Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2011-11-07, 18:37   #1
Piranha
Mannen, myten, legenden!
 
Piranhas avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Ort: Suffer Island
Inlägg: 15 159
Resultat i bästa fysiken 2011 Herrar.

1: Martikainen
(6) poäng

Citat:
Ruggigt bra form och bra med muskler. Det som kan tänkas förbättras är ryggvidden och lårsvepet, mao mer böj och chins. Poseringen är bra, men sidechesten behöver lite mer träning. I övrigt finns det inget att klaga på, riktigt fin fysik.
En solklar vinnare.

Energisk kille som har svårt att sitta still, spenderar fritiden i gymmet,
på fotbollsplanen och i MTB-spåret.
Tränat på gym sedan 2004 och arbetar nu även som gyminstruktör på friskis & Svettis.
Träningen just nu består mycket av Kettlebells, TRX suspension och övningar som bygger explosivitet och vighet (tex frivändningar, spänsthopp, burpees).
Piranha är inte uppkopplad  
Gammal 2011-11-07, 18:38   #2
Piranha
Mannen, myten, legenden!
 
Piranhas avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Ort: Suffer Island
Inlägg: 15 159
2: Mini_me
(9) poäng

Citat:
Massor med muskler, men sämre form. Hade den varit bättre hade nog placeringen varit ett snäpp högre också, En bra och jämt utvecklad fysik som faktiskt borde ge sig upp på scenen. Pronto
Började träna Bodypump -02 då jag blev tvingad för att jag satt för mycket vid datorn! -04 blev jag frälst i gymmet av mina polare. Tränar 5-7ggr/vecka
Piranha är inte uppkopplad  
Gammal 2011-11-07, 18:39   #3
Piranha
Mannen, myten, legenden!
 
Piranhas avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Ort: Suffer Island
Inlägg: 15 159
3: Chrille87
(17) poäng

Citat:
Vilka jefla lår! Dom är nästan för bra. Förutom att låren sticker ut så är fysiken jämt utvecklad, det man kanske skulle vilja se mer av är ryggtjocklek och även vader för att matcha låren.
Träningsgalen kille som har idrottat hela livet, tränat utan uppehåll på gymmet sen 2008. Älskar allt inom styrketräning och har tänkt att göra tävlingsdebut i Tammerpokalen 2012
Piranha är inte uppkopplad  
Gammal 2011-11-07, 18:39   #4
Piranha
Mannen, myten, legenden!
 
Piranhas avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Ort: Suffer Island
Inlägg: 15 159
4: Tano
(21) poäng

Citat:
Även här ett bra riktigt bra lår, både fram och baksida. Även bröstet och ryggen (med ett par rejäla limpor) är bra. Armarna hänger inte riktigt med resten av kroppen dock. Men plus för bra form.

Norrlänning och teknisk fysiker som är i slutet på sin utbildning. Mycket aktiv som yngling, med sporter som fotboll, innebandy och friidrott. Störst fokus låg på friidrotten, där 800m var favoritgrenen. Slutade efter diverse skador med löpningen vid 19 års ålder och började träna på gym. Gick med i en styrkelyfts klubb vid 21 års ålder och har tävlat sedan dess. Har tagit ett antal SM medaljer och även tävlat för svenska landslaget på junior EM. Senaste tävlingen var på Klassiska SM 2011 där det blev en fjärdeplats i 74kgs klassen, 2,5 kg från tredjeplatsen.
Piranha är inte uppkopplad  
Gammal 2011-11-07, 18:40   #5
Piranha
Mannen, myten, legenden!
 
Piranhas avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Ort: Suffer Island
Inlägg: 15 159
5: Whistler
(28) poäng

Citat:
En snabb sammanfattning, bra överkropp, sämre underkropp. Lår och vader släpar betänkligt, men bra armar, rygg (både tjocklek och vidd) och riktigt bra tjocklek på bröstet. Även formen var bra.
Började styrketräna som glad och okunnig 17-åring och har väl fortsatt på den vägen i dryga tio år nu. Betat av ett gäng kampsporter, undervattensrugby och yoga. Hittade till slut rätt med Dynamiskt Pistolskytte som kräver en bra balans av allt då man måste ha både fysisk förmåga och mental kapacitet. Helst vill man ju att klubbtröjan ska sitta tajt över armarna också.
Piranha är inte uppkopplad  
Gammal 2011-11-07, 18:40   #6
Piranha
Mannen, myten, legenden!
 
Piranhas avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Ort: Suffer Island
Inlägg: 15 159
6: Vunnis
(31) poäng

Citat:
Bra ram, bröst/axlar/armar och ryggvidd. Baksida lår och vader är väl det som ligger lite efter, framsida lår ser bra ut och midjan smal.
Sover 12 timmar om dygnet, vilar resten. Om jag inte får för mig att bli hungrig eller att jag behöver lyfta nånting så jag blir stor och stark. Har lyft saker i snart sex år, första åren för att rehabba knän. Just stor och stark har jag nog försökt bli senaste ~ fyra åren och de senaste ~ två åren har det varit styrkelyft som har varit intressant - och där är det som tur var helt okej att vara tjock!
Piranha är inte uppkopplad  
Gammal 2011-11-07, 18:41   #7
Piranha
Mannen, myten, legenden!
 
Piranhas avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Ort: Suffer Island
Inlägg: 15 159
7: JV
(32) poäng

Citat:
En jämn fysik med ett par schyssta lår och rygglimpor, även axlarna är riktigt bra. Får inte ut ryggen ordentligt i latspread bakifrån ser det ut som. Bra form.
Lönnfet taxichaufför. Har styrketränat 5-6 år med vissa avbrott på grund av slöhet. I omgångar tränat för att tävla i bänkpress och har gjort tre tävlingar. Mest blir det dock träning i byggaranda med mycket fokus på dips och pullups.
Piranha är inte uppkopplad  
Gammal 2011-11-07, 18:42   #8
Piranha
Mannen, myten, legenden!
 
Piranhas avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Ort: Suffer Island
Inlägg: 15 159
8: Kalajset
(35) poäng

Citat:
Ett par bra klubbor och bröst finns det här. Baksidan av fysiken är just baksidan där rygg och baksida lår skulle behöva lite mer arbete. Även här är formen bra och skägget håller yttersta klass.
Tränat styrketräning regelbundet i snart fyra år. Har tidigare perioder i livet tränat lite allt möjligt just litet av och till, men aldrig haft en såg hög träningsfrekvens som jag har just nu. Har under dessa fyra år även kombinerat styrketräningen med en del annat, främst då löpning. Mitt huvudmål är att bygga en funktionell fysik kombinerat med lågt kroppsfett och en någorlunda hög andel muskelmassa. Kommer väga in på ca 75kg fördelat på 182cm.
Piranha är inte uppkopplad  
Gammal 2011-11-07, 18:42   #9
Piranha
Mannen, myten, legenden!
 
Piranhas avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Ort: Suffer Island
Inlägg: 15 159
9: Daloatf
(47) poäng

Citat:
Bra överkropp och form, men det behöver läggas lite krut på underkroppen. Benen ligger klart efter överkroppen. Imponerande bra mage, syns fint i sidechesten.
Jag är 25år, bor i Uppsala med min sambo och vår hund. Jag har tränat innebandy och fotboll i mina unga år. Efter att ha tröttnat på både fotboll och innebandy bestämde jag mig 2005 att börja styrketräna. Jag la ner styrketräningen 2006 på grund av tidsbrist. Jag tog sedan upp det igen 2008 och har tränat strukturerat och ”seriöst” sedan januari 2010. Tidigare år var det sporaliskt och oplanerat. Jag hoppas på att kunna tävla inom fitness five och atletic fitness när jag fyller 30år (2015). På vägen dit hoppas jag på en fin atletiskt form!
Piranha är inte uppkopplad  
Gammal 2011-11-07, 18:43   #10
Piranha
Mannen, myten, legenden!
 
Piranhas avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Ort: Suffer Island
Inlägg: 15 159
10: Mikaelj
(49) poäng

Citat:
Bra höjd på bröstet och ett par rejäla stockar till lår. Armarna och axlarna ligger lite efter övriga fysiken dock.. Hade formen varit bättre så hade placeringen varit bättre också.
Tränat jiujitsu som ungdom, därefter tävlat i sportju-jutsu som junior. I det civila är jag (snart) civilingenjör i datateknik och arbetar som programmerare på Opera. Numera lägger jag min tid på klassisk styrkelyft på GKK med inslag av simning, framfotalöpning, triathlon och vad man nu kan tävla i. Till äventyrs blir det även dansmaskin på Liseberg. En förkärlek för siffror och olika sorters blåsinstrument. Har experimenterat en del tidigare med kost så det här blir ett test för att se hur långt jag kan nå med utseendet samtidigt som jag förbereder mig inför tredje serietävlingen!
Piranha är inte uppkopplad  
Gammal 2011-11-07, 18:43   #11
Piranha
Mannen, myten, legenden!
 
Piranhas avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Ort: Suffer Island
Inlägg: 15 159
11: Sparven
(51) poäng

Citat:
Det finns inget som ligger efter mycket (ja, det skulle vara vaderna då), utan det som behövs för en bättre placering i tävlingen är lite mer muskler och en bättre form. Bara att fortsätta på den inslagna vägen och utvecklas lika jämt som tidigare. Pluspoäng för bra posering.
Är ursprungligen en norrlänning som successivt jobbat mig nedåt i landet och landat i skåne. Min idrottskarriär började med simning i 13 års ålder. Detta får anses som ovanligt då de två stora idrotterna i mina hemtrakter var fotboll eller hockey. Simningen lades på hyllan vid 19 års ålder, hade då jobbat mig upp och snuddade på ungdoms sm nivå. Efter det tog kampsport över, shootfighting, wing tsun samt thaiboxning.
Som 24 åring fann jag passionen till gymmet och har varit fast sedan dess!
Målet med min träning är att lägga på kvalitativ massa, symmetri, balans och välbefinnande. Kroppen är ett fantastiskt redskap och jag vill utveckla dess potential till max!
Piranha är inte uppkopplad  
Gammal 2011-11-07, 18:44   #12
Piranha
Mannen, myten, legenden!
 
Piranhas avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Ort: Suffer Island
Inlägg: 15 159
12: Scratch89
(61) poäng

Citat:
Bra armar och lår, det är vad som utmärker sig, men resten av fysiken hänger med bra. Dock är det formen som gör att placeringen inte är högre i detta startfältet.
Man, 22 år, 173 cm, väger just nu 86 nånting.
Tränat sen början av gymnasiet.
Piranha är inte uppkopplad  
Gammal 2011-11-07, 18:45   #13
Piranha
Mannen, myten, legenden!
 
Piranhas avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Ort: Suffer Island
Inlägg: 15 159
13: Spoon
(64) poäng

Citat:
Man ser en bra vidd på ryggen i dubbel biceps, men tyvärr visar inte latspreaden samma sak. Även sidechesten behöver en del träning. Benen och ffa baksidan och vaderna behöver mer krut, men överlag ser det bra ut. Hade poseringen varit bättre hade nog placeringen varit det också.
Jag har tränat på gym i ca 5 år. Dom första åren kombinerat med löpning och kickboxning. Dom sista två åren bara med fokus på SL. Började träna relativt sent som 24-25. Ställer inte upp med den bästa fysiken men tycker bara att det är kul att deltaga i tävlingar.
Piranha är inte uppkopplad  


Stängt ämne

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:57.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)