Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2018-08-26, 20:18   #196
micke81
något kärvare
 
Reg.datum: Sep 2007
Ort: sumpan
Inlägg: 1 634
Som en chef!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Inget som inte är dopningsklassat eller läkemedelsklassat är mer anabolt än mjölk.
micke81 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-26, 21:00   #197
Angel
Ge mig nått fint nu!
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 5 239
Du borde göra en arbetsskadeanmälan!!
Angel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-28, 06:06   #198
mela
#curl4lajf
 
melas avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 13 880
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Mela, jag gillar dig.
Citat:
Ursprungligen postat av Nattljus Visa inlägg
Jag älskar henne, så jag vinner
mela är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-30, 13:40   #199
Stoltz
Jag ber om det.
 
Stoltzs avatar
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 3 622
Citat:
Ursprungligen postat av micke81 Visa inlägg
Som en chef!

Citat:
Ursprungligen postat av Angel Visa inlägg
Du borde göra en arbetsskadeanmälan!!
Ja, borde jag ha gjort. Det blev skevt, dels för att den stora kraschen kom efter att jag bytt jobb, men på grund av det gamla jobbet. Jag får helt enkelt leva med misstaget nu.

Citat:
Ursprungligen postat av mela Visa inlägg
Stoltz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-08-30, 13:44   #200
Stoltz
Jag ber om det.
 
Stoltzs avatar
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 3 622
Dagens i ösregn

Pull Ups
3
3
3
3
3

Omvänd rodd:
10
10
8
7
6

Högre omvänd rodd:
15
15
15
10
10


Regnade som tusan idag, var dyngsur redan innan första pull upsen. Knappt jobbigt för greppet med
Stoltz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-09-04, 18:30   #201
Stoltz
Jag ber om det.
 
Stoltzs avatar
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 3 622
"Tillbaka" my ass, jag blev jättesjuk direkt efter senaste passet. Riktig skitinfluensa (hah!).
Nu är jag "frisk" igen men kroppen är väldigt matt så kommer vila åtminstone veckan ut. Får se hur jag mår sen, blir snabbt yr när jag är uppe och rör mig idag.
Stoltz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-09-04, 19:55   #202
micke81
något kärvare
 
Reg.datum: Sep 2007
Ort: sumpan
Inlägg: 1 634
Trist men bara att ta det lugnt och ha tålamod,mat och vila så är du pigg igen på nolltid!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Inget som inte är dopningsklassat eller läkemedelsklassat är mer anabolt än mjölk.
micke81 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-09-10, 17:23   #203
Stoltz
Jag ber om det.
 
Stoltzs avatar
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 3 622
Dagens...come...back...?

Dips m. Hjälpvikt:
4x-20kg
4x-20kg
4x-20kg
4x-20kg
4x-20kg

Inverted rows:
5
5
5
5
5

Marklyft:
4x40kg
4x40kg
4x40kg
4x40kg
4x40kg

Enarmsaxelpress:
10x12kg
10x12kg
10x12kg


Jag bestämde mig för att gå in i gymmet igen, men är för lat för att skriva ner alla tankar och planer just nu
Stoltz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-09-17, 21:39   #204
Stoltz
Jag ber om det.
 
Stoltzs avatar
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 3 622
Dagens pass

Dips m. Assistans
5x-20kg
5x-20kg
5x-20kg
5x-20kg
5x-20kg

Marklyft:
5x40kg
5x40kg
5x40kg
5x40kg
5x40kg

Inverted row:
7st
7st
7st
7st
7st

HighPull:
5x25kg
5x25kg
5x25kg
5x25kg
5x25kg


Så, jag har backat rätt mycket, både i strategi och volym. Jag har mer eller mindre tagit en förenklad version av det upplägg jag använde när jag blev som starkast, delvis för den anledningen men också för att ge mig mer tid för rehab och stretch. Smärtperioden fortsätter öka så tänkte attackera den smart

Därför har jag också backat väldigt mycket med vikterna, och kommer öka reps och vikt successivt och tålmodigt. Det kommer ta rätt mycket tid innan jag kan lyfta "tyngre" vikter igen men jag tror det ska vara lugnt då smärtperioden ändå gör vikterna tunga alleredan

Desto mer tid för rehab och stretch med!
Stoltz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-09-18, 18:07   #205
Stoltz
Jag ber om det.
 
Stoltzs avatar
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 3 622
Cardio

Tvåminutersintervaller, med snabb gång/löpning i 20 minuter.

Sen en massa rehabövningar och stretch.
Stoltz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-09-19, 16:40   #206
Stoltz
Jag ber om det.
 
Stoltzs avatar
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 3 622
Dagens pass

Chin Ups m. Gummiband:
10
10
7
6
5

Bulgarian Squat Split m. Stödkäpp
5/5
5/5
5/5
5/5

Bulgarian Squat Split UTAN Stödkäpp
5/5

Enarmsaxelpress
10x16kg
10x16kg
10x16kg
10x16kg
10x16kg

Och en massa rehab

Stoltz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-09-19, 18:19   #207
ceejay
å nej, måste man komma på en ny text igen
 
ceejays avatar
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: uppsala
Inlägg: 20 102
Går bra ser jag? Hur är kroppen?
__________________
Ceejay's träningsjournal!
ceejay är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-09-21, 13:04   #208
Stoltz
Jag ber om det.
 
Stoltzs avatar
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 3 622
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Går bra ser jag? Hur är kroppen?
Ja men det går ju i alla fall. Kroppen är... som kroppen är. Det är ett konstant krig, men jag slår hårdast underifrån för då ser ingen hur medelmåttig jag är

Jag hade faktiskt redan innan jag såg Ceejay's inlägg tänkt skriva av mig om detta, för idag är en sådan dag.

Det är väldigt kämpigt med kroppen just nu. Jag är inte ledsen eller deppig, men det känns som att jag är det i förhållande till kroppen. Det är svårt att förklara, men jag har liksom kvar viljan, men kapaciteten känns nedslående eftersom det gör så ont hela tiden.
Jag fick en boost häromdagen när jag klarade av att göra Bulgarian Split Squats utan stöd, och det är en sån enorm lättnad för mig att det faktiskt gick. Samtidigt blir något så "trivialt" också väldigt emotionellt för mig, och det kanske är därför jag idag inte är så glad i träningen heller. Det är mycket som jag vill göra men det är långt dit, om jag ens kommer dit i det här livet, och sådana här dagar så känns det extra mycket att vägen dit kommer göra så jävla ont. Det gör så jävla ont nu.

Det förstör också planeringen väldigt mycket. Som idag hade jag tänkt Dipsa, rodda, och marka. Vänsterfoten är helt åt helvete, höger armbåge är ur form. Så jag gick till gymmet och gjorde Chin Ups istället, kompletterat med lite rodd. Halvvägs igenom den nya planeringen så fick jag flyga upp från bänken jag satt på och rusa in på toaletten för att spy upp både frukost och lunch. Sen ut igen och göra nästa set. För jag fixar inte att smärtan skulle vara den som avgör huruvida jag gör träningen eller inte. Det är skillnad på smärta och smärta, annars hade jag så klart kört mitt vanliga pass istället för Chin ups och rodd. Men att det ligger där och gnager i min rygg nu, ovanpå allting, och vid en liten liten fel vinkling så hugger det till så hårt att allt flyger upp.

Än en gång - Jag är inte ledsen, jag är inte deppig, och jag är definitivt inte slagen ur min träning. Jag är just idag bara så jävla trött.

Dagens
Neutrala chin ups m. KV
4x4

Smala rodd:
4x10x60kg

Omvända flyes:
2x10x10kg
Stoltz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-09-21, 18:28   #209
micke81
något kärvare
 
Reg.datum: Sep 2007
Ort: sumpan
Inlägg: 1 634
Du är inte medelmåttig,du är fan grandios!

Man får vara trött,livet är en lång prövning med upp och nedgångar det mesta handlar bara om att acceptera den biten när det är motigt.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Inget som inte är dopningsklassat eller läkemedelsklassat är mer anabolt än mjölk.
micke81 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-02-18, 08:42   #210
Stoltz
Jag ber om det.
 
Stoltzs avatar
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 3 622
Citat:
Ursprungligen postat av micke81 Visa inlägg
Du är inte medelmåttig,du är fan grandios!

Man får vara trött,livet är en lång prövning med upp och nedgångar det mesta handlar bara om att acceptera den biten när det är motigt.


*host* Sorry Tack dude!

Jag tog en paus från rätt mycket av nätloggandet där, och kommer fortsätta med det troligtvis, men tänkte uppdatera lite om vad som händer/har hänt.

Just nu har jag precis lyckats gå en timme utan paus med min krycka! Den ni!
Men Stoltz, varför gick du på krycka IGEN!?
Jo, jag opererade mig för knappt två veckor sedan. Inget allvarligt som så, bara ett ljumskbråck som tagit några dåliga vändningar.

Utöver detta har jag spenderat de senaste månaderna med lite "lös" träning. Jag har inte alls känt samma glädje som tidigare i gymmet (som jag nämnt tidigare under trådens gång) och letar och testar nya saker nu, för att hitta något annat som kan ge mig den tillfredsställelse som gymmet gav tidigare, utan att jag måste offra hela kroppen för det (Dvs, seniorbingo på lördagar, here I come! ).

Utöver det så leker vi här hemma med att sätta ihop ett enklare hemmagym bestående av saker som trx, chinsräcke, bänk, möjligtvis ställbar hantel, balansboll, etc. Saker som gör att jag kan behålla någon form av styrka och rehaba utan att behöva gå till gymmet.

Slutligen har jag också försökt anpassa min kropp mer och mer för att vara mer konditionstålig. Jag har alltid varit väldigt känslig för konditionsträning och blivit sjuk snabbt, men sen har jag å andra sidan alltid haft tung styrketräning bredvid som tagit från återhämtningskontot.
Men det första steget var att helt enkelt röra sig mer, cykla till skolan, cykla till allt jag kunde cykla till, gå ut och gå mer, och också tappa onödig vikt. Jag ser inte fram emot att se tanig ut igen, men om jag får välja mellan det och hur drygt det var att släpa runt på 130kg så måste jag nog ändå säga att det känns bättre nu när jag väger 113kg, framförallt för knäna, vilken skillnad!

2020 väntas nästa OCR, har inte bestämt mig vilket eller var ännu då ingen har släppt information så långt i förväg, men jag ser fram emot det!
Jag valde 2020 för jag insåg att 2019 måste bli rehabens år för mig. Där är många problem jag trott var permanenta som jag börjat se ljus av under de senaste åren och min förhoppning är att med huvudfokus på att få dessa problem att lösas upp så kommer jag kunna se fram emot ett längre och mer behagligt liv än jag trodde var möjligt.

Tack till er som läst journalen, jag kanske tar upp det igen när jag börjar träna för 2020! Tills dess, Lycka till!
Stoltz är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:55.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)