Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-07-31, 11:56   #16
Nephelite
Registered User
 
Nephelites avatar
 
Reg.datum: Nov 2009
Inlägg: 998
Jävlar vad grymt!

GROV!!
__________________
http://www.kolozzeum.com/forum/showt...=179532&page=7
Böj: 190 kg
Mark: 240 kg
Bänk: 145 kg
------Shape store - Uppsala representative! -----
Nephelite är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-07-31, 12:22   #17
G_lund
En påse med mos.
 
G_lunds avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Inlägg: 1 243
Citat:
Ursprungligen postat av Carolinew Visa inlägg
Nej inte direkt, känner ju alltid av den men inte värre än att det går att springa ganska normalt iaf och det blir inte värre av att springa heller
Gött mos!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Ska till akuten strax när mobilen är laddad
G_lund är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-07-31, 14:33   #18
Metral
Registered User
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 191
Är lyftning borta för gott nu, eller hoppas du på att komma tillbaka till lyftande när din rygg blir bättre? Kanske tyngdlyftning? Vill minnas att du var intresserad av det.
Hoppas att det löser sig med ryggen och att du trivs med den typen av träning du nu ägnar dig åt också!
Metral är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-07-31, 15:08   #19
Carolinew
Kolozzeums hjältinna.
 
Carolinews avatar
 
Reg.datum: Dec 2006
Ort: Linköping
Inlägg: 3 931
Citat:
Ursprungligen postat av Nephelite Visa inlägg
Jävlar vad grymt!

GROV!!
Tack

Citat:
Ursprungligen postat av G_lund Visa inlägg
Gött mos!
Japp

Citat:
Ursprungligen postat av Metral Visa inlägg
Är lyftning borta för gott nu, eller hoppas du på att komma tillbaka till lyftande när din rygg blir bättre? Kanske tyngdlyftning? Vill minnas att du var intresserad av det.
Hoppas att det löser sig med ryggen och att du trivs med den typen av träning du nu ägnar dig åt också!
Just nu känns det så tyvärr. Trodde att vila skulle hjälpa men tji fick jag, är glad om jag någon gång bara slipper alla problem som jag har i vardagen just nu. Var ju väldigt sugen på tyngdlyftning ett tag men när jag inte kan knäböja eller marka så blir det ju väldigt svårt tyvärr. Tycker helt ärligt att den motions-/underhållsträning jag sysslar med nu är aptråkig men att sluta träna är inget alternativ... Försöker faktiskt komma på någon ny fysisk "hobby" att satsa på, har testat windsurfing bl.a. men det är fasen inte lätt att börja med någon ny sport i min ålder och med min ekonomi som student :P Alla förslag mottages tacksamt
__________________
I'm nobody. Nobody's perfect.
Carolinew är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-07-31, 16:03   #20
Metral
Registered User
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 191
Citat:
Ursprungligen postat av Carolinew Visa inlägg
Just nu känns det så tyvärr. Trodde att vila skulle hjälpa men tji fick jag, är glad om jag någon gång bara slipper alla problem som jag har i vardagen just nu. Var ju väldigt sugen på tyngdlyftning ett tag men när jag inte kan knäböja eller marka så blir det ju väldigt svårt tyvärr. Tycker helt ärligt att den motions-/underhållsträning jag sysslar med nu är aptråkig men att sluta träna är inget alternativ... Försöker faktiskt komma på någon ny fysisk "hobby" att satsa på, har testat windsurfing bl.a. men det är fasen inte lätt att börja med någon ny sport i min ålder och med min ekonomi som student :P Alla förslag mottages tacksamt
Att nå en nivå som gör att du inte längre har problem i vardagen hoppas jag verkligen att du gör.
Spelat badminton något? Tycker att det är kul, och sliter inte jättemycket på ryggen känns det som.
Metral är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-07-31, 19:24   #21
Carolinew
Kolozzeums hjältinna.
 
Carolinews avatar
 
Reg.datum: Dec 2006
Ort: Linköping
Inlägg: 3 931
Citat:
Ursprungligen postat av Metral Visa inlägg
Att nå en nivå som gör att du inte längre har problem i vardagen hoppas jag verkligen att du gör.
Spelat badminton något? Tycker att det är kul, och sliter inte jättemycket på ryggen känns det som.
Spelade det ibland som liten och visst är det småkul men jag tror varken jag kan bli bra på det eller tycka att det är något jag vill göra flera dagar i veckan... Dessutom är man ju alltid beroende av att ha någon att spela med då. Kanske skall omformulera mig, jag vill inte bara hitta en ny hobby utan en ny passion! Jag behöver verkligen något att lägga ner min själ och hjärta i och som är fysiskt, roligt och som man kan förbättra sig i.
__________________
I'm nobody. Nobody's perfect.
Carolinew är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-07-31, 19:36   #22
Carolinew
Kolozzeums hjältinna.
 
Carolinews avatar
 
Reg.datum: Dec 2006
Ort: Linköping
Inlägg: 3 931
2012-07-31

FU-bänkpress med stopp:
30 kg: 10
40 kg: 8
45 kg: 8
52,5 kg: 8
55 kg 7
57,5 kg: 2
60 kg: 4, 3
55 kg: 6, 5, 5

Hantelrodd:

20 kg: 10
25 kg: 8, 8, 8
Per arm

Breda latsdrag:
40 kg: 10
47 kg: 8
54 kg: 6, 6, 6

Liggande lårcurl:
25 kg: 8, 8, 8

Benspark:
50 kg: 12
60 kg: 12, 12, 12

Stångcurl:
15 kg: 15
20 kg: 10, 10, 10

"Marklyft":
20 kg: 15
30 kg: 10, 2

Kommentar:
Hyfsat effektivt pass, hade knappt 1½ h på mig. Kör bara bänk med fötterna uppe numera för att avlasta ryggen, är rätt dålig på det om jag skall vara ärlig men det är ju inte helt fel att köra det lite då. Känns lite roligare också att göra nåt man var dålig på redan innan så man kanske till och med kan öka lite trots den lilla mängd mat jag äter numera (<1000 kcal/dag för det mesta) istället för att bara bli klenare och klenare.

I slutet testade jag lite marklyft på fjuttvikt för att kunna känna efter ordentligt var exakt det är jag har ont så jag kan säga det till sjukgymnasten imorgon. Det är ju främst vid ryggraden i ländryggen det molar och pulserar smärta, men när jag skall lyfta saker från marken så drar det ner i vänster skinka också. Skumt. Försökte med ett andra set på 30 men det gick inte Har rätt ont nu men det får det vara värt. Får ju lite ont av liggande lårcurl också men finns inte så många alternativ till att träna baksida lår... Kanske sjukgymnasten har nåt alternativ även där

Blev rätt jäkla pissed off imorse när vikten hade gått upp till 66,3 med tanke på vad lite jag åt igår. Kan liksom inte kapa mer på kcal-intaget nu...

Nåja, ganska nöjd med passet i alla fall!
__________________
I'm nobody. Nobody's perfect.
Carolinew är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-07-31, 21:30   #23
Metral
Registered User
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 191
Citat:
Ursprungligen postat av Carolinew Visa inlägg
Spelade det ibland som liten och visst är det småkul men jag tror varken jag kan bli bra på det eller tycka att det är något jag vill göra flera dagar i veckan... Dessutom är man ju alltid beroende av att ha någon att spela med då. Kanske skall omformulera mig, jag vill inte bara hitta en ny hobby utan en ny passion! Jag behöver verkligen något att lägga ner min själ och hjärta i och som är fysiskt, roligt och som man kan förbättra sig i.
Hur bra tänker du dig att du ska bli kunna bli?
Antar att det inte fungerar så bra att återgå till att vara hästtjej med trasig rygg?

Är inte <1000kcal i snitt lite väl hårt?
Metral är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-07-31, 22:24   #24
mikaelj
Vrickad & älskvard
 
mikaeljs avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Ort: Nära 2:ans ändhållplats söderut
Inlägg: 21 094
Jag hoppas att du inser att fluktuationer till följd av vätska lätt är 2 kg?
Postat via en mobil enhet
mikaelj är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-07-31, 22:51   #25
Carolinew
Kolozzeums hjältinna.
 
Carolinews avatar
 
Reg.datum: Dec 2006
Ort: Linköping
Inlägg: 3 931
Citat:
Ursprungligen postat av Metral Visa inlägg
Hur bra tänker du dig att du ska bli kunna bli?
Antar att det inte fungerar så bra att återgå till att vara hästtjej med trasig rygg?

Är inte <1000kcal i snitt lite väl hårt?
Jag vet inte, kommer ju inte kunna bli görbra i nåt med min ålder, men är glad om det finns möjlighet att tävla på lägre nivå i alla fall, så det finns klasser för folk som inte är elit så att säga

Jo hästarna kommer jag definitivt ta upp framöver, och hundarna. Älskar djur. Men det går inte som student, alldeles för dyrt.

Jo det är hårt, men har inget val :P

Citat:
Ursprungligen postat av mikaelj Visa inlägg
Jag hoppas att du inser att fluktuationer till följd av vätska lätt är 2 kg?
Postat via en mobil enhet
Nja inga 2 kg på min lilla kropp, men visst några hekto upp och ner kan givetvis vara vätska. Det är mest att jag stått stilla på dryga 66 kg nu i över en vecka och det känns osannolikt med så lite mat Det är en dragkamp om kilona nu mellan mig och min kropp :P
__________________
I'm nobody. Nobody's perfect.
Carolinew är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-07-31, 22:55   #26
mikaelj
Vrickad & älskvard
 
mikaeljs avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Ort: Nära 2:ans ändhållplats söderut
Inlägg: 21 094
Citat:
Ursprungligen postat av Carolinew Visa inlägg
Nja inga 2 kg på min lilla kropp
Jodå.

Citat:
Ursprungligen postat av Carolinew
men visst några hekto upp och ner kan givetvis vara vätska.
Bra! Så hetsa inte upp dig för mycket. (pekar på länken under)

Citat:
Ursprungligen postat av Carolinew
Det är mest att jag stått stilla på dryga 66 kg nu i över en vecka och det känns osannolikt med så lite mat
Present till dig: http://www.bodyrecomposition.com/fat...uishy-fat.html
__________________
Träning! | jwzrd: Efter det där inlägget får du ligga med mig mikaelj!
Scratch89: Du verkar tro att vi alla blir lite hårda i byxan av att dränka oss i sockerlösning. | stevebc: 85 kg extra i dips? Nu är du skäggstark på riktigt! Karlos: Ditt sista marklyft var något av det coolaste jag sett i styrkelyftsväg live. | camilla: du är en extrem teoretiker och totalt känslokall.
mikaelj är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-07-31, 23:00   #27
Vunnis
Tunnis
 
Vunniss avatar
 
Reg.datum: Apr 2009
Ort: Uppsala
Inlägg: 4 386
Skojigt med fler lyftare som blir byggare... på sitt sätt.
Tänk vad vackra vi ska bli! Hur ser splitten ut och när ska vi börja hetsa varandra?
Vunnis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-07-31, 23:26   #28
Carolinew
Kolozzeums hjältinna.
 
Carolinews avatar
 
Reg.datum: Dec 2006
Ort: Linköping
Inlägg: 3 931
Citat:
Ursprungligen postat av mikaelj Visa inlägg
Jodå.



Bra! Så hetsa inte upp dig för mycket. (pekar på länken under)



Present till dig: http://www.bodyrecomposition.com/fat...uishy-fat.html
Rätt intressant, skulle inte förvåna mig om jag samlar på mig mycket vätska. Irriterande är det i alla fall för viktnedgången syns varken på vågen eller måttbandet, bara på mitt humör

Citat:
Ursprungligen postat av Vunnis Visa inlägg
Skojigt med fler lyftare som blir byggare... på sitt sätt.
Tänk vad vackra vi ska bli! Hur ser splitten ut och när ska vi börja hetsa varandra?
Lol. Du är ju redan i form. Har ingen splitt, men kör typ bänk (FU-bänk) varje pass och sedan lite komplement för hela kroppen.
__________________
I'm nobody. Nobody's perfect.

Senast redigerad av Carolinew den 2012-07-31 klockan 23:27.
Carolinew är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-08-01, 14:08   #29
Carolinew
Kolozzeums hjältinna.
 
Carolinews avatar
 
Reg.datum: Dec 2006
Ort: Linköping
Inlägg: 3 931
Ryggfanskapsuppdatering 2012-08-01

Precis varit hos en ny sjukgymnast. Inget nytt den här gången heller, han gissade också på en diskutbuktning, och att den dessutom buktade snett eftersom jag har mer ont i vänstersidan. Han sade dock att det också kan vara ett diskbråck men inte lika troligt. Det var tydligen dåligt att det börjat dra ner i vänster skinka också så det skall jag vara uppmärksam på framöver.

Skall göra dynamiska och sneda McKenzie (inte statiska som förut) gärna så ofta som varannan timme i två veckor, blir det inte bättre av det skall jag kolla upp det vidare tyckte han. Har ju ortopedtiden den 22:e så det blir väl rätt lagom.
__________________
I'm nobody. Nobody's perfect.
Carolinew är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-08-02, 17:59   #30
Carolinew
Kolozzeums hjältinna.
 
Carolinews avatar
 
Reg.datum: Dec 2006
Ort: Linköping
Inlägg: 3 931
2012-08-02

FU-bänkpress med stopp:

30 kg: 10
40 kg: 8
50 kg: 6
55 kg: 3
60 kg: 3, 3, 3, 3, 3
62,5 kg: 1
65 kg: 1
50 kg: 6, 6, 6

Tricepspress bakom nacke v-stång (brett + smalt):
23,75 kg: 12+12
26,25 kg: 12+12
28,75 kg: 10+10

Triceps pushdowns v-stång:
23,75 kg: 10
28,75 kg: 6, 6, 7, 7

Stångcurl:
20 kg: 15
22,5 kg: 10
25 kg: 8, 8

Kommentar:
Är nöjd med att i princip FU-bänka kroppsvikten. Nu ligger jag förvisso med fötterna på bänken och inte i luften vilket kanske är en aning lättare men ligger ju platt mot bänken ändå. Körde med fötterna i luften efteråt.

Går sådär att bicepscurla med ryggen, men det är roligt så lite får den stå ut med :P

Film på 65. Musiken tog jag bara från youtube eftersom ljudet som min mobil spelar in i ger folk tinnitus.

__________________
I'm nobody. Nobody's perfect.

Senast redigerad av Carolinew den 2012-08-02 klockan 18:00.
Carolinew är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:26.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)