Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2017-11-20, 11:44   #6151
O_Wao
Tänker råsa!
 
O_Waos avatar
 
Reg.datum: May 2009
Ort: Uppsala
Inlägg: 6 501
Fortfarande sjuk, missar löpkursen imorgon
__________________
I'm not clumsy. The floor just hates me, the tables and chairs are bullies, and the walls get in my way.

O_Wao = oh wow!
O_Wao är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-11-24, 10:46   #6152
O_Wao
Tänker råsa!
 
O_Waos avatar
 
Reg.datum: May 2009
Ort: Uppsala
Inlägg: 6 501
Kom på den briljanta idén att ringa vårdcentralen och be om ordentlig hostmedicin, det var inte helt överraskade ganska effektivt. Var på gymet i morse och bara mjukare upp kroppen med oh-pressar, roddar, axellyft åt sidan, utfall, facepulls, latsdrag, bålövningar och lite annat jox.

Kändes skönt att träna igen, huvudvärken jag haft i flera dagar släppte nästan direkt.
__________________
I'm not clumsy. The floor just hates me, the tables and chairs are bullies, and the walls get in my way.

O_Wao = oh wow!
O_Wao är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-11-25, 12:26   #6153
Carolinew
Kolozzeums hjältinna.
 
Carolinews avatar
 
Reg.datum: Dec 2006
Ort: Linköping
Inlägg: 3 931
Citat:
Ursprungligen postat av O_Wao Visa inlägg
Söndag krattade jag löv och roade mig med att kratta med "fel" hand överst, svårare än vad man kan tro! Ridning igår som vanligt, löpkurs idag. Inledde med 10 min egen uppvärmning eftersom det var så kallt, sen stretchövningar, löpskolning och sen intervaller. 3x90 s med 30 s vila, 5x60 s med 30 s vila, 6x30 s med 30 s vila. Setvila om 2 min efter varje. Kändes riktigt bra trots att jag är överlägset långsammast när jag håller mellan 5:00-4:30 i de längre intervallerna och letar teknik istället. Försöker att inte låta egot ta över, men stampade plattan i mattan sista 30 s och landade runt 3:20 som snabbast.
Oj det var inte dåligt! 3:20 motsvarar väl 18 km/h vilket skulle få mig att flyga av löpbandet direkt haha
__________________
I'm nobody. Nobody's perfect.
Carolinew är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-11-26, 08:45   #6154
O_Wao
Tänker råsa!
 
O_Waos avatar
 
Reg.datum: May 2009
Ort: Uppsala
Inlägg: 6 501
Citat:
Ursprungligen postat av Carolinew Visa inlägg
Oj det var inte dåligt! 3:20 motsvarar väl 18 km/h vilket skulle få mig att flyga av löpbandet direkt haha
Det är ju där jag toppar ut, så sprang inte direkt i det tempot hela tiden, och definitivt inte till vardags! Men kul att faktiskt "hitta" lite fart med den nya löptekniken jag försöker nöta in.
__________________
I'm not clumsy. The floor just hates me, the tables and chairs are bullies, and the walls get in my way.

O_Wao = oh wow!
O_Wao är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-11-26, 13:05   #6155
O_Wao
Tänker råsa!
 
O_Waos avatar
 
Reg.datum: May 2009
Ort: Uppsala
Inlägg: 6 501
45 min jogg i morse och leta löpteknik. Problemet just nu är att löptekniken lägger mig i ett tempo jag inte har kondition för... Men det kändes hyfsat ändå.
__________________
I'm not clumsy. The floor just hates me, the tables and chairs are bullies, and the walls get in my way.

O_Wao = oh wow!
O_Wao är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-11-26, 13:10   #6156
micke81
något kärvare
 
Reg.datum: Sep 2007
Ort: sumpan
Inlägg: 1 634
Citat:
Ursprungligen postat av O_Wao Visa inlägg
45 min jogg i morse och leta löpteknik. Problemet just nu är att löptekniken lägger mig i ett tempo jag inte har kondition för... Men det kändes hyfsat ändå.
Det där är ett ganska kul fenomen faktiskt
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Inget som inte är dopningsklassat eller läkemedelsklassat är mer anabolt än mjölk.
micke81 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-11-26, 14:56   #6157
O_Wao
Tänker råsa!
 
O_Waos avatar
 
Reg.datum: May 2009
Ort: Uppsala
Inlägg: 6 501
Citat:
Ursprungligen postat av micke81 Visa inlägg
Det där är ett ganska kul fenomen faktiskt
Svårt med löpning runt 5:00 när man har ett cruisetempo på runt 6:10 i vanliga fall...
__________________
I'm not clumsy. The floor just hates me, the tables and chairs are bullies, and the walls get in my way.

O_Wao = oh wow!
O_Wao är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-11-26, 15:47   #6158
micke81
något kärvare
 
Reg.datum: Sep 2007
Ort: sumpan
Inlägg: 1 634
Citat:
Ursprungligen postat av O_Wao Visa inlägg
Svårt med löpning runt 5:00 när man har ett cruisetempo på runt 6:10 i vanliga fall...
Förstår dig helt och 5:00 är faktiskt rätt fort att hålla över tid,men det är ändå intressant det där med att springa som vanligt med halvkass teknik och må bra i största allmänhet för att gå över till att försöka springa "smartare och bättre" och plötsligt springer man fortare än man klarar av istället och finner det omöjligt att sänka tempot till ett tempo man orkar hålla utan att krasha tekniken fullständigt igen..
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Inget som inte är dopningsklassat eller läkemedelsklassat är mer anabolt än mjölk.
micke81 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-11-26, 21:44   #6159
O_Wao
Tänker råsa!
 
O_Waos avatar
 
Reg.datum: May 2009
Ort: Uppsala
Inlägg: 6 501
Citat:
Ursprungligen postat av micke81 Visa inlägg
Förstår dig helt och 5:00 är faktiskt rätt fort att hålla över tid,men det är ändå intressant det där med att springa som vanligt med halvkass teknik och må bra i största allmänhet för att gå över till att försöka springa "smartare och bättre" och plötsligt springer man fortare än man klarar av istället och finner det omöjligt att sänka tempot till ett tempo man orkar hålla utan att krasha tekniken fullständigt igen..
Jag tar gångpauser

Jag tycker att det svåra med att bana om rörelsemönster är att om man återgår till det gamla rörelsemönstret en stund är det jättesvårt att hitta rätt igen.
__________________
I'm not clumsy. The floor just hates me, the tables and chairs are bullies, and the walls get in my way.

O_Wao = oh wow!
O_Wao är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-11-26, 21:46   #6160
O_Wao
Tänker råsa!
 
O_Waos avatar
 
Reg.datum: May 2009
Ort: Uppsala
Inlägg: 6 501
Fick behandling av min spända nacke hos Vunnis idag, det är verkligen helt jävla fantastiskt när nåt som legat och molat i flera veckor faktiskt släpper. Hela kroppen ba "ja men förlåt, ville du alltså inte ha axlarna i öronhöjd?!".
__________________
I'm not clumsy. The floor just hates me, the tables and chairs are bullies, and the walls get in my way.

O_Wao = oh wow!
O_Wao är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-11-27, 09:01   #6161
mela
#curl4lajf
 
melas avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 13 880
Citat:
Ursprungligen postat av o_wao Visa inlägg
fick behandling av min spända nacke hos vunnis idag, det är verkligen helt jävla fantastiskt när nåt som legat och molat i flera veckor faktiskt släpper. Hela kroppen ba "ja men förlåt, ville du alltså inte ha axlarna i öronhöjd?!".
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Mela, jag gillar dig.
Citat:
Ursprungligen postat av Nattljus Visa inlägg
Jag älskar henne, så jag vinner
mela är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-12-04, 08:50   #6162
O_Wao
Tänker råsa!
 
O_Waos avatar
 
Reg.datum: May 2009
Ort: Uppsala
Inlägg: 6 501
Fortfarande sjuk, blev helt utmattad av att gå en långpromenad med hunden i lördags och igår fick jag knappt nåt gjort alls. Vet inte riktigt vad jag ska göra åt det. Är ovillig att hoppa över stallet eftersom det är svårt att ta igen pass tidsmässigt. Logiskt känns det inte som att det ska vara så himla påfrestande bara man är ordentligt klädd.
__________________
I'm not clumsy. The floor just hates me, the tables and chairs are bullies, and the walls get in my way.

O_Wao = oh wow!
O_Wao är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-12-05, 20:53   #6163
O_Wao
Tänker råsa!
 
O_Waos avatar
 
Reg.datum: May 2009
Ort: Uppsala
Inlägg: 6 501
Läkarbesök och en miljon prover idag. #fezt
__________________
I'm not clumsy. The floor just hates me, the tables and chairs are bullies, and the walls get in my way.

O_Wao = oh wow!
O_Wao är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-12-07, 09:50   #6164
O_Wao
Tänker råsa!
 
O_Waos avatar
 
Reg.datum: May 2009
Ort: Uppsala
Inlägg: 6 501
Stretchpass i morse, kändes skönt.
__________________
I'm not clumsy. The floor just hates me, the tables and chairs are bullies, and the walls get in my way.

O_Wao = oh wow!
O_Wao är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-12-07, 11:19   #6165
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Avis på alla som tar sig tid att stretcha.
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:36.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)