Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2018-05-11, 09:46   #31
Angel
Ge mig nått fint nu!
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 5 239
Citat:
Ursprungligen postat av Klein Visa inlägg
Nu var ju frågan specifikt vilka kriterier du var ute efter. Jag är lite intellektuellt nyfiken för jag har en bekant som sysslar med spermiedonation på sin fritid. Det finns tydligen webbplatser för detta ändamål med samma tekniska upplägg som dejting-webbplatser där kvinnor kan arrangera naturlig inseminering och han har skaffat flera barn på detta sätt. Vanligen kräver kvinnan ett hälsotest av mannen innan hon gör slag i saken.

Varför undrar du?
Angel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-11, 09:50   #32
Klein
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 696
Citat:
Ursprungligen postat av Angel Visa inlägg
Varför undrar du?
Med förhoppning om att få späda på mina fördomar om betydelsen av diverse fysiska attribut.
Klein är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-11, 09:54   #33
Angel
Ge mig nått fint nu!
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 5 239
Citat:
Ursprungligen postat av Klein Visa inlägg
Med förhoppning om att få späda på mina fördomar om betydelsen av diverse fysiska attribut.
Om man går till en klinik får man väl önska typ etnicitet, ögonfärg och hårfärg. I såfall hade jag förmodligen valt någon med samma etnicitet som jag själv har.
Angel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-11, 09:57   #34
Shqypnia
Dardania
 
Shqypnias avatar
 
Reg.datum: Nov 2013
Inlägg: 3 147
Citat:
Ursprungligen postat av Angel Visa inlägg
Om man går till en klinik får man väl önska typ etnicitet, ögonfärg och hårfärg. I såfall hade jag förmodligen valt någon med samma etnicitet som jag själv har.
Eller skaffa dig en man nu.
__________________
Den typen av människa
Shqypnia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-11, 10:01   #35
Anton Fräs
Stark
 
Anton Fräss avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 9 035
Jag har aldrig velat ha några barn, tycker inte om barn heller för den delen. Det hade tagit bort för mycket av min frihet enkelt uttryckt.
Anton Fräs är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-11, 10:05   #36
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 235
Citat:
Ursprungligen postat av micke81 Visa inlägg
Barn är otäcka.
Bara andras ungar. Det är något magiskt med det där, att även om man inte alls gillar barn så undantar man sina egna
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-11, 10:15   #37
Angel
Ge mig nått fint nu!
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 5 239
Citat:
Ursprungligen postat av Shqypnia Visa inlägg
Eller skaffa dig en man nu.
Ja, det är som jag skrev såklart det jag allra helst vill.
Det andra var bara en parantes om backup ifall det skiter sig.
Angel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-11, 11:33   #38
Dåren
Tuff Knutte
 
Dårens avatar
 
Reg.datum: Mar 2015
Inlägg: 455
Som man föreställer jag mig att dynamiken i förhållandet med den kvinna man har barnet med skall förändras negativt där mannen reduceras till någon sorts sorglig halvfigur, betraktad som något mindre vetande med enda uppgift att försörja hushållet.

Kvinnan, å andra sidan, blir en hormonstinn galning. Kommer ni ihåg Mia Skäringers i första säsongen av Solsidan? Jag tror hennes insats där avskräckt mig från att skaffa barn.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Vassleproteinpulver består av sågspån och anabola steroider. Källa: mina föräldrar.
Doctors are always changins their minds. One week bacon grease is bad for you, the next week we're not getting enough of it!

My path from obesity begins right here!
Dåren är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-11, 12:19   #39
Beemel
Oh gravity, thou art a heartless bitch
 
Beemels avatar
 
Reg.datum: May 2006
Ort: Hemma hos mig.
Inlägg: 7 119
Citat:
Ursprungligen postat av Shqypnia Visa inlägg
Människor som kan skaffa barn men väljer att inte göra det påminner mig om vuxna människor som vill vara just barn hela livet och vägrar växa upp.
Just the way i like it.
Jag är myndig och tar ansvar för mitt liv, utbildat mig, jobbar, betalsr skatt och mina räkningar. Äger ett hus och trivs allmänt bra med livet precis som det är. Men vuxen tänker jag fan aldrig bli!
__________________
_____________________________________________
Beemels journal
Beemelversusgravity på Instagram
Beemel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-11, 12:22   #40
BrunoC
Banned User
 
Reg.datum: May 2018
Inlägg: 80
För en man så finns det ju ingen deadline att passa. Läste om någon snubbe för ett tag sen som blev farsa som 97-åring.
Män är dessutom mer självständiga och klarar sig bättre utan kvinnor än tvärtom. När läste du om en kvinna som stack ut på egen hand i världen och gjorde en Göran Kropp-grej med att cykla genom världsdelar och besteg Mount Everest eller som bestämde sig för att resa jorden runt på egen hand?

Förutom mig själv känner jag många andra män som levt som ensamvargar och som har rest eller bott helt själva utomlands på många olika ställen i världen och klarat sig helt själva. Känner inte en enda kvinna som gjort något liknande och fått klara sig helt på egen hand.

Jag har en polare som sa adjö till kvinnor och dejtingmarknaden för flera år sedan och har bestämt sig för att aldrig skaffa barn. Han är en av de lyckligaste personerna jag känner därför att han tycks finna glädje i sina intellektuella intressen med att nörda ner sig inom kvantmekanik, evolutionärbiologi, aktiemarknaden och försöka perfektera sin hobby inom trolleritrick.

Har aldrig träffat en kvinna som verkat känna samma glädje och intellektuella nyfikenhet att nörda ner sig i ett ämne på samma vis. Faktum med att de flesta kvinnor jag känner är mer intresserade av att checka Instagram för att se vad Kylie Jenner och Kardashian-familjen åt till middag.

Det är bl.a. därför som det blir så betydligt mer tragiskt att se en barnlös medelålders kvinna. Det är aldrig någon vacker syn. Läste bara häromdagen om Elisabeth Högberg som berättade om självmordstankar och depression över sorgen av att aldrig fått några egna barn.

Eller ta den här studien där man jämförde profilerna för samhällets lyckligaste och olyckligaste människor i Amerika.

Meet the Least Happy People in America A new survey reveals who fits the profile.- http://www.psychologytoday.com/intl/...ple-in-america

Lyckligaste profilen:

Citat:
Man
39 år
Gift
Inkomst mellan $150,000-200,000
I en "senior management position"
1 barn hemma
En fru som arbetar deltid
Miserablaste profilen
Citat:
Kvinna
42 år gammal
Ogift (och utan barn)
Inkomst under $100,000
I "professional position" (doktor, jurist, etc.)
Det är sorgligt. Hela deras liv har de blivit matade med feministiska lögner om att fokusera på karriärer och ta allt med familj senare, tills de vaknar upp runt 40 och inser att det var ett misstag att spendera sina bästa unga år på någon meningslös karriär istället för att försöka finna sig en bra man att bilda en liten kärnfamilj med.

Senast redigerad av BrunoC den 2018-05-11 klockan 12:25.
BrunoC är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-11, 14:05   #41
wintersnowdrift
special snowflake
 
wintersnowdrifts avatar
 
Reg.datum: Nov 2004
Ort: Obygden
Inlägg: 3 164
Citat:
Ursprungligen postat av BrunoC Visa inlägg
När läste du om en kvinna som stack ut på egen hand i världen och gjorde en Göran Kropp-grej med att cykla genom världsdelar och besteg Mount Everest eller som bestämde sig för att resa jorden runt på egen hand?
Tjej som cyklat jorden runt, ensam: The Bike Ramble
Tjej som bestigit Mt Everest, är profesionell äventyrare (och mamma, och änka efter Göran Kropp men fortsatte med sin livvstil): Renata Chlumska
Tjej som bestiger Europas högsta toppar under ett år, vilket ingen svensk snubbe gjort innan henne: Emma Svensson
Svensk rekordhållare och världsmästare i fridyking och första svenska kvinna att klättra Mt Everests norrsida: Annelie Pompe


Trevlig läsning! Bara att hojta till om du vill ha fler exempel.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Trance Visa inlägg
Studien kanske bör utökas till en hel hög äpplen under soffan som tas ut under olika stadier av föruttnelsen/förtorkningen. Även wintersnowdrifts lukt och städförmåga kanske bör undersökas med kontrollgrupper.
Brevis esse laboro, obscurus fio
wintersnowdrift är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-11, 14:11   #42
Dåren
Tuff Knutte
 
Dårens avatar
 
Reg.datum: Mar 2015
Inlägg: 455
Låter konstigt att någon som är verksam som läkare eller jurist i USA tjänar under $100,000 per år.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Vassleproteinpulver består av sågspån och anabola steroider. Källa: mina föräldrar.
Doctors are always changins their minds. One week bacon grease is bad for you, the next week we're not getting enough of it!

My path from obesity begins right here!
Dåren är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-11, 14:35   #43
Angel
Ge mig nått fint nu!
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 5 239
Kul att se dig tillbaka Nilz!
Kan vi försöka att inte förstöra denna tråden?
Angel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-11, 14:37   #44
BrunoC
Banned User
 
Reg.datum: May 2018
Inlägg: 80
Citat:
Ursprungligen postat av wintersnowdrift Visa inlägg
Tjej som cyklat jorden runt, ensam: The Bike Ramble
Tjej som bestigit Mt Everest, är profesionell äventyrare (och mamma, och änka efter Göran Kropp men fortsatte med sin livvstil): Renata Chlumska
Tjej som bestiger Europas högsta toppar under ett år, vilket ingen svensk snubbe gjort innan henne: Emma Svensson
Svensk rekordhållare och världsmästare i fridyking och första svenska kvinna att klättra Mt Everests norrsida: Annelie Pompe


Trevlig läsning! Bara att hojta till om du vill ha fler exempel.
Ja, det är det som är poängen. Kvinnliga ensamvargar som Anneli Pompe är ju extremt ovanligt. Och då man väl ser någon så är det riktiga skogsmulle-typer som brinner enormt för natur och friluftsliv.

Men vanligtvis när bögar och kvinnor är ute och reser i världen idag så är det med sällskap och med målet att pröva lite nya maträtter, kunna ha fräscha selfies och material att lägga upp på Instagram.

Medan det ju för män är betydligt vanligare att se ensamvargar. Män är naturligtvis mer självständiga.
Sen kan man ju dra upp vilka anekdoter man vill om en kvinna en gång i tiden som minsann körde motorcykel 30 mil helt själv och till och med lyckades byta ett däck själv, men det kvittar sett till det stora hela.
BrunoC är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-11, 14:40   #45
TranceII
Registered User
 
TranceIIs avatar
 
Reg.datum: Jun 2013
Inlägg: 225
Har vi inte precis haft trådar där folk säger att samhället måste förändras och kvinnors sexualitet måste kontrolleras för annars så får man massa ensamma män och de klarar inte av det utan att börja köra in skåpbilar i folksamlingar?
TranceII är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:54.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)