Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träning - Vikter & Kondition

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2019-01-15, 01:47   #1
Takadanoalien
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2018
Inlägg: 52
Bli bättre i Marklyft

Hej alla,

Vill bli bättre i marklyft och jag har (efter att ha kollat in mina lyft) insett att min svaghet i mark definitivt är i första fasen (kanske för att jag nästan är 190?). Mitt PR ligger på 150kg (79kg BW) och jag har legat där några månader nu. Har kört lite kronlyft och sumo för att variera mig.

Vad jag egentligen behöver är väl tips på hur jag ska förbättra fas 1, finns det något annat än att "lyfta mindre vikt och fokusera på fas 1" som jag kan göra? Varierande övningar m.m.?

Tack på förhand
Takadanoalien är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-15, 03:54   #2
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av Takadanoalien Visa inlägg
Hej alla,

Vill bli bättre i marklyft och jag har (efter att ha kollat in mina lyft) insett att min svaghet i mark definitivt är i första fasen (kanske för att jag nästan är 190?). Mitt PR ligger på 150kg (79kg BW) och jag har legat där några månader nu. Har kört lite kronlyft och sumo för att variera mig.

Vad jag egentligen behöver är väl tips på hur jag ska förbättra fas 1, finns det något annat än att "lyfta mindre vikt och fokusera på fas 1" som jag kan göra? Varierande övningar m.m.?

Tack på förhand
Ställ dig på en viktplatta eller nåt liknande och lyft från marken. Då blir det längre ned till marken och du blir tvungen att sönka vikterna och fokusera på den nedre delen av lyftet.

Alternativt kan du stå på golvet men hålla bredare (ryckfattning) och göra "vanliga" marklyft. Detta gör också att det blir längre till marken.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-01-15, 06:08   #3
ceejay
å nej, måste man komma på en ny text igen
 
ceejays avatar
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: uppsala
Inlägg: 20 102
En film kan underlätta. Din längd spelar ingen roll, proportioner dock.
__________________
Ceejay's träningsjournal!
ceejay är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:31.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)