Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2019-02-18, 15:48   #1576
Matsa
Corporis Majestatis
 
Matsas avatar
 
Reg.datum: Dec 2007
Ort: Kalmar
Inlägg: 3 623
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
Han fick till det på 388x3. Jag har tidigare tyckt att han har haft problem då hans första-rep oftast är skittung följt av en bättre tvåa och trea. Har upplevt att han har lite problem med starten. Marklyft alltså.
Ja, det brukar se tungt ut men Martins har ju sagt att han är en långsam marklyftare. Det är ju tydligen anledningen till att han inte bryr sig om att öva med en elefant bar, han drar så långsamt att han inte får mycket snärt på den. Vi får väl hoppas att långsamheten har dolt hans egentlige styrka.

Hoppas verkligen att han kan få en formtopp i stockpress bara, det är väl hans största svaghet? Om Martins lär sig pressa och Mateusz lär sig marka kommer det att bli roliga tävlingar!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
lol, det finns mkt gemensamt mellan Knutbysekten och knäböjare.
Citat:
Ursprungligen postat av orsor Visa inlägg
Det roliga är att du har nästintill samma profilbild som Matsa. En smällfet marklyftare. Det är så man dör alltså
"Små delikata rörelser..."
Matsa är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-02-18, 15:57   #1577
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 829
Citat:
Ursprungligen postat av Matsa Visa inlägg
Ja, det brukar se tungt ut men Martins har ju sagt att han är en långsam marklyftare. Det är ju tydligen anledningen till att han inte bryr sig om att öva med en elefant bar, han drar så långsamt att han inte får mycket snärt på den. Vi får väl hoppas att långsamheten har dolt hans egentlige styrka.

Hoppas verkligen att han kan få en formtopp i stockpress bara, det är väl hans största svaghet? Om Martins lär sig pressa och Mateusz lär sig marka kommer det att bli roliga tävlingar!
Jo, men jag tycker att det har varit extremt i vissa av hans videos, ett riktigt problem. Det var liksom vikter motsvarande typ 340 kg och han fick knappt upp stången. Sedan flöt det på bra på de resterande repetitionerna.

Jo, pressandet borde vara hans största svaghet. Han förlitar sig väldigt mycket på en bra push. Jag tyckte att han var lite fjantig till en början men han har växt mer och mer på mig och nu tycker jag att han verkar vara genomhärlig Kommer absolut att hålla tummarna för honom.
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-02-18, 17:57   #1578
ChuckTesta
Nope! Chuck Testa
 
ChuckTestas avatar
 
Reg.datum: Sep 2011
Inlägg: 674
Michigan powerlifter heroically lifts vehicle pinned on top of man after accident

https://www.foxnews.com/us/michigan-...after-accident
ChuckTesta är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-02-18, 18:58   #1579
R0B
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2010
Inlägg: 345
Vad tror ni om Jerry Pritchett chanser?

https://www.instagram.com/p/Btth9XOn...on_share_sheet

190 kg stock verkar inte vara några bekymmer iaf.
Han måste väl vara en av de tre som möjligen skulle kunna dra 500 i mark. Med Brian och Thor.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av chadd Visa inlägg
Han har vissa saker på gång i ansiktet som gör att jag inte ens hade särat efter dragit några linor från hans läckra kropp + några glas vin.
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Eks Visa inlägg
men jag har inte gjort det för king grub ville inte hjälpa mig lägga upp ett kur schema men tror du jag kan få lämna ändå?? är fet som ett svin
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Eks Visa inlägg
king grub i det här fallet har du fel det vet jag
R0B är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-02-19, 03:03   #1580
ChuckTesta
Nope! Chuck Testa
 
ChuckTestas avatar
 
Reg.datum: Sep 2011
Inlägg: 674
Citat:
Ursprungligen postat av R0B Visa inlägg
Vad tror ni om Jerry Pritchett chanser?

https://www.instagram.com/p/Btth9XOn...on_share_sheet

190 kg stock verkar inte vara några bekymmer iaf.
Han måste väl vara en av de tre som möjligen skulle kunna dra 500 i mark. Med Brian och Thor.
Ja det är väl han och typ Brian, Thor, kanske någon till som har varit där uppe på 450-460 kg förut? Så han är nog en kandidat till 500 kg om det blir något sånt.
ChuckTesta är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-02-19, 07:40   #1581
Dajollee
Registered User
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 161
https://www.instagram.com/p/BuCXREci...d=7aa31ha7sdoe
Dajollee är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-02-19, 09:51   #1582
spas
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2003
Ort: Helsingborg
Inlägg: 2 754
Youtube och diverse andra kanaler gör verkligen underverk för strongman, har nog aldrig varit så sugen på att se en tävling som nu inför Arnolds.
__________________
FulRedBull Rocks!!!
spas är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-02-19, 10:07   #1583
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 829
Citat:
Ursprungligen postat av spas Visa inlägg
Youtube och diverse andra kanaler gör verkligen underverk för strongman, har nog aldrig varit så sugen på att se en tävling som nu inför Arnolds.
Verkligen. Tre från topp fyra syns frekvent på Youtube. Hafthor har förvisso inte uppdaterat sin kanal men vem bryr sig så länge som Larry är där.

Världens starkaste man är 2,06 och väger 200 kg och tampas mot den gamle mästaren som är 2,03 och väger över 200 kg. Bara det är ballt, att det har blivit mer eller mindre de två största människorna som jorden har sett mot varandra. Hafthor testar styrkelyft, Brian testar massa greppgrejer, Larry satsar på strongman och Licis är bara allmänt underhållande och imponerande. När man inte tror att det kan bli bättre så åker Jujimufu till Island och joinar Thor och Larry - ännu mer content.

Det känns lite som att det peakar nu
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-02-19, 10:30   #1584
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 829
Det är ju f.ö. nu som de har chansen att spinna vidare på intresset om de någon gång ska återuppta livesändningen av WSM. Larry och Juji har flera hundratusen prenumeranter på sina YT-kanaler. Folk som inte var så insatta i strongman har fått se atleterna i vardagen/in action och med 110 % säkerhet så har intresset för sporten ökat. Det är liksom läge nu. Mådde typ dåligt sist när jag såg dom tävla ute på någon gräsplätt i typ Malaysia. Jag vet att det bara handlar om pengar men förstå ett WSM på Island. Utomhus, strax utanför Reykjavik så folk kan ta sig dit. Det hade varit så jävla maxat. Överlag så hade det känts otroligt mycket säkrare ut publiksynpunkt att förlägga det i ett land där någon av toppatleterna är ifrån.
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-02-19, 12:32   #1585
delta_mats
Illrar pillrar
 
delta_matss avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Skogen
Inlägg: 5 089
MackeJuve. Ni ska inte dra till ett strongmangym när ni är på Island? Kanske lyckas fiska rätt på en autograf från Haftor!?
__________________
NO FEAT IS BEYOND MY REACH, I WILL WRITE MY OWN DESTINY.

Cardio Freak With Science
En Svensk Klassiker 2019/2020
PB: Böj 185 kg. Bänk 137,5 kg. Mark 235 kg.
delta_mats är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-02-19, 13:11   #1586
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 829
Citat:
Ursprungligen postat av delta_mats Visa inlägg
MackeJuve. Ni ska inte dra till ett strongmangym när ni är på Island? Kanske lyckas fiska rätt på en autograf från Haftor!?
Jag har planer på att ta hyrbilen en kväll och dra till Thors Powergym. Tänkte skriva till dom någon dag och fråga om det finns möjlighet för en svennebanan att träna där en gång. Jag är ingen person som går igång på kändisar men jag hade inte tackat nej till en bild med Hafthor Mestadels för att storleksskillnaden skulle vara rolig.
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-02-19, 13:12   #1587
ChuckTesta
Nope! Chuck Testa
 
ChuckTestas avatar
 
Reg.datum: Sep 2011
Inlägg: 674
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
Jag har planer på att ta hyrbilen en kväll och dra till Thors Powergym. Tänkte skriva till dom någon dag och fråga om det finns möjlighet för en svennebanan att träna där en gång. Jag är ingen person som går igång på kändisar men jag hade inte tackat nej till en bild med Hafthor Mestadels för att storleksskillnaden skulle vara rolig.
Haha, utan att hoppa på dig så kan jag nog förutspå att du skulle bli ordentligt dwarfad, med tanke på att Larry ser ut som en liten pojke bredvid honom
ChuckTesta är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-02-19, 13:24   #1588
delta_mats
Illrar pillrar
 
delta_matss avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Skogen
Inlägg: 5 089
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
Jag har planer på att ta hyrbilen en kväll och dra till Thors Powergym. Tänkte skriva till dom någon dag och fråga om det finns möjlighet för en svennebanan att träna där en gång. Jag är ingen person som går igång på kändisar men jag hade inte tackat nej till en bild med Hafthor Mestadels för att storleksskillnaden skulle vara rolig.

Japp det låter som en bra plan.
__________________
NO FEAT IS BEYOND MY REACH, I WILL WRITE MY OWN DESTINY.

Cardio Freak With Science
En Svensk Klassiker 2019/2020
PB: Böj 185 kg. Bänk 137,5 kg. Mark 235 kg.
delta_mats är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-02-19, 13:49   #1589
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 829
Citat:
Ursprungligen postat av ChuckTesta Visa inlägg
Haha, utan att hoppa på dig så kan jag nog förutspå att du skulle bli ordentligt dwarfad, med tanke på att Larry ser ut som en liten pojke bredvid honom
Givetvis, därför bilden skulle vara rolig Jujimufu fick en rätt rolig kommentar på en bild på Instagram föreställandes honom och Thor: "You look like his buff 11 y o son"
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-02-20, 06:26   #1590
Zrob
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2009
Ort: Norrtälje
Inlägg: 107
Larry är otrolig, tog 202kg stockpress igår.

https://www.instagram.com/p/BuEg7CrBb8K/
Zrob är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:02.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)