Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2018-02-04, 18:54   #61
Stoltz
Jag ber om det.
 
Stoltzs avatar
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 3 622
Citat:
Ursprungligen postat av RassK Visa inlägg
Då gör vi det. Oavsett om det är ett lopp eller inte ^^
Mark the date - the douchebags are back in town!

Citat:
Ursprungligen postat av Angel Visa inlägg
Vad är det med din fot?
Hade ruggigt mycket stressfrakturer i bägge fötterna när jag blev utbränd, kan känna av det fortfarande.
Stoltz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-05, 19:53   #62
Stoltz
Jag ber om det.
 
Stoltzs avatar
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 3 622
Mitt-i-passet-rapport LIVE

Kör ett varierat armhävningspass och försökte göra handstående armhävningar. På 120kg. Med smått trasiga axlar.

En amerikan vi har på gymmet kom förbi, tittade på mig och sade "That shit ain't moving boy "
Stoltz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-05, 20:17   #63
Angel
Ge mig nått fint nu!
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 5 239
Citat:
Ursprungligen postat av Stoltz Visa inlägg


Hade ruggigt mycket stressfrakturer i bägge fötterna när jag blev utbränd, kan känna av det fortfarande.
Oj ok, har du någon stödstrumpa eller liknande?
Angel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-05, 21:21   #64
Stoltz
Jag ber om det.
 
Stoltzs avatar
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 3 622
Citat:
Ursprungligen postat av Angel Visa inlägg
Oj ok, har du någon stödstrumpa eller liknande?
Jag hade när det var som värst, men har jag den medan jag springer gör det superont :/
Så inget stöd längre.

Dagens pass

Armhävningar med knä mot armbåge
8, 10, 10,10,

Stående armhävningar
"That shit ain't moving boy"

Smala armhävningar
10, 10, 10, 7

Lågvolympass med mest lekande efter dessa ^^
Stoltz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-07, 20:02   #65
Stoltz
Jag ber om det.
 
Stoltzs avatar
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 3 622
Dagens pass

10 set olika former av omvända roddar i ringar. Min flickvän var med så det blev lite halvlekande

Gjorde en version där jag stannade i toppläget, drog vardera knän mot motsatt axel, och sen ner igen. Det var ett rep. Jag vet inte hur mycket benrörelsen egentligen bidrog med men att hålla där ansträngningen var sol mest gav ett jävla tryck
Stoltz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-10, 15:03   #66
Stoltz
Jag ber om det.
 
Stoltzs avatar
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 3 622
Suck...

Vaknade i förrgår med massivt ont i fötterna och rejäla svullnader. Det ser bättre ut idag och känns bättre med. Jag ska förmodligen få dem undersökta i nästa vecka, men det satte ju lite käppar i hjulet.

Inget nytt alltså
Stoltz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-10, 17:13   #67
micke81
något kärvare
 
Reg.datum: Sep 2007
Ort: sumpan
Inlägg: 1 634
Citat:
Ursprungligen postat av Stoltz Visa inlägg
Dagens pass

10 set olika former av omvända roddar i ringar. Min flickvän var med så det blev lite halvlekande

Gjorde en version där jag stannade i toppläget, drog vardera knän mot motsatt axel, och sen ner igen. Det var ett rep. Jag vet inte hur mycket benrörelsen egentligen bidrog med men att hålla där ansträngningen var sol mest gav ett jävla tryck
Troligen inte så dumt alls ur en koordinations och stabilitetsynpunkt

Angående fötterna hoppas jag de ordnar till sig omgående
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Inget som inte är dopningsklassat eller läkemedelsklassat är mer anabolt än mjölk.
micke81 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-11, 13:32   #68
Angel
Ge mig nått fint nu!
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 5 239
Hoppas fötterna ordnar till sig!
Angel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-12, 10:44   #69
Stoltz
Jag ber om det.
 
Stoltzs avatar
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 3 622
Tack!

Jag pratade med sjukgymnasterna som ska kolla på dem, fick tid bokad nästa tisdag. Lite längre bort än jag hade hoppats på men det är ju klart godkänt.

Tills dess kommer jag cykla istället och hoppas att foten håller för det. Smärtan har börjat gå upp i fotleden precis som när frakturerna uppstod.

I värsta fall får majoriteten av konditionsträningen bestå av cykling, sen får jag tejpa fötterna när jag springer loppet och bita ihop
Stoltz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-12, 19:00   #70
Stoltz
Jag ber om det.
 
Stoltzs avatar
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 3 622
Dagens pass

Bröstdips med bänkhjälp
5
5
5
5
5

Hammerpress
18x60kg
16x60kg
12x60kg
14x50kg
12x50kg

Incline bänkpress
12x40kg
12x40kg
12x40kg

Cable flyes
18x15kg
16x20kg
14x20kg

Alltså helvete vad ont min kropp gjort idag. Har flyttat hela helgen men detta var något extra. Jag hatar att vara en gnällfitta men fyyy faaaan.

Men det ska inte hindra, jag tog på lite kylbalsam, kastade om ordentligt i schemat med mycket högreps. Det gick igenom
Stoltz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-13, 19:01   #71
Stoltz
Jag ber om det.
 
Stoltzs avatar
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 3 622
Dagens pass

Pull Ups UTAN gummiband
3
3
3
3
3

Stångrodd
12x51kg
12x51kg
12x51kg
12x51kg
12x51kg

Sen volymutfyllnad med lite blandat.

Jag var så rosenrasande sedan gårdagens smärta att jag körde en rejäl uppvärmning för mina axlar och sen försökte jag mig på pull ups (handflatorna från mig, lite mer än axelbrett) men den här gången skulle det fan gå utan gummiband. Det satt långt inne men det gick och styrkan var rätt jämn genom setten.

Stångrodden är verkligen speciell för mig - Ländryggen dog nästan när jag skulle hålla mig "rak" så länge, men själva "roddmusklerna" blev knappt varma.
Tror jag ska höja en bra bit nästa gång och se om ländryggen bråkar pga vikten eller bara av att den är som den är
Stoltz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-16, 12:37   #72
Stoltz
Jag ber om det.
 
Stoltzs avatar
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 3 622
I onsdags fick jag äntligen veta varför jag haft så ont i kroppen de senaste dagarna - jag vaknade med influensa, feber, och hela baletten

Som tur är kunde jag ta två dagar totalt nedbäddad, och det har börjat bli bättre. Jag har även fått uppleva mitt livs första migrän (i alla fall så var det väldigt likt vad andra berättat för mig om migrän) och jesus kristus på korset, de som har migrän återkommande går ju igenom ett rent helvete. Varje gång jag ställde mig upp så var det som att någon kastade en tennisboll på mitt ena öga utifrån samtidigt som någon kastade kanonkulor från insidan.

Dock! Inget negativt som inte för något positivt med sig, jag har legat och haft youtube igång hela dagarna och tittat på POV-grejor. Inte den vanliga sortens POV då, utan från hinderbanelopp

Så jag började räkna - Vi är halvvägs igenom Februari. Man kan säga att jag har lite drygt tre och en halv månad kvar. Det känns plötsligt väldigt lite, men som jag feberyrande deklarerade i förrgår, och som jag skrivit här - Även om jag så ska linda ihop mina fötter och smalben så ska jag ta mig igenom det här förbannade loppet!

Men hur som, tre och en halv månad.

Sen jag började träna för det har jag gått från att inte kunna göra pull ups på 120kg till att kunna göra tre stycken på 121kg. Bra framsteg, förhoppningsvis kan jag fortsätta. Att göra samma sak med Dipsen är nästa steg.

Konditionsmässigt har det blivit bättre, men ganska långt ifrån så mycket som jag hoppats. Jag tror att oavsett vad domen om mina fötter blir när jag träffar sjukgymnasten på Tisdag så måste jag se till att konditionen går framåt, hur jag än gör det. Att cykla med frakturer i fötterna borde inte påverka skadeåterhämtningen (sade läkarna senast i alla fall) och smärtan kan jag bita ihop med. Kanske cykla två gånger i veckan och springa en om det går?

Smidighet och vighet är en annan femma, jag har inte sett några framsteg alls. Nu mäter jag inte med måttband heller, men man har ju en uppfattning och jag ser inte alls några förändringar i någon kroppsdel. Axlarna är som de alltid varit, benen är som de alltid varit, ryggen är som den... Ja, ni fattar. Så jag måste helt enkelt lägga mer energi på det, även om det bär emot som in i helvete vartenda gång jag gör det.
För tro det eller ej - Jag har faktiskt varit vigare i benen en gång för några år sedan, jag blev påmind om det när jag hittade ett gammalt foto där jag nästan når marken med fingrarna samtidigt som jag har raka ben. Det kändes helt surrealistiskt, för jag kommer inte alls ihåg detta och inte heller varför jag slutade. Men om jag känner mig själv rätt - För att jag tyckte det vore bra att öka volymen på allt annat jag gjorde utan hänsyn till helheten. Det låter som jag

Och där i ligger nog mina största svaghet - Jag älskar att ge volym till det jag tycker är roligt och minska volymen på det jag tycker är tråkigt, precis som när jag var barn och ökade volymen på TV-spel och minskade volymen på läxorna samtidigt som jag sade till både föräldrar och lärare att jag faktiskt gjorde mina läxor. Sen att jag gjorde dem hafsigt och dåligt är ju en annan femma, jag gjorde ju dem och därför hade jag gjort rätt

Detta känns igen - om jag verkligen hade velat ge loppet mitt allt så hade jag droppat 10kg, lågvolymat styrketräningen, ökat konditionen ett snäpp, och fyrdubblat stretchningen. Men samtidigt - När man identifierat sig som den klenaste och tanigaste killen i världen under så många år, är det ganska skönt att gå förbi ett fönster, se sin reflektion och se någon som faktiskt ser ut att vara stark. Sen att helheten inte är det är en annan femma.

Så jag bråkar lite med mitt ego, men jag ska nog lyckas med det. Om nu bara febern kunde lägga sig.

#billigselfiemedskägg
Stoltz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-21, 09:49   #73
Stoltz
Jag ber om det.
 
Stoltzs avatar
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 3 622
Äntligen frisk! Typ.

Pull ups
3
3
3

Pull ups m. Gummiband
7
7
7

Sen några set rodd för volymen
Stoltz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-21, 12:00   #74
Angel
Ge mig nått fint nu!
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 5 239
Härligt med en liten influensa

Migrän jao, jag har hormonell migrän så jag får ett anfall i månaden ungefär. Härligt. Man får veta att man lever.
Angel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-21, 17:52   #75
Stoltz
Jag ber om det.
 
Stoltzs avatar
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 3 622
Fy fan, lider med dig Det var verkligen ve och helvete.

Live-update:

Jag militärpressar nu bakom nacken mer än jag knäböjer. Jag tror jag har definierat disco.
Stoltz är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:44.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)