Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2012-10-01, 11:21   #1
timkelushen
Registered User
 
Reg.datum: May 2012
Inlägg: 2
Börja tävla i atlethic fitness krav?

Hej!

Det är nu så att jag har skött min diet och träning bra under flera månader och man ser resultatet för varje dag som går och när man ser folk som tävlar så känns det som man inte är speciellt långt efter. Därför jag skulle vilja veta mer hur man kan börja tävla i främst athletic fitness. Har ingen kunskap så skulle gärna få lite mer info från folk som är insatta i detta t.ex.

Vad finns det för krav?
Finns det olika viktklasser?
Var kan man se tävlingar/anmäla sig?

Som sagt jag har bara tränat stenhårt och läst på internetbloggar om diet osv därav ingen aning var jag ska börja. =)
timkelushen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-10-01, 14:20   #2
z_bumbi
Nallemoderator
 
z_bumbis avatar
 
Reg.datum: Feb 2002
Ort: Linköping
Inlägg: 36 676
www.skkf.org har all info du behöver.

Men i korthet så måste du vara med i en förening som är medlemmar i skkf och betala en tävlingslicens för att kunna tävla. Det underlättar enormt om du har en tränare/coach som hjälper dig med förberedelserna men det är något som föreningen du kontaktar bör ta upp och är det en bra sådan så har de också någon som kan hjälpa dig, i alla fall upp till en viss nivå.
__________________
"The myth that women should not lift heavy is advanced only by women who fear effort and men who fear women." Eric Midkiff från misc.fitness.weights

"Your physiology doesn't care what your philosophy is"
z_bumbi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-10-01, 14:54   #3
timkelushen
Registered User
 
Reg.datum: May 2012
Inlägg: 2
Okej, så du tycker det är lättast att jag skaffar mig en tränare/coach som har erfarenhet av detta och som kan hjälpa mig och i stort sätt träna upp mig och sen gå med i en förening?
timkelushen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-10-01, 16:13   #4
z_bumbi
Nallemoderator
 
z_bumbis avatar
 
Reg.datum: Feb 2002
Ort: Linköping
Inlägg: 36 676
Citat:
Ursprungligen postat av timkelushen Visa inlägg
Okej, så du tycker det är lättast att jag skaffar mig en tränare/coach som har erfarenhet av detta och som kan hjälpa mig och i stort sätt träna upp mig och sen gå med i en förening?
Nej och det skrev jag inte heller?. Går du med i en bra förening så bör du få hjälp med träning och coachning, i alla fall i en viss grad.
__________________
"The myth that women should not lift heavy is advanced only by women who fear effort and men who fear women." Eric Midkiff från misc.fitness.weights

"Your physiology doesn't care what your philosophy is"
z_bumbi är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:27.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)