Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Kost & Näring

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2018-06-12, 23:19   #1
ErikPK
Registered User
 
Reg.datum: May 2018
Inlägg: 5
Tips på vad man kan stoppa i sig innan träningen/bcaadosering/hur tar ni kreatinet?

Shenare!

I dagsläget äter jag ca ett halvt paket majskakor ca 1.5-2 timmar innan jag är på gymmet då vi inte har någon rast mellan lunch och att vi slutar... behöver lite råd vad man bör stoppa i sig då jag har lite nya kort på bordet nu..



gröt/stekta ägg/kvarg till frukost 9.00
proteinshake 10.30
kyckling med ris och broccoli till lunch 12.00
ett halvt paket majskakor 15.30 isch
gympass
proteinshake direkt efter gymmet
kyckling med ris och broccoli till kvällen

undrar även lite om bcaa.. börjar bli lite dyrt med nocco så undrar lite hur mycket man ska få i sig.. blanda ca 10g i en shaker och börja dricka på väg till gymmet och under tiden man gymmar kanske? eller vad säger folket?

men nu hade jag faktiskt tänkt börja med kreatin igen då jag tröttnade på det där gruset i grumliga vattnet på jobbet... så letar väl mest efter tips på hur man får i sig kreatinet smidigt ihop med något bra och snabbt att stoppa i sig innan träningen

I detta området vet ju alltid den ena bättre än den andra så motivera gärna era svar
ErikPK är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-13, 00:37   #2
Jansson_84
Registered User
 
Jansson_84s avatar
 
Reg.datum: Feb 2005
Ort: On earth
Inlägg: 312
Bcaa är samma sak som att kasta pengarna i sjön, det är eaa du ska använda dign av för att få positiv effekt.

Du kan söka på forumet angående att bcaa inte är fullgott, medans eaa däremot är det.
Angående kreatin så kör jag själv på att bara blanda i det i shakern med proteinpulver efter träning.
__________________
"How can a man be brave if he is afraid? That is the only time a man can be brave".
"I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it". Voltaire
Jansson_84 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-13, 05:16   #3
mela
#curl4lajf
 
melas avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 13 880
Precis som tidigare nämnt får du inte ut något av ditt bcaa, söker du energi på gymmet hade jag snarare kört en PWO eller bara koffein. Du kan söka på bcaa och antingen Jacob Gudiol eller Marek och läsa om varför bcaa inte funkar.

Är du hungrig när du ska träna? Är du i behov av att äta något innan?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Mela, jag gillar dig.
Citat:
Ursprungligen postat av Nattljus Visa inlägg
Jag älskar henne, så jag vinner
mela är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-13, 08:07   #4
Lennix
Greppmongo
 
Lennixs avatar
 
Reg.datum: Jan 2014
Inlägg: 4 072
Citat:
Ursprungligen postat av ErikPK Visa inlägg
Shenare!

I dagsläget äter jag ca ett halvt paket majskakor ca 1.5-2 timmar innan jag är på gymmet då vi inte har någon rast mellan lunch och att vi slutar... behöver lite råd vad man bör stoppa i sig då jag har lite nya kort på bordet nu..



gröt/stekta ägg/kvarg till frukost 9.00
proteinshake 10.30
kyckling med ris och broccoli till lunch 12.00
ett halvt paket majskakor 15.30 isch
gympass
proteinshake direkt efter gymmet
kyckling med ris och broccoli till kvällen

undrar även lite om bcaa.. börjar bli lite dyrt med nocco så undrar lite hur mycket man ska få i sig.. blanda ca 10g i en shaker och börja dricka på väg till gymmet och under tiden man gymmar kanske? eller vad säger folket?

men nu hade jag faktiskt tänkt börja med kreatin igen då jag tröttnade på det där gruset i grumliga vattnet på jobbet... så letar väl mest efter tips på hur man får i sig kreatinet smidigt ihop med något bra och snabbt att stoppa i sig innan träningen

I detta området vet ju alltid den ena bättre än den andra så motivera gärna era svar
Lösningen på Kreatinproblemet är att du intar det efter träningen med bättre effekt än att inta det före.

Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Här såg man "superior gains" för gruppen som tog kreatin efter träning.

https://jissn.biomedcentral.com/arti...550-2783-10-36
__________________
Greppträning och Styrkelyft

Det var en man vid namn Lennix, Armbrytning var hans passion; Men i varje kamp, Fick han alltid damp,
För han var svag som en citron -MasterChiefGPT
Lennix är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-13, 10:32   #5
ErikPK
Registered User
 
Reg.datum: May 2018
Inlägg: 5
Citat:
Ursprungligen postat av Jansson_84 Visa inlägg
Bcaa är samma sak som att kasta pengarna i sjön, det är eaa du ska använda dign av för att få positiv effekt.

Du kan söka på forumet angående att bcaa inte är fullgott, medans eaa däremot är det.
Angående kreatin så kör jag själv på att bara blanda i det i shakern med proteinpulver efter träning.
okej då har jag nog blandat ihop dem där två helt ärligt så har jag bara druckit bcaa då jag tycker att det är gott helt enkelt men är ju alltid smidigt om man även skulle få ut något av det liksom jag har gjort det innan men det förstör min shake HELT.. från en riktigt god shake till att det blir lite lustig eftersmak och det löser sig inte riktigt så blir ju som grus i shaken.. kör på star nutritions gamla vanliga som folk verkar köra mest med..

Citat:
Ursprungligen postat av mela Visa inlägg
Precis som tidigare nämnt får du inte ut något av ditt bcaa, söker du energi på gymmet hade jag snarare kört en PWO eller bara koffein. Du kan söka på bcaa och antingen Jacob Gudiol eller Marek och läsa om varför bcaa inte funkar.

Är du hungrig när du ska träna? Är du i behov av att äta något innan?
jag har nog ganska bra ämnesomsättning mot dem flesta... jag kör pwo i omgångar och tycker det funkar kalas är extremt hungrig efter jobbet så behöver verkligen ha i mig något innan jag tränar

Citat:
Ursprungligen postat av Lennix Visa inlägg
Lösningen på Kreatinproblemet är att du intar det efter träningen med bättre effekt än att inta det före.
japp jag låg uppe i natt och det verkar som att majoriteten föreslår detta
ErikPK är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-13, 17:34   #6
Jansson_84
Registered User
 
Jansson_84s avatar
 
Reg.datum: Feb 2005
Ort: On earth
Inlägg: 312
Såg att det är extrapris i mmsportshopen på eaa, 199 kr för 41 serveringar vilket blir knappt en femma per servering. Helt klart billigare och betydligt bättre alternativ än att dricka nocco dagligen.
Eaa:n ska ju dessutom vara b6 vitamin-berikad som har uppgift att minska trötthet och utmattning.

Ett alternativ är ju att köra eaa före eller under träningspasset.
Själv kör jag en stark kopp kaffe under träningspasset ibland. Men det ska ju egentligen inte behövas någon energi kick för att bränna av ett träningspass.

Om kosten och sömnen är god vill säga och det inte är något annat som kan ta på den mentala skärpan.
__________________
"How can a man be brave if he is afraid? That is the only time a man can be brave".
"I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it". Voltaire

Senast redigerad av Jansson_84 den 2018-06-13 klockan 17:38.
Jansson_84 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-06-13, 19:16   #7
Anders The Peak
Registered User
 
Anders The Peaks avatar
 
Reg.datum: Jan 2005
Ort: Hemma
Inlägg: 11 215
Kreatinet tror jag att du kan ta närsom på dygnet gärna ihop med lite normala kolhydrater.

Dryck under träning då fungerar säkert BCAA bättre EAA om du vill ha effekt på uthållighet.
__________________
Grandmaster Broscientist

"Bro, you gotta slam 40-60 grams of waxy maize plus 20 grams of BCAA within 7 seconds of finishing your last set of squat rack curls. Otherwise, you'll go straight catabolic."
Anders The Peak är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:59.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)