Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2019-02-18, 15:47   #36916
Drfg
Registered User
 
Drfgs avatar
 
Reg.datum: Dec 2003
Ort: Linköping
Inlägg: 167
Mm okej, som man trodde då Bra!
Drfg är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-02-18, 16:09   #36917
leo1
Registered User
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 701
Är det någon som kör telefon-i-bakfickan-och-lurar-i-öronen eller är det bara för tjejer? Det är ju faktiskt ett mode, kommer det någonsin försvinna?
__________________
"Grungen var den sista egentliga kraftansträngningen" Ulf Lundell
leo1 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-02-18, 16:46   #36918
G.W
Registered User
 
G.Ws avatar
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 160
Citat:
Ursprungligen postat av leo1 Visa inlägg
Är det någon som kör telefon-i-bakfickan-och-lurar-i-öronen eller är det bara för tjejer? Det är ju faktiskt ett mode, kommer det någonsin försvinna?
Tjejbyxor har oftast mycket mindre fickor, om de ens har fickor då det kan vara fejk-fickor för utseendets skull. Därav mer praktiskt att ha mobil bak där den ryms.

Så svar ja, det är bara för tjejer.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Jag minns alla storheter där på forumen, jag var med från början och jag var och är nog den störste legenden någonsin. En legend dom gjorde allt för att tysta. Jag styrde fan Kolo... Men dom fixade så jag inte kunde logga in. Men då och då nämns mitt gamla nick.
G.W är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-02-18, 20:52   #36919
Sarco
Imorgon, då jävlar
 
Reg.datum: Sep 2012
Inlägg: 535
Citat:
Ursprungligen postat av blåvitt Visa inlägg

F.ö. finns det ingen lagstadgad minimilön i Sverige. Allt regleras i kollektivavtalen som fackförbunden handlar fram. Likaså OB, försäkringar, arbetspension osv. Facken behövs!
Facket är viktigt. En viktig del på arbetsmarknaden, främst för kollektivavtalen och för att det ger stabilitet och flexibilitet på samma gång. Arbetsgivarna har mer makt, som sig bör, men facket har ett antal trumfkort som de kan förhandla bort mot vettiga eftergifter från arbetsgivarsidan. Arbetsrätten kan tyckas vara stark, men eftersom det mesta är disponibelt så behöver man mest vilja komma överens och hitta hållbara lösningar. Det tjänar alla på i det långa loppet.

Alternativet till starka fackföreningar hade blivit tvingande lagstiftning. Och det är alltid värre än att ha två parter som försöker komma överens. Den svenska modellen (att hålla staten utanför, Saltjsöbadsavtalet) har tjänat Sverige väl.

Jag är arbetsgivarrepresentant, för övrigt. Och med i facket.
Sarco är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-02-18, 21:14   #36920
ChuckTesta
Nope! Chuck Testa
 
ChuckTestas avatar
 
Reg.datum: Sep 2011
Inlägg: 674
Citat:
Ursprungligen postat av leo1 Visa inlägg
Är det någon som kör telefon-i-bakfickan-och-lurar-i-öronen eller är det bara för tjejer? Det är ju faktiskt ett mode, kommer det någonsin försvinna?
Fult, klåparaktigt och bara för tjejer.
ChuckTesta är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-02-19, 16:18   #36921
xan
Registered User
 
xans avatar
 
Reg.datum: Feb 2017
Inlägg: 894
Citat:
Ursprungligen postat av leo1 Visa inlägg
Är det någon som kör telefon-i-bakfickan-och-lurar-i-öronen eller är det bara för tjejer? Det är ju faktiskt ett mode, kommer det någonsin försvinna?
Wtf, det har jag aldrig sett. Låter jävligt opraktiskt om man nu har andra fickor som rymmer telefonen.
xan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-02-19, 16:32   #36922
leo1
Registered User
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 701
Citat:
Ursprungligen postat av xan Visa inlägg
Wtf, det har jag aldrig sett. Låter jävligt opraktiskt om man nu har andra fickor som rymmer telefonen.
Har du aldrig sett en fjårtistjej med telefonen i bakfickan?
__________________
"Grungen var den sista egentliga kraftansträngningen" Ulf Lundell
leo1 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-02-19, 16:38   #36923
xan
Registered User
 
xans avatar
 
Reg.datum: Feb 2017
Inlägg: 894
Citat:
Ursprungligen postat av leo1 Visa inlägg
Har du aldrig sett en fjårtistjej med telefonen i bakfickan?
Jo, men aldrig med hörlurar i öronen (med sladd) samtidigt lol.
xan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-02-20, 18:04   #36924
Akerhage
Horny user
 
Akerhages avatar
 
Reg.datum: Jan 2011
Ort: Gräddhyllan Göteborg
Inlägg: 360
1. Jag som har hund reagerar nu över att i stort sätt nästan varje gräsplätt har en "rastning av hundar förbjuden". Om nu min hund kissar i en buske gör jag mig skyldig till ett brott? Och om han bajsar men jag plockar upp bajset, är det ett brott för att han satte sig där?

2. Jag tänkte börja äta mina allergitabletter nu, Altifex, kommer dom förlora potens om jag ploppar ut alla ur kartan och lägger i ett glas? (Torra tabletter)
Akerhage är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-02-20, 18:16   #36925
Magnus N
Skånsk
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Skåne, Höör
Inlägg: 958
Citat:
Ursprungligen postat av Akerhage Visa inlägg
1. Jag som har hund reagerar nu över att i stort sätt nästan varje gräsplätt har en "rastning av hundar förbjuden". Om nu min hund kissar i en buske gör jag mig skyldig till ett brott? Och om han bajsar men jag plockar upp bajset, är det ett brott för att han satte sig där?
Ser inte ut som att skulle göra dig skyldig ifall det händer me n för fridens skull kanske man ska undvika så långt det går

https://www.harligahund.se/2018/03/1...dar-forbjuden/
Magnus N är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-02-20, 18:30   #36926
Akerhage
Horny user
 
Akerhages avatar
 
Reg.datum: Jan 2011
Ort: Gräddhyllan Göteborg
Inlägg: 360
Citat:
Ursprungligen postat av Magnus N Visa inlägg
Ser inte ut som att skulle göra dig skyldig ifall det händer me n för fridens skull kanske man ska undvika så långt det går

https://www.harligahund.se/2018/03/1...dar-forbjuden/
Ja fast snart är ju nästan varenda gräsplätt uppmärkt med dessa skyltar, så är det bättre han skiter på trotoaren då? Sen kan man ju liksom själv inte bestämma vart han sätter sig. Min hund gillar dock att gå runt och nosa och kissa vid gräsplättar. Jag hade ju aldrig låtit min hund kissa på en villatomt exempelvis. Men går jag förbi ett stort hyreshus med gräsmatta utanför är det klart han får gå där och kissa, eller i parkerna här runtomkring som har dessa skyltar uppe. Bra länk förövrigt, jag tolkar det som jag kan fortsätta som jag gör
Jag plockar ALLTID upp efter min hund också, gjort så i 12 år.

Senast redigerad av Akerhage den 2019-02-20 klockan 18:36.
Akerhage är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-02-20, 19:21   #36927
Magnus N
Skånsk
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Skåne, Höör
Inlägg: 958
Citat:
Ursprungligen postat av Akerhage Visa inlägg
Ja fast snart är ju nästan varenda gräsplätt uppmärkt med dessa skyltar, så är det bättre han skiter på trotoaren då? Sen kan man ju liksom själv inte bestämma vart han sätter sig. Min hund gillar dock att gå runt och nosa och kissa vid gräsplättar. Jag hade ju aldrig låtit min hund kissa på en villatomt exempelvis. Men går jag förbi ett stort hyreshus med gräsmatta utanför är det klart han får gå där och kissa, eller i parkerna här runtomkring som har dessa skyltar uppe. Bra länk förövrigt, jag tolkar det som jag kan fortsätta som jag gör
Jag plockar ALLTID upp efter min hund också, gjort så i 12 år.
Håller med dig, därför hatade man att gå med hunden de få gångerna man var i staden. Höll mig i skogen

Men plockar man upp efter sig och inte låter hunden kissa på lekplatser etc så tror jag man kan vara lugn med att man inte blir bötfälld
Magnus N är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-02-21, 09:31   #36928
Blomkål
Registered User
 
Blomkåls avatar
 
Reg.datum: Jan 2015
Inlägg: 297
Någon som har lite tips på vad som händer/håller på att hända i kroppen?

Jag känner mig inte sjuk alls men har senaste veckan inte kunnat fokusera överhuvudtaget. Att ens läsa trådar på forum gör mig helt slut i huvudet, omöjligt att plugga och att formulera läsbara meningar fungerar nästan bara på morgonen. Snackade med min syrra igår i telefonen och hon trodde typ jag var full för att jag tappade tråden hela tiden när jag pratade. Sover typ tio timmar per natt, klockan märker jag inte ens av när den ringer och pulsen är skyhög. Imorse när jag steg upp hade jag en vilopuls på 95, vanligtvis ligger den mellan 40-50 beroende på säsong. Tryck över hela skallen och är allmänt förvirrad.

Igår när jag cyklade hem från skolan, i ganska lugnt tempo, fick jag helt plötsligt kallsvetsningar, blev yr som fan, suddigt synfält och ljudet från omgivningen blev dovt och jag kunde knappt höra någonting. Hoppade av cykeln, satte mig på en bänk och vilade lite och det bara rann svett från hela kroppen. Gick över ganska fort och då promenerade jag hem istället.

Jävligt störande då jag har en hel del att göra just nu dessutom. Någon som har en aning?

Senast redigerad av Blomkål den 2019-02-21 klockan 09:32.
Blomkål är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-02-21, 09:36   #36929
grondahl
Dryg, slö & långsam
 
Reg.datum: Jan 2008
Inlägg: 418
Citat:
Ursprungligen postat av Blomkål Visa inlägg
Någon som har lite tips på vad som händer/håller på att hända i kroppen?

Jag känner mig inte sjuk alls men har senaste veckan inte kunnat fokusera överhuvudtaget. Att ens läsa trådar på forum gör mig helt slut i huvudet, omöjligt att plugga och att formulera läsbara meningar fungerar nästan bara på morgonen. Snackade med min syrra igår i telefonen och hon trodde typ jag var full för att jag tappade tråden hela tiden när jag pratade. Sover typ tio timmar per natt, klockan märker jag inte ens av när den ringer och pulsen är skyhög. Imorse när jag steg upp hade jag en vilopuls på 95, vanligtvis ligger den mellan 40-50 beroende på säsong. Tryck över hela skallen och är allmänt förvirrad.

Igår när jag cyklade hem från skolan, i ganska lugnt tempo, fick jag helt plötsligt kallsvetsningar, blev yr som fan, suddigt synfält och ljudet från omgivningen blev dovt och jag kunde knappt höra någonting. Hoppade av cykeln, satte mig på en bänk och vilade lite och det bara rann svett från hela kroppen. Gick över ganska fort och då promenerade jag hem istället.

Jävligt störande då jag har en hel del att göra just nu dessutom. Någon som har en aning?
Det låter som det är dags att besöka lämplig vårdinrättning (närakut eller akuten) snarare än att fråga på forum.
grondahl är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-02-21, 09:47   #36930
Wain
Three apples high and rising
 
Wains avatar
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 1 894
Ring 1177
__________________
Mr. Dad-bod
Wain är uppkopplad nu   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:30.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)