Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2018-01-21, 05:33   #49066
An Iron Soul
Galten från Mjölby
 
An Iron Souls avatar
 
Reg.datum: Feb 2014
Inlägg: 957
Jag har svårt att få grepp om vem Nganinou verkligen är som person när jag kollar på Embedded.
Han har levt ett liv i fattigdom. På det sättet är det en riktig solskenshistoria, det är helt fantastiskt när man tänker på det.
Det är mycket flash och bling bling. Jämfört med t.e.x Aldo som har en liknande bakgrund som aldrig haft det behovet.

Å andra sidan är han inte heller en tough life personlighet som Diaz bröderna.
O.B.S att jag inte är inte på något vis en tävling om vem som har haft det tuffast.
Jag tycker det är intressant att se hur pengar och kändisskap kan ändra en personlighet.
Det ska verkligen bli kul att se honom ikväll och om Stipe kan överleva rond 1 och 2. Jag tror dock på 2x and still.

Volkan Oezdemir har verkligen gjort kometkarriär i UFC. Jag har sett alldeles för lite av honom egentligen. Men jag tror att Cormier kommer mala ner honom som när han fightades mot Anthony Johnson.

Senast redigerad av An Iron Soul den 2018-01-21 klockan 05:34.
An Iron Soul är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-21, 09:58   #49067
Cooks
Budget Axon
 
Reg.datum: Nov 2014
Inlägg: 101
Citat:
Ursprungligen postat av An Iron Soul Visa inlägg
Jag har svårt att få grepp om vem Nganinou verkligen är som person när jag kollar på Embedded.
Han har levt ett liv i fattigdom. På det sättet är det en riktig solskenshistoria, det är helt fantastiskt när man tänker på det.
Det är mycket flash och bling bling. Jämfört med t.e.x Aldo som har en liknande bakgrund som aldrig haft det behovet.

Å andra sidan är han inte heller en tough life personlighet som Diaz bröderna.
O.B.S att jag inte är inte på något vis en tävling om vem som har haft det tuffast.
Jag tycker det är intressant att se hur pengar och kändisskap kan ändra en personlighet.
Det ska verkligen bli kul att se honom ikväll och om Stipe kan överleva rond 1 och 2. Jag tror dock på 2x and still.

Volkan Oezdemir har verkligen gjort kometkarriär i UFC. Jag har sett alldeles för lite av honom egentligen. Men jag tror att Cormier kommer mala ner honom som när han fightades mot Anthony Johnson.
Jag är inte rasist men... verkar som att det alltid händer med mörkhyade
Cooks är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-21, 10:00   #49068
Cooks
Budget Axon
 
Reg.datum: Nov 2014
Inlägg: 101
Citat:
Ursprungligen postat av xan Visa inlägg
Denna gång hoppas jag faktist att Francis INTE vinner via atombomb i första ronden. Vill se om han har brottning, kondition, hjärta osv. Med tanke på hur kort tid han tränat så är risken hög att han har enorma svagheter i sitt game som går att utnyttja.
Visade sig att han inte har något utöver 3-4 atombomber av Amerikansk kvalité men med Nordkoreanska raketer if that makes sense
Cooks är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-21, 14:47   #49069
High1ander
Mycket Irriterande
 
High1anders avatar
 
Reg.datum: May 2004
Ort: Mitt privata universum, och du är inte inbjuden
Inlägg: 2 637
Stipe vs Francis var lite av ett sömnpiller från rond två, väldigt bra utförd match av Stipe som följde en perfekt strategi och vann. Men tråkigt just att Francis blev helt neutraliserad när han fått sin gastank tömd. Hade fan trott att han iaf. skulle klara 2½ eller 3 ronder... Liksom blir inte mycket till behållning när det bara är en man som Stipe bara kan defilera in i mål.
__________________
There can be only ONE...
Citat:
Ursprungligen postat av Tricklev Visa inlägg
Söta tjejer är dom man tänker på när man är lite småkär allmänt och saknar någon. -
Snygga brudar är dom man tänker på medans man knullar sin söta tjej så aggresivt man kan, samtidigt som man hatar henne för att hon inte är snygg nog.

Senast redigerad av High1ander den 2018-01-21 klockan 14:48.
High1ander är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-21, 15:08   #49070
Tricklew
W för Vendetta
 
Tricklews avatar
 
Reg.datum: Feb 2011
Inlägg: 155
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Sniggel Visa inlägg
Sen är väl penis funktion även att fungera som en svamp så att en man med lång penis och rejält ollon kan suga ut den tidigare mannens sperma och lämna sin egen kvar efter akten.
Citat:
Ursprungligen postat av thunder Visa inlägg
Fan vilka hjärtlösa kukskallar som skriver här.
Tricklew är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-21, 15:24   #49071
xan
Registered User
 
xans avatar
 
Reg.datum: Feb 2017
Inlägg: 894
När ska tungviktare lära sig? Det är omöjligt att ha bra uthållighet om man är fast-twitch och väger 265 lbs, speciellt nu med USADA. Vi har ju redan sett detta med Overeem, Lesnar osv.

Francis hörna borde ha kastat in handduken nästan, det där var tortyr. Han visade på hjärta åtminstonde, fanns många tillfällen där han hade kunnat ge upp utan skam.
xan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-21, 15:26   #49072
Swedishviking
Banned User
 
Reg.datum: Jun 2015
Inlägg: 16
Overeem borde lägga av nu! glaskäke och hans stillastående stil gör honom till en lätt måltavla...
Swedishviking är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-21, 15:28   #49073
Tricklew
W för Vendetta
 
Tricklews avatar
 
Reg.datum: Feb 2011
Inlägg: 155
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Sniggel Visa inlägg
Sen är väl penis funktion även att fungera som en svamp så att en man med lång penis och rejält ollon kan suga ut den tidigare mannens sperma och lämna sin egen kvar efter akten.
Citat:
Ursprungligen postat av thunder Visa inlägg
Fan vilka hjärtlösa kukskallar som skriver här.
Tricklew är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-21, 15:35   #49074
xan
Registered User
 
xans avatar
 
Reg.datum: Feb 2017
Inlägg: 894
Synd för UFC.

xan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-22, 01:49   #49075
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Jag skulle inte räkna bort Nganou helt och hållet ännu. Har inte han sysslat med MMA under väldigt kort tid?

Dels så kan han säkert förbättra sin uthållighet en liten aning ifall han vill (dvs prioriterar upp denna träning ordentligt). Han kommer såklart aldrig bli ett uthållighetsmonster om han inte samtidigt krymper muskelmassan. Men lite mer uthållig kan han säkert bli och ändå ha kvar sina storsläggor.

Dels kan han lära sig all den teknik han ännu inte hunnit lära sig. Typ nedtagningsförsvar och grappling/jiu-jutsu så han inte behöver bränna lika mycket energi på att göra detta.

Men framförallt kan han ju få rutin från en match som denna och försöka hitta en strategi som gör att han kan hantera en motståndare som Stipe som gör allt för att hänga på honom och trötta ut honom så att han inte kan vara explosiv mer än i första ronden. Typ lära sig hushålla på krafterna.

Ifall han har skalle nog att lära från sina misstag så tror jag han kan bli jobbigare att hantera för Stipe i en returmatch. I intervjun efter matchen sade han ju tom att han hade underskattat Stipe en aning. Dvs han indikerade ju redan där att han fattade att han måste göra nåt annorlunda.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-22, 03:34   #49076
Agitator
Den rättmätige
 
Agitators avatar
 
Reg.datum: Mar 2014
Inlägg: 1 792
Francis är enbart en powertrain, likt en roidad reem.

Han hade ju noll koll på saker när han väl hamnade på marken.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Att träna utan steroider är som att vattna gräsmattan när det regnar. Slöseri med tid.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Det är aldrig för tidigt för första kuren.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Va, kreatin? Är det kreatin vi har pratat om?
Agitator är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-22, 03:55   #49077
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av Agitator Visa inlägg
Francis är enbart en powertrain, likt en roidad reem.

Han hade ju noll koll på saker när han väl hamnade på marken.
Ifall han hade noll koll för att han inte hunnit/prioriterat att träna på detta så finns det ju gott hopp för honom framöver ifall han har vett nog att inse att han måste fokusera på detta och att den nuvarande arsenalen inte räcker till.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-22, 09:15   #49078
Agitator
Den rättmätige
 
Agitators avatar
 
Reg.datum: Mar 2014
Inlägg: 1 792
Satan vilket cleant body shoot. När man ser slowmon från andra vinkeln.

Bas Rutten skulle vara riktigt impad över det slaget!


Pratar om Bellator 192 för övrigt.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Att träna utan steroider är som att vattna gräsmattan när det regnar. Slöseri med tid.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Det är aldrig för tidigt för första kuren.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Va, kreatin? Är det kreatin vi har pratat om?
Agitator är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-22, 10:05   #49079
Bailah
Registered User
 
Bailahs avatar
 
Reg.datum: Sep 2006
Ort: Lund.
Inlägg: 3 973
Citat:
Ursprungligen postat av Agitator Visa inlägg
Satan vilket cleant body shoot. När man ser slowmon från andra vinkeln.

Bas Rutten skulle vara riktigt impad över det slaget!


Pratar om Bellator 192 för övrigt.
Trodde Pico var sjukt överhypad speciellt efter första fighten. Men sen gick det onekligen bättre.
__________________
Bailah goes carnivore
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=234733
Bailah är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-23, 14:46   #49080
xan
Registered User
 
xans avatar
 
Reg.datum: Feb 2017
Inlägg: 894
Aaron Pico future GOAT, du hörde det här först.

Bara för oss som stod kvar på orkestervagnen när han blev golvad och avslutad av Zach "snickaren" Freeman. Bailah är diskvalificerad.

Motståndaren var 11-4 innan detta avslut dessutom, not bad.

https://www.mmafighting.com/2018/1/2...t-bellator-192
xan är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:19.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)