Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2018-10-20, 23:15   #31
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 231
Citat:
Ursprungligen postat av Bärsärk Visa inlägg
Jag vet inte ens hur jag uppfattas här inne så ingen aning, inget man kan reflektera över själv direkt. Jag försöker tänka om det jag skriver är något som jag skulle kunna säga IRL som en ganska bra gyllene regel.
Det tycker jag är en ganska dålig gyllene regel du har. Utan spärrar eller rädsla för att man skall behöva stå för det man säger så har man en möjlighet att verkligen få reda på vad andra tycker.

Det är mycket därför jag älskar anonyma internetforum. En hel del är trollande för att det är kul, men mycket av det sjukaste man kan läsa som folk skrivit är saker som de aldrig hade sagt någon annanstans, utan ett skydd av anonymitet, vilket gör att man verkligen ser en helt ärlig och äkta människa som man aldrig hade fått se annars. Sådan info på djupet om andra är annars förbehållen psykiatriker och psykologer.
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-10-21, 01:09   #32
*Flash*
Now You See Me
 
*Flash*s avatar
 
Reg.datum: May 2003
Ort: Uppsala
Inlägg: 1 885
Jag är alltid mig själv men sedan hur jag uppfattas IRL vs här behöver ju inte vara lika för det.
Humöret spelar in en del samt hur bra jag trivs med folk jag träffar IRL för hur jag är där.
__________________
"She is not perfect. You are not perfect. The question is whether or not you are perfect for each other."
Robin Williams
foreverstrong86
*Flash* är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-10-21, 05:38   #33
spoon
Spån
 
spoons avatar
 
Reg.datum: Nov 2006
Ort: Nyboda
Inlägg: 14 397
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Det tycker jag är en ganska dålig gyllene regel du har. Utan spärrar eller rädsla för att man skall behöva stå för det man säger så har man en möjlighet att verkligen få reda på vad andra tycker.

Det är mycket därför jag älskar anonyma internetforum. En hel del är trollande för att det är kul, men mycket av det sjukaste man kan läsa som folk skrivit är saker som de aldrig hade sagt någon annanstans, utan ett skydd av anonymitet, vilket gör att man verkligen ser en helt ärlig och äkta människa som man aldrig hade fått se annars. Sådan info på djupet om andra är annars förbehållen psykiatriker och psykologer.
Det här håller jag med om. Brukar surfa in på fb ibland bara för att få läsa sånt.

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk
__________________
Foxtrot Uniform Charlie Kilo
spoon är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-10-22, 20:37   #34
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 821
Sådär. Är betydligt mer oseriös och skämtsam IRL. Även mer "högljudd". Tonar ned det lite då jag själv stör mig på folk som försöker vara roliga eller stå i centrum hela tiden. Utöver det så är det väl inga jätteskillnader. Går sällan in i långdragna diskussioner här och detsamma gäller IRL.

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-10-22, 21:56   #35
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
När jag är med folk blir jag ofta på gott humör och artig, medan min deppigare och mer ohämmade sida ofta släpps fram här. Så man kan väl säga att jag här är som jag är i enrum IRL.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-10-23, 00:06   #36
Agitator
Den rättmätige
 
Agitators avatar
 
Reg.datum: Mar 2014
Inlägg: 1 791
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
När jag är med folk blir jag ofta på gott humör och artig, medan min deppigare och mer ohämmade sida ofta släpps fram här. Så man kan väl säga att jag här är som jag är i enrum IRL.
HENRIK! Han lever!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Att träna utan steroider är som att vattna gräsmattan när det regnar. Slöseri med tid.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Det är aldrig för tidigt för första kuren.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Va, kreatin? Är det kreatin vi har pratat om?
Agitator är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-10-23, 00:17   #37
MaxTheMarketer
Banned User
 
Reg.datum: Nov 2013
Ort: Sverige
Inlägg: 501
Thumbs up

En sak jag har upptäckt i mig själv är att min uppfattning av hur "jag tror att personer här är IRL" beror mycket på huruvida jag håller med dem eller inte i inlägg som de skriver. Så om jag inte håller med i vad de skriver så inbillar jag mig att jag inte kommer att gilla dem IRL vilket är omöjligt att veta innan IRL-möte. Majoriteten här är troligen sköna dudes & fröknar IRL, för de flesta människor är nämligen det.

Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
När jag är med folk blir jag ofta på gott humör och artig, medan min deppigare och mer ohämmade sida ofta släpps fram här. Så man kan väl säga att jag här är som jag är i enrum IRL.
Är du en person som tenderar att "ladda batterierna enskilt" eller känner du att du "laddar dem" när du umgås med andra människor?
MaxTheMarketer är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-10-23, 06:31   #38
agazza
Registered User
 
agazzas avatar
 
Reg.datum: Jan 2007
Ort: Reser runt
Inlägg: 3 898
Säkerligen dåligt, jag är ännu bättre, snyggare och roligare irl.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av mini Visa inlägg
Jag ber om ursäkt å hela kvinnosläktets vägnar. Vi skäms. Vi är dåliga flickor.
20:35 2009-11-08
öh, jag har börjat träna igen.
agazza är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-10-23, 09:52   #39
ARMSTARK
BÄNKPRESSARE
 
ARMSTARKs avatar
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 2 745
Citat:
Ursprungligen postat av Rikard Jansson Visa inlägg
Skulle bli bannad om jag skulle bete mig som i verkligheten. Eller iallafall skriva som man pratar
+1 på den!
__________________
[/QUOTE]
Citat:
Ursprungligen postat av Petoria Visa inlägg
Varför skulle man faktakolla sånt som stödjer ens åsikter lol
ARMSTARK är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-10-23, 10:13   #40
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av Agitator Visa inlägg
HENRIK! Han lever!


Citat:
Ursprungligen postat av MaxTheMarketer Visa inlägg
Majoriteten här är troligen sköna dudes & fröknar IRL, för de flesta människor är nämligen det.
En grej jag märkt, anekdotiskt, är att folk som är stenhårda på nätet och alltid svarar i en ton som får en att tro att de har ett ansiktsuttryck som Judge Dredd ofta är väldigt rara, tillmötesgående personer som skrattar och ler mycket IRL.

Citat:
Ursprungligen postat av MaxTheMarketer Visa inlägg
Är du en person som tenderar att "ladda batterierna enskilt" eller känner du att du "laddar dem" när du umgås med andra människor?
Bra fråga. Det korta svaret är "det är olika". Det långa svaret är: Jag blir alltid "introvert" i personlighetstest - inklusive ett väldigt seriöst sådant jag gjorde hos en psykolog - vilket betyder att laddar batterier ensam. Och, sannerligen, när jag varit på en stor fest länge brukar jag känna ett starkt behov att dra mig tillbaka en lång stund.

Men å andra sidan... När jag bara sitter i min lägenhet mer än typ en halv dag tenderar jag att få väldigt lite gjort. Det blir mycket prokrastinering och minsta motståndets lag, ofta blir jag så trött att jag måste lägga mig och vila en stund. Ett glatt, positivt möte kan i sådana lägen ge mig en energiboost som räcker flera timmar.

Så jag vet inte. Jag misstänker att det är som jag har läst någonstans, att det är en för simplifierad modell att dela in folk i extroverta och introverta. Det här med att jag blir trött i stora sällskap, det kan ha mer att göra med att jag känner ett krav av att prestera än att människorna i sig tröttar ut mig. Det är en j-a skillnad att spendera tre timmar med någon man är totalt bekväm med och spendera samma tid med främlingar som vill veta vad man pluggar och jobbar med. Och omvänt, det här med att jag blir trött och lat i enrum kanske beror på att jag då blir ensam med mina inre demoner, och att om jag bara besegrade de där demonerna skulle jag må toppen av att bo ensam i en stuga resten av livet.

It's complicated, som brukar stå på Facebook.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-10-23, 12:30   #41
wintersnowdrift
special snowflake
 
wintersnowdrifts avatar
 
Reg.datum: Nov 2004
Ort: Obygden
Inlägg: 3 163
Jag tror att jag här på brädan uppfattas som en ganska dryg besserwisser, vilket jag väl förvisso kan vara även IRL, men jag tror ändå att de som träffat mig härifrån uppfattat mig som lite trevligare, snällare och gladare i verkliga livet. Jag pladdrar rätt mycket och brukar kunna få folk att skratta IRL, det händer nog lite mer sällan här på Kolozzeum.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Trance Visa inlägg
Studien kanske bör utökas till en hel hög äpplen under soffan som tas ut under olika stadier av föruttnelsen/förtorkningen. Även wintersnowdrifts lukt och städförmåga kanske bör undersökas med kontrollgrupper.
Brevis esse laboro, obscurus fio
wintersnowdrift är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-10-23, 12:40   #42
Ladugårdsdörr
Registered User
 
Ladugårdsdörrs avatar
 
Reg.datum: Oct 2011
Inlägg: 795
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det här med att jag blir trött i stora sällskap, det kan ha mer att göra med att jag känner ett krav av att prestera än att människorna i sig tröttar ut mig. Det är en j-a skillnad att spendera tre timmar med någon man är totalt bekväm med och spendera samma tid med främlingar som vill veta vad man pluggar och jobbar med.
För mig är det mest slitsamma att spela intresserad och engagerad när folk ska berätta om sina ofta banala intressen, skavanker och barnens sportboll som uppenbarligen är det absolut viktigaste. Vidare är jag av naturen väldigt diskussionssugen, men det är inte okej i normala sociala sammanhang. Moster Ulla berättar om sin nya pulverdiet där kilona bara rasar, det är som att slänga ut en godisbit framför min näsa som inte får röras. Istället ska man "åh vad roligt, ja du börjar se riktigt smal ut" och sedan flamsa vidare. I tre timmar. Klart som fan man blir trött.
Ladugårdsdörr är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-10-23, 16:46   #43
MaxTheMarketer
Banned User
 
Reg.datum: Nov 2013
Ort: Sverige
Inlägg: 501
Thumbs up

Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg




En grej jag märkt, anekdotiskt, är att folk som är stenhårda på nätet och alltid svarar i en ton som får en att tro att de har ett ansiktsuttryck som Judge Dredd ofta är väldigt rara, tillmötesgående personer som skrattar och ler mycket IRL.



Bra fråga. Det korta svaret är "det är olika". Det långa svaret är: Jag blir alltid "introvert" i personlighetstest - inklusive ett väldigt seriöst sådant jag gjorde hos en psykolog - vilket betyder att laddar batterier ensam. Och, sannerligen, när jag varit på en stor fest länge brukar jag känna ett starkt behov att dra mig tillbaka en lång stund.

Men å andra sidan... När jag bara sitter i min lägenhet mer än typ en halv dag tenderar jag att få väldigt lite gjort. Det blir mycket prokrastinering och minsta motståndets lag, ofta blir jag så trött att jag måste lägga mig och vila en stund. Ett glatt, positivt möte kan i sådana lägen ge mig en energiboost som räcker flera timmar.

Så jag vet inte. Jag misstänker att det är som jag har läst någonstans, att det är en för simplifierad modell att dela in folk i extroverta och introverta. Det här med att jag blir trött i stora sällskap, det kan ha mer att göra med att jag känner ett krav av att prestera än att människorna i sig tröttar ut mig. Det är en j-a skillnad att spendera tre timmar med någon man är totalt bekväm med och spendera samma tid med främlingar som vill veta vad man pluggar och jobbar med. Och omvänt, det här med att jag blir trött och lat i enrum kanske beror på att jag då blir ensam med mina inre demoner, och att om jag bara besegrade de där demonerna skulle jag må toppen av att bo ensam i en stuga resten av livet.

It's complicated, som brukar stå på Facebook.
Lättaste anekdoten för mig att dra för min egen del är att både morsan och farsan är fåordiga på FB MSN vilket kan ge ett drygt eller likgiltigt intryck men IRL är de självfallet som vilka föräldrar som helst. Bristen på kroppsspråk i ord gör att man övertolkar vad deras kroppsspråk egentligen är utifrån antalet ord.

Ja, introvert och extrovert ligger mer på ett kontinuum och det handlar mer om vad du mer ofta än mer sällan föredrar att gå. Myten är ju att "personer är antingen det ena eller andra" när det snarare handlar om en tendens. Och sättet att se folks tendenser är hur de föredrar att "ladda sina batterier" imho.

Jag tenderar att föredra att vara introvert (ladda batterierna ensam) men det betyder ju inte att jag inte vill ha social kontakt alls. Tvärtom - när jag har varit för mig själv för länge ("överladdat batterierna") så får jag ett sug att få kontakt med människor (vilken överraskning!) även om det bara är så lite som att säga "hej!" till kassörskan nere på ICA för att "dämpa batteriöverladdningen".

I festsammanhang så tappar jag bara sociala intresset om det inte finns tjejer på festen eller krogen (vilken överraskning!) så tillvida inte jag träffat någon snubbe som delar något av mina udda intressen som man kan snacka om i evigheter tillsammans med alkoholhaltig förtärande dryck. Snacka alldagliga stereotypiska mansgrejer som sport, bilar, whisky, och vädret, saknar jag genetiska anlag för.

Senast redigerad av MaxTheMarketer den 2018-10-23 klockan 16:48.
MaxTheMarketer är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-10-23, 19:44   #44
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av MaxTheMarketer Visa inlägg
Lättaste anekdoten för mig att dra för min egen del är att både morsan och farsan är fåordiga på FB MSN vilket kan ge ett drygt eller likgiltigt intryck men IRL är de självfallet som vilka föräldrar som helst. Bristen på kroppsspråk i ord gör att man övertolkar vad deras kroppsspråk egentligen är utifrån antalet ord.
Förstår precis vad du menar. Jag har egna sådana exempel, som min bror t ex som skriver som en kratta om man ska vara brutalt ärlig, men verkar väldigt smart IRL. Om jag bara träffat honom online skulle jag nog tro att han var mycket dummare än han är.

Citat:
Ursprungligen postat av MaxTheMarketer Visa inlägg
Ja, introvert och extrovert ligger mer på ett kontinuum och det handlar mer om vad du mer ofta än mer sällan föredrar att gå. Myten är ju att "personer är antingen det ena eller andra" när det snarare handlar om en tendens. Och sättet att se folks tendenser är hur de föredrar att "ladda sina batterier" imho.

Jag tenderar att föredra att vara introvert (ladda batterierna ensam) men det betyder ju inte att jag inte vill ha social kontakt alls. Tvärtom - när jag har varit för mig själv för länge ("överladdat batterierna") så får jag ett sug att få kontakt med människor (vilken överraskning!) även om det bara är så lite som att säga "hej!" till kassörskan nere på ICA för att "dämpa batteriöverladdningen".

I festsammanhang så tappar jag bara sociala intresset om det inte finns tjejer på festen eller krogen (vilken överraskning!) så tillvida inte jag träffat någon snubbe som delar något av mina udda intressen som man kan snacka om i evigheter tillsammans med alkoholhaltig förtärande dryck. Snacka alldagliga stereotypiska mansgrejer som sport, bilar, whisky, och vädret, saknar jag genetiska anlag för.
Det där var intressant, nu började jag fundera på vad jag gör oftast; laddar batterier bland folk, eller ensam. I praktiken är jag mycket mer ensam än med folk, men det är mycket pga bekvämlighet (lättare för en latmask som jag att sitta hemma ensam än att lyfta på telefonen och bestämma träff med en polare).

Om jag fick välja själv skulle jag nog vara 60/40 ensam/med folk. Eller 70/30.

En sak som också spelar in är att när jag ska göra något projekt så måste jag vara själv, eller åtminstone bestämma exakt hur det ska göras, jag är världens sämsta grupparbetare.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:25.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)