan slå vad om att de också hatar honom.

Om det inte är läge att säga till honom igen vilket nog är åtgärd nr 1 så skulle jag börja ignorera honom totalt och undvika honom så mkt som möjligt.
Macroman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-22, 10:14   #29
ARMSTARK
BÄNKPRESSARE
 
ARMSTARKs avatar
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 2 745
Jag gissar att personen är 60+, eller hur? Vi har haft såna på jobbet också, som tur är går den sista i pension om några månader. Det värsta är att de producerar mindre än de yngre, ändå ska det låta som de är de som bär upp företaget på sina axlar.

En av gubbarna var dessutom en riktig goltupp, minsta lilla misstag man gjorde så var det samtal eller mail till chefen. Helt osannolikt ovesäntliga saker för en chef att höra, typ;:"Armstark hade inte lagt tillbaka skiftnyckeln i verktygslådan." Eller den äckliga smyggolningen: "Jag förstår att Armstark har det tufft på morgnarna med ungarna, imponerande att han bara kommer 10-20 minuter för sent, det är bra kämpat."

Som svar till TS kan jag bara rekommendera att ryta till eller lära sig nonchalera personen, in genom ena örat och ut genom andra.
__________________
[/QUOTE]
Citat:
Ursprungligen postat av Petoria Visa inlägg
Varför skulle man faktakolla sånt som stödjer ens åsikter lol

Senast redigerad av ARMSTARK den 2018-01-22 klockan 10:16.
ARMSTARK är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-22, 10:38   #30
Lasse Kongo
Fuck gymmet, Yeaaah TV spel
 
Lasse Kongos avatar
 
Reg.datum: Jun 2003
Inlägg: 5 324
Vi har en exakt likadan här, går dessvärre inte diskutera saken med cheferna då den här personen är värd allt, visst han är duktig men ett as som är illa omtyckt av alla som kommer i hans väg.

Jag har inga problem dock, rådet är; gör ditt jobb, var trevlig mot alla andra, behandla skitstöveln som han behandlar dig, bli inte arg eller ledsen, rövhålet livnär sig på det, det blir inget roligt när det inte tar, då letar personen upp något annat offer istället.

DU är värd precis lika mycket som rövhålet.

Man behöver inte vara älskad av alla.
__________________
Lasse Kongo är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:03.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)